×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » کدام تبلیغات دیجیتال از دیدگاه کاربران بدتر هستند؟
26 نوامبر 2020

کدام تبلیغات دیجیتال از دیدگاه کاربران بدتر هستند؟

دستیابی به بازده بالاتر از سرمایه گذاری (ROI) نسبت به تبلیغات دیجیتال ، هدف اصلی مارک ها و آژانس های تبلیغاتی است. از نظر تبلیغ کننده ، فرقی نمی کند که کمپین تبلیغاتی یک ویدیوی آزمایشی باشد یا یک بنر متناسب. برای شما مهم است که از بودجه تبلیغاتی خود بیشترین بهره را ببرید و سود بالایی از سرمایه خود بدست آورید. بنابراین ، شما باید یافته های خود را در مورد انواع قالب های تبلیغاتی پیگیری کنید تا نوع تبلیغات تبلیغاتی را که می توانید برای افزایش یا کاهش میزان بازگشت سرمایه و بهبود عملکرد بسته به تجربه کاربری خود استفاده کنید ، شناسایی کنید. مردم ، لطفا انتخاب کنید. همیشه از تبلیغات آزار دهنده خودداری کنید. تبلیغاتی که برای کاربر جذاب نیست و تجربه کاربر را مختل می کند کاملاً بی اثر است.

معرفی تبلیغات دیجیتالی نفرت انگیز که کاربر را آزار می دهد.

مطالعه ای که توسط گروه نیلزن نورمن (NNG) انجام شد ، آزار دهنده ترین و منزجر کننده ترین تبلیغات برای کاربران بود که یک بار در سال ۲۰۰۴ انجام شد ، اما به دلیل تنوع بیشتر در قالب های تبلیغاتی در سال های اخیر ، NNG سپس این مطالعه را انجام داد. بررسی شده از. او دقیق تر و کاملتر تکرار کرد.

در این مطالعه ، این مسسه ۴۵۲ کاربر بزرگسال در ایالات متحده را انتخاب کرد که مشاغل آنها مربوط به IT یا بازاریابی و تبلیغات نبود و از آنها می خواست که بر اساس درجه نفرت ، قالب های مختلف آگهی را از ۱ تا ۷ ارزیابی کنند. بنابراین شماره ۱ نشان دهنده خوب بودن تبلیغات و شماره ۷ نشان دهنده آزار دهنده بودن تبلیغات است.

امتیاز دهی کاربران به تبلیغات مختلف

در این مطالعه ، ۲۳ قالب تبلیغات ، چه در دسک تاپ و چه در تلفن همراه ، توسط افراد نشان داده شده و رتبه بندی شده اند. البته برای جلوگیری از جهت گیری افراد ، تبلیغاتی که از آنها نشان داده شد بدون مارک خاصی بود تا تحت تأثیر رنگ ، لوگو و طرح تبلیغات قرار نگیرند و تحقیقات بدون خطا انجام خواهد شد. این قالب های تبلیغاتی بنفش برای مردم نمایش داده شد تا بتوان آنها را به وضوح شناسایی کرد و متن در قالب های مختلف را در همه تبلیغات با عنوان “این یک تبلیغ است” نوشت.

نمایش تبلیغات به کاربر

انواع مختلف قالب تبلیغات در دسک تاپ و موبایل

جدول زیر انواع قالب های تبلیغاتی را که برای افراد نمایش داده می شوند توصیف می کند و مکان نمایش هر کدام (دسک تاپ و موبایل) را مشخص می کند.

تعریف فرمت‌های تبلیغاتی مختلف

نتایج این مطالعه: میانگین امتیاز برای انواع مختلف تبلیغات دیجیتال

در نتیجه این مطالعه ، هیچ تبلیغی مورد استقبال کاربران قرار نمی گیرد ، اما کاربران نسبت به قالب های خاص خوش بین ترند. کمترین امتیاز (۳٫۸۱) برای تبلیغات واقع در جعبه سمت راست است. دلیل محبوبیت این قالب تبلیغاتی رایگان بودن آن نیست.

کدام تبلیغات منفور تر است؟

تبلیغات پاپ آپ یکی از منفورترین تبلیغات دیجیتالی است.

پاپ آپ ها، منفورترین تبلیغات نزد کاربران است.

طبق نتایج این مطالعه ، تبلیغات pop up یا modal منفورترین روش تبلیغات در دسک تاپ و موبایل است. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که گرفتن یک عضو جدید و افزودن ایمیل به لیست پستی از طریق یک نمایشگر پاپ آپ یک راه حل عالی است ، در حالی که نتایج این مطالعه برای افراد و مارک های مهم این روش تبلیغاتی مهم است ما انجام می دهیم

در نتیجه این مطالعه ، هیچ تبلیغی مورد استقبال کاربران قرار نمی گیرد ، اما کاربران نسبت به قالب های خاص خوش بین ترند. کمترین امتیاز (۳٫۸۱) برای تبلیغات واقع در جعبه سمت راست است. دلیل محبوبیت این قالب تبلیغاتی رایگان بودن آن نیست.

پخش خودکار برای کاربران دسک تاپ آزار دهنده است.

تبلیغات خودکار باعث آزار کاربران میشود

تبلیغات پاپ آپ ، تبلیغات ویدئویی که به صورت خودکار و بدون درخواست کاربر نمایش داده می شوند ، پیوندهای گمراه کننده و تبلیغات بین محتوایی (تبلیغاتی که بین محتوا ظاهر می شوند) از جمله قالب های تبلیغاتی نفرت انگیزی هستند که کاربران دسک تاپ مشاهده می کنند . برعکس ، پیوندها و تبلیغات مرتبط (تبلیغات نوار کناری) در گوشه سمت راست باعث آسیب کمتری به تجربه کاربر می شود.

در تبلیغات تلفن همراه ، پنجره های بازشو همچنان منفورترین تبلیغ برای کاربران تلفن همراه هستند. نمره داده شده توسط افراد به تبلیغات پاپ یا مد در این مطالعه بالاتر از تلفن همراه (۵٫۹۴) از دسکتاپ (۵٫۸۲) است. یعنی نمایش تبلیغات پاپ آپ در تلفن همراه بیشتر از دسک تاپ آزار دهنده است. زیرا این نوع تبلیغات کل صفحه را اشغال می کند و از هدایت مناسب کاربر به قسمت های مختلف وب سایت جلوگیری می کند.

کاربران موبایل می خواهند بلافاصله محتوای ویدیویی مورد نظر خود را تماشا کنند.

تبلیغات محتوا معمولاً هنگام نمایش محتوا نمایش داده می شود که می تواند برای کاربر آزار دهنده باشد. زیرا کاربر موبایل همیشه عجله دارد و ترجیح می دهد محتوای مورد نظر را فوری و بدون اتلاف وقت ببیند. اگر قبل یا حین محتوای اصلی از چنین کاربری تبلیغ می کنید ، به تجربه کاربر وب سایت یا برنامه خود آسیب زده اید.

در این مطالعه ، تبلیغات درونگرا ، تبلیغات ویدئویی ، پیوندهای گمراه کننده و پنجره های بازشو بیشتر از سایر تبلیغات تلفن همراه هستند و بنابراین منفورتر هستند.

تبلیغات حمایت شده از شبکه های اجتماعی و لینک های تبلیغاتی مرتبط یا مشابه آنها از نظر کاربران بهترین نوع تبلیغات موبایلی هستند. زیرا برخلاف سایر روش ها ، این نوع تبلیغات کاربر را آزار نمی دهد. بنابراین ، این دو قالب تبلیغاتی احتمالاً به نرخ بالاتری از سرمایه گذاری دست پیدا می کنند.

مقایسه نتایج مطالعات منفورترین تبلیغات در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۱۸

برخی موارد در هر دو مطالعه مشابه هستند. مردم مانند گذشته از تبلیغات پاپ آپ و مد متنفر هستند. پخش خودکار صدا به اندازه امروز بازخورد منفی دارد. به طور کلی ، مشخصات تبلیغاتی زیر مانند دهه قبل آزار دهنده است:

مشخصات رایج تبلیغات منفور

اگرچه قابلیت استفاده از وب سایت طی سالهای گذشته بهبود یافته است ، اما به نظر می رسد که تاریخ در حال تکرار است و طراحان نیز اشتباهات گذشته را تکرار می کنند. طراحان و بازاریاب ها باید به طور مداوم ارائه یک تجربه کاربری خوب و میزان درآمد تبلیغات را متعادل کنند. هیچ جواب واحدی وجود ندارد که یک طراح باید از بهترین قالب تبلیغاتی استفاده کند. اما نکته این است که اگر موضوعی از چند سال پیش کاربران را آزار می دهد ، وقت آن است که به طور جدی درباره آن قالب تبلیغات فکر کنیم.

نتیجه گیری

یک مطالعه توسط موسسه NNG نشان داد که تبلیغات پاپ آپ ، تبلیغات معین ، تبلیغات درون حساب و تبلیغات ویدئویی خودکار از منفورترین تبلیغات دیجیتال هستند. لازم به ذکر است که تبلیغات عصبانی روی دسک تاپ در موبایل قابل تحمل نیستند.

اگرچه برخی از قالب های تبلیغاتی بیشتر از بقیه آزار دهنده هستند ، اما کنار گذاشتن نوع خاصی از تبلیغات درست نیست. زیرا سلیقه افراد متفاوت است و هر قالب در افراد تأثیر یکسانی ندارد. بهترین کار این است که کمپین های تبلیغاتی مختلف را در قالب های مختلف ترکیب کرده و بومی استفاده کنید. مزیت این روش پوشش سلیقه افراد مختلف است.

اما برخی از قالب های تبلیغاتی ، مانند پنجره های بازشو ، بیش از یک دهه است که مورد نفرت مردم واقع شده اند و دیگر نباید مورد استفاده قرار گیرند و با قالب های دیگری جایگزین شوند که آسیب کمی به تجربه کاربر وارد می کنند.

برای دستیابی به بهترین نتیجه و نرخ بالای بازگشت سرمایه ، بهتر است کمپین های تبلیغاتی خود را به روشی منسجم اجرا کنید تا به طور مستقیم به تجربه کاربر آسیب نرساند و کاربر را آزار ندهد.

آیا با نتایج این مطالعه موافقید؟ می توانید نظر خود را در مورد تبلیغات دیجیتالی که در طول روز با آن روبرو شدید در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *