×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » چگونه در بلک فرایدی فروش بیشتری داشته باشیم
17 دسامبر 2020

چگونه در بلک فرایدی فروش بیشتری داشته باشیم

بلک فرایدی چه روزی است؟

در ایالات متحده ، جمعه چهارم نوامبر ، یک روز از روز شکرگذاری ، جمعه سیاه نامیده می شود. از سال ۱۹۵۲ ، این روز به عنوان یک روز تجارت برای کریسمس در نظر گرفته شده است. زیرا فروشگاه های مختلف در آن روز پیشنهادات ویژه ای به مشتریان خود ارائه می دادند.

از سال ۲۰۱۳ تا به امروز ، بازاریابی جمعه سیاه جمعه یک روز نیست و بسیاری از بازاریابان پیشنهادات ویژه ای برای محصولات خود از شکرگذاری تا جمعه سیاه تا دوشنبه ارائه می دهند. دوشنبه بعد از جمعه سیاه را دوشنبه سایبری می نامند.

امسال جمعه سیاه ، ۲۴ نوامبر است و کمتر از چهار هفته قبل از این رویداد بزرگ است. بسیاری بر این باورند که عمده فروش جمعه سیاه امسال از طریق موبایل انجام می شود.

Black Friday

رشد سریع خرید از فروشگاه های آنلاین با موبایل های هوشمند

از زمان ورود تلفن های هوشمند به فروش آنلاین ، هر ساله شاهد افزایش سهم خرید موبایل و کاهش خریدهای شخصی هستیم. این رشد سریع منجر به ۵۷٪ از فروش جمعه سیاه از طریق تلفن همراه برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ شد. البته این پیشرفت نیز در اینجا متوقف نشده است. بازاریابی موبایل در جمعه سیاه سال ۲۰۱۶ به ۳ میلیارد دلار رسید که ۱۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش داشته و انتظار می رود جمعه سیاه در سال جاری به فروش ۳٫۵۲ میلیارد دلاری برسد.

بازاریابی جمعه سیاه فقط به ایالات متحده محدود نمی شود و فروشگاه های سراسر دنیا در این روز بسیار مورد استقبال مشتریان قرار می گیرند. در ایران ، سالهاست که بسیاری از مغازه ها در این روز به دنبال شرایط فروش ویژه مشتریان خود هستند. ارقام بالا می تواند هر برندی را که می خواهد فروش خود را افزایش دهد جذب کند.

در واقع ، مفهوم کمپین های تبلیغاتی موبایل جمعه سیاه اشاره ای به جذب مشتری های جدید و غیرفعال است. از طرف دیگر ، جذب مشتری جدید می تواند یکی از اهداف این کمپین پاییزی برای برند شما باشد.

اگر می خواهید به عنوان یک بازاریاب دیجیتال ایرانی از این فرصت استفاده کنید ، ۶ روش برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی جمعه سیاه را در این مقاله بررسی کنید.

۶راهکار برای موبایل‌مارکتینگ موفق در جمعه سیاه

    1. ابتدا کمپین‌های جذب مشتری جدید را شروع کنید.

      قبل از پر شدن مشتری از تبلیغات مارک های مختلف قبل از شب های زمستان و تعطیلات ، مشتریان بالقوه را با پیشنهادات جالب به سمت برند خود جذب کنید. یک کمپین جذب مشتری را در مقابل رقبای خود شروع کنید و با مشتریان جدید خود ارتباط برقرار کنید.

      از قدرت رسانه‌های اجتماعی بهره بگیرید!

      برای جلب مشتری جدید می توانید از انواع رسانه های اجتماعی استفاده کنید. در بازاریابی شبکه های اجتماعی ممکن است در آینده مشتری داشته باشید و در مقابل افرادی که هرگز از محصول شما استفاده نکرده اند مقاومت کنید.

      Black Friday

      از کمپین ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

      اگر فروش شما از طریق برنامه انجام شده است ، فراموش نکنید که در خبرنامه و برنامه بازاریابی ایمیل خود مشترک شوید. یک کمپین ایمیل می تواند کاربران جدید را به برنامه شما جذب کند.

      بهینه‌سازی صفحه‌ی اپلیکیشن در اپ استور ها (ASO)

      در حال حاضر حدود ۲٫۲ میلیون برنامه در App Store اپل و بیش از ۲٫۵ میلیون برنامه در فروشگاه Google Play وجود دارد. طبق گزارش اخیر کافه بازار ، تعداد برنامه های کاربردی در این فروشگاه ایرانی بیش از ۱۱۲۰۰۰ مورد است. بنابراین ، بهینه سازی صفحه برنامه در بازار می تواند دیدن برنامه شما را آسان تر کند.

      نام برنامه: آیا نام برنامه شما منحصر به فرد است؟

      کلمات کلیدی: از کلمات کلیدی مرتبط با برنامه خود استفاده کنید.

      توضیحات: آیا توضیحات برنامه شما ارزش آن را به خوبی نشان می دهد؟ آیا این توضیحات با به روزرسانی برنامه شما به روز هستند؟

      عکسها / فیلم ها: در صورت امکان آموزش های تصویری ، باید چندین عکس از صفحه برنامه را در صفحه AppStores قرار دهید.

      رتبه بندی: آیا به برنامه شما امتیاز مثبت داده شده است؟ رتبه بندی خوب در فروشگاه ها می تواند تعداد بارگیری برنامه شما را افزایش دهد.

      Black Friday

    2. بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی انجام دهید.

      بازاریابی شگفت انگیز ، مانند بازاریابی مبتنی بر مکان یا به طور کلی بازاریابی شخصی ، تنها با اعتماد سازی در کاربران برنامه شما امکان پذیر است. شما باید با کاربران برنامه به همان روشی رفتار کنید که آنها تصمیم می گیرند اطلاعات شخصی مانند مکان را در اختیار شما قرار دهند.

    3. نحوه پرداخت در اپلیکیشن خود را بررسی کنید.

      بازاریابی در روزهای منتهی به جمعه سیاه کمی مشکل است و تقریباً تمام فروشگاه های آنلاین برنامه ویژه ای برای فروش محصولات خود دارند. شما می توانید با جمع آوری یک تجربه آسان و کاربرپسند برای برنامه خود ، خود را از دیگران متمایز کنید.

      اطمینان حاصل کنید که کاربران شما می توانند در برنامه شما به راحتی هزینه پرداخت کنند. برای این کار باید از موارد زیر آگاه باشید:

      آیا کاربران می توانند به راحتی از کد تخفیف استفاده کنند؟

      آیا کاربران می توانند کیف پول در برنامه شما ایجاد کنند؟

      آیا کاربران برای پرداخت هزینه باید حساب کاربری ایجاد کنند یا اجازه بازدید از آنها را می دهید؟

      Black Friday

    4. از اپلیکیشن موبایلی برای تبلیغ فروشگاه حقیقی خود استفاده کنید.

      شما را به خرید شخصی ، استفاده از بازاریابی در محل و نزدیکترین فروشگاه خود بر اساس موقعیت مکانی خود ترغیب کنید و از پیشنهادات ویژه خود استفاده کنید. جمعه سیاه باید در فروشگاه شما باشد.

  1. کمپین‌های پیام‌رسانی خلاقانه ایجاد کنید.

    اگر در جمعه سیاه باید یکی از بهترین پیشنهادات سال باشید ، باید یک کمپین آگاهی بخشی را برای جذب کاربران جدید آغاز کنید. لطفا توجه داشته باشید که امسال در جمعه سیاه پیام شما فقط به افراد محدود نمی شود و مارک های زیادی پیام خود را از طریق تلفن همراه ارسال می کنند. بنابراین برای اینکه کمپین های تبلیغاتی شما در بین مردم متمایز شود و تأثیر بیشتری بر مخاطبان خود بگذارد ، موارد زیر را بررسی کنید:

    هدف: ارسال هرچه بیشتر پیامها بر اساس رفتار قبلی کاربران در برنامه شما.

    جذابیت تصویری: برای انتقال بهتر پیام خود ، پیام ها و پیوست ها را با فیلم ، عکس ، gif یا صدا چاپ کنید. طبق تحقیقات محلی ، اظهاراتی با جلوه های دیداری و شنیداری میزان مشارکت کاربران را ۳۰٪ افزایش می دهد.

    صمیمیت: کاربران دوست دارند با افراد واقعی ارتباط برقرار کنند. بنابراین ، اگر متن پیام گفته شود ، می تواند آن احساس را در آنها ایجاد کند.

    Black Friday

  2. خودتان را تنها به یک روز محدود نکنید.

    همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم ، بازاریابی شما نباید فقط به یک روز محدود شود. بازاریابان در سراسر جهان از شکرگذاری تا جمعه سیاه یا دوشنبه سایبری پیشنهادات ویژه ای را به مشتریان برند خود ارائه می دهند.

    اگر نام تجاری شما به دنبال یک کمپین طولانی مدت موفق در فصل زمستان است ، ممکن است بخواهید آن را به عنوان آخر هفته تعطیلات جمعه سیاه انتخاب کنید.

سابقه بلک فرایدی در ایران

در ایران نیز بازاریابان با مارک های مختلف و همچنین فروشگاه های آنلاین معمولاً همزمان با سایر کشورها یا در موقعیت های مختلف مانند نمای نوروز تخفیف های ویژه ای را به مشتریان خود ارائه می دهند. در ادامه ، ما دو نمونه از این کارزارها را که در سالهای اخیر در ایران اجرا شده است ، بحث خواهیم کرد.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *