×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » ۷ نکته بهتر کردن نرم افزار یا ASO
07 دسامبر 2020

۷ نکته بهتر کردن نرم افزار یا ASO

App Store Optimization (ASO) یکی از مهمترین دلایل موفقیت در بازاریابی نرم افزار است. وقتی کاربری با جستجو در دسته های مختلف بازار برنامه یا از طریق کمپین های تبلیغاتی مختلفی که هزینه آن را پرداخت کرده اید ، وارد صفحه برنامه شما می شود و فقط چند ثانیه مانده به نصب برنامه ، با رعایت چند نکته ساده برای ایجاد صفحه برنامه ، می توانید نتیجه بگیرید. کاملاً تغییر کنید.

۷ نکته کوتاه برای بهبود صفحه اپلیکیشن یا ASO

بهینه سازی صفحه اپلیکیشن

۱-انتخاب بهترین نام برای اپلیکیشن

باید: سعی کنید نام برنامه خود را در یک تا سه کلمه بگذارید و اگر برنامه شما با مارک تجاری مرتبط است ، از آن نام تجاری در عنوان برنامه استفاده کنید.

باید: مهمترین قسمت نام برنامه را در ۲۵ کاراکتر اول نام برنامه قرار دهید.

نباید: از محدودیت کامل ۲۵۵ نویسه برای نام برنامه استفاده نکنید و نام های طولانی را برای برنامه انتخاب نکنید. برنامه های حاوی بیش از سه کلمه و پر از کلمات کلیدی و هرزنامه پذیرفته نمی شوند.

۲-توضیحات از ویژگی های اپلیکیشن

باید: حتماً اطلاعات بیشتری در مورد کاربر ارائه دهید.

باید: لیستی از ویژگی های ارزشمند برنامه و آخرین به روزرسانی ها را به صورت موردی با استفاده از oltpoint ارائه دهید.

نباید: از پاراگراف های طولانی پر از متن های طولانی که خواندن آنها دشوار است برای توضیح استفاده نکنید.

۳-یک آیکون ارزشمند برای اپلیکیشن تان طراحی کنید!

باید: با یک آیکون با طرح اصلی روبرو شوید. از کپی کردن آیکون ها خودداری کنید ، برنامه ها با آیکون های کپی شده در نگاه اول احساس بی ارزشی در مخاطب ایجاد می کنند. حتماً از یک شکل یا نماد منحصر به فرد استفاده کنید و آن را تا حد ممکن ساده نگه دارید.

باید: از رنگ های روشن و پر جنب و جوش برای جلب توجه برنامه خود استفاده کنید.

نباید: از یک طرح پیچیده و کلمه ای که از رنگها ، اشکال و حجم متن زیادی استفاده می کند استفاده نکنید.

تصویر زیر چهار نماد برنامه موفق و عملکردهای مربوطه را نشان می دهد. این برنامه ها با استفاده از نشان های خود توانسته اند گام مهمی برای ASO بردارند.

ویژگی‌های یک آیکون مناسب برای ASO

۴-با تصاویر و اسکرین شات از اپلیکیشن تان یک تور مجازی ایجاد کنید!

باید: پنج تصویر از برنامه خود وارد کنید.

باید: از تصاویر صفحه ای از ویژگی ها و ارزش های اصلی برنامه خود استفاده کنید تا کاربر را به یک تور مجازی از برنامه خود بکشید.

نباید: فقط یک عکس از صفحه. تصاویر فرصتی برای پیشی گرفتن از برنامه شما در رقابت با سایر برنامه ها است. این فرصت را از دست ندهید.

راهنمایی تصاویر مناسب برای ASO

۵-برای اپلیکیشن خود به‌روزرسانی‌های مداوم و منظمی داشته باشید!

باید: برنامه خود را در فواصل منظم و طبق یک برنامه دقیق به روز کنید.

باید: شرح هر بروزرسانی را بنویسید تا کاربران از تغییرات آگاه شوند.

نباید: انتشار یک برنامه و فراموش کردن آن اشتباه است. برنامه ای که به روزرسانی نداشته باشد یا به روزرسانی کمی داشته باشد ، در رتبه بندی افت می کند. بعضی از بازارها همچنین دارای بخش “به روزرسانی های ویژه” هستند که می توانید با استفاده از آنها به صفحه اول بازار بروید.

۶-امتیازها و نظرات کاربران را جدی بگیرید!

باید: از کاربران فعال برنامه خود دعوت کنید تا درباره برنامه شما نظر بدهند و امتیاز دهند و برای این کار به آنها جوایز درون برنامه ای بدهید.

باید: سعی کنید حداقل ۱۰۰ نظر برای هر نسخه از برنامه خود داشته باشید و مراقب افت رتبه کاربران باشید.

نباید: هرگز نظرات منفی را نادیده نگیرید. اگر نمره شما به طور قابل توجهی کاهش یابد ، این احتمالاً نشانه خطاها و مشکلاتی در برنامه است که باید برطرف کنید.

۷-قیمت‌ اپلیکیشن های رقبا را آنالیز کنید!

باید: قیمت رقابتی در مقایسه با سایر برنامه های موفق. دسته موضوعی برنامه خود را مشخص کنید تا کاربران را به استفاده از برنامه شما و موفقیت در این فاکتور ASO ترغیب کند.

باید: اگر برنامه شما پرداخت درون بازی دارد ، قیمت اقلام درون بازی را کمتر از رقبا تنظیم کنید و در توضیحات یا بخشهای دیگر به کاربران اطلاع دهید.

نباید: برنامه خود را گرانتر از سایر برنامه های دسته خود نکنید. اگر برنامه شما از سایر برنامه ها با ارزش تر است و دلیل آن هم گرانی است ، حتماً این را به کاربر در توضیحات برسانید تا با دیدن قیمت بالای برنامه ، نصب را متوقف نکنند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *