×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » چگونگی کپی رایتینگ
17 دسامبر 2020

چگونگی کپی رایتینگ

همانطور که همه می دانیم ، کلمات در زندگی روزمره نقش مهمی دارند و زبان را می توان بزرگترین اختراع انسان دانست. زیرا افراد از طریق کلمات با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. کپی شامل فرآیند انتخاب کلماتی است که توسط نویسندگان و بازاریابان برای ترغیب مخاطبان خود به ترمیم گام هایی مانند مشترک شدن در ایمیل یا ارسال ایمیل به ایمیل آنها پس از خواندن یا شنیدن کلمات آنها ، استفاده می شود. فراموش نکنید

کلمات همچنین در بازاریابی و کپی برداری نقش اساسی دارند. بازاریابان از تبلیغات ، بروشور ، وبلاگ ، شبکه های اجتماعی در قالب های مختلف استفاده می کنند و … پیام های خود را به مخاطبان خود می رسانند. اما چگونگی استفاده از کلماتی که بیشترین تأثیر را روی مخاطب شما دارند یکی از بزرگترین چالش های بازاریابان است. به عنوان مثال ، وقتی بازاریاب های مارک تجاری می خواهند برای او یک صفحه فرود درست کنند ، باید مراقب باشند که چه کلماتی را استفاده می کنند ، چگونه آنها را جمع آوری می کنند و چند کلمه را استفاده می کنند.

در این مقاله ابتدا به مفهوم کپی برداری خواهیم پرداخت و سپس ۷ روش برای کپی موثر را توضیح خواهیم داد.

نوشتن مطالب تبلیغاتی یکی از مهمترین عناصر بازاریابی برای یک برند است و مانند فراخوانی (CTA) است ، اما در مقیاس بزرگتر. نوشتن متن به معنای استفاده از کلمات برای جذب مخاطب بیشتر و فروش بیشتر است. حق چاپ کلام فروشنده را به صورت شفاهی انجام می دهد. در نگاه اول ، کپی کردن ممکن است یک کار ساده به نظر برسد ، اما واقعیت این است که جزئیات و جزئیات زیادی وجود دارد که برای کپی موثر باید رعایت شود. هنر در ایجاد کلمات مداوم یک نویسنده است.

نویسندگان مطالب تبلیغاتی سعی در ایجاد احساس ، فکر کردن در مورد موضوعی دارند و در نهایت پاسخ می دهند و آنها را برای انجام یک کار از پیش تعیین شده متقاعد می کنند. پیش نویس شخصی است که با توجه به نکات روانشناختی مخاطبان ، بر روند تصمیم گیری شخص تأثیر می گذارد. این امر در خرید کالا تأثیر می گذارد و تنها ابزار آن انتخاب هوشمندانه کلمات است.

  • رویکردی متفاوت در پیش گیرید.

    همه ما هر روز پر از تبلیغات هستیم و عادت کرده ایم که به تبلیغات توجه نکنیم. بسیاری از ما حتی به آنها نگاه نمی کنیم. اینجاست که کپی رایت نوشته می شود. تبلیغات محتوای خوب می تواند توجه مخاطبان بی علاقه را به خود جلب کند.

    هر مارک مزایا و ابعاد مختلفی دارد که می توانید از آنها برای تبلیغ برند استفاده کنید. اما در هنگام انتخاب پیام کپی توجه بیشتری لازم است. برای طراحی پیام تبلیغاتی موثر ، باید جنبه ای از محصول را انتخاب کنید که بتواند مخاطب را برانگیزد.

    به عنوان نویسنده متن ، با دیدی متفاوت در انتشار پیام های تبلیغاتی به داستان محصول نگاه کنید. با نوشتن پیام های غیرمنتظره و غیرمعمول و توجه آنها به تبلیغات خود ، بر بی احتیاطی مخاطبان خود غلبه کنید. یک نویسنده متن خوب ، باید مخاطب شما را به بازاندیشی یا بازاندیشی ترغیب کند. این پیام تبلیغاتی شما را در ذهن خود نگه می دارد.

    قبل از بازاریابان مایع ظرفشویی دورتون ، مثلاً قبل از اینکه محصولاتشان به بازار بروند و برای مردم مشهور شود ، تبلیغات جالبی در تبلیغات سطح شهر وجود داشت

    کپی‌رایتینگ

    پس از مدتی ، آنها محصولات خود را به طور آشکار و عادی باز کردند. این روش در تبلیغات “تمسخر” نامیده می شود.

    نقطه قوت این مارک استفاده مستقیم از حق چاپ و هماهنگی با طرح بصری پیشنهادی است. طراحان این تیزر با پیام های غیرمعمول و معمایی محصول دوروتی مخاطبان را به وجد آوردند. پس از مدتی آنها کمپین تبلیغاتی اصلی را راه اندازی کردند و به س inال ذهن مخاطبان پاسخ دادند. با این کار آنها با تبلیغات بازاریابان بیشتر و بیشتر این محصول را به خود جلب کرده اند.

  • در متن خود از احساسات استفاده کنید.

    بگذارید بگوییم محصول شما کفش است و شما می خواهید آن را بفروشید. آنها به جای صحبت در مورد انعطاف پذیری یا وزن سبک محصولی که تقریباً توسط بازاریابان کفش پوشانده شده است ، بین تجربه ای که شما باید برای محصول خود و خریدار داشته باشید ارتباط برقرار می کنند.

    به عنوان مثال ، یکی از تبلیغات نایک را در نظر بگیرید.

    کپی‌رایتینگ

    این آگهی درباره پیچیدگی های زندگی است ، به آرامی ناپدید می شود و به راحتی جایگزین می شود. با پیشرفت پیام ، جملات ساده می شوند و کلمات ساده و موزون جایگزین می شوند. کلمه run مانند صدای لگد کفش به زمین است که ریتم تبلیغات را اجرا می کند.

    اگر از احساسات مناسب در کپی استفاده می کنید ، می توانید سرعت تغییر وب سایت خود را بهبود ببخشید. اما چگونگی جذب مخاطب در صنایع مختلف یکی از چالش هایی است که نویسندگان تبلیغاتی با آن روبرو هستند. بر اساس معیار تبدیل Unbounce ، نحوه استفاده از احساسات در صفحات فرود از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است. به عنوان مثال ، شما باید در یک سایت مربوط به صنعت گردشگری گفتگوی مثبتی داشته باشید. مطالعات نشان داده است که حتی اگر از ۱٪ کلمات منفی مانند حد ، مشکل ، ترس ، عصبانیت و … استفاده کنید ، نرخ تبدیل این سایت بیش از ۲۵٪ در متن های مربوط به سفر کاهش می یابد.

    کپی‌رایتینگ

    در این گزارش آمده است که شما باید در صفحه خدمات تجاری خود مکالمه ای کوتاه و مفید داشته باشید. مطالعات نشان می دهد که نرخ تبدیل صفحات فرود کمتر از ۱۰۰ کلمه ۵۰٪ بیشتر از ۵۰۰ کلمه است.

    کپی‌رایتینگ

    همچنین ، در صفحه خدمات تجاری خود ، احساس اعتماد ، سودمندی ، خدمات ، رهبری و سایر موارد را به مشتریان خود القا كنید. از کلماتی مانند استفاده کنید

    استفاده از احساسات فردی بسته به کاربرد آنها می تواند نرخ تبدیل صفحات فرود را افزایش یا کاهش دهد. به عنوان مثال ، استفاده از احساس خوشبختی در وب سایت های آموزشی تأثیر مثبتی در بهبود نرخ تبدیل دارد ، اما وجود بیش از حد این احساس در مخاطبان وب سایت های قانونی می تواند تأثیر منفی بر نرخ تبدیل داشته باشد.

    بنابراین ، از احساسات در کپی برداری و متناسب با رفتار مخاطبان خود به خوبی استفاده کنید تا بتوانید تأثیر بیشتری بر روی آنها داشته باشید.

  • برای عنوان متن وقت بگذارید.

    مطالعه اخیر Sharethrough.com نشان داد که ۲۰٪ از جوانان هنگام تماشای شبکه های اجتماعی فیلم می خوانند. عناوین همیشه ابزاری مهم برای ارتباط مخاطبان بوده اند. اگر موضوع متن به اندازه موضوع ایمیل جالب و جالب نباشد ، مخاطبان متن شما را نخوانند. هنگام نامگذاری محتوای تبلیغاتی ، سعی کنید مخاطبان خود را با آنچه در متن است آشنا کنید. خرچنگ ، ​​بازی با کلمات ، غیرقابل پیش بینی است – روش های خوبی برای جلب توجه. بهتر است عنوان خود را در یک خط قرار دهید.

    بسیاری از نویسندگان متن معتقدند که هدف عنوان متقاعد کردن بیننده برای خواندن سطر اول متن است. هدف از متن متن اول خواندن سطر دوم برای مخاطب و … است. باید باشد

    به طور خلاصه ، اگر نام تبلیغات شما مورد پسند مخاطبان قرار نگیرد ، همه چیز از بین می رود.

  • برای کپی رایتینگ بهتر مشتریان خود را بشناسید.

    یک نویسنده موفق موفق فقط با یک نفر صحبت می کند و متن متناسب با شرایط ، انگیزه ها ، نیازها ، آرزوها و مشکلات اوست. بنابراین شما باید مشتریان خود را بشناسید و از نظر جمعیتی و از نظر علاقه آنها را بررسی کنید. سپس محتوای تبلیغاتی متناسب با هر یک از مشتریان و نیازهای آنها ایجاد کنید.

    کپی‌رایتینگ

  • از اصطلاحات تخصصی و مبالغه بپرهیزید!

    وقتی نویسندگان محتوا سعی می کنند مخاطبان خود را به شرکت ها ، محصولات و خدمات خود معرفی کنند ، می توانند از اصطلاحات خاصی استفاده کنند یا اهداف تعیین کنند. بالا بردن دستها اما حقیقت این است که یک نویسنده خوب متن باید پیام خود را به زبان و اصطلاحات مخاطب منتقل کند. این بدان معنا نیست که شما هرگز نباید هدایا و دستاوردهای خود را به دیگران نشان دهید. برعکس ، شما باید دستاوردهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

    متن خود را واضح بنویسید. اگر پیچیدگی و ابهام جملات ، خواننده را مجبور به خواندن متن بارها و بارها کند ، کپی برداری نمی تواند موفقیت آمیز باشد.

  • همیشه مختصر ولی مفید بنویسید.

    یک پست خوب باید کوتاه باشد ، اما در عین حال پیام خود را به خوبی منتقل کند. در یک پوستر یا یک بنر تبلیغاتی ، بهتر است کلمات زیادی نداشته باشید تا مخاطب شما بتواند تمام کلمات را با یک نگاه به پوستر ببیند.

    بنابراین ، پس از نوشتن جملات نویسنده خود ، عبارات اضافی را بررسی و حذف کنید ، اما مراقب باشید معنای پیام خود را تغییر ندهید.

  • در تولید محتوا به جزئیات دقت کنید.

    هنگام تولید محتوا ، غلط های املایی ، لینکهای خراب ، کلمات تکراری و غیره. از جزئیاتی مانند این اشتباهات رایجی است که بیشتر نویسندگان مرتکب شده اند ، اما نام تجاری در مقابل مخاطبان دور از انتظار نیست. جزئیات اشتباه می تواند تأثیر مخربی بر مخاطب شما بگذارد.

    کپی‌رایتینگ

    بهتر است قبل از انتشار متن از دیگران بخواهید تا به شما در خواندن نوشتار و صحبت در اشتباهات هجی کمک کنند. اگر نمی توانید وارد شخص دیگری شوید ، کمی استراحت کنید و سپس متن را دوباره بررسی کنید زیرا اگر متن را پس از نوشتن بخوانید ، مشکلی پیدا نخواهید کرد.

     

     

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *