×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » Trackerها چی هستند و شمارنده مناسب
14 دسامبر 2020

Trackerها چی هستند و شمارنده مناسب

اگر به دنبال یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال هستید ، احتمالاً برای شما مهم است که نتایج را تجزیه و تحلیل کنید ، به ویژه نتایج قابل اندازه گیری در تبلیغات آفلاین. ساده ترین و مسلماً مهمترین نتایج کمپین عبارتند از: چند بار مشاهده تبلیغ شما و توسط کدام کاربران ، چند کلیک بر روی هر تبلیغ و برنامه شما موفق به جذب چندین کاربر جدید شده است. اما آیا فقط دانستن این آمار کافی است؟ و یک سوال مهم دیگر ، اگر پنل شبکه تبلیغات اعلام کند که هزار نصب فعال برای شما طول کشیده است ، اما شما از طریق پیشخوان خود فکر می کنید که فقط صد نصب انجام شده است ، چگونه این تعارض را برطرف کنیم؟ سیستم های تبلیغات دیجیتالی و شمارنده ردیابی برای پاسخگویی به دو سوال فوق طراحی شده اند.

چرا باید از Tracker شمارنده ها برای کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کنیم؟

این سیستم ها که خدمات خود را تحت دو کلید واژه اصلی ارائه می دهند: Analytics و Attribution ، اشخاص ثالثی هستند که مورد اعتماد تبلیغ کننده و شبکه تبلیغات هستند. به عبارت دیگر ، از آنجایی که شمارش این سیستم ها خنثی است و به عنوان یک تبلیغ کننده یا شبکه تبلیغاتی مقرون به صرفه نیستند ، می توانند با استفاده از گزارش های آماری خود درگیری های آماری بین داشبورد شبکه تبلیغات موبایل و گزارشات آگهی دهنده و به طور کلی خنثی ، هزینه ها و بودجه را برطرف کنند. تبلیغات مصرفی. به همین دلیل شبکه های تبلیغاتی دیجیتال معتبر استفاده از این پیشخوان ها را لازمه راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی می دانند تا نتایج اصلی کمپین که بودجه تبلیغ کننده روی آنها هزینه می شود شفاف باشد. اما این تنها مزیت استفاده از خدمات Counter Tracker نیست.

مثالی برای درک بهتر لزوم استفاده از ترکر شمارنده

فرض کنید شما یک کمپین تبلیغاتی را در دو شبکه تبلیغات دیجیتال مختلف اجرا می کنید و نتایج زیر را می گیرید:

  • اولین کمپین ۵۰۰ کلیک ایجاد کرد.
  • کمپین دوم ۳۰۰ کلیک ایجاد کرد.

سوال این است که کدام کمپین موفق تر است؟ اگر ما فقط از داده های پایه برای اظهار نظر در مورد کمپین استفاده می کنیم ، به نظر می رسد کمپین شماره یک موفقیت بیشتری داشته است. اما یک لحظه صبر کنید:

اگر از ۵۰۰ کلیک ، کمپین شماره یک:

  • فقط ۸۰ نفر پس از نصب برنامه یک بار آن را نصب و باز کردند
  • و این ۸۰ نفر به ازای هر برنامه به ازای هر نفر به طور متوسط ​​۲۰۰۰ تومان درآمد کسب کردند.

و از ۳۰۰ کلیک ، کمپین شماره دو:

  • ۲۳۰ نفر پس از کلیک برنامه را نصب کرده و یک بار آن را باز کردند
  • و هر یک از این ۲۳۰ نفر به طور متوسط ​​۶ هزار توم برای هر نفر از برنامه دریافت کردند.
  • و بیش از ۱۰۰ نفر از آنها برنامه شما را از طریق بخش مقدماتی به سایر کاربران یا در شبکه های اجتماعی توصیه کرده اند.

همانطور که از این مثال مشاهده می کنید ، قیمت گذاری بر اساس داده های ردیف اولیه برای تخصیص بودجه در شبکه های تبلیغاتی مختلف بسیار مفید نیست. با استفاده از محصولات اسنادی ، سیستم های امتیازدهی سعی می کنند به تبلیغ دهندگان کمک کنند تا داده های دقیق تری را برای انتخاب شبکه های تبلیغاتی مناسب و اجرای مبارزات بازاریابی دیجیتال فراهم کنند.

همانطور که دیدیم ، مهم نیست که استراتژی بازاریابی شما مبتنی بر یک یا چند شبکه تبلیغاتی باشد ، با این حال ، برای اندازه گیری نتایج کمپین باید از سیستم شخص ثالث استفاده کنید. در واقع این هزینه است که به شما امکان می دهد از سایر هزینه های بازاریابی خارج شوید و بدون استفاده از ردیاب ، سایر بودجه های شما مانند گذشته موثر نخواهد بود.

تفاوت ابزارهای Attribution و Analytics

ابهامی که ممکن است توسعه دهندگان برنامه و بازاریابان در این مرحله داشته باشند ، تفاوت بین Analytics و Attribution است. به طور معمول ، ابزارهای تجزیه و تحلیل تجزیه و تحلیل درون برنامه ای را تجزیه و تحلیل ، ردیابی و گزارش می کنند ، از جمله تبلیغات جذب شده توسط کاربران بدون تبلیغات ، طول عمر کاربر ، نرخ بازده ، هزینه های داخلی ، اطلاعات جمعیتی ، اعلان ها و پیام رسانی. در پیوست و. پرداخت. در مقابل ، از ابزار اسناد برای اندازه گیری اثربخشی کمپین های تبلیغاتی و تعاملات کاربر از طریق CPI و تبلیغات استفاده می شود و بسیاری علاوه بر لیست های ذکر شده ، خدمات دیگری نیز به مشتریان خود ارائه می دهند. به عنوان مثال ، بسیاری از ابزارهای انتساب از خدمات برای اندازه گیری تأثیر بهینه سازی App Store و … در لیست خدمات خود نام می برند.

Tracker شمارنده

همانطور که از این توضیحات می بینید ، بین داده های ارائه شده توسط هر دو سرویس شباهت هایی وجود دارد و شاید برای بسیاری از برنامه هایی که استراتژی های بازاریابی رایگان و پولی آنها پیچیده نیست ، از یکی از این ابزارها استفاده کنید تا اطلاعاتی در مورد وضعیت کاربران برنامه و چرخه ها کسب کنید. بازاریابی کافی. بسیاری از شرکت ها در سراسر جهان محصولات هر دو ابزار را ارائه می دهند. برخی از شرکت ها با ارائه هر دو محصول ، یکپارچه سازی ابزارهایشان را برای توسعه دهندگان آسان می کنند و بسیاری از شرکت ها اجازه می دهند محصول آنها با سایر شرکت های تجزیه و تحلیل یا انتساب ادغام شود. به طور کلی ، محصولات این شرکت ها اندکی متفاوت است و انتخاب مناسب ترین گزینه برای هر برنامه می تواند برای توسعه دهندگان و بازاریابان گیج کننده باشد.

انتخاب سرویس Attribution و Tracker شمارنده مناسب

برای انتخاب سرویس میز جلو مناسب باید به سه نکته اصلی توجه کنید:

  • نیازهای خود را بشناسید: اولین قدم در انتخاب پیشخوان ردیاب ، برنامه شما چه مخاطبانی دارد ، چه تعداد کاربر دارد و از کدام بسترهای تبلیغاتی و بازاریابی استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال ، برخی از شمارنده های ردیابی از تبلیغات فیس بوک پشتیبانی نمی کنند و اگر بخشی از استراتژی بازاریابی برنامه شما مبتنی بر تبلیغات فیس بوک باشد ، استفاده از این شمارنده های ردیابی کمکی به شما نمی کند. (MAT Tracker) همچنین ممکن است شبکه تبلیغاتی که باید بخشی از تبلیغ شما باشد از لحاظ فنی فقط با شمارنده های خاص ردیابی کار کند ، از این نظر Attribution Kochava ، که با بیش از ۱۵۰۰ شبکه تبلیغاتی در این زمینه کار می کند ، پیشرو است.
  • برای آینده آماده باشید: اگر قصد دارید یک برنامه موفق با تعداد زیادی مخاطب راه اندازی کنید ، به خاطر داشته باشید که ممکن است در ابتدا تعداد کاربران و شبکه های تبلیغاتی شما که با آنها شروع به بازاریابی می کنید محدود باشد ، اما به زودی رشد خواهد کرد. توجه به این نکته در گام سوم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

۴ مدل تعرفه‌های Attribution

مدل و بودجه خود را در نظر بگیرید: به طور معمول ۴ مدل قیمت گذاری در انتساب استفاده می شود.

Per Install یا به ازای هر نصب

به عنوان مثال AppsFlyer که فقط برای هر نصب از تبلیغات تبلیغاتی هزینه دریافت می کند. البته مرحله قیمت بسته به تعداد نصب متفاوت است. تصویر زیر قیمت این سیستم را نشان می دهد. طبق جدول ، اگر این ردیاب پیشخوان ۱۰۰۰۰۰ نصب را برای شما در نظر بگیرد ، قیمت آن برای شما به شرح زیر محاسبه می شود:

۵۰۰۰ نصب اول * ۰٫۰۵ دلار = ۲۵۰ دلار

۲۰۰۰۰نصب بعدی * ۰٫۰۴ دلار = ۸۰۰ دلار

بقیه نصب‌ها بعد از این ۲۵۰۰۰ نصب * ۰٫۰۳ دلار = ۲۲۵۰ دلار

مجموع: ۳۳۰۰ دلار

Tracker شمارنده

مدل Per Attribution Event

در این مدل ، هر گزارش ارسالی و ارسال شده توسط سیستم ، از شما کسر می شود. به عنوان مثال ، از آنجا که کلیک ها نیز بخشی از ویژگی هستند ، این مدل علاوه بر هر نصب ، برای هر کلیک هزینه دریافت می کند. البته هزینه هر رویداد معمولاً کمتر از هزینه نصب است ، اما در عمل از آنجا که تعداد رویدادهای پیگیری شده بیشتر از تعداد نصب است ، قیمت گذاری معمولاً به نفع تبلیغ کنندگان نیست. به عنوان مثال Tune برای هر رویداد ۰٫۰۲ دلار دریافت می کند. به عنوان مثال ، اگر یک شبکه تبلیغاتی به طور متوسط ​​در هر ۳۰ کلیک ۱ نصب داشته باشد ، هزینه ۱۰۰۰۰۰ نصب در این مدل به شرح زیر محاسبه می شود:

(۱۰۰۰۰۰ * ۰٫۰۲) + (۳۰ *۱۰۰۰۰۰ * ۰٫۰۲) = ۶۲۰۰۰دلار

مدل Flat Rate

به عنوان مثال ، Tapstream که هزینه هر تعداد کاربر فعال برنامه شما را محاسبه می کند. در واقع ، سطح قیمت آن با توجه به وضعیت تجارت شما تعیین می شود. جدول زیر بسته های قیمت گذاری را نشان می دهد و برای ۱۰۰۰۰۰ نصب ، ۵۰۰ دلار از تبلیغ دهنده کسر می شود.

Tracker شمارنده

مدل Free

برخی از شرکت ها محصول Attribution خود را به صورت رایگان ارائه می دهند. به عنوان مثال می توان به Appsalar و Flurry اشاره کرد. هدف از ارائه این محصولات به صورت رایگان فریب کاربر برای استفاده از شبکه تبلیغات وابسته خود است. در واقع ، اگر می خواهید در شبکه تبلیغاتی Flurry تبلیغ کنید ، می توانید از انتساب به صورت رایگان استفاده کنید. یکی دیگر از مشکلات استفاده از این سرویس های رایگان این است که در ابتدای ثبت نام ، شما مجوز دریافت اطلاعات بازاریابی خود را خواهید داشت و می توانید این اطلاعات را در اختیار رقبا قرار دهید. اتفاقی که رقبای شما را در جذب کاربران خود چند قدم به جلو سوق می دهد.

علاوه بر این سه مرحله ، ممکن است توجه به سایر مزایایی که هر سرویس منحصراً برای مشتریان خود فراهم می کند نیز برای شما مهم باشد. به عنوان مثال AppsFlyer به شما یک عضو تیم اختصاص می دهد تا تمام نیازهای پشتیبانی و فنی شما را برآورده کند. Tapstream و بسیاری از شرکت های دیگر نیز API اختصاصی خود را ارائه می دهند.

توضیح روند Firebase Attribution؛ مثالی برای آشنایی با فرآیند Tracking

شناختن (دریافت ، دریافت) روش های مدرن حاصل از فرآیند انتساب ، زمان ، تلاش و انرژی زیادی را می طلبد ، اما در اینجا یک نگاه کلی به آنچه Firebase برای مخاطبان شما انجام می دهد:

به طور معمول ، وقتی ناشر (برنامه یا وب سایت) درخواستی را برای نمایش یک تبلیغ ویدیویی یا بنری به کاربر خود به شبکه تبلیغات ارسال می کند ، شبکه تبلیغات آن کاربر را با IDFA (برای کاربران اندروید) برای تبلیغ کننده ذخیره می کند. این یک شناسه منحصر به فرد برای هر کاربر است که از حریم خصوصی اطلاعات کاربر محافظت می کند. در واقع ، هیچ اطلاعاتی در مورد کاربر شبکه تبلیغ یا تبلیغ دهنده ارائه نمی دهد. این به سادگی یک شناسه است تا این کاربر را با یک نام منحصر به فرد شناسایی کنید. همچنین کاربران می توانند این شناسه را در تلفن همراه خود تغییر داده و تغییر دهند.

Tracker شمارنده

اگر کاربری روی این تبلیغ کلیک کند ، شبکه تبلیغاتی که تبلیغ را برای نمایش ارسال کرده است به سرور خود اطلاع می دهد که کاربر با IDFA روی تبلیغ کلیک کرده است.

Tracker شمارنده

سپس کاربر را به یک صفحه برنامه در بازار یا وب سایت هدایت می کند تا کاربر بتواند نتیجه کلیک خود را ببیند. فرض کنید برنامه ای کاربر را به خود جلب می کند و کاربر برنامه را بارگیری و نصب می کند. اکنون اگر از Firebase Attribution استفاده می کنید ، مراحل زیر به شرح زیر انجام می شود:

در ابتدای یک کمپین ، اطلاعات مربوط به کمپین را در پنل Attribution (نام شبکه تبلیغاتی که کمپین را راه اندازی می کند ، مدل کمپین ، ویدئو یا بنر یا … نام کمپین) وارد می کنید و برای هر کمپین یک URL منحصر به فرد دریافت می کنید. با استفاده از این URL ، قبل از اینکه کاربر به صفحه برنامه هدایت شود ، شبکه تبلیغات ابزار انتساب را که کاربر روی تبلیغ کلیک کرده است مطلع می کند:

Tracker شمارنده

از این پس ، هنگامی که اتفاق مهمی برای این کاربر رخ دهد (به عنوان مثال کاربر برای اولین بار برنامه را باز می کند ، پرداخت های درون بازی را انجام می دهد یا خرید می کند ، برنامه را به دیگران ارائه می دهد و …) Attribution به شما اطلاع می دهد کاربری که این اقدامات را انجام داده است ، از طریق آن شبکه تبلیغاتی آیا او با شما ملاقات کرده و برنامه را نصب کرده است؟ با این روش ، ارزش کاربران هر شبکه تبلیغاتی را خواهید فهمید ، می توانید کمپین های خود را بهینه کنید و بودجه بیشتری را به یک شبکه تبلیغاتی موثرتر اختصاص دهید.

Tracker شمارنده

Postbackها و دسترسی دادن به شبکه‌های تبلیغاتی برای مشاهده نتایج کمپین‌ها

تقریباً همه سرویس های انتساب به تبلیغ دهنده این امکان را می دهند تا شبکه آگهی را از آنچه اتفاق می افتد مطلع کند و به این پست خبری اصطلاحاً Postback گفته می شود. اما مزایا و روند انجام این کار چیست؟

به عنوان مثال ، اگر به یک شبکه تبلیغاتی بگویید که یک کاربر با IDFA خاص برای اولین بار برنامه ای را باز می کند ، این اطلاعات از بسیاری جهات می تواند به شبکه تبلیغات کمک کند. اولین و مهمترین مزیت این است که شبکه تبلیغات دیگر تبلیغاتی را برای نصب این برنامه برای آن کاربر نمایش نمی دهد و بودجه تبلیغات شما با کارایی بیشتری استفاده می شود. اگر شبکه تبلیغاتی حرفه ای تر باشد ، می تواند از این اطلاعات برای بهینه سازی نمایش تبلیغات به کاربران خود و ارائه تبلیغات به کاربران برای اهداف بیشتر استفاده کند.

ایجاد پست بک در خدمات اسناد آسان است و شما می توانید مشخص کنید کدام رویدادها را می خواهید به کدام شبکه تبلیغات گزارش دهید. تبلیغ کنندگان اغلب تعجب می کنند که آیا می توانند به شبکه های تبلیغاتی دسترسی پیدا کنند تا نتایج کارزار را مشاهده کنند. دستیابی به شبکه های تبلیغاتی معمولاً به آنها می گوید کاربرانشان چقدر با ارزش هستند. البته ابزارهای اسنادی معمولاً نام شبکه های مختلف تبلیغاتی را پنهان می کنند و عملکرد سایر شبکه های تبلیغاتی را به صورت ناشناس به هر شبکه تبلیغاتی گزارش می دهند. به این ترتیب ، با حفظ حریم خصوصی هر شبکه تبلیغاتی ، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شبکه های تبلیغاتی قرار می دهید تا اکوسیستم تبلیغاتی و کمپین های بازاریابی خود را رشد دهید. البته پاسخ نهایی به این سوال به سیاست شفافیت هر مجموعه بستگی دارد و نمی توان به همه رهنمودهای کلی داد.

در این مقاله سعی شد نیاز به شمارنده های ردیابی ، مقدمه ای بر مدل های قیمت گذاری آنها ، استراتژی های انتخاب محصول مناسب و توضیح مختصری در مورد چگونگی انجام آن ارائه شود.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *