×
خانه » دسته‌بندی نشده » چگونه می توان اطلاعات دقیق تری از مشتریان به دست آورد؟!
04 نوامبر 2020

چگونه می توان اطلاعات دقیق تری از مشتریان به دست آورد؟!

این روزها با خریدارانی روبرو هستیم که نیازهای پیچیده و خاصی دارند. مشتریان نسبت به همه پیشنهادات شما تردید دارند و معمولاً تمایلی به ارائه اطلاعات دقیق و کامل در مورد نیازها و خواسته ها ندارند.

خواه خرده فروش باشید یا مدیر فروش یک شرکت بزرگ ؛ شما باید لیستی کامل و دقیق از نیازهای مشتری داشته باشید. معمولاً با کمک پرسشنامه و لیستی از سوالات می توان اطلاعات مورد نیاز را بدست آورد. طراحی پرسشنامه کاری سخت و زمان بر است. به همین دلیل مهمترین موضوعات را در اینجا ذکر کرده ایم. اگر یک پرسشنامه حرفه ای تر می خواهید ؛ بسته به نوع محصول و شخصیت مشتری می توانید سوالات را کمی شخصی تر کنید.

بهترین سوالات برای کسب اطلاعات دقیق از مشتری ها

۱- اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما کدام هستند؟

۲- خرید برای شما و شرکتتان چه مفهوم و معنایی دارد؟

۳- اهداف شرکت شما برای سال آینده چیست؟

۴- تیم استراتژی شرکت چطور اهداف را تعیین میکند؟

۵- بزرگترین نقطه ضعف و قوت شما کدام است؟

۶- ارزیابی شرکت از محصولات و خدمات جدیدتان چیست؟

۷- چه کسی مسئول فروش شماست؟ چطور به این نتیجه رسیدید که او برای این موقعیت شغلی مناسب است؟

۸- شاخص های فروش موفق برای شما چیست؟

۹- روی کدام قسمت های قیمت، کیفیت و خدمات تاکید دارید؟

۱۰- به دنبال چه سطحی از خدمات میگردید؟

۱۱- چه چیزی را در مورد تامین کننده فعلی دوست دارید؟ از چه چیزی راضی نیستید؟

۱۲- مشتری های دلخواه شما چه کسانی هستند؟

۱۳- به دنبال چه چیزهایی در شرکت هایی که با آنها کار میکنید هستید؟

۱۴- چه چیزهایی باعث میشود شرکت تامین کننده را عوض کنید؟

۱۵- از کدام بخش سیستم فعلیتان راضی هستید؟ تمایل دارید کدام قسمت را عوض کنید؟

۱۶- فکر میکنید چه نیازهایی دارید؟ چقدر این نیازها اهمیت دارند؟

۱۷- اگر شما به جای من بودید؛ چه کارهایی انجام میدادید؟

۱۸- متعلق به کدام صنف تجاری هستید؟

۱۹- شما میتوانید به کسب و کار ما چه کمکی بکنید؟

۲۰- اولین تاریخی که می توانیم با هم کار کنیم چه زمانی است؟

۲۱٫ بهترین کاری که می توانم انجام دهم برای جلب همکاری شما چیست؟

۲۲- در آخرین جلسه مشترک ، کدام یک از اقدامات یا گفتگوهای ما بیشترین تأثیر را بر شما داشته است؟

۲۳٫ چه چیزی در مورد تأمین کننده برای شما مهمتر است؟

۲۴٫ بهترین فروشنده ای که تاکنون دیده اید کیست؟

۲۵٫ اگر می توانید چیزی را در سازمان خود تغییر دهید ؛ چیست؟

۲۶٫ آیا با (یکی از رایج ترین نکات درد در این تجارت) درگیر هستید؟

۲۷٫ برنامه های فعلی شما که باید آنها را ملاقات کنید چیست؟

۲۸٫ از کدام منابع بیشتر استفاده می کنید؟

۲۹٫ در زمان بحران مالی ، آیا هزینه ها را کاهش می دهید یا تولید و بهره وری را افزایش می دهید؟

۳۰٫ از یک تا ده ، چقدر استفاده از محصول شما برای شما موجب رضایت و خرسندی بود؟

۳۱- چرا این امتیاز را به ما دادید؟

۳۲٫ آیا می توانید نقاط ضعف و چالشهایی را که در محصول ما پیدا کرده اید توضیح دهید؟

۳۳٫ از محصول ما بیشتر چه چیزی را دوست داشتید؟

۳۴٫ چقدر می خواهید محصول ما را به دوستان و همکاران خود معرفی کنید؟

۳۵- این محصول چقدر با کاربرد داخلی شما سازگار است؟

۳۶٫ فکر می کنید خدمات مشتری ویژه ای از ما دریافت کرده اید؟

۳۷٫ برای کار با شما در سال آینده چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

۳۸٫ آیا دوست دارید دوباره از محصول ما استفاده کنید؟ (اگر قبلاً از آن استفاده کرده اند؟)

۳۹٫ آیا ویژگی خاصی در محصول ما وجود دارد که به تازگی اضافه شده باشد و شما از آن احساس رضایت داشته باشید؟

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *