×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » چگونه می توان بهینه‌سازی نرخ تبدیل یک وب‌سایت
19 دسامبر 2020

چگونه می توان بهینه‌سازی نرخ تبدیل یک وب‌سایت

بیشتر بازاریاب ها تمایل دارند میزان بازدید ، کلیک و صفحات فرود را برای این نوع وب سایت ها افزایش دهند. اما تمیز کردن این موارد به درد شما نمی خورد. شما باید از این مذاکرات موجود به عنوان یک وب سایت استفاده کنید و آنها را به هدفی که برای خود تعیین کرده اید نشان دهید و نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال ، اگر هدف شما ایجاد یک رتبه صفحه منحصر به فرد است که در روزنامه منتشر می شود ، باید افراد موجود وب سایت خود را به این کار تشویق کنید.

در واقع ، بازار هدف شما برای نام تجاری شما باید مخاطبان تبدیل رایگان شما را بهینه کند. Conversion Rate Optimization یا CRO یا Conversion Rate Optimization به اختصار از بازاریابی و فروش مقالات معرفی شده است و در این مقاله ابتدا CRO و بعداً ۸ دستورالعمل برای تجزیه و تحلیل نرخ موثر تعریف خواهیم کرد.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization) چیست؟

برای اینکه یک فرد معمولی وارد میدان فروش شود و او را به یک مشتری واقعی برای برند شما تبدیل کند ، ابتدا باید آن شخص را به سرب ترجمه کنید ، سپس روش ایجاد آن را برای مشتری شدن دنبال کنید. برای انجام این کار ، انواع مختلفی از مارک وب سایت با صفحات مختلف فرود. تبدیل بازدید کنندگان به مشتری می تواند در هر صفحه ای اتفاق بیفتد ، مانند صفحات محصول ، فروش محصولات ، وبلاگ ها و موارد دیگر.

نرخ تبدیل

به عنوان یک بازاریاب ، وظیفه شما تسریع و ساده سازی فرآیند تبدیل یک فرد متوسط ​​به مشتری است. اطمینان از تبدیل “وب سایت” می تواند فرصت خوبی برای بازاریابان از این نوع باشد تا بتوانند مخاطبان خود را بیشتر جذب کنند و آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنند . بهبود هزینه تفسیر به این معنی است که شما می توانید مشتریان و مشتریان بیشتری نسبت به مخاطبان فعلی خود داشته باشید.

چه زمانی باید بهینه‌سازی نرخ تبدیل انجام دهیم؟

هنگامی که تیم بازاریابی برند شما شروع به تولید سرنخ کرد ، باید به فکر بهبود نرخ تبدیل مخاطب خود به لید باشید و در نهایت باید بتوانید سودی را که تولید می کنید رشد دهید و بیشتر آن را به مشتری تبدیل کنید.

به عنوان مثال ، فرض کنید وب سایت شما هر ماه ۱۰ هزار بازدید کننده دارد که نرخ تبدیل بازدیدکنندگان رانندگی شما و نرخ تبدیل ۱ به ۱ به ازای هر مشتری است. اگر می خواهید نرخ تبدیل وب سایت خود را بهبود بخشیده و دو برابر کنید ، بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که با افزایش تعداد بازدید کنندگان ، نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش دهید. درعوض ، این اقدامات را مانند اقداماتی تصور کنید که باید به طور منظم انجام دهید تا منجر به تولید بیشتر مشتریان و مشتریان جدید شود. بنابراین ، افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت معیار خوبی برای عملکرد یک وب سایت نیست.

نرخ تبدیل

۸ راهکار برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل یک وب‌سایت

  1. CTA مبتنی بر متن در پست‌های بلاگ خود قرار دهید.

    نادیده گرفتن بنرها یک پدیده واقعی است زیرا مردم عادت دارند اطلاعات بنر را در وب سایت ها نادیده بگیرند. همچنین ، در بیشتر موارد ، افراد تا پایان پست نمی خوانند. بنابراین ، قرار دادن CTA منظم در انتهای پست ممکن است انتخاب خوبی نباشد. بنابراین باید برای جلب توجه مخاطب ، رویکرد جدیدی جستجو کرد.

    هاب اسپات معتقد است CTA های مبتنی بر متن می توانند مفید باشند. CTA مبتنی بر متن در یک پست وبلاگ ، خطی جداگانه از متن با برچسب H3 یا H4 است که افراد را به یک صفحه فرود خاص هدایت می کند.

    Hubspot در مورد ۱۰ پست خود تحقیق کرد تا ببیند آیا CTA های متنی واقعاً نرخ تبدیل وب سایت را افزایش می دهند یا خیر. طبق تحقیقات hubspot ، CTA های معمولی فقط ۶٪ از پیشروهای وبلاگ شما را تشکیل می دهند. از طرف دیگر ، CTA های مبتنی بر متن ۹۳٪ پیشروها را به خود اختصاص می دهند.

  2. در پست‌های خود از pop upها استفاده کنید.

    روش دیگری که می توانید نرخ تبدیل وب سایت خود را بهبود ببخشید استفاده از پنجره های بازشو است. به این ترتیب می توانید توجه مخاطبان وب سایت خود را به خود جلب کرده و پیشنهادی را به آنها ارائه دهید.

    Hubspot با استفاده از پنجره بازشو در وبلاگ خود به نتایج جالبی رسیده است. طبق نتایج منتشر شده توسط Hubspot ، به دلیل استفاده از پنجره های بازشو در مقایسه با استفاده از CTA معمولی در انتهای پست ، نرخ کلیک این سایت ۱۹۲٪ و تعداد مشترکان ۲۷٪ افزایش یافته است.

    Mailerlite یکی از ابزارهایی است که می تواند به شما در طراحی پنجره های بازشو مختلف کمک کند. با Mailerlite می توانید مشخص کنید که کدام پنجره های بازشو در هر صفحه فرود و در هر بازه زمانی برای هر یک از مخاطبان خود ظاهر می شوند. همچنین می توانید نتایج تجزیه و تحلیل از جمله نرخ کلیک ، نرخ تبدیل و … مرتبط با هر پنجره را مشاهده و مرور کنید.

    نرخ تبدیل

  3. بر روی صفحات فرود مختلف خود تست A/b  انجام دهید.

    امروزه صفحات فرود یکی از مهمترین ابزارها برای یک بازاریاب برند است. صفحه فرود جایی است که بازدید کننده به مشتری بالقوه تبدیل می شود یا مشتریان بالقوه ایجاد شده در آن صفحه ارتباط بیشتری با برند دارند و در نهایت مشتری می شوند. این صفحات نقش اصلی در وب سایت شما دارند و شما باید با آزمایش A / در این صفحات بیشترین بهره را ببرید. مطمئناً ، نتایج آزمون A / وقتی معتبر باشد که منطقه نمونه مورد آزمایش شما زیاد باشد. به عنوان مثال ، تعداد بازدید کنندگان از وب سایت شما و نرخ تبدیل نباید تعداد کمی باشد.

    در روزهای مختلف هفته و ماه های مختلف سال در آزمون A / شرکت کنید ، زیرا نرخ تبدیل وب سایت در روزهای مختلف هفته و ماه های مختلف سال تغییر می کند.

    می توانید موارد مختلفی مانند نوشتن متن ، محتوای پیشنهادات ، تصاویر ، فرم های نظرسنجی ، طراحی و … مربوط به صفحه های اصلی فرود خود را امتحان کنید.

    Leadها را به lead واجد شرایط بازاریابی (marketing-qualified lead) تبدیل کنید.

    سرمایه گذاری در شرکت های بازاریابی که به احتمال زیاد مشتری شما هستند ؛ اما کدام یک از هدایت ها را باید در فرآیند بازاریابی بگنجانید؟

    پاسخ این سوال در صنعت متفاوت است. لیدهایی را انتخاب کنید که با توجه به هدف شما بیشترین اهمیت را دارند. به عنوان مثال ، مشتریان بالقوه ثبت نام شده برای دریافت کتابچه راهنمای کاربر محصول یا نسخه ی نمایشی رایگان محصول شما ممکن است مهم باشند.

    نرخ تبدیل

    شما می توانید مشتریان یا MQL های بازاریابی واجد شرایط را با آزمایش A / پیدا کنید و سپس بیشترین بازاریابی خود را معطوف این هدایا کنید. همچنین ، شما باید در آینده با طراحی خوب و CTA های هوشمند منجر به MQL ها شوید.

  4. تیم فروش را به‌طور خودکار مطلع کنید.

    شما می توانید از اتوماسیون در بسیاری از فرآیندهای مربوط به نیروی فروش استفاده کنید. به عنوان مثال ، هنگامی که یک سرب فعالیت بسیار مهمی مانند نمایش صفحه قیمت گذاری در وب سایت شما را انجام می دهد ، از طریق ایمیل نیروی فروش مطلع می شود. یا اگر تجارت شما در تجارت الکترونیکی است ، به طور خودکار برای افرادی که سبد خرید خود را ترک کرده اند ایمیل ارسال کنید.

  5. سیستم پیام‌رسانی به صفحات با نرخ تبدیل بالا اضافه کنید.

    با کمک ابزاری مانند Sapline می توانید به صورت آنلاین با بازدیدکنندگان وب سایت خود گپ بزنید. برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت خود ، باید قابلیت های گپ را به صفحات با عملکرد بالا مانند صفحات قیمت گذاری محصول اضافه کنید تا در صورت بروز مشکل ، مشتریان بالقوه بتوانند با شما چت کنند. این احتمال مشتری شدن را افزایش می دهد.

    نرخ تبدیل

  6. پست‌های بلاگ خود را بهینه کنید.

    اگر به پست های وبلاگ خود نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که برخی از آنها بهتر از دیگران کار می کنند. بهینه سازی پست های وبلاگ شما بزرگترین فرصت برای بهبود نرخ تبدیل است.

    برای شروع ، ابتدا باید پست هایی را که دارای بازدید بالا اما نرخ تبدیل کم هستند ، شناسایی کنید. در مرحله بعد ، مواردی را که باعث شده نرخ ارسال کم آن پست ها باشد ، پیدا کرده و رفع کنید. مشکل این پست ها ممکن است این باشد که محتوای ارائه شده عمومی با متن پست سازگار نیست یا CTA مناسب برای آن ندارید و.

    در مرحله بعدی ، باید پست ها را با نرخ تبدیل خوب شناسایی کرده و بازدید زیاد را به سمت آن پست ها هدایت کنید. با تبلیغ این پست ها در شبکه های اجتماعی مختلف مانند LinkedIn ، Telegram ، … ، یا بالا بردن رتبه این پست ها در گوگل ، می توانید تعداد بازدید از این پست ها را افزایش دهید. همچنین ، شما باید همیشه این پست ها را به روز و مرتبط نگه دارید تا بازدید کنندگان آنها مشتاق مطالعه آنها باشند.

  7.  بازدیدکنندگان قدیمی وب‌سایت خود را مجدداً مورد هدف قرار دهید.

    نرخ تبدیل

    بازدیدکنندگان قدیمی خود را که قبلاً از سایت شما خارج شده اند شناسایی کرده و آنها را تشویق کنید تا به وب سایت شما بازگردند. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید مخاطبان مسن را به بازگشت به وب سایت خود ترغیب کنید. به عنوان مثال ، می توانید تبلیغات وب سایت خود را در سایر وب سایت هایی که نرخ تبدیل بالایی نیز دارند به مخاطبان قدیمی خود نشان دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تصویر و محتوای جذاب داشته باشید تا توجه مخاطب خود را به خود جلب کنید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *