×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » چه کنیم تا برندمان در صفحه سرچ اینستاگرام دیده ‌شود؟
26 دسامبر 2020

چه کنیم تا برندمان در صفحه سرچ اینستاگرام دیده ‌شود؟

در سالهای اخیر و به ویژه از سال ۲۰۱۹ تاکنون ، اینستاگرام به یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی در جهان تبدیل شده است. این پلتفرم در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و همین امر اینستاگرام را به یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی تبدیل کرده است.

بیشتر بازاریابان البته اینستاگرام را در استراتژی بازاریابی خود قرار می دهند. به گفته هاب اسپات ، امروز حدود ۲۵ میلیون صفحه تجاری در شبکه وجود دارد و ۶۰٪ از کاربران اینستاگرام تشخیص می دهند که با یک محصول یا خدمات خاص آشنایی دارند.

با این حال ، محبوبیت رسانه های اجتماعی جذب و فعال ماندن از طریق این صفحات را برای مشاغل دشوار می کند. خوشبختانه ، با این حال ، راهی برای دسترسی سریع به مخاطبان جدید وجود دارد و صفحه Explore Instagram به همین ترتیب پیش می رود.

در این مقاله ما با صفحه جستجوی اینستاگرام کار خواهیم کرد و ۶ ترفند را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت ، دانستن و پیروی از آنها و پست ها و استوری های شما در صفحه جستجوی اینستاگرام نمایش داده می شود.

صفحه جستجوی اینستاگرام چیست؟

صفحه جستجوی اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام در یک پست وبلاگ ۲۰۱۹ ، صفحه جستجوی سیستم عامل خود را توصیف کرد: “مردم وقتی می خواهند بیشتر از صفحاتی که دنبال می کنند پست های جستجو را باز کنند ، یک صفحه جستجو را باز می کنند.”

به عبارت دیگر ، معنای “صفحه جستجو” همان نام آن است: صفحه ای که به کاربران کمک می کند تا به حساب های کاربری جدید دسترسی پیدا کنند. این علایق با صفحات دلخواهی که همه دنبال می کنند اندازه گیری و یافت می شود.

صفحه پرداخت را می توانید در قسمت جستجوی Instagram (با کلیک بر روی نماد ذره بین) پیدا کنید.

نمونه ای از صفحه جستجو در اینستاگرام:

نمونه‌ای از یک صفحه جستجوی اینستاگرام

صفحه جستجوی اینستاگرام به طور مداوم در حال تغییر و به روزرسانی است. اکنون می توان کانال ها را در موضوعات موجود در این صفحه جستجو کرد و همانند مثال بالا ، می توانید میانبرهای IGTV و Shopping را در یک صفحه مشاهده کنید و دسترسی به پست ها و داستان ها را آسان تر کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد ، پست هایی که در این صفحه به کاربران نشان داده می شود با اولویت های ارزیابی شده براساس فعالیت های قبلی آنها مطابقت دارد. به عنوان مثال ، صفحه جستجو برای شخصی که تعداد زیادی پست مربوط به گربه ها را دیده است ، تصاویر مربوط به گربه ها را نشان می دهد.

علاوه بر موارد ذکر شده ، مهمترین نکته ای که یک کسب و کار باید بداند این است که پست هایی که در صفحه جستجوی کاربر ظاهر می شوند یکی از صفحاتی نیست که آن کاربر دنبال می کند. همه آنها از صفحات مختلف انتخاب می شوند.

سرانجام ، داشتن یک صفحه در قالب صفحه جستجوی اینستاگرام شرایطی را برای جلب توجه کاربران به صفحه کسب و کار شما ایجاد می کند.

در مرحله بعدی ، بیایید نگاهی دقیق به عملکرد یک الگوریتم ویژه که صفحات جستجوی Instagram را انتخاب می کند ، بیاندازیم.

الگوریتم صفحه جستجوی اینستاگرام

الگوریتم صفحه جستجوی اینستاگرام

اینستاگرام از الگوریتم خاصی برای انتخاب پست های نمایش داده شده در صفحه جستجو استفاده می کند. پس از نظارت بر تعامل کاربران با پست های شما ، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود تا محتوای مورد نظر برای نمایش در صفحه جستجو انتخاب شود. از جمله اینکه نوع تجارت شما چه نوع مشاغلی است.

مهمترین نکات مشاهدات الگوریتم جستجوی اینستاگرام عبارتند از:

۱٫ ورودی اصلی این الگوریتم براساس محتوایی است که کاربر دنبال می کند ، در صفحه شخصی است یا بهم پیوسته است. این برنامه بر روی این علایق متمرکز است و به دنبال یافتن و ارائه مطالب مشابه یا محتوای مشابه با هدف گسترش این علایق است. این بدان معنی است که اگر کسی دوست دارد در مورد مشاغل مشابه محتوای شما بنویسد ، شما به زودی در صفحه جستجوی آن شخص خواهید بود.

به عنوان مثال ، اگر امروز به نمایه آشپزی نگاه کنید ، طی چند روز با همان مطالب در صفحه جستجو یا در صفحات همان رقبای تجاری مواجه خواهید شد.

۲. اینستاگرام همیشه در حال افزایش است ، بنابراین به نظر می رسد که فیلم های موجود در الگوریتم نمایش صفحه جستجو به سطح بالاتری می رسند. ویژگی پخش خودکار فیلم نیز بیشتر از عکس به جلب توجه مربوط می شود. این احتمالاً باعث افزایش تعداد کاربرانی که با ویدیو تعامل دارند و تعداد آنها در پستهای اصلی الگوریتم صفحه جستجوی اینستاگرام را افزایش می دهد.

اگر صفحه جستجوی خود را باز کنید ، خواهید دید که هنگام تماشای یک فیلم ، ویدیوی دیگری شروع به پخش می کند و این باعث جلب توجه شما می شود و این روند به شما امکان می دهد فیلم های بیشتری را تماشا کنید.

نکاتی درباره الگوریتم صفحه جستجوی اینستاگرام

۳٫ عامل کلیدی دیگر در افزایش احتمال حضور پست شما در الگوریتم جستجوی اینستاگرام ، قصه گویی بصری نسبت به متن و همچنین نمایش محتوایی است که ارتباط نزدیک با موضوع اصلی حساب شما دارد.

۴٫ قرار دادن محتوا به انتخاب شما توسط الگوریتم جستجو کمک نمی کند.

هنگامی که اصول الگوریتم جستجوی اینستاگرام را درک کردید ، می توانید از آنها برای تولید محتوای با بالاترین کیفیت ممکن در صفحه جستجو استفاده کنید.

چگونه می توان در صفحه جستجوی اینستاگرام ظاهر شد؟

چگونه در صفحه جستجوی اینستاگرام دیده شویم؟

۱٫ از هشتگ استفاده کنید

۲. افراد یا مارک ها را شناسایی کنید

۳٫ روند ویروس را دنبال کنید

۴- از دکمه دعوت به عمل (CTA) استفاده کنید [تشویق به تعامل]

۵- مطالب را تکرار نکنید

۶٫ به ایجاد محتوای ویدئویی یا افزودن اقدام به محتوا توجه کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای رساندن پست خود به صفحه جستجوی اینستاگرام این است که نه تنها از محتوایی که ارسال می کنید ، بلکه از نوع محتوا نیز بدانید.

اینستاگرام نشان داده است که بیشتر از یک دقیقه به محتوای ویدئویی ، پخش زنده فیلم و پخش ویدئو اهمیت می دهد (IGTV). ویدیوها تصاویر را متحرک می کنند و احتمالاً اشتیاق بینندگان را برانگیخته و آنها را برای مدت طولانی همراهی می کنند. استفاده از این عملکرد کلید موفقیت در صفحه جستجوی اینستاگرام است.

بنابراین ، اینستاگرام همچنین محتوای ترکیبی زیادی را برای نمایش در صفحه جستجوی کاربران انتخاب می کند. به خصوص کسانی که بیشترین ارتباط را در ساعات اولیه ارسال داشتند. وقتی صحبت از محتوای اینستاگرام می شود ، کیفیت مهمتر از کمیت است و تعامل با اینفلوئنسرها (کاربران با جستجوگر بالا) یکی از بهترین روش ها برای کار موثر در این زمینه است.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در شروع کار در اینستاگرام آورده شده است:
۱٫ از هشتگ استفاده کنید

در هر پست می توانید از ۳۰ هشتگ استفاده کنید. هشتگ موجود در اینستاگرام پست شما را دسته بندی کرده و به کاربران در یافتن مطالب شما کمک می کند. به عنوان مثال ، اگر کسی به دنبال دستور العمل شام است ، می توانید با جستجوی هشتگ # شام # به سرعت محبوب ترین پست ها را در این گروه پیدا کنید. اما بدون این هشتگ ، نمی توانید پست های مرتبط را پیدا کنید.

۲. افراد یا مارک ها را شناسایی کنید

برچسب گذاری باعث تعاملات زیادی می شود ، خصوصاً اگر می دانید چه کسی را شناسایی کنید. افرادی که شما را برچسب گذاری کرده اند ممکن است با شما ارتباط برقرار کنند یا پست شما را به اشتراک بگذارند. سعی کنید با شرکت ها یا اینفلوئنسرها کار کنید. وقتی آنها را در پست خود نشان می کنید یا وقتی شما را نشان می کنند ، از بودن در مقابل مخاطبان یکدیگر بهره مند می شوید.

نمونه آن همکاری Target Retailer با خواننده مشهور تیلور سویفت است:

نمونه‌ای از پست نمایش داده شده در صفحه جستجوی اینستاگرام

این همکاری سودمند متقابل ، Taylor Swift را به بالاترین میزان فروش آلبوم در ده سال گذشته رسانده و مطمئناً برای Target سودمند بوده است. اگر نمایندگان مارک یا تأثیرگذاران در اینستاگرام را پیدا کرده و با آنها همکاری کنید ، احتمالاً ترافیک و جذابیت زیادی برای پست های خود ایجاد خواهید کرد.

۳٫ روند ویروس را دنبال کنید

اگر می توانید طنز ، سرگرمی ، مد و مورد علاقه خود را به نوعی با نام تجاری خود پیدا کنید و پست خود را به این ترکیب اضافه کنید ، این به افزایش بازدید صفحه شما کمک می کند. همه عاشق الگوهای رفتاری هستند! (میم ها معمولاً به صورت تصاویر و پست های خنده دار هستند که ایده ها و نمادهای فرهنگی را منتقل می کنند.)

شوخی نمادین توکلی همزمان با یک موقعیت تاریخی است که پاسخ های بسیاری دریافت کرده است:

میم در صفحه جستجوی اینستاگرام

۴- از دکمه دعوت به عمل (CTA) استفاده کنید [تشویق به تعامل]

استفاده از دعوت باعث افزایش تعامل کاربر با شما می شود. به عنوان مثال ، اگر می نویسید “دوستانی را که به این موضوع نیاز دارند بنویسید” یا “نظر خود را در زیر این پست بنویسید و نظر خود را در مورد این موضوع به ما بگویید” ، دانش آموزان خود را به تعامل بیشتر با محتوا تشویق می کنید.

CTA در اینستاگرام

از Emoji گاهی اوقات در محتوا استفاده می شود ، اما این همیشه لازم نیست. برعکس ، شما می توانید استراتژی های دیگری برای جذب مخاطب خود با محتوا پیدا کنید. به عنوان مثال ، پرسیدن سوال و متقاعد کردن مخاطب برای پاسخگویی در بخش نظرات.

۵- مطالب را تکرار نکنید

فقط محتوای اصلی را ارسال کنید زیرا ارسال مطالب دیگر به موقعیت شما در الگوریتم اینستاگرام آسیب می رساند.

۶٫ به ایجاد محتوای ویدئویی یا افزودن اقدام به محتوا توجه کنید

می توانید بومرنگ ، فیلترهای ترافیک اینستاگرام ، انیمیشن ها و موارد دیگر را بارگیری کنید. با استفاده از توابع مانند ، می توانید تصاویری که ارسال می کنید را ارتقا دهید ، اما به طور کلی ، بهتر است محتوای ویدیو چاپ شود. فیلم ها و تصاویر متحرک به شما امکان می دهد دنبال کنندگان بیشتری در محتوای خود داشته باشید و زمان بیشتری را در صفحه خود سپری کنید و همانطور که مشخص شد این نوع محتوا بالاتر از الگوریتم اینستاگرام است.

اینستاگرام با ایجاد یک صفحه جستجو فرصتی منحصر به فرد و سرگرم کننده را در اختیار شما قرار داده است تا توجه کاربران بیشتری را به سمت برند خود جلب کنید. هنگامی که عملکرد الگوریتم صفحه جستجوی اینستاگرام را درک کردید ، باید بتوانید از این طریق به مخاطب مورد نظر خود برسید و سعی کنید محتوای بی عیب و نقصی ایجاد کنید تا بیشترین توجه را به خود جلب کنید.

و در نهایت …

همانطور که گفته شد ، اینستاگرام به یک ابزار مهم بازاریابی تبدیل شده است و رقابت را برای کسانی که می خواهند در آنجا ظاهر شوند افزایش داده است. اگر در این زمینه فعالیت دارید ، نکات فوق به شما کمک می کند تا از رقبای خود در این رقابت پیشی بگیرید. آیا تاکنون از نکات ذکر شده استفاده کرده اید؟ آیا از آنها نتیجه مثبت گرفتید؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

 

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *