×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » چطور در ۳۰ دقیقه کلمات مناسبی برای سئو انتخاب کنیم؟
21 نوامبر 2020

چطور در ۳۰ دقیقه کلمات مناسبی برای سئو انتخاب کنیم؟

اگر قصد دارید به عنوان نویسنده محتوا ، بازدید زیادی داشته باشید و کاربران را به صفحه خود برسانید ، باید به طور مداوم تکنیک های SEO را دنبال کنید و تولید محتوا را در نظر بگیرید. شما نمی توانید کلمات کلیدی مناسب را به نفع خود تغییر دهید. اما می توانید کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود را پیدا کرده و محتوای خود را متناسب با آنها تنظیم کنید.

این یک سوال مهم است که مخاطب شما بیشتر به دنبال چه چیزی است ، معنای خود را در چه کلماتی منتقل می کند و هر روز و هر ساعت از چه کلمات کلیدی برای جستجو استفاده می کند.

چرا جستجوی کلمات کلیدی مهم است؟

جستجو و استفاده از کلمات کلیدی مناسب در پست های شما باعث می شود موتورهای جستجو شما را راحت تر پیدا کنند و با افزایش بازدید وب سایت ، مخاطبان بیشتری مطالب شما را می خوانند یا با محصولات شما آشنا می شوند. بعضی اوقات کلماتی وجود دارد که بسیاری از مردم از آنها استفاده می کنند و آنها را جستجو می کنند. اما پاسخ مناسبی برای آن سوال یا مقاله در مورد آن کلمه وجود ندارد. یافتن این کلمات کلیدی گمشده گاهی می تواند بازدید وب سایت شما را دو برابر کند. بنابراین توجه به کلمات کلیدی یکی از مهمترین نکاتی است که باید در نوشتن به آن توجه کنید.

۳ مرحله برای جستجوی کلمه کلیدی در ۳۰ دقیقه

مرحله ۱٫ لیستی از کلمات کلیدی را تهیه کنید (۱۰ دقیقه)

ابتدا باید کلمات کلیدی متناسب با صنعت خود را بدست آورید. در ادامه مقاله ، روش های تهیه کلمات کلیدی مناسب را توضیح خواهیم داد. می توانید کلمات کلیدی را در پرونده اکسل ذخیره کنید. البته وب سایت هایی مانند moz ابزارهای پیشنهاد و دسته بندی را ارائه می دهند که می توانید از آنها استفاده کنید.

جستجوی کلمات کلیدی مربوط به هر صنعت در ایران با چالش هایی روبرو است. بیشتر سایتهایی که توسط کلمات کلیدی پیشنهاد می شوند یا با جستجوی کلمات فارسی داده ای را ارائه نمی دهند ، یا در میان گزینه های کشور انتخاب شده (برای یافتن کلماتی که کاربران آن کشور بیشتر به دنبال آن هستند) ، ایران جایی ندارد و در لیست کشورها یافت نمی شود.

اما روش های جستجوی کلمات کلیدی هنوز در ایران وجود دارد و با توجه به اهمیت این موضوع ، تلاش ارزشمند و مثر خواهد بود. ما شما را با طیف وسیعی از سایت ها و راه حل های مناسب جستجوی کلمات کلیدی مربوط به هر صنعت در ایران آشنا خواهیم کرد. همچنین ، به خاطر داشته باشید که جستجوی سایت ها ، صرف نظر از مکان و زبان جستجو ، می تواند به شما در یافتن ایده های جدید و نگاهی به صنعت کمک کند.

گروه بندی کلمات در پنج تا ده دسته به شما کمک می کند تا موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود را مرتب کرده و آنها را دسته بندی کنید. در اینجا چند نکته اصلی برای ارتقا صنعت شما وجود دارد:

۱- رتبه بندی بهترین وب سایت های صنعت

با بررسی سایت های ایرانی و خارجی که در صنعت خود پیشگام هستند ، می توانید مدل های مختلفی را برای طبقه بندی محتوا و محتوای این سایت ها مشاهده کرده و از آنها برای موضوعات و کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر قصد راه اندازی فروشگاه خرده فروشی آنلاین را دارید ، می توانید با مراجعه به دیجی کالا ، آمازون و سایت های دیگر ایده نحوه دسته بندی آنها را بدست آورید. نکته دیگر این است که به دلیل سهم بازار این شرکت ها ، مخاطب بیشتر به دنبال کلمات استفاده شده در سایت های خود است و وقتی این کلمات نیز بخشی از کلمات شما باشند ، شما بیشتر در نتایج جستجو ظاهر می شوید.

۲- جستجوی پیشرفته با ابزارهای گوگل

با بازدید و مرور سایت های مختلف ، می توانید از سایت Google نیز استفاده کرده و با موضوعات مطرح شده در هر سایت آشنا شوید. برای انجام این کار ، باید URL سایت خود را در Google وارد کرده و موضوعات یا موضوعات را بر اساس آدرس جستجو کنید. برای یافتن موضوعات در یک سایت خاص ، باید آدرس سایت را در گوگل جستجو کنید ، سپس در پایان موضوع / اضافه کنید.

۳- پیشنهادات گوگل

هنگام جستجو احتمالاً با پیشنهادهای Google مواجه شده اید. این پیشنهادات براساس آخرین محاسبات Google در مورد جستجوهای کاربر در روزها و حتی ساعت های گذشته انجام شده است. بنابراین ، استفاده از عبارات پیشنهادی Google ممکن است بهترین کلمه کلیدی برای محتوای سایت شما باشد. عبارات مورد نظر خود را وارد کرده و پیشنهادات Google را به لیست خود اضافه کنید. همچنین می توانید فقط یک حرف از حروف را بعد از کلمه جستجو تلفظ کنید (هنگام جستجو به زبان فارسی یا انگلیسی). در این صورت ، پیشنهادات بیشتری از Google برای شروع با این ایمیل دریافت خواهید کرد.

مورد دیگری که به گوگل کمک می کند کلمات کلیدی را پیدا کند ، گزینه هایی است که پس از جستجو به پایین صفحه می آورد. تصویر زیر از جستجوی بازاریابی دیجیتال فارسی تهیه شده است. این موارد را نیز به لیست خود اضافه کنید.

۴-Google Keyword Planner

برای یافتن کلمات بیشتر می توانید از google planner یا Moz استفاده کنید.

در برنامه کلمات کلیدی google در بخش محصول یا خدمات خود ، می توانید هر تعداد کلمه کلیدی را که تاکنون یادداشت کرده اید وارد کنید و بر روی دریافت ایده کلیک کنید. Google Planner کلمات کلیدی شما را اسکن می کند.

در صفحه ای که در نتیجه کلیک مشاهده خواهید کرد ، Google Planner میزان رقابت را در آن کلمه بیان می کند (چند سایت این کلمه را در کلمات کلیدی خود قرار داده اند). نکته مهم در اینجا این است که Google بر اساس مکانی که تعیین می کنید به شما رقابت می دهد. همچنین ممکن است کلمه کلیدی شما را با کلمات کلیدی مشابهی اصلاح کند که در صورت لزوم بیشتر مرتبط و قابل جستجو هستند. در این صفحه می توانید میانگین تعداد جستجوهای آن کلمه در ماه گذشته را در جدول مشاهده کنید. پیشنهاد پیشنهادی مقدار CPC (هزینه هر کلیک) است که شرکت ها پس از جستجوی آن کلمه کلیدی و کلیک بر روی تبلیغات خود ، برای نمایش تبلیغ خود در Google پرداخت می کنند. این تعداد به مکانی که در جستجوی Google Planner مشخص کرده اید بستگی دارد.

۵- Moz Keyword Explorer

این ابزار به شما امکان می دهد لیستی از کلمات را در حساب حرفه ای خود نگه دارید. Moz همچنین استفاده از سرویس متوسط ​​خود را به صورت رایگان امکان پذیر کرده است. می توانید کلمات خود را در این سایت جستجو کنید یا بر روی ایجاد یا بارگذاری لیست جدید در نسخه حرفه ای کلیک کنید تا لیست خود را به حساب خود اضافه کنید.

متأسفانه این سایت ایران را در لیست کشورهای خود قرار نمی دهد. البته همانطور که می بینید moz در جستجوی کلمات فارسی مشکلی ندارد و کلمات کلیدی مرتبط را پیشنهاد می کند (البته به انگلیسی).

با کلیک بر روی ایجاد یا بارگذاری لیست جدید در صفحه اصلی ، پنجره ای برای بارگذاری یا تایپ کلمات کلیدی باز می شود.

۶-روندهای گوگل

Google trend ابزاری قدرتمند است که به شما امکان می دهد جستجوهای کلمات کلیدی را ردیابی و مقایسه کنید. این ابزار از Google با استفاده از پایگاه داده گسترده Google ، اطلاعات معتبری را در اختیار شما قرار می دهد و همچنین کلمات مربوط به هر کلمه کلیدی را به شما پیشنهاد می دهد. خوشبختانه این ابزار ایران را در بین کشورها دارد و وظیفه جستجوی کلمات به زبان فارسی را بر عهده دارد.

۷- seochat

این سایت یکی از ابزارهای خوب در پیشنهاد کلمات کلیدی است. این ابزار کلمات کلیدی پیشنهاد شده توسط انواع موتورهای جستجو مانند Google و بینگ را فراهم می کند. تعداد زیادی کلمات کلیدی پیشنهادی seochat وجود دارد و بیشتر اوقات این کلمات کلیدی توسط لیست پیشنهادی Google تضمین می شوند. این ابزار کلمات را برای شما تا سه سطح پیدا می کند و خود ابزار کلمات را از سطح دو به بعد طبقه بندی می کند. خوبی این ابزار این است که می تواند کلمات فارسی را جستجو کند.

۸- کلید واژه tool.io

این سایت یکی از سایت هایی است که در چندین محیط برای شما کلمات کلیدی پیدا می کند و خبر خوب اینکه کلمات کلیدی فارسی نیز در پایگاه داده خود دارد. توصیه می کنیم برای تکمیل لیست کلمات خود از این ابزار قدرتمند استفاده کنید.

۹- سمروش:

متأسفانه ، Semrush از کلمات فارسی پشتیبانی نمی کند. اما ابزار خوبی است و می توانید از آن برای کلمات کلیدی انگلیسی یا ایده هایی برای انتخاب کلمات کلیدی فارسی استفاده کنید.

۱۰ – به جستجوهای فصلی توسط کاربران توجه کنید

بسته به ماهیت صنعت شما ، افراد بیشتر ممکن است در زمان های خاص کلمات کلیدی خاص را جستجو کنند. با استفاده از روندهای گوگل می توانید کلمات و الگوریتم های جستجوی کاربران را کشف کرده و با پیش بینی جستجوی مخاطبان ، محتوای متناسب با نیازهای آنها را در وبلاگ خود قرار دهید.

مرحله ۲: سوالات متداول را پیدا کنید (۳ دقیقه)

تعیین موضوع محتوا به منظور پاسخ دادن به بیشترین سوالات کاربران در صنعتی که در آن فعالیت می کنید بسیار ارزشمند است و شما را به عنوان یک متخصص و مرجع در آن صنعت تبدیل می کند. بنابراین ، شما همچنین باید سوالات مربوط به کاربران را پیدا کنید.

AnswerThePublic.com با یک محیط گرافیکی جالب ابزاری است که می توانید با آن سوالات متداول را جستجو کنید.

با جستجوی موضوع مورد نظر خود می توانید سوالات را به طرز جالبی مشاهده کنید. همچنین سوالات را به عنوان کلمات کلیدی در یک فایل (به عنوان مثال اکسل) یا با یک ابزار ذخیره کنید. این سایت ، صرف نظر از طراحی زیبا و جذاب برای نمایش سوالات ، در بالای صفحه لینک دانلود سوال یا لینک صفحه Google را ارائه می دهد.

اکنون می توانید سوالات بیشتری به صفحه سوالات متداول وب سایت خود اضافه کنید. همچنین می توانید از این سوالات برای محتوای وبلاگ خود استفاده کنید و خواننده را در صفحه سوالات متداول با یک لینک به وبلاگ خود ارجاع دهید. این ترفندها از نظر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مفید هستند و خواننده را به خواندن مطالب شما ترغیب می کنند.

مرحله ۳: دسته بندی و حذف کلمات غیر مرتبط (۱۷ دقیقه)

اکنون برای رتبه بندی کلمات کلیدی باید بررسی کنید کدام یک از این کلمات محبوب ترین و مرتبط با صنعت شما هستند و می توانند به عنوان موضوع گروهی از کلمات انتخاب شوند. بعد از انتخاب کلمات اصلی می توانید بقیه کلمات را در هر زیر گروه قرار دهید.

به دلایل سئو ، آوردن محتوایی که ارتباط چندانی با صنعت شما نداشته باشد ایده خوبی نیست. بنابراین شما باید دسته های کلمات کلیدی خود را دوباره مرور کنید و دسته های کمتر مرتبط را از لیست خود حذف کنید. سپس برنامه ریزی کنید که براساس این دسته بندی ها مطالب را در وبلاگ خود قرار دهید و سعی کنید به مرور زمان برای هر موضوع محتوا ایجاد کنید. شما باید بیشتر از مراحل قبلی وقت خود را صرف این مرحله کنید.

با گوگل پیش بروید!

یک اتفاق مهم در موتور جستجوی گوگل افزایش جستجوهای بدون کلیک در Google است. جستجوی کلیک انجام می شود زیرا مخاطب موجود در صفحه اصلی Google پاسخی از توضیحات Google دریافت می کند.

به عنوان مثال ، اگر جستجوی هواشناسی Google را انجام دهید ، Google قبل از نمایش پیوندها یا سایت ها ، وضعیت آب و هوای منطقه شما را نشان می دهد (اگر مکان مرورگر شما روشن باشد). اکثر کاربران از همان اطلاعات راضی هستند و هیچ جایی کلیک نمی کنند. پاسخی که Google با آدرس سایت مربوطه در صفحه اصلی شما قرار می دهد قطعه ویژه ای نامیده می شود.

قطعه ویژه می تواند متن ، لیست یا جدول باشد. اولین قدم برای دسترسی به Google Featured Snippet استفاده از ترفندهای SEO است. هدف اصلی شما حضور در صفحه اول و حتی صفحه دوم صفحات Google است ، راه حل این است که به انتخاب کلمات کلیدی و سوالات متداول توجه زیادی کنید و بر اساس آنها محتوا تهیه کنید.

نکات نهایی هنگام انتخاب کلمات کلیدی مناسب
ظاهر وب سایت شما در ابتدای ورود به سایت می تواند روی مخاطب تأثیر مثبت یا منفی بگذارد و در تصمیم مخاطب برای خواندن مطالب تأثیر بگذارد ، بنابراین از سازنده خود بخواهید که ظاهری زیبا و در عین حال در نظر بگیرد. ساده برای وب سایت شما.
برنامه خود را برای ارسال محتوا تنظیم کنید و دقیقاً به همان ترتیب آن را دنبال کنید ، همیشه در یک ساعت از روز به روز شود. این نظم در انتشار مطالب باعث ایجاد دید مثبتی در مخاطبان می شود.
در صورت امکان از پیوندهای داخلی به محتوای خود استفاده کنید.

اگر از ابزاری برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با مشاغل مطلع هستید که در این مقاله ذکر نشده است ، می توانید آنها را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *