×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » پرورش سرنخ فروش در دیجیتال مارکتینگ چیست؟
13 نوامبر 2020

پرورش سرنخ فروش در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در این مقاله ، روند افزایش تعداد لید یا لید را بررسی خواهیم کرد. با تولید Lead یا Lead یک قدم دیگر به فروش محصول یا خدمات خود نزدیک می شوید ، اما به طور متوسط ​​، طبق تحقیقات Marketo ، حدود ۵۰٪ از مشتریان بالقوه تمایلی به خرید محصول شما ندارند. بعلاوه ، طبق تحقیقات انجام شده توسط MarketingSherpa ، بیش از ۸۰٪ از آگهی های جدید هرگز مشتری واقعی شما نخواهند بود یا محصول شما را خریداری نخواهند کرد.

قبل از خرید محصول یا خدمات شما ، مردم ابتدا باید مطمئن شوند که شما از منافع آنها محافظت می کنید و می توانید به طور مداوم برای آنها ارزش ایجاد کنید. از این رو ، شما باید به دنبال راهی باشید تا اطمینان حاصل کنید که منجر یا هدایت شما تولید می شود. پرورش سرب یک راه حل پس از سرب است که باید از آن استفاده کنید تا بتوانید مشتریان بالقوه را برای خرید محصول خود آماده کنید.

تبلیغات در فضای سایت های معتبر ایرانی در رسانه ها

Mediaad به شما کمک می کند کمپین های تبلیغاتی را در معتبرترین وب سایت های ایرانی اجرا کنید و برند خود را به مخاطبان خود ارائه دهید.

رقت سرب چیست؟

Lead Lead اصطلاحی در بازاریابی برای ارتباط با مشتریان بالقوه است. به زبان ساده ، تولید سرب در واقع ارتباط با افرادی است که در حال حاضر آماده خرید نیستند ، اما ممکن است مشتری ایده آل شما در آینده باشد. هدف از نسل سرب ، آموزش این افراد ، ایجاد آگاهی از برند و محصولات آن و ایجاد اعتماد است. تولید سرب احتمال انتخاب یک خریدار هنگام انتخاب را افزایش می دهد.

تولید سرب از زمانی شروع می شود که یک شرکت اطلاعات تماس در مورد مشتریان بالقوه خود را دریافت می کند (تولید سرنخ می کند) و می تواند با آنها ارتباط برقرار کند. این پیام ممکن است یک ایمیل تصادفی باشد که مشتری را از به روزرسانی محصول / خدمات ، تغییرات قیمت مطلع می کند و به طور جدی تر ، ممکن است شامل آموزش ویژگی ها و مزایای محصول / خدمات باشد تا مشتری را تشویق به خرید در اسرع وقت کند. تولید سرب یک روش بازاریابی سنتی است ، اما در دنیای دیجیتال امروز ، این بدان معنی است که شرکت ها برای ارتباط با مشتریان بالقوه خود و تبلیغ محصولات خود باید از رسانه های اجتماعی استفاده کنند.

در مرحله بعدی ، با بررسی برخی از آمارها درباره اهمیت فرآیند تولید سرب بیشتر خواهیم آموخت.

چرا باید سرنخ رشد کنیم یا سرنخ بزنیم؟
به گفته گلینستر ، استفاده از انتخاب سرب منجر به این واقعیت می شود که ۱۵ تا ۲۰ درصد از افرادی که هنوز آماده خرید یک محصول نیستند ، به خریداران واقعی تبدیل می شوند.
طبق تحقیقات فارستر در سال ۲۰۱۴ ، پرورش سرب فروش را تا ۵۰٪ افزایش می دهد و ۳۳٪ مزیت هزینه دارد.
گلینستر ادعا می کند که ۷۴٪ از شرکتهای برتر از سرب برای تولید مثل استفاده می کنند.
طبق آمار استاتیستا ، در سال ۲۰۱۵ ، ۸۶٪ از مشتریان مایل به دریافت ایمیل تبلیغاتی از شرکت ها هستند. علاوه بر این ، ۱۵ درصد از آنها دوست دارند این نامه ها را هر روز دریافت كنند.

به این ترتیب ، در فرآیند تولید سرب ، می توانید با برقراری ارتباط با مشتریان خود در هر مرحله از قیف بازاریابی و ارائه اطلاعات كامل در مورد محصول ، نیازهای آنها را برآورده كنید.

قیف بازاریابی


چگونه کلیدهای تولید مثل را رتبه بندی کنیم؟

رتبه بندی سرب عنصری کلیدی در فرآیند انتخاب سرب است. این به شما کمک می کند در هر زمان تأثیر خود را بر روی هر مشتری تعیین کنید و مشتریانی بالقوه را که بیشترین پتانسیل تأثیر را دارند شناسایی کنید.

برای رتبه بندی لیدهای خود ، باید لیدهای کافی تولید کنید و اطلاعات کافی در مورد آنها داشته باشید. معیارهای رتبه بندی سرب در صنعت ، نام تجاری و مخاطبان شما متفاوت است. در اینجا چند نکته کلی برای رتبه بندی منجر شده است.

آیا علاقه به تجارت شما مرتبط است؟

این معیار تعیین می کند که یک علاقه خاص تا چه اندازه برای تجارت شما مرتبط باشد و اینکه آیا اصلاً ارزش پیگیری آن را دارد. با بررسی سه فاکتور زیر برای هر علاقه ، می توانید سازگاری آن را با تجارت خود ارزیابی کنید.

جمعیت شناسی: عنوان شغلی ، جمعیت شرکت ، مکان ، سابقه کار و… مربوط به هر شخص
نام شرکت: نام ، جمعیت ، مکان ، درآمد سالانه و … مربوط به هر شرکت
بودجه ، اعتبار ، نیاز ، زمان: آیا این می تواند شما را به اهداف خود برساند؟ آیا او حق خرید دارد؟ آیا می توانید نیازهای او را برآورده کنید؟ برنامه اش چیه؟
آیا رهبر به تجارت شما علاقه مند است؟

قوام سرب به این معنی نیست که آنها قطعاً به تجارت شما علاقه مند هستند. او فقط ممکن است به محتوای رایگان شما علاقه مند باشد.

در مرحله دوم ، شما باید به طور منظم منافع مشتریان بالقوه خود را در اینترنت کنترل کنید تا درک کنید که برند شما برای آنها چقدر جالب و جذاب است. به عنوان مثال ، با بررسی معیارهای زیر می توانید جذابیت تجارت خود را برای مشتریان بالقوه بسنجید.

تجزیه و تحلیل ایمیل ها: سرعت باز و کلیک ایمیل ها چقدر است؟ آیا آنها تا به حال به ایمیل های شما با اخبار پاسخ داده اند؟ آیا آنها برای دریافت کتاب الکترونیکی یا تماشای وبینار در لیست شما ثبت نام کرده اند؟
تجزیه و تحلیل وب سایت: مدت زمانی که سرنخ های شما برای وب سایت شما هزینه می کنند چقدر است؟ آیا آنها در مورد پست وبلاگ شما نظر دادند؟ آیا آنها به صفحات ارزشمند شما مانند صفحات فروش یا قیمت پیوند داده اند؟
تعامل در شبکه های اجتماعی: آیا آنها از برند شما در شبکه های اجتماعی شما پیروی می کنند؟ آیا آنها هنوز پست های شما را بازنشر داده اند؟

بر اساس این معیارها و معیارهای مشابه می توانید آگهی های خود را رتبه بندی و اولویت بندی کنید.

رفتار شما با میزبانان چیست؟

رفتار سرنخ های خود را پیگیری کنید تا بفهمید کدام یک از آنها فقط برای جمع آوری اطلاعات به وب سایت یا شبکه اجتماعی شما می آیند و کدامیک فقط برای جمع آوری اطلاعات. اولویت کمتری را برای افرادی که فقط پست های وبلاگ شما را مشاهده می کنند قرار دهید و اولویت بیشتری را برای افرادی که فعالیت های خاصی مانند بارگذاری محتوا یا ثبت نام در یک وبینار را انجام می دهند ، برای فرآیند تولید سرب قرار دهید.

در چه مرحله ای از خرید به دنبال سرنخ هستید؟

بر اساس محل قرارگیری آنها در کانال بازاریابی ، امتیازات را ارزیابی کنید. به افرادی که از صفحه قیمت گذاری شما بازدید می کنند یا بر روی نسخه نمایشی محصول شما کلیک می کنند ، اولویت بیشتری داشته باشید.

در اینجا چند نکته برای رشد سرب آورده شده است.

راهکارها یا نکاتی در مورد رشد سرب

بازاریابی محتوا انجام دهید.

ایجاد محتوای خوب و موثر از پست های وبلاگ و اینفوگرافیک ها به فیلم ها می تواند مخاطبان شما را سرگرم کند و آنها را به محصول شما علاقه مند کند. ممکن است ایجاد محتوا ساده باشد ، اما باید بدانید که ایجاد محتوای هدفمند یکی از چالش های بازاریابان است. طبق تحقیقات فارستر ، بزرگترین چالش برای ۳۳٪ از بازاریابان ۲ در تولید سرب ، ایجاد محتوای هدفمند بود. بنابراین ، باید جدی گرفته شود.

مشتریان در هر مرحله از قیف بازاریابی می توانند قبل از خرید محصول مورد نظر به دنبال پاسخ نیازهای خود از مارک های مختلف باشند. با ایجاد محتوای خوب برای آنها ، می توانید توجه آنها را به خود جلب کرده و آنها را در این قیف بازاریابی تحت فشار قرار دهید تا سرانجام محصول خود را انتخاب کنند. بازاریابی محتوا از طریق رسانه های مختلف انجام می شود که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

بازاریابی محتوا از طریق ایمیل. با وجود ظهور رسانه های جدید مختلف ، ایمیل هنوز هم یکی از بهترین راه ها برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان است. به گفته مرکل ، ۷۴٪ از مشتریان می خواهند از طریق ایمیل از طریق اقتصادی ارتباط برقرار کنند.
بازاریابی محتوای وب سایت: اولین عاملی که مشتریان بالقوه شما را تحت تأثیر قرار می دهد می تواند از وب سایت شما ناشی شود. بنابراین ، شما باید در مورد محتوای مفید برای وب سایت خود فکر کنید و همچنین دارای یک استراتژی SEO قوی باشید.
بازاریابی محتوا از طریق رسانه های اجتماعی: تولید محتوا در رسانه های اجتماعی مختلف روند متفاوتی دارد و نوع محتوای موثر در هر یک متفاوت است. شما نیازی به ارسال محتوا به تمام شبکه های اجتماعی خود ندارید ، اما باید متناسب با علایق کاربران در هر یک از آنها محتوا ایجاد کنید.

شخصی سازی کنید.

همانطور که در بازاریابی محتوا ذکر شد ، ایجاد محتوای موثر یکی از مهمترین قسمتهای فرآیند تولید سرب است. برای تأثیرگذاری بیشتر محتوای خود ، باید محتوای هدفمند ایجاد کنید. محتوای هدفمند به معنای ایجاد محتوایی متناسب با علایق هر یک از مخاطبان شما و ارائه آنها در زمان مناسب برای حداکثر تأثیر است.

برای این کار باید علایق و شخصیت مخاطبان خود را بشناسید و محتوای متناسب با آن ایجاد کنید و به طور مجازی هر محتوایی را شخصی سازی کنید.

به عنوان مثال ، برای شخصی سازی ایمیل خود ، باید:

ابتدا مخاطبان خود را بر اساس موقعیت ، سن ، موقعیت مکانی ، علایق دسته بندی کنید و برای ارسال هر ایمیل با توجه به رفتار دسته های موجود ، تا را انتخاب کنید. مخاطبان خود را انتخاب کنید.
نام هر شخص را در ابتدای ایمیل خود قرار دهید.
اطلاعات مربوط به شرکت یا مکان آنها را در متن ایمیل خود وارد کنید.
به مشتریان بالقوه خود آموزش دهید.

یکی از مهمترین عوامل در جذب مشتری بالقوه ، آموزش و همچنین ارائه اطلاعات متناسب با نیازهای آنها است. نیاز هر یک از سرب ها بسته به جایی که در قیف بازاریابی قرار دارند متفاوت خواهد بود.

اما چگونه هدایت های خود را آموزش می دهید؟ یادگیری سرب بسته به اینکه در کدام مرحله قرار دارند متفاوت است:

• مرحله اطلاعات: ایجاد محتوای وبلاگ در مورد مشتریان بالقوه ، علایق ، آخرین آمار صنعت برای آنها.
یادداشت های مرحله: آنها را به یک وبینار محصول ، مانند یک نسخه ی نمایشی دعوت کنید.
• مرحله تصمیم گیری: به اشتراک گذاری داستان های موفقیت مشتری یا بررسی محصولات

اگر هنوز مطمئن نیستید چه محتوای آموزشی برای مشتریان خود ارسال کنید ، کدام یک از مطالب آموزشی را که اخیراً بارگذاری کرده اند بررسی کنید ؟؟ به کدام صفحات بیشتر پیوند دارند؟ داغترین موضوع در شبکه های اجتماعی چیست؟

روزانه سرنخ های خود را از طریق ایمیل ارسال نکنید.

ارسال بیش از حد ایمیل به بینندگان شما می تواند آزار دهنده باشد. شما باید برنامه ریزی مناسبی برای ارسال ایمیل داشته باشید تا افکار خود را فراموش نکنید و خود را اذیت نکنید.

ما یک تیم پاسخگویی مداوم داریم.

در هر مرحله از بازاریابی ، ما به یک تیم مشترک و پاسخگو نیاز داریم که همیشه در دسترس باشد و به س questionsالات اصلی پاسخ دهد. همچنین نحوه برقراری ارتباط با بیننده را مشخص می کند.

روند تولید سرب را در اسرع وقت شروع کنید.

شما می توانید فرآیند تولید سرب را زمانی شروع کنید که شخصی به هر بخشی از تجارت شما علاقه مند باشد. به عنوان مثال ، Hubspot هنگام مشترک شدن یک مشترک وبلاگ ، با ارسال مداوم و بهینه مطالب با اطلاعات مفید همراه با معرفی محصولات ، فرآیند تولید سرب را آغاز می کند. سرانجام ، او پیشنهاد می کند که بیشتر بیاموزند.

وقتی فرد اطلاعات بیشتری در مورد محصول درخواست می کند ، این کمپین متوقف شده و یک کمپین هدفمندتر راه اندازی می شود. به این ترتیب ، Hubspot مشترکین را به لید تبدیل کرده و آنها را آموزش می دهد تا مشتری واقعی شوند.

اتوماسیون بازاریابی چیست؟

شما برای رشد تجارت خود به پیش فروش های زیادی نیاز دارید یا منجر به فروش می شوید. همچنین ، برای رشد آنها ، باید به همه آنها توجه کنید و آنها را به صورت آنلاین دنبال کنید. ردیابی تعداد زیادی از لیدها می تواند کاری دلهره آور باشد و به تمرکز زیادی نیاز دارد. این کار را می توان با استفاده از اتوماسیون بازاریابی به طور خودکار انجام داد تا اطمینان حاصل شود که هر پیام مرتبط ترین پیام ها را در زمان مناسب می گیرد.

بسیاری از شرکت ها مانند .marketo ابزارهایی را برای اتوماسیون بازاریابی ارائه می دهند.

Marketing Automation‎

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *