×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » هنگام معرفی محصول جدید خود چه نکاتی را رعایت کنیم؟
11 نوامبر 2020

هنگام معرفی محصول جدید خود چه نکاتی را رعایت کنیم؟

ایجاد یک محصول خوب تنها نیمی از تلاش است. این سفر با بازاریابی محصول قبل و بعد از عرضه به پایان می رسد. انتشار یک محصول جدید باید مخاطبان شما را راضی کند. کاری که تیم شما برای آماده سازی مخاطبان شما برای یک تاریخ عرضه محصول جدید انجام می دهد ، می تواند به اندازه تلاش های روزمره مهم باشد. زیرا با آماده سازی مخاطبان خود قبل از عرضه کالای جدید ، می توانید آنها را به محصول و استفاده از آن علاقه مند کنید. این مقاله نکاتی را برای جذب مخاطب خود با یک محصول جدید قبل و بعد از معرفی ارائه می دهد.

تحقیق رقبا

بسیاری از کلاسهای بازاریابی و تجارت به شرکت کنندگان یاد می دهند که چگونه تحلیل SWOT (نقاط قوت ، ضعف ، فرصتها و تهدیدها) را تجزیه و تحلیل کنند. شما باید با نگاه کردن به رقبا شروع کنید. لیستی از مشاغل تهیه کنید که محصولات یا خدمات مشابهی را به شما ارائه می دهند. حتی اگر فکر می کنید محصول یا خدمات شما رقیبی ندارد ، خود را جای مشتری و مصرف کننده قرار دهید و ببینید به جای آنچه شما ارائه می دهید ، به دنبال چه چیزی هستند. پس از شناختن رقبا ، به نحوه فروش آنها بیندیشید. به عنوان مثال ، تبلیغات ، بروشورها و وب سایت ها. نحوه ورود به بازار و زنده ماندن در برابر رقبا را ارزیابی کنید و بزرگترین تهدیدهایی را که می توانند برای شما ایجاد کنند شناسایی کنید.

مخاطب ایده آل را هدف قرار دهید

برای راه اندازی محصول یا خدمات جدید با کمترین هزینه ، روی مشتریانی که احتمال خرید از شما را دارند تمرکز کنید. اینها افرادی هستند که قبلاً از محصولات یا خدمات مشابهی استفاده می کنند و از ویژگی های جدید اضافه شده استقبال می کنند.

هدف از تولید یک محصول جدید را مشخص کنید

هدف از ایجاد یک محصول جدید را تعیین کنید. هدف شما ممکن است جذب کاربر جدید یا افزایش فروش محصول خود از طریق کاربران قدیمی باشد. شما باید بسته به هدف محصول جدید خود ، استراتژی خود را مشخص کنید. به عنوان مثال ، اگر هدف شما در هنگام معرفی کالای جدید این است که ۱۰٪ از مشتریان فعلی شما نیز کالای جدید شما را بخرند ، دیگر فقط مسئله تعامل کاربران جدید با محصول قبل از معرفی آن نیست ، بلکه مسئله هم کاربران جدید است و هم کاربران فعلی آنها. مشتری ها محصول جدید خود را قبل از روز ارائه آن بشناسید.

تبلیغات در فضای سایت های معتبر ایرانی در رسانه ها

Mediaad به شما کمک می کند کمپین های تبلیغاتی را در معتبرترین وب سایت های ایرانی اجرا کنید و برند خود را به مخاطبان خود ارائه دهید.

کانال های ارتباطی را برای ارائه محصول جدید خود انتخاب کنید

قبل از اقدام برای معرفی یک محصول ، مشخص کنید که از طریق کدام کانال ارتباطی (تلگرام ، ایمیل ، اینستاگرام و …) می خواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. شما باید کانال های مناسب مخاطبان خود را برای شناخت محصول جدید مشخص کنید. سپس برای هر کانال ارتباطی چند KPI تنظیم کنید که نشان دهند آیا هدف راه اندازی محصول جدید خود را برآورده کرده اید یا خیر. برخی از نمونه های این KPI ها تعداد مشترکان ایمیل است که قبل از راه اندازی محصول جدید ثبت نام کرده اند ، تعداد بازدیدهای منحصر به فرد در یک صفحه خاص و غیره. این KPI ها در واقع نشان می دهد که شما چقدر مردم را وادار می کنید که روی محصول جدید شما قبل از آن کار کنند. راه اندازی.

تبلیغ یک محصول جدید در برنامه شما

شما می توانید از برنامه یا وب سایت خود برای معرفی مشتریان جدید به محصول جدید خود استفاده کنید. یک محصول جدید ، ویژگی ها و مزایای آن را در برنامه / وب سایت خود تبلیغ کنید.

درک رفتار کاربران کانالهای ارتباطی

شما باید منافع کاربران کانال ارتباطی را تعیین کنید و محصول خود را فقط به مخاطبان واقعی خود ارائه دهید. با این کار شما بازاریابی را هدف قرار داده اید و تبلیغات خود را به مخاطبان خاص نشان می دهید. همچنین هزینه تبلیغات شما را کاهش می دهد.

یک عملکرد منحصر به فرد ایجاد کنید

در این مرحله ، شما باید یک مزیت رقابتی برای محصول یا خدمات خود ایجاد کنید. به این فکر کنید که چه عواملی باعث می شود مشتری به جای خرید از یک رقیب ، محصول یا خدمات شما را بخرد. چه مزایا و ویژگی های اضافی را به محصول یا خدمات درخواستی مشتری اضافه کرده اید؟ قابلیتی که پاسخگوی نیاز بهترین مشتریان شما باشد.

قبل از باز کردن محتوای معنی دار ایجاد کنید

قبل از عرضه محصول جدید ، باید با ایجاد محتوای هدفمند و معنی دار از طریق کانال های ارتباطی ، توجه مخاطب را به این محصول جلب کنید. ایجاد محتوای موثر کار سختی است و نباید انتظار داشته باشید که فقط در یک هفته بتوانید محتوای عالی بسازید. شما باید برای ایجاد محتوای خوب برای محصول جدید خود وقت و هزینه کنید تا توجه مخاطبان خود را قبل از عرضه جلب کنید. در این محتوا باید بر ویژگی های محصول جدید خود و مزایای آن برای مشتریان خود تمرکز کنید.

آزمایش رویکرد بازاریابی

با توجه به هزینه عرضه محصول یا خدمات به بازار ، فروش آن بدون آزمایش و همسویی با عملکرد آن با پیام بازاریابی عاقلانه نیست. برای اطمینان از نتیجه می توانید محصول خود را با یک گروه کوچک و انتخاب کنید. یا از تحقیق و تحقیق آنلاین استفاده کنید تا ببینید چطور کار می کند و سپس به سراغ بازاریابی و ارائه محصول یا خدمات بروید.

کمپین های ایمیل هدفمند ایجاد کنید

ایجاد محتوا ارتباط شما را با مخاطبان آغاز می کند و ایمیل این ارتباط را حفظ می کند. ایمیل کارآمدترین و مثرترین راه برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان آنلاین شماست. با داشتن یک برنامه مناسب برای توزیع ایمیل ، می توانید مخاطبان خود را تا روز عرضه به محصول علاقه مند کنید.

برنامه ریزی برای ارسال ایمیل به مخاطبان شما بسیار مهم است و شما نباید بدون دسته بندی ایمیل های زیادی را برای همه مخاطبین خود ارسال کنید. پیام شما باید متناسب با گیرنده باشد و ایمیل شما باید هدف قرار گیرد.

کمپین بازاریابی خود را به پایان برسانید

روابط عمومی نقش مهمی در ارائه محصول یا خدمات دارد. شما می توانید از تاکتیک ها و رویدادهای رسانه ای یا خدمات راه اندازی محصول به گونه ای استفاده کنید که موفقیت بزرگی در تبلیغ محصول خود کسب کنید. صرف نظر از اینکه از کدام مسیر تبلیغاتی استفاده می کنید ، ابتدا باید مطمئن شوید که محصول یا خدمات شما آماده و در دسترس است تا بتوانید از بازاریابی خود بیشترین بهره را ببرید. نتایج خود را در هفته ها و ماه های اول پس از بازاریابی کاملاً پیگیری کنید تا بتوانید آنها را بهینه کنید.

چرخه عمر محصول یا خدمات خود را مدیریت کنید

با رشد و تغییر محصول یا خدمات ، کمپین های تبلیغاتی شما نیز تغییر خواهند کرد. اگر نتایج بازاریابی خود را از نزدیک مشاهده کنید که افت عملکرد کمپین را مشاهده می کنید ، متوجه خواهید شد که زمان آن رسیده است که در مورد محصول یا خدمات خود تجدید نظر کنید یا پیام تبلیغاتی خود را تغییر دهید.

برای محصول خود خط تولید ایجاد کنید

اگر می توانید محصول جدید خود را همراه با محصولات قبلی خود در یک خط تولید قرار دهید و آن را به محصولات قبلی و بعدی خود پیوند دهید ؛ زیرا مردم می خواهند بدانند كه چگونه می توان یك محصول را ساخت. با گفتن داستان محصولات خود می توانید آنها را بیشتر به سمت محصولات خود جذب کنید.

بخش فروش و تیم پشتیبانی را آماده کنید

روند راه اندازی موفقیت آمیز یک محصول هرگز به پایان نمی رسد. این فرآیند قبل از عرضه محصول آغاز می شود و تا لحظه کشف آن ادامه دارد. برای درگیر کردن مخاطبان خود با یک محصول ، باید قبل از ارائه یک تیم فروش و پشتیبانی مشتری ، آنها را آماده پاسخگویی کنید. بسیاری از شرکت ها این مورد را فراموش می کنند. آنها مردم را به استفاده از محصولشان ترغیب می كنند ، اما تیم فروش و پشتیبانی مشتری آموزش كافی ندارند و با ایجاد زمان انتظار طولانی برای پاسخ دادن به مخاطب و ارائه اطلاعات مبهم به محصول ، شانس تحقق وعده فروش محصول جدید را از دست می دهند. می دهند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *