×
11 نوامبر 2020

Tracker چیست؟

اگر در پی اجرای یک کمپین تبلیغات دیجیتال باشید، احتمالا بررسی نتایج آن، علی‌الخصوص نتایجی که در تبلیغات آفلاین قابل اندازه‌گیری نیستند، برای شما مهم و حیاتی است. اینکه تبلیغ شما چند بار و توسط چه کاربرانی دیده شده، روی هر تبلیغ چقدر کلیک شده و اپلیکیشن شما موفق به جذب چند کاربر جدید شده ساده‌ترین -و شاید به ظاهر مهم‌ترین- نتایج کمپین هستند. اما آیا فقط دانستن این آمار کافی است؟ و یک سوال مهم دیگر، اگر پنل شبکه تبلیغاتی اعلام کند که برای شما هزار نصب فعال گرفته اما شما از طریق شمارشگر خاص خودتان معتقد باشید که فقط صد نصب انجام شده است، راه حل این تعارض چیست؟ سیستم‌های تحلیل آماری تبلیغات دیجیتال و Tracker شمارنده ها با هدف پاسخ به دو سوال فوق پدید آمده‌اند.

تبلیغات در فضای وب سایت های معتبر ایرانی در مدیا

Mediaad به شما کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی تجاری خود را در معتبرترین وب سایت های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل مخاطبان خود قرار دهید.

چرا باید از Counter Tracker برای تبلیغات خود استفاده کنیم؟

این سیستم ها که خدمات خود را تحت دو کلید واژه اصلی Analytics و Attribution ارائه می دهند ، اشخاص ثالثی هستند که مورد اعتماد تبلیغ کننده و شبکه تبلیغات هستند. به عبارت دیگر ، از آنجا که شمارش این سیستم ها خنثی است و مانند آگهی دهنده یا شبکه تبلیغاتی سودآوری ندارند ، می توانند با استفاده از گزارش های آماری خود درگیری های آماری بین پانل شبکه تبلیغات موبایل و گزارشات تبلیغات دهنده و غیره را برطرف کنند. مبنای مشترک خنثی ، هزینه ها و بودجه. تبلیغات مصرف شده به همین دلیل شبکه های معتبر تبلیغات دیجیتال استفاده از این پیشخوان ها را شرط شروع یک کمپین تبلیغاتی قرار می دهند تا نتایج اصلی کمپین که بودجه تبلیغ کننده روی آن هزینه می شود شفاف باشد. اما این تنها مزیت استفاده از خدمات Counter Tracker نیست.

مثالی برای درک بهتر نیاز به استفاده از ردیاب پیشخوان

فرض کنید شما یک کمپین تبلیغاتی را در دو شبکه مختلف تبلیغات دیجیتال اجرا می کنید و نتایج به شرح زیر است:

اولین کمپین ۵۰۰ کلیک برای شما به ارمغان آورد.
کمپین دوم ۳۰۰ کلیک برای شما به ارمغان آورد.

سوال کدام کمپین موفق تر است؟ اگر ما فقط از داده های اساسی برای نظر دادن در مورد یک کمپین استفاده کنیم ، به نظر می رسد که کمپین شماره یک موفقیت بیشتری داشته است. اما یک لحظه صبر کنید:

اگر از ۵۰۰ کلیک ، کمپین شماره یک:

فقط ۸۰ نفر پس از کلیک برنامه را نصب کرده و یک بار آن را باز کرده اند
و این ۸۰ نفر برای برنامه به طور متوسط ​​۲۰۰۰ دلار درآمد برای هر شخص ایجاد کرده اند

و از ۳۰۰ کلیک در تبلیغات شماره دو:

۲۳۰ نفر پس از کلیک برنامه را نصب کرده و یک بار آن را باز کردند
و هر یک از این ۲۳۰ نفر برای برنامه به طور متوسط ​​۶ هزار تومان درآمد برای هر شخص ایجاد کرده اند.
و بیش از ۱۰۰ نفر از آنها برنامه شما را از طریق بخش معرفی به دیگران یا در شبکه های اجتماعی توصیه کرده اند.

همانطور که در این مثال مشاهده می شود ، قضاوت بر اساس داده های سطح اولیه برای تخصیص بودجه به شبکه های تبلیغاتی مختلف سود چندانی ندارد. با معرفی محصولات Attribution ، سیستم های شمارش سعی می کنند به تبلیغ دهندگان کمک کنند تا داده های عمیق تری را برای انتخاب شبکه های تبلیغاتی مناسب و انجام کمپین های بازاریابی دیجیتال ، ارائه دهند.

همانطور که دیدیم ، مهم نیست که استراتژی بازاریابی شما مبتنی بر یک یا چند شبکه تبلیغاتی باشد ، با این وجود استفاده از سیستم شخص ثالث برای اندازه گیری نتایج کارزار ضروری است. در واقع این هزینه است که به شما امکان می دهد از سایر هزینه های بازاریابی استنباط کنید و بدون استفاده از ردیاب ، سایر بودجه های شما مانند گذشته موثر نخواهد بود.

تفاوت بین ابزارهای Attribution و Analytics

ابهامی که در این مرحله ممکن است برای توسعه دهندگان برنامه و بازاریابان ایجاد شود ، تفاوت بین خدمات Analytics و Attribution است. به طور معمول ، ابزارهای تجزیه و تحلیل تجزیه و تحلیل درون برنامه ای را تجزیه و تحلیل ، ردیابی و گزارش می کنند ، از جمله تبلیغات جذب شده توسط کاربران بدون تبلیغات ، طول عمر کاربر ، نرخ بازده ، هزینه های درون برنامه ای ، آمار جمعیتی ، اعلان ها و پیام رسانی. در برنامه و. پرداخت. در مقابل ، از ابزارهای Attribution برای سنجش اثربخشی کمپین های تبلیغاتی و تعامل کاربر از طریق تبلیغات CPI و تبلیغ استفاده می شود و بسیاری از آنها خدمات دیگری را علاوه بر لیست ذکر شده ، به مشتریان خود معرفی می کنند. به عنوان مثال ، بسیاری از ابزارهای Attribution نام خدمات را برای اندازه گیری تأثیر App Store Optimization و … در لیست خدمات خود قرار می دهند.

Tracker شمارنده

همانطور که از این توضیحات مشخص است ، بین داده های ارائه شده توسط هر دو سرویس شباهت هایی وجود دارد ، و شاید برای بسیاری از برنامه هایی که استراتژی های بازاریابی رایگان و پولی آنها پیچیده نیست ، از یکی از ابزارها برای درک برخی از وضعیت کاربران برنامه استفاده کنید و چرخه بازاریابی کافی. بسیاری از شرکت ها در سراسر جهان برای هر دو ابزار محصولاتی را ارائه داده اند. برخی از شرکت ها با ارائه هر دو محصول ، ادغام ابزارهایی را که استفاده می کنند برای توسعه دهندگان آسان می کند و بسیاری از شرکت ها این امکان را فراهم می کنند تا محصول خود را با محصولات سایر شرکت های تجزیه و تحلیل یا Attribution ادغام کنند. به طور کلی محصولات این شرکت ها کمی با یکدیگر متفاوت هستند و انتخاب مناسب ترین گزینه برای هر اپلیکیشن می تواند توسعه دهندگان و بازاریابان را گیج کند.

سرویس پیشخوان Attribution و Tracker مناسب را انتخاب کنید

برای انتخاب سرویس پیشخوان مناسب ، باید به سه نکته اصلی توجه کنید:

  • نیازهای خود را بشناسید: برنامه شما چه مخاطبانی دارد ، چه تعداد کاربر دارد و از چه بسترهای تبلیغاتی و بازاریابی استفاده خواهید کرد اولین قدم در انتخاب Counter Tracker است. به عنوان مثال ، برخی از ردیاب های پیشخوان از تبلیغات فیس بوک پشتیبانی نمی کنند و اگر بخشی از استراتژی بازاریابی برنامه شما مبتنی بر تبلیغات فیس بوک باشد ، استفاده از این ردیاب های پیشخوان کمکی به شما نمی کند. (MAT Tracker) همچنین ممکن است شبکه تبلیغاتی که قرار است برخی از تبلیغات شما را انجام دهد از نظر فنی فقط قادر به کار با ردیاب های خاص مانند Attribution Kochava باشد که با بیش از ۱۵۰۰ شبکه تبلیغات کار می کند. رشته پیشرو است.
    برای آینده آماده باشید: اگر قصد دارید یک برنامه موفق با تعداد زیادی مخاطب راه اندازی کنید ، توجه داشته باشید که ممکن است در ابتدا تعداد کاربران و شبکه های تبلیغاتی که با آنها بازاریابی را شروع کرده اید محدود شود ، اما به زودی همه چیز رشد خواهد کرد. توجه به این نکته در مرحله سوم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
    ۴ مدل تعرفه اسناد

    مدل تعرفه و بودجه خود را در نظر بگیرید: به طور کلی ۴ مدل تعرفه در انتساب وجود دارد.

Tracker شمارنده

مانند AppsFlyer که فقط برای هر نصب از طریق کمپین های تبلیغاتی هزینه دریافت می کند. البته مراحل قیمت بسته به تعداد نصب متفاوت است. تصویر زیر قیمت این سیستم را نشان می دهد. طبق جدول ، اگر این ردیاب پیشخوان ۱۰۰۰۰۰ نصب را برای شما در نظر بگیرد ، قیمت برای شما به شرح زیر محاسبه می شود:

۵۰۰۰ نصب اول * ۰٫۰۵ $ = ۲۵۰ دلار

۲۰۰۰۰ نصب بعدی * ۰٫۰۴ دلار = ۸۰۰ دلار

بقیه نصب ها بعد از این ۲۵۰۰۰ نصب * ۰٫۰۳ دلار = ۲۲۵۰ دلار

کل: ۳،۳۰۰ دلار

Tracker شمارنده

مدل هر رویداد اسنادی

در این مدل برای هر گزارش ارسالی و ارسالی توسط سیستم هزینه ای دریافت می شود. به عنوان مثال ، از آنجا که کلیک ها نیز بخشی از Attribution هستند ، این مدل علاوه بر هر نصب ، برای هر کلیک هزینه دریافت می کند. البته قیمت هر رویداد معمولاً کمتر از قیمت هر نصب است ، اما در عمل چون تعداد رویدادهایی که باید ردیابی شود بیشتر از تعداد نصب است ، معمولاً به نفع تبلیغ کنندگان نیست که قیمت را محاسبه کنند. . به عنوان مثال Tune برای هر رویداد ۰٫۰۲ دلار دریافت می کند. به عنوان مثال ، اگر به طور متوسط ​​۱ نصب در هر ۳۰ کلیک در یک شبکه تبلیغاتی رخ دهد ، هزینه ۱۰۰۰۰۰ نصب در این مدل به شرح زیر محاسبه می شود:

(۱۰۰،۰۰۰ * ۰٫۰۲) + (۳۰ * ۱۰۰،۰۰۰ * ۰٫۰۲) = ۶۲،۰۰۰ دلار

مدل Flat Rate

مانند Tapstream که هزینه هر تعداد کاربر فعال برنامه شما را محاسبه می کند. در واقع ، سطح قیمت آن با توجه به وضعیت تجارت شما تعیین می شود. جدول زیر بسته های قیمت را نشان می دهد و برای ۱۰۰۰۰۰ نصب ، قیمت ۵۰۰ دلار برای تبلیغ دهنده خواهد بود.

Tracker شمارنده

مدل رایگان

برخی از شرکت ها محصول Attribution خود را به صورت رایگان ارائه می دهند. به عنوان مثال می توان به Appsalar و Flurry اشاره کرد. هدف از ارائه رایگان این محصولات تشویق کاربر به استفاده از شبکه تبلیغاتی وابسته خود است. در واقع ، اگر می خواهید در شبکه تبلیغاتی Flurry تبلیغ کنید ، می توانید از Attribution آن به صورت رایگان استفاده کنید. مشکل دیگر استفاده از این سرویس های رایگان این است که در ابتدای ثبت نام ، شما مجوز داشتن اطلاعات بازاریابی خود را خواهید داشت و ممکن است این اطلاعات را به رقبا ارائه دهید. اتفاقی که رقبای شما را در جذب کاربران خود چند قدم جلوتر می برد.

علاوه بر این سه مرحله ، توجه به مزایای دیگری که هر سرویس منحصراً برای مشتریان خود فراهم می کند نیز می تواند برای شما تعیین کننده باشد. به عنوان مثال ، AppsFlyer به شما یک عضو تیم اختصاص می دهد تا تمام نیازهای پشتیبانی و فنی شما را برآورده کند. Tapstream و بسیاری از شرکت های دیگر نیز API اختصاصی خود را ارائه می دهند.

روند Attribution Firebase را توضیح دهید. مثالی برای آشنایی با روند ردیابی

آشنایی (به دست آوردن ، به دست آوردن) تکنیک های امروزی که از فرآیند Attribution حاصل شده است ، زمان ، تلاش و انرژی زیادی می برد ، اما در اینجا یک مختصر از آنچه Firebase برای مخاطبان شما انجام می دهد:

به طور معمول ، وقتی ناشر (یک برنامه یا وب سایت) درخواستی را برای نمایش یک تبلیغ ویدیویی یا بنری به کاربر خود به شبکه تبلیغات ارسال می کند ، شبکه تبلیغات آن کاربر را با شناسه ای به نام IDFA (برای کاربران اندروید) برای تبلیغ کننده ذخیره می کند. این یک شناسه منحصر به فرد برای هر کاربر است که از حریم خصوصی اطلاعات کاربر محافظت می کند ، در واقع هیچ اطلاعاتی در مورد کاربر به شبکه تبلیغاتی یا تبلیغ دهنده ارائه نمی دهد ، این فقط یک شناسه برای شناسایی این کاربر با یک نام منحصر به فرد است. همچنین کاربران می توانند این شناسه را در تلفن همراه خود تغییر داده و تغییر دهند.

Tracker شمارنده

اگر کاربر روی این تبلیغ کلیک کند، شبکه تبلیغاتی که این تبلیغ را برای نمایش ارسال کرده بود، به سرور خود اعلام می‌کند که کاربر با شناسه IDFA مذکور، روی تبلیغ کلیک کرده است.

سپس کاربر را به صفحه برنامه در بازار یا وب سایت هدایت می کند تا کاربر بتواند نتیجه کلیک خود را ببیند. فرض کنید برنامه کاربر را به خود جلب می کند و کاربر برنامه را بارگیری و نصب می کند. اکنون اگر از Firebase Attribution استفاده می کنید ، مراحل زیر به شرح زیر انجام می شود:

در ابتدای کمپین ، شما اطلاعات مربوط به کمپین را در پانل Attribution (نام شبکه تبلیغاتی که این کمپین را اجرا می کند ، مدل کمپین ، اعم از ویدیو یا بنر یا … ، نام کمپین) وارد می کنید. برای هر کمپین یک URL منحصر به فرد دریافت می کنید. با استفاده از این URL ، قبل از اینکه کاربر به صفحه برنامه هدایت شود ، شبکه تبلیغات ابزار Attribution را که کاربر روی تبلیغات تبلیغاتی کلیک کرده است مطلع می کند:

Tracker شمارنده

از این مرحله به بعد ، وقتی اتفاق مهمی برای این کاربر رخ می دهد (به عنوان مثال کاربر برای اولین بار برنامه را باز می کند ، پرداخت های درون برنامه ای یا خرید انجام می دهد ، برنامه را به دیگران معرفی می کند و …) Attribution به شما اطلاع می دهد که کاربر Who آیا این فعالیت ها از طریق کدام شبکه تبلیغاتی با شما ملاقات کرده و برنامه را نصب کرده است؟ به این ترتیب ، ارزش کاربران هر شبکه تبلیغاتی را خواهید فهمید و قادر خواهید بود کمپین ها را بهینه کرده و بودجه بیشتری را به یک شبکه تبلیغاتی م moreثرتر اختصاص دهید.

Tracker شمارنده

بازپرداخت و دسترسی به شبکه های تبلیغاتی برای مشاهده نتایج کمپین

تقریباً همه سرویس های Attribution به تبلیغ دهنده این امکان را می دهند تا رویدادها را به شبکه تبلیغات گزارش دهد و این به آن Postback گفته می شود. اما سود و روند انجام آن چیست؟

به عنوان مثال ، اگر به شبکه تبلیغات اطلاع دهید که کاربری با IDFA خاص برای اولین بار برنامه ای را باز می کند ، این اطلاعات از بسیاری جهات می تواند به شبکه تبلیغات کمک کند. اولین و مهمترین مزیت این است که شبکه تبلیغات دیگر تبلیغات نصب این برنامه را به این کاربر نشان نمی دهد و بودجه تبلیغاتی شما با بازده بیشتری استفاده می شود. اگر شبکه تبلیغات حرفه ای تر باشد ، می تواند با استفاده از این اطلاعات نمایش تبلیغات را به کاربران خود بهینه کند و تبلیغات را با هدف بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد.

ایجاد Postback در Attribution Services آسان است و شما می توانید مشخص کنید کدام رویدادها را می خواهید به کدام شبکه تبلیغات گزارش دهید. این سوال معمولاً در دسترس است که آیا دسترسی به شبکه های تبلیغاتی برای مشاهده نتایج کمپین خطری برای آنها دارد یا خیر. دستیابی به شبکه های تبلیغاتی به طور کلی به آنها می گوید کاربرانشان چقدر ارزشمند هستند. البته ابزارهای اسنادی معمولاً نام شبکه های مختلف تبلیغاتی را پنهان می کنند و نتایج سایر شبکه های تبلیغاتی را به صورت ناشناس به هر شبکه تبلیغاتی گزارش می دهند. به این ترتیب شما اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شبکه های تبلیغاتی قرار می دهید تا ضمن حفظ حریم خصوصی هر شبکه تبلیغاتی ، اکوسیستم تبلیغاتی و کمپین های بازاریابی خود را رشد دهید. مسلماً پاسخ نهایی به این سوال به سیاست های شفافیت هر مجموعه بستگی دارد و نمی توان یک توصیه کلی به همه ارائه داد.

در این مقاله سعی شده است ضرورت استفاده از ردیاب های پیشخوان ، آشنایی با مدل های قیمت گذاری آنها ، راهکارهای انتخاب محصول مناسب و توضیح مختصری در مورد نحوه انجام فرآیند معرفی شود. اگر تجربه استفاده موفقیت آمیز از Counter Tracker را دارید ، آن را از طریق نظرات با مخاطبان Tepsel به اشتراک بگذارید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *