×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » چگونه به طور موثر توجه مصرف‌کنندگان را جلب کنیم؟
01 دسامبر 2020

چگونه به طور موثر توجه مصرف‌کنندگان را جلب کنیم؟

برای تأثیرگذاری تبلیغات برند ، ابتدا باید توجه مشتری را جلب کرده و سپس مشتری را قبل از پایان تعامل ترغیب کنید. اما برای جلب توجه مصرف کنندگان بیش از آنکه بخواهید آنها را متقاعد کنید ، به محتوای متنوع تری نیاز دارید. برای جلب توجه آنها ، باید با آنها سرگرم شوید و برای قانع کردن آنها ، باید اطلاعات را به آنها ارائه دهید. به دلیل زمان و فضای محدود برای تبلیغات ، ممکن است همیشه نتوانید هر دو را در یک تبلیغ انجام دهید. شما باید بسته به مرحله قیف بازاریابی که در آن هستند برای مخاطبان خود تبلیغ کنید.

با رشد محتوای ویدئویی طی چند سال گذشته ، رفتار مصرف کننده به شدت تغییر کرده است ، اما صنعت تبلیغات چندان با تغییر رفتار مصرف کننده سازگار نبوده است. امروزه میزان توجه به تبلیغات در رسانه های مختلف برابر نیست ، اما تبلیغ کنندگان این موضوع را برای تبلیغات خود در نظر نمی گیرند.

تالس تیکسایرا ، استاد دانشگاه هاروارد که تحقیقات خود را بر اصول بازاریابی اقتصادی متمرکز کرده است ، گفت: “تبلیغ کنندگان کورکورانه برای جلب توجه مصرف کننده هنگام رقابت با یکدیگر می جنگند.” اعتقاد بر این است که صنعت تبلیغات شکست خورده است.

در این مقاله ، ما از نظر Thales Teixeira به استراتژی های بازاریابی تعامل با مصرف کننده موثر می پردازیم.

اقتصاد توجه چیست و چرا به برند ارزش افزوده می دهد؟

تقاضای زیاد در مقابل عرضه محدود منابع کمیاب را با ارزش می کند. آنچه کمیاب است ، حاکم اصلی اقتصاد است. توجه مصرف کننده نیز محدود است و شما همیشه باید توجه خود را به خود جلب کنید. اندازه این هزینه در سالهای اخیر افزایش یافته است. هر روز تعداد بیشتری شرکت دارای رتبه بندی برند و محصولات تبلیغاتی بیشتری وجود دارد. این بدان معنی است که تقاضای توجه مصرف کننده هر روز در حال افزایش است. اما سطح توجه مصرف کننده با این تقاضا مطابقت ندارد. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ظرفیت توجه انسان در حال افزایش است ، یا اینکه جمعیت انسان به اندازه شمارش برند رشد کرده است.

این عدم توجه منجر به ایجاد نظریه جدیدی در مورد ماهیت اقتصاد به نام اقتصاد توجه شده است. در اقتصاد ، توجه یکی از روشها و تکنیکهایی است که می تواند برای تحلیل دنیای متناهی ذهن انسان و جهان بینهایت اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.

تغییر جهت صرفه جویی در توجه

موارد بالا به این معنی نیست که شما باید از تبلیغات صرف نظر کنید. شما باید محصولات خود را به صورت حرفه ای تری تبلیغ کنید. مصرف کنندگان همچنان به تبلیغات توجه می کنند ، اما در یک زمینه مناسب. روشهای اثبات شده ای برای مشارکت موثرتر مصرف کنندگان وجود دارد.

تالس تیزیرا بر اساس تحقیقات خود در هاروارد و همچنین تجربیاتش با شرکت های بزرگی مانند نایک ، یونیلور و مایکروسافت ، استدلال می کند که فقط سه اصل ساده زیر می تواند عملکرد تبلیغات را بهبود بخشد ، توجه مشتری را جلب کند و برای پس انداز ارزش ایجاد کند.

۱٫ در رسانه های مناسب سرمایه گذاری کنید.

طی دو دهه گذشته هزینه هر دقیقه تماشای تبلیغات تلویزیونی در ایالات متحده هفت برابر شده است و در سالهای اخیر درصد تبلیغات تلویزیونی که با دقت کامل مشاهده می شود از ۹۷٪ در ابتدای دهه افزایش یافته است. سال ۱۹۹۰ به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافت.

علیرغم افزایش هزینه ها و کاهش توجه مصرف کنندگان به تلویزیون ، تبلیغ کنندگان همچنان به جای تبلیغات دیجیتال در رسانه های سنتی مانند تلویزیون هزینه می کنند.

طبق تحقیقات گوگل ، میزان توجه به تبلیغات تلفن همراه در YouTube بیشتر از تبلیغات تلویزیونی است.

جلب توجه

مگر اینکه محصول برند بسیار مشخصی داشته باشید که همه واقعاً آن را دوست داشته باشند ، بنابراین می توانید نتایج خوبی از تبلیغات تلویزیونی بدست آورید. در غیر این صورت ، شما قطعاً باید برای نمایش تبلیغات خود در رسانه سرمایه گذاری کنید ، این امر به شما امکان می دهد مخاطبان را هدف قرار داده و اثربخشی تبلیغات خود را بسنجید و بر اساس میزان توجه مصرف کننده به تبلیغات و برند ، رفتار شما است. برای ایجاد این تغییر در تبلیغات برند خود ، باید ریسک زیادی کنید تا در نهایت نتیجه خوبی بگیرید.

۲- محتوای خلاقانه خود را بهینه کنید.

میزان توجه فرد به یک آگهی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد ، از جمله اینکه در آن لحظه چه فکر می کند ، چه چیزهایی برای او مهم است ، چه کاری انجام می دهد ، متن آگهی ، نحوه کار محتوای تبلیغاتی و ارتباطات آن است. تبلیغات شخصی است.

برخی از این عوامل از عهده شما خارج است ، اما محتوای خلاق عاملی است که می تواند عملکرد آن را بهینه کند. طبق تحقیق تالس تکسیرا ، برخی اصول خلاقانه وجود دارد که توجه بیشتری را به تبلیغات جلب می کند.

یکی از عواملی که تالس تکسیرا آن را بسیار موثر می داند ، احساسات است. این بدان معنا نیست که شما به سادگی از احساسات در تبلیغات خود استفاده کرده و آنها را در سطح مشخص ، پایین یا متوسط ​​نگه دارید. به طور خاص ، شما باید احساسات را با استفاده از روش غلتک غلتکی در تبلیغات خود بگنجانید. به طوری که احساسات در طول تبلیغ دائماً به اوج خود می رسند و سپس دوباره خنثی می شوند ، به عبارت دیگر ، شما باید داستانی را در تبلیغ خود بگویید.

عامل مهم دیگر زمانی است که آرم برند در تبلیغات ظاهر می شود. طبق گفته تالس تکسیرا ، اگر آرم برند خیلی زود یا خیلی دیر در تبلیغات برند ظاهر شود ، تعامل مخاطبان با این آگهی کاهش می یابد. او فکر می کند بهتر است که آرم برند چندین بار در طول اجرا ظاهر شود.

۳- یک برنامه طولانی مدت داشته باشید.

اولین باری که می خواهید مشتریان خود را به برند معرفی کنید ، نباید تبلیغات طولانی مدت را به آنها نشان دهید ، بلکه با یک تبلیغ کوتاه و ساده شروع کنید. این اصل بازاریابی به عنوان “نردبان تعامل” شناخته می شود. ایده پشت این اصل این است که شما باید به تدریج با استفاده از برند خود با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید ، و در ابتدا هدف شما این است که توجه مخاطبان خود را به برند خود جلب کنید و ابتدا آنها را فقط به برند خود معرفی کنید. انجام دادن؛ اکنون ، در مراحل بعدی ، می توانید این افراد را به سرنخ تبدیل کرده و در نهایت مشتری بسازید و از آنها به خوبی مراقبت کنید ، یا برخی از آنها را از دست خواهید داد.

استفاده از چارچوب زمانی مختلف برای تبلیغات روش خوبی برای این کار است. به عنوان مثال ، ابتدا سعی کنید یک تبلیغ کوتاه مدت ایجاد کنید تا فقط افراد را با برند خود آشنا کنید. تا زمانی که مردم با برند آشنا نشوند ، نمی خواهند تبلیغات ۳۰ ثانیه ای را تماشا کنند. سپس به تدریج مدت تبلیغ خود را افزایش دهید و با توجه به آنچه در دو قسمت قبلی گفته شد ، حتی بهتر است در نهایت تبلیغاتی برای فیلم هایی داشته باشید که داستانی را روایت می کنند. همچنین می توانید یک قدم جلو بروید و داستان های طولانی را برای تبلیغات خود بسازید و هر داستان را در چندین تبلیغ پی در پی نشان دهید تا توجه تبلیغات خود را جلب کرده و به طور مداوم پیگیری کنید.

نقشه راه خود را تنظیم کنید.

برای جذب مشتری نیازی به فرمول جادویی ندارید ، اما با یک سری اصول بازاریابی مانند موارد ذکر شده در این مقاله می توانید موفقیت بزرگی در بازاریابی خود کسب کنید. به عبارت دیگر ، برای برنامه ریزی انتقال خود به اقتصاد توجه پیچیده امروز ، باید یک سوال ساده از خود بپرسید. آیا شما برای رسانه های مناسب هزینه می کنید و آیا از ابزاری که هر رسانه در اختیار شما قرار می دهد برای جلب توجه مشتریان خود استفاده می کنید؟

برای پیروزی در رقابت و جلب توجه مصرف کنندگان صادقانه به این سالات پاسخ دهید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *