×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » چگونگی افزایش دانلود نرم افزار و آنالیز
07 دسامبر 2020

چگونگی افزایش دانلود نرم افزار و آنالیز

در مرحله اول بازاریابی کاربردی ، ما به تعریف ، اهمیت و ضرورت انجام اقدامات مختلف بازاریابی برای برنامه در هر مرحله از چرخه رشد آن اشاره کردیم و گفتیم که در مرحله اول ، بهینه سازی مداوم صفحه برنامه در بازار ، زمان انتشار صحیح برنامه و اقدامات تبلیغاتی بهینه و موثر مهم هستند ؛ اما آیا بازاریابی برنامه و جریان درآمد آن برای توسعه دهندگان برنامه در همین جا پایان می یابد؟

در این پست ، گام دوم را در بازاریابی برمی داریم. در مرحله اول ، هدف از بازاریابی افزایش تعداد بارگیری برنامه ، افزایش آگاهی از آن در بین مردم و تبدیل آنها به کاربر بود. هدف مرحله دوم ردیابی ، تصحیح و بهبود آمار است. در واقع ، اصطلاح “بازاریابی” در این مرحله با شناسایی معیارهای صحیح و افزایش موثر موفقیت هر شاخص بدست می آید. به عبارت دیگر ، پس از تفسیر بازاریابی به عنوان تبلیغات در مرحله اول چرخه عمر محصول (اجرا) ، در مرحله دوم چرخه عمر محصول (رشد) ، بازاریابی کاربردی معنای دیگری دارد ، یعنی: توجه بیشتر به آمارهای مختلف و بهبود آنها.

اگر هدف نهایی بازاریابی کسب درآمد زیاد از یک برنامه کاربردی و مقایسه آن با یک درخت بزرگ است ، اولین مرحله مانند کاشت بذر در زمین بود و مرحله دوم بازاریابی مراقبت مداوم از بذر برای رشد است. ما این نگرانی ها را تقسیم کرده و مرحله دو را به دو بخش کلی تقسیم کرده ایم و در این پست به مرور هر یک از این بخش ها خواهیم پرداخت.

بخش اول: تعریف شاخص‌های صحیح و دقیق

هر سازمان ، مارک و شرکتی ارزش خاصی را ارائه می دهد و نیازهای خاص مخاطبان خود را برآورده می کند. بدون تعیین مسیر و معیارهای درست ، غیرممکن است که بگوییم نام تجاری شما در مسیر درست است یا در مسیر شکست است. همانند بازاریابی سنتی ، بازاریاب های تلفن همراه برای اندازه گیری و پیگیری موفقیت به معیارهای دقیق و ملموسی نیاز دارند.

یافتن معیارهای مناسب برای مشاغلی که برنامه شما برای آن ساخته شده است ، شما را یک قدم از سایر توسعه دهندگان برنامه جلو می اندازد. بازاریابان حرفه ای می دانند که برای شروع کار و یافتن بهترین روش بازاریابی برای برنامه خود ، دریافت سریع بازخورد ، آزمایش و خطا ، باید فرضیه ای داشته باشند.

برای استفاده از معیارها و آمار ، بهتر است ابتدا به س questionsالات پاسخ دهید و سپس به سراغ اعداد بروید. در دام جمع آوری داده های بلااستفاده و یافتن پاسخ س questionsالاتی که توسعه دهندگان برنامه ندارند ، نیفتید. برای ماندن در یک گام جلوتر از بقیه ، پس از مشخص کردن معیارهای اصلی و س questionsالات اصلی که در آمار خود دارید ، به داده ها بروید تا بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید و با پاسخی که دریافت کردید ، به سرعت نقطه شروع اقدامات خاص خود را پیدا کنید. منجر به موفقیت می شود.

اگر پس از تعریف اهداف و سوالات مشخص برای مشاغل و برنامه خود ، از محل شروع اطمینان ندارید ، معیارهای از پیش تعیین شده ای وجود دارد که برای اندازه گیری در همه برنامه ها و تعیین میزان تعامل کاربران با برنامه شما مفید و ضروری است. هفت شاخص وجود دارد:

بازاریابی برای اپلیکیشن

دنبال کردن کاربران در اپلیکیشن

پیروی از کاربران اولین قطعه مهم از پازل آمار و نمایه سازی است. نه تنها مخاطبان خود را بهتر می شناسید و نحوه استفاده آنها از برنامه را خواهید فهمید ، بلکه برای ورود بیشتر کاربران به برنامه شما (یا با دسته بندی کاربران یا با اجرای کمپین های موفق بازاریابی برنامه) بسیار مهم خواهد بود. هنگامی که کاربران فعال ، غیرفعال و بالقوه (کسانی که هنوز برنامه شما را نصب نکرده اند اما در بازار هدف کسب و کار شما هستند) شناختید ، می توانید معیارهای دیگری مانند درآمد حاصل از هر دسته از کاربران ، میزان استفاده آنها از برنامه را تعیین کنید ، چه کسی آنها پرداختهای درون بازی را انجام می دهند و بهتر می توانند با کلیک روی تبلیغات و افزایش درآمد برنامه شما ، چه کسی درآمد شما را افزایش دهد.

مدت‌زمان حضور کاربر در اپلیکیشن

یکی از مهمترین شاخص ها برای اندازه گیری شاخص مدت زمان جلسه این است که مقدار زمان بین باز کردن برنامه و بسته شدن آن را برای هر کاربر اندازه گیری می کند. این نشانگر تعیین می کند که کاربران شما برای هر بار استفاده از برنامه چقدر وقت می گذارند و نشان می دهد که کدام یک از کاربران شما زمان بیشتری را در برنامه شما صرف می کنند و چرا؟

پیگیری مدت زمان باقی ماندن هر کاربر در برنامه به شما کمک می کند درک کنید که چگونه کاربر در برنامه باقی می ماند و ارتباط آن با درآمدزایی چیست. به عنوان مثال ، اگر برنامه شما یک فروشگاه آنلاین است و میانگین حضور کاربر در برنامه شما ۵ دقیقه است ، اما در طول مراحل خرید درون برنامه ای ۶ دقیقه طول می کشد ، باید ترتیب دهید که هر دو کاربر زمان بیشتری را در برنامه شما بگذرانند. یا در طول فرآیند خرید. آن را آسان تر و سریعتر کنید. با مشخص کردن قیف هایی که برای هر گروه کاربر کار می کنند و مدت زمان ماندن آنها در برنامه شما ، می توانید نتایج بازاریابی و درآمدزایی خود را بهبود ببخشید.

بازاریابی برای اپلیکیشن

نرخ بازگشت کاربر پس از اولین استفاده

شاخص مهم دیگر ، فاصله جلسه است که بیانگر فاصله بین بازدید بعدی کاربر پس از اولین استفاده از برنامه است. این نشانگر می تواند نشانگر تعداد دفعات استفاده کاربران از برنامه شما باشد. وقتی دانستید که هر گروه کاربری هر چند وقت یکبار از برنامه شما استفاده می کند ، می توانید با بهینه سازی تجربه کاربری برای آن دسته ، این زمان را کاهش دهید. به عنوان مثال ، اگر فاصله جلسه برای کاربران رایانه لوحی شما بیشتر از کاربران تلفن های هوشمند است ، باید درباره تجربه کاربران تبلت فکر کنید. اگر این معیار برای کاربران شما بسیار زیاد است ، یکی از بهترین راه ها استفاده از بازاریابی متنی مانند پیام های درون برنامه ای یا تبلیغات فشرده برای افزایش دفعات بازگشت کاربران به برنامه است.

نرخ استفاده از اپلیکیشن

این نشانگر به شما می گوید مدت زمانی که کاربر برای مدت زمان مشخصی در برنامه بوده است ، به عنوان مثال کاربر X در ۲۴ ساعت گذشته سه بار در برنامه شما ظاهر شده است. این شاخص جدول زمانی دیگری است که بر اساس رفتار کاربر تنظیم شده و نشان می دهد برنامه شما چقدر برای کاربران ارزشمند است. با استفاده از این نشانگر و دو نشانگر زمان قبلی ، یعنی مدت زمان جلسه و فاصله جلسه ، می توانید رفتار کاربر را به خوبی طبقه بندی کرده و تعامل آنها با برنامه را افزایش دهید.

اگر گروه خاصی از کاربران شما مدت طولانی است که به طور مداوم از برنامه شما استفاده می کنند ، زمان آن است که از خود بپرسید چرا. آیا این کاربران از طرح مشابهی استفاده می کنند؟ آیا آنها عمدتاً خرید می کنند یا فقط به دنبال تجارت آزاد هستند؟ با پرسیدن این س questionsالات همراه با شاخص ها ، می توانید انگیزه شخصی پیدا کرده و تعامل کاربر با برنامه را افزایش دهید.

تعداد دانلودها

این فهرست تعداد افرادی را که برنامه شما را بارگیری و نصب کرده اند نشان می دهد و فرقی نمی کند کدام یک از این کانال های تبلیغاتی ، مثلاً کمپین های تبلیغاتی دیجیتال ، جستجوی کاربران در بازار ، توصیه های سایر برنامه ها ، مراجعات ، آشنایان و غیره. این معیار وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بخواهید از طریق کمپین های تبلیغاتی و صرف بودجه بودجه کاربر جدیدی را جذب کنید. این شاخص نشان می دهد که کاربران شما چه مقدار مادی و معنوی برای جذب آنها به برنامه شما خرج کرده اند و به شما امکان می دهد برای انتخاب بهترین خدمات تبلیغاتی یک دیدگاه بلند مدت را برنامه ریزی کنید.

الگوی استفاده از اپلیکیشن

شاخص جریان صفحه نمایش جریان بین صفحات برنامه ، تعداد دفعات مشاهده در هر صفحه ، تعداد بازدیدها در هر صفحه و و را مشخص می کند ، و همچنین نحوه تعامل کاربران با برنامه را به روشی ثابت و تصویری نشان می دهد. با استفاده از این فهرست ، خواهید فهمید که کاربران در هر صفحه از برنامه چه رفتاری را نشان داده اند و از آن زمان به کدام صفحه رفته اند. با بررسی نحوه تعامل کاربران با برنامه ، می توانید مشکلات اصلی آنها را هنگام استفاده از برنامه درک کرده و سعی کنید این مشکلات را برطرف کنید.

نمودار کاربرد برنامه دقیقاً همان کاری را نشان می دهد که کاربرانی که مرحله را کامل نکرده اند ، انجام داده اند و شما می فهمید که برای ایجاد درآمد برای شما باید چه تغییراتی در صفحات و مراحل ایجاد کنید. با استفاده از این نشانگر ، می توانید برخی از قسمت های برنامه را دوباره طراحی کنید و قیف های خاص تری را تعریف کنید یا کاربران غیرفعال را از طریق پیام های موجود در برنامه دوباره فعال کنید.

ارزش طول عمر کاربر یا LTV

User Lifetime Value LTV یکی از معیارهای اصلی درآمد یک برنامه است و نشان می دهد که کاربر از زمان نصب تا زمان نصب ، چه مقدار ارزشی برای برنامه در طول استفاده ایجاد کرده است. این شاخص علاوه بر اندازه گیری موفقیت اقتصادی یک برنامه ، می تواند میزان وفاداری کاربر و ارزشهای معنوی را نیز اندازه گیری کند. به عنوان مثال ، یک برنامه خبری می تواند تعداد مقالات خوانده شده و منتشر شده توسط کاربر را در طول زمان ردیابی کند. روش دیگر بررسی LTV ، کشف درآمد به ازای هر کاربر است که در این صورت فرمول محاسبه کمی متفاوت است و ارتباط مستقیم با خریدها و پرداخت های درون برنامه ای توسط کاربران دارد.

LTV می تواند رشد دسته های مختلف کاربران را در طول زمان نشان دهد و همچنین می تواند به شما بگوید که چقدر در برنامه های نصب و خرید هزینه می کنید ، در حالی که برنامه شما برای ده ها سال هنوز سودآور است و بودجه اختصاص یافته شما برای خرید هر کاربر چقدر است.

بازاریابی برای اپلیکیشن

 بخش دوم: ابزارهایی برای سنجش آمار و تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی

همانطور که در مرحله اول توضیح داده شد ، انتخاب یک سرویس تبلیغاتی خوب و بهینه یکی از مهمترین قسمتهای موفقیت آمیز بازاریابی است. یکی از مواردی که هنگام انتخاب سرویس تبلیغاتی باید به آن توجه کرد ، نحوه ارائه آمار و صحت آنها در گزارش های نهایی کمپین است. به عبارت دیگر ، یک سرویس تبلیغاتی خوب نیاز به چند مرحله دارد تا آماری را که برای بازاریابی نیاز دارید با حداکثر دقت انجام دهید. مدتی است از خدمات CPI (هزینه در هر نصب) خود استفاده می کند و بازاریابان برنامه را قادر به ایجاد کمپین های نصب فعال می کند ، در هر مرحله از بازاریابی برنامه با آنها است. در مرحله اول ، تعداد بارگیری و نصب برنامه را افزایش می دهد و فیلم های کوتاه و جذاب برنامه را به میلیون ها کاربر ایرانی نشان می دهد و فرصت ارائه برنامه را به کاربران می دهد ، اما داستان به همین جا ختم نمی شود. این بستر تبلیغاتی بهترین خدمات آمار تبلیغات جهان را برای بازاریابان بیشتر و ارائه آمارهای شفاف به ارمغان آورده است و با داشتن آماری از این سرویس ها ، مدیریت و بهبود فعالیت مرحله دوم آسان تر از همیشه است. … بازاریابان برنامه برای راه اندازی کمپین های CPI در Tepsel باید یکی از خدمات آماری Tapstream یا Adjust را پیاده سازی کنند. این سرویس ها بازاریاب ها را قادر می سازد تا آمار عملی از تعداد برنامه های نصب شده از هر کانال تبلیغاتی ، میزان بازده کاربران ، درآمد هر گروه کاربری و مدیریت و بهبود کارزار نصب برنامه را منتشر کنند. بازاریابان برخی از بهترین برنامه های ایرانی مانند فست فود ، بامیلو و اسنپ که از سرویس Tepsel CPI برای نصب استفاده می کنند ، از Adjust برای ردیابی وضعیت کمپین های خود استفاده می کنند و سایر دسته ها مانند Trumpet ، ierter ، shed و … از آمار Tapstream استفاده می کنند.

پیاده سازی این سیستم ها علاوه بر کمک به مرحله دوم بازاریابی کاربردی ، یعنی نظارت بر آمار نصب و نصب ، در مراحل بعدی و پیگیری وضعیت بازاریابی برای هر گروه کاربری مفید است. به عبارت دیگر ، هنگامی که از طریق کانال های تبلیغاتی مختلف برای یک برنامه بازاریابی انجام داده اید و می خواهید بر روی افزایش بارگیری تمرکز کنید تا درآمد هر کاربر را در مرحله بلوغ محصول افزایش دهید ، Tapstream درآمد حاصل از کاربران وارد شده از هر سرویس تبلیغاتی را به شما نشان می دهد. فقط برای به دست آوردن بهترین خدمات تبلیغاتی می توانید بودجه خود را صرف اهداف جدید و کمپین های جدید کنید. مثال دیگر: این سرویس ها به شما نشان می دهند که پس از یک روز ، سه روز و یک هفته ، چه تعداد کاربر از هر سیستم تبلیغاتی که برنامه شما را نصب کرده است به برنامه شما بازگشتند ، بنابراین می توانید تعیین کنید که کدام یک از خدمات آگهی با ارزش ترین است. این او بود که برنامه های شما را به کاربران واقعی داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای هر یک از این خدمات ، می توانید به وب سایت آنها مراجعه کرده و در نهایت تصمیم بگیرید که کدام سرویس برای شما بهتر است.

به طور خلاصه ، یکی از بهترین راه های بازاریابی برنامه شما با توجه به اهداف شما در بازار ، طبقه بندی کاربران و ارائه یک تجربه کاربری منحصر به فرد متناسب با رفتار هر دسته است. ایجاد دسته های مختلف بر اساس آماری که به دست می آورید ، این اطمینان را می دهد که می توانید مخاطبان خود را بهتر بشناسید و سپس براساس شناخت شخصیت هر گروه کاربری ، استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب را برای آنها اتخاذ می کنید. در هر دسته ، می توانید جزئیاتی مانند زمان استفاده ، اقدام خاص ، جنسیت و سایر ویژگی ها را پیگیری کنید ، بنابراین می توانید نگاهی دقیق به نحوه فکر و استفاده کاربران از برنامه داشته باشید. مرحله بعدی تعریف قیف های بازاریابی است که تعیین می کند چند درصد از هر گروه کاربری به سمت هدف نهایی شما پیشرفت کرده است. ما در مراحل بعدی بازاریابی به این موضوع خواهیم پرداخت.

تجزیه و تحلیل آماری برای بازاریابی برنامه سالم و تقلبی ضروری است زیرا پیگیری نحوه تعامل کاربران با برنامه شما می تواند استراتژی تبلیغات تبلیغاتی شما را در مراحل بعدی تعیین کند. با یک بررسی اجمالی همراه با یک چارچوب دقیق تجزیه و تحلیل آماری ، شما به ابزارهایی که برای توسعه استراتژی بازاریابی برنامه خود در مرحله سه نیاز دارید مجهز خواهید شد.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *