×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » کار هایی که باید برای بهینه سازی اپلیکیشن انجام دهید
11 نوامبر 2020

کار هایی که باید برای بهینه سازی اپلیکیشن انجام دهید

بهینه سازی برنامه (ASO) یکی از مهمترین دلایل موفقیت در بازاریابی برنامه است. هنگامی که کاربران با جستجو در دسته های مختلف بازار برنامه یا از طریق کمپین های تبلیغاتی پولی مختلف وارد صفحه برنامه شما می شوند ، می توانند فقط در چند ثانیه برنامه را نصب کنند ، فقط چند صفحه ساده از برنامه را دنبال کنید سریع برای گرفتن نتیجه. کاملاً تغییر کرده

تبلیغات در فضای وب ایران با شهرت در رسانه ها

Mediaad می تواند به شما کمک کند کمپین های تجاری را در شناخته شده ترین وب سایت های ایرانی اجرا کنید و نام تجاری خود را در برابر مخاطبان مورد نظر خود نمایش دهید.

بهینه سازی صفحه اپلیکیشن

۱- بهترین نام را برای برنامه انتخاب کنید

مورد نیاز: سعی کنید نام برنامه خود را با یک تا سه نویسه بگذارید. اگر برنامه شما مربوط به مارک تجاری است ، از آن نام تجاری در نام برنامه استفاده کنید.

مورد نیاز: مهمترین قسمت نام برنامه را در ۲۵ نویسه اول نام برنامه قرار دهید.

خیر: از حد کامل ۲۵۵ نویسه برای نام برنامه استفاده نکنید و نام طولانی را برای برنامه انتخاب نکنید. برنامه های دارای بیش از سه کلمه حاوی کلمات کلیدی و هرزنامه محبوب نیستند.

۲- شرح عملکرد برنامه

باید: حتماً دستورالعمل های اطلاعات کاربر بیشتری ارائه دهید.

مورد نیاز: از oltpoint برای تعیین لیست ویژگی های مهم و آخرین به روزرسانی های برنامه به صورت مناسب استفاده کنید.

نکن: از مقالات طولانی که درک آنها دشوار است استفاده نکنید.

۳- یک نماد ارزشمند برای برنامه خود طراحی کنید!

باید: نمادی را با طرح اصلی در نظر بگیرید. از کپی کردن آیکون ها خودداری کنید. برنامه های کاربردی با آیکون های تکراری باعث می شوند که در نگاه اول بیننده احساس بی ارزشی کند.

باید: از اشکال یا نمادهای منحصر به فرد استفاده کنید و آنها را تا حد ممکن ساده کنید.

باید: از رنگ های روشن استفاده کنید تا برنامه شما چشم نواز شود.

نکنید: از طرح های پیچیده و شلوغ که از چندین رنگ ، شکل و متن زیاد استفاده می کنند استفاده نکنید.

شکل زیر چهار نماد موفقیت برنامه و عملکردهای مناسب آنها را نشان می دهد. این برنامه ها با استفاده از نمادهای خود توانسته اند گام مهمی برای ASO بردارند.

ویژگی‌های یک آیکون مناسب برای ASO


۴- با استفاده از تصاویر و تصاویر در برنامه خود یک تور مجازی ایجاد کنید!

مورد نیاز: پنج عکس از برنامه خود وارد کنید.

مورد نیاز: با استفاده از عکسهای صفحه از توابع و مقادیر اصلی برنامه خود ، کاربران را به یک تور مجازی از برنامه خود دعوت کنید.

نباید: فقط یک عکس از صفحه داشته باشید. تصاویر فرصتی برای شکست برنامه شما در رقابت با برنامه های دیگر است. این فرصت را از دست ندهید.

در تصویر زیر ، می توانید نمونه ای از تصویر خوب از برنامه ای را ببینید که با موفقیت از ASO عبور کرده است. در بالای تصویر ، سعی کنید صفحه ای را که تصویر صفحه از آن گرفته شده است ، توصیف کنید تا کاربر بتواند ارزش تصویر را درک کند. به یاد داشته باشید که این توضیحات را کوتاه نگه دارید.

سعی کنید تصاویر صفحه را تا جایی که ممکن است با رنگ ، مارک و نماد برنامه خود مطابقت داشته باشید.

راهنمایی تصاویر مناسب برای ASO

۵- به روزرسانی های مداوم و منظمی برای برنامه خود داشته باشید!

لازم است: برنامه را طبق برنامه دقیق به طور منظم به روز کنید.

لازم است: شرح هر بروزرسانی را بنویسید تا کاربران از تغییرات آگاه شوند.

نکنید: انتشار یک برنامه و فراموش کردن آن اشتباه است. برنامه ای که به روزرسانی نداشته باشد یا به روزرسانی کمی داشته باشد ، در رتبه بندی افت می کند. بعضی از بازارها همچنین دارای بخش “به روزرسانی های ویژه” هستند که می توانید با استفاده از آنها به صفحه اول بازار بروید.

این مقاله را بخوانید: بازاریابی برنامه های رایگان
۶- امتیازات و نظرات کاربران را جدی بگیرید!

اجباری: از کاربران فعال برنامه خود دعوت کنید تا درباره برنامه شما نظر بدهند و امتیاز دهند و برای این کار به آنها جوایز درون برنامه ای بدهید.

یک نکته ضروری: سعی کنید حداقل ۱۰۰ نظر برای هر نسخه از برنامه خود داشته باشید و مراقب افت رتبه کاربران باشید.

نکنید: هرگز نظرات منفی را نادیده نگیرید. اگر نمره شما به میزان قابل توجهی کاهش یابد ، این احتمالاً نشانه اشکالات و مشکلاتی در برنامه است که باید برطرف کنید.

قیمت اپلیکیشن های رقبا را تحلیل کنید!

مورد نیاز: قیمت رقابتی در مقایسه با سایر برنامه های موفق. دسته موضوعی برنامه خود را مشخص کنید تا کاربران را به استفاده از برنامه شما و موفقیت در این فاکتور ASO ترغیب کند.

اجباری: اگر برنامه شما پرداخت درون بازی دارد ، قیمت اقلام درون بازی را کمتر از رقبا تعیین کنید و در توضیحات یا سایر بخش ها به کاربران اطلاع دهید.

این کار را نکنید: برنامه خود را گرانتر از سایر برنامه های دسته خود نکنید. اگر ارزش برنامه شما بیشتر از برنامه های دیگر است و دلیل آن هم گران بودن است ، حتماً این را به کاربر در توضیحات برسانید تا با دیدن قیمت بالای برنامه ، نصب را متوقف نکنند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *