×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » چند روش عالی برای کپی‌رایتینگ
14 نوامبر 2020

چند روش عالی برای کپی‌رایتینگ

همه ما می دانیم که کلمات در زندگی روزمره نقش اساسی دارند و می توان زبان را بزرگترین اختراع بشر دانست. زیرا انسان ها از طریق کلمات با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. نوشتن مطالب تبلیغاتی شامل فرآیند انتخاب کلماتی است که توسط نویسندگان و بازاریابان برای ترغیب مخاطبان خود به اقدام ، مانند ثبت نام در ایمیل یا خبرنامه برند ، پس از خواندن یا شنیدن کلمات ، استفاده می شود. یاد آوردن.

کلمات همچنین نقشی اساسی در بازاریابی و نوشتن متن دارند. بازاریابان از کلمات در قالب های مختلف مانند بیلبوردها ، بروشورها ، وبلاگ ها ، شبکه های اجتماعی و … استفاده می کنند و پیام های خود را به مخاطبان خود منتقل می کنند. اما چگونگی استفاده از کلماتی که بیشترین تأثیر را در مخاطبان شما دارند یکی از بزرگترین چالش های بازاریابان است. به عنوان مثال ، هنگامی که بازاریابان برای یک نام تجاری می خواهند یک صفحه فرود برای آن طراحی کنند ، باید مراقب باشند که چه کلماتی را استفاده می کنند ، چگونه آنها را کنار هم قرار دهند و تعداد کلماتی را که استفاده می کنند ، بدانند.

در این مقاله ابتدا به مفهوم نوشتن متن می پردازیم و سپس ۷ روش برای داشتن نوشتن متن موثر را توضیح می دهیم.

نوشتن مطالب تبلیغاتی یکی از اساسی ترین عناصر بازاریابی برای یک برند است و مانند فراخوان عمل (CTA) اما در مقیاس بزرگتر است. نوشتن متن به معنای استفاده از کلمات برای جذب مخاطب بیشتر و فروش بیشتر است. نوشتن مطالب تبلیغاتی کار یک فروشنده را به صورت کلمات انجام می دهد. در نگاه اول ، نوشتن متن ممکن است یک کار ساده به نظر برسد ، اما واقعیت این است که نکات و ظرافت های زیادی وجود دارد که باید انجام دهید تا بتوانید از نوشتن آنها به طور موثر استفاده کنید. هنر در ایجاد یک اثر کلمه ای ماندگار یک نویسنده است.

نویسندگان مقاله سعی می کنند با استفاده از کلمات مردم را ترغیب کنند تا احساسی را درک کنند ، درباره موضوعی فکر کنند و در نهایت پاسخ دهند و یک فعالیت از پیش تعریف شده را انجام دهند. نویسنده متن شخصی است که با توجه به نکات روانشناختی مخاطب ، بر روند تصمیم گیری تأثیر می گذارد. این امر بر خرید کالا تأثیر می گذارد و تنها ابزار آن در این راه انتخاب هوشمندانه کلمات است.

رویکرد دیگری داشته باشید.

همه ما هر روز با تبلیغات بمباران می شویم و عادت کرده ایم که به تبلیغات توجه نکنیم. بیشتر ما حتی به آنها نگاه نمی کنیم. اینجاست که نوشتن حق چاپ در میان است. یک پیام تبلیغاتی با محتوای خوب می تواند توجه این مخاطب بی علاقه را به خود جلب کند.

هر مارک مزایا و ابعاد مختلفی دارد که می توانید از آنها برای تبلیغ برند استفاده کنید. اما در هنگام انتخاب پیام نوشتن ، احتیاط بیشتری لازم است. برای طراحی یک پیام تبلیغاتی موثر ، باید ظاهر محصولی را انتخاب کنید که بتواند مخاطبان شما را برانگیزد و آنها را درگیر خود کند.

به عنوان نویسنده متن ، با رویکردی متفاوت در تولید پیام های تبلیغاتی به داستان محصول نگاه کنید. با تولید پیام های غیرمنتظره و غیرمعمول بر احساس بی توجهی مخاطب خود غلبه کنید و آنها را به توجه به تبلیغات خود ترغیب کنید. یک نویسنده متن خوب باید مخاطب خود را به فکر یا دیدن پیام دوباره ترغیب کند. این باعث می شود پیام تبلیغاتی شما به یاد ماندنی تر شود.

به عنوان مثال بازاریاب های مایع ظرفشویی دورتو قبل از ورود محصول به بازار و شناخته شدن آن ، تبلیغات جالب توجهی را در بیلبوردهای سراسر شهر داشته اند که در زیر نشان داده شده است.

  • کپی‌رایتینگ

    سپس پس از مدتی ، آنها محصول خود را به وضوح و به طور معمول منتشر کردند. این روش در تبلیغات “تمسخر” نامیده می شود.

    نقطه قوت این برند استفاده مستقیم از حق چاپ و هماهنگی آن با طراحی بصری ارائه شده است. طراحان این تیزر ابتدا پیام های غیرمعمول و معمایی مخاطبان خود را با آنچه محصول دورتو است به وجد آوردند. پس از مدتی ، آنها تبلیغات اصلی را آغاز کردند و به س theال ذهن مخاطبان خود پاسخ دادند. با این کار بازاریابان این محصول ذهن مخاطبان خود را بیشتر با تبلیغات خود درگیر می کنند.

    از احساسات در متن خود استفاده کنید.

    به عنوان مثال ، فرض کنید محصول شما کفش است و شما می خواهید آن را به بازار عرضه کنید. به جای صحبت در مورد انعطاف پذیری یا وزن سبک محصول خود ، که تقریباً همه فروشندگان کفش آن را پوشش می دهند ، بین محصول خود و تجربه ای که قرار است برای خریداران شما فراهم کند ، ارتباط برقرار کنید.

    به عنوان مثال ، به یکی از تبلیغات نایک نگاه کنید.

  • کپی‌رایتینگ

    این آگهی درباره پیچیدگی های زندگی است که به تدریج از بین می روند و به راحتی جایگزین می شوند. با پیشرفت پیام ، جملات ساده شده و کلمات ساده و موزون جایگزین می شوند. ریتمی که کلمه دویدن به آگهی می دهد شبیه صدای برخورد کفش هنگام دویدن به زمین است.

    استفاده از احساسات مناسب در نوشتن متن می تواند میزان تبدیل وب سایت شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. اما چگونگی جذب مخاطب در صنایع مختلف یکی از چالش هایی است که نویسندگان متن با آن روبرو هستند. طبق گزارشی از معیار تبدیل Unbounce ، نحوه استفاده از احساسات در صفحات فرود از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است. به عنوان مثال ، شما باید در یک وب سایت مربوط به صنعت گردشگری صحبت مثبت کنید. طبق تحقیقات ، حتی اگر از ۱٪ کلمات منفی مانند محدودیت ، سرکشی ، ترس ، عصبانیت و … در نوشتن مطالب مرتبط با سفر استفاده کنید ، نرخ تبدیل این وب سایت بیش از ۲۵٪ کاهش می یابد.

    کپی‌رایتینگ

    در این گزارش بیان شده است که شما باید در صفحه خدمات تجاری خود به طور خلاصه و مفید صحبت کنید. تحقیقات نشان می دهد نرخ تبدیل صفحات فرود کمتر از ۱۰۰ کلمه ۵۰٪ بیشتر از بیش از ۵۰۰ کلمه است.

    کپی‌رایتینگ

    همچنین ، در صفحه خدمات تجاری خود ، احساس اعتماد به مشتری خود را القا کنید و از کلماتی مانند مفید ، نگهداری ، راهنمایی و غیره استفاده کنید.

    استفاده از برخی احساسات بسته به برنامه شما می تواند نرخ تبدیل صفحه فرود شما را کم یا زیاد کند. به عنوان مثال ، استفاده از احساس خوشبختی در وب سایت های آموزشی تأثیر مثبتی در بهبود نرخ تبدیل دارد ، اما ایجاد بیش از حد این احساسات در مخاطبان قانونی وب سایت ها می تواند تأثیر منفی بر نرخ تبدیل داشته باشد.

    بنابراین ، در نوشتن متن خود ، از احساسات به خوبی و متناسب با رفتار مخاطبان خود استفاده کنید تا بتوانید بیشترین تأثیر را بر روی آنها داشته باشید.

  • کمی برای عنوان متن وقت بگذارید.

    یک نظرسنجی اخیر Sharethrough.com نشان می دهد که ۲۰٪ از جوانان فقط هنگام مرور در رسانه های اجتماعی فید می خوانند. تیترها همیشه ابزاری مهم برای ارتباط مخاطبان بوده اند. اگر موضوع متن ، مانند موضوع ایمیل ، به اندازه کافی خسته کننده یا جالب نباشد ، مخاطبان متن شما را نخوانند. هنگام نامگذاری محتوای تبلیغاتی ، سعی کنید به مخاطبان خود اطلاع دهید که در متن چیست. شوخ طبعی ، جناس بازی و غیرقابل پیش بینی بودن روش های خوبی برای جلب توجه است. بهتر است عنوان خود را روی یک خط داشته باشید.

    بسیاری از نویسندگان متن معتقدند که هدف از یک عنوان باید اقناع مخاطب برای خواندن سطر اول متن باشد. هدف از خط اول متن باید این باشد که مخاطب سطر دوم را بخواند و غیره.

    به طور خلاصه ، اگر عنوان تبلیغ شما مخاطبان شما را جذب نکند ، همه چیز از دست می رود.

    برای نوشتن بهتر با مشتریان خود آشنا شوید.

    یک نویسنده تبلیغاتی موفق با یک نفر صحبت می کند و نسخه متناسب با شرایط ، انگیزه ها ، نیازها ، آرزوها و چالش های آنها طراحی می شود. به همین دلیل است که شما باید مشتریان خود را بشناسید و آنها را از نظر جمعیتی و علایق مورد بررسی قرار دهید. سپس محتوای تبلیغاتی متناسب با هر یک از مشتریان و نیازهای آنها ایجاد کنید.

  • کپی‌رایتینگ
  • از اصطلاحات تخصصی و اغراق آمیز پرهیز کنید!

    وقتی نویسندگان محتوا سعی می کنند شرکت ، محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان خود ارائه دهند ، ممکن است از اصطلاحات تخصصی یا برجسته سازی هدف خود استفاده کنند. دستهای اغراق آمیز. اما واقعیت این است که یک نویسنده متن خوب باید پیام خود را از زبان و اصطلاحات مخاطبانش به گوش دیگران برساند. این بدان معنا نیست که شما هرگز نباید پاداش ها و دستاوردهای خود را به دیگران نشان دهید. در عوض ، باید موفقیت های خود را همانطور که هست به دیگران گزارش دهید.

    متن خود را واضح بنویسید. اگر پیچیدگی و نامفهوم بودن جملات خواننده را مجبور به خواندن متن بارها و بارها کند ، نوشتن مطالب کپی موفقیت آمیز نیست.

    همیشه به صورت مختصر اما مفید بنویسید.

    یک پست خوب باید کوتاه باشد اما در عین حال پیام شما را به خوبی منتقل کند. در یک بیلبورد یا یک بنر تبلیغاتی ، بهتر است کلمات زیادی نداشته باشید تا مخاطبان شما بتوانند تمام کلمات را با یک نگاه به بیلبورد ببینند.

    بنابراین لطفاً جملات حق چاپ را پس از نوشتن بررسی کرده و جملات اضافی را حذف کنید ، اما مراقب باشید که معنی پیام شما تغییر نکند.

    در تولید محتوا به جزئیات توجه کنید.

    هنگام تولید محتوا ، جزئیاتی مانند غلط املایی ، لینکهای خراب ، کلمات تکراری و غیره را در نظر بگیرید. این اشتباهات رایجی است که بیشتر نویسندگان مرتکب می شوند ، اما انتظار نمی رود که یک برند در مقابل مخاطب بایستد. جزئیات اشتباه می تواند تأثیر مخربی بر مخاطب شما بگذارد.

  • کپی‌رایتینگ

    قبل از انتشار متن خود ، بهتر است از شخص دیگری بخواهید تا به شما کمک کند تا نوشتن خود را بخوانید و هرگونه غلط املایی را برای شما بازگو کند. اگر به شخص مقابل دسترسی ندارید ، کمی استراحت کنید و سپس متن خود را دوباره بررسی کنید ، زیرا اگر بلافاصله پس از نوشتن متن آن را بخوانید ، به احتمال زیاد مشکلی نخواهید یافت.

    در کالج تپسل ، ما از ابزار ویرایش استفاده می کنیم تا از اشتباهات رایج در ویرایش و تایپ جلوگیری کنیم. می توانید افزودنی را به Word اضافه کرده و پس از تایپ کلمات و جملات از صحت متن خود اطمینان حاصل کنید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *