×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » نکات مهم در تبلیغات درون اپلیکیشنی
23 نوامبر 2020

نکات مهم در تبلیغات درون اپلیکیشنی

با توسعه سریع برنامه ها و شرکت های پر برنامه و افزایش استفاده کاربران از تلفن همراه از برنامه ها نسبت به مرورگر تلفن همراه ، تبلیغات درون برنامه ای نیز رشد کرده و رشد می کند. در این مقاله ، ضمن بررسی انواع تبلیغات درون برنامه ای ، نکاتی را ارائه می دهیم که بر اساس نتایج موفقیت آمیز بازاریابی درون برنامه ای (بهترین روش) است که باید قبل از شروع یک کمپین از آنها مراقبت کنید.

استراتژی تبلیغات درون برنامه ای شما کاملاً به عوامل پیرامون برند شما بستگی دارد. مانند مخاطبان هدف خود یا اهدافی که برای کمپین خود براساس آگاهی از برند تعیین می کنید. بهترین روش برای ارزیابی تأثیر عوامل مختلف و اثربخشی تبلیغات ، اجرای یک کمپین به صورت آزمایشی است تا بتوانید بیشترین تبلیغات را داشته باشید و نتایج را در تجارت خود مشاهده کنید. قبل از شروع بهینه سازی کمپین خود ، بهتر است با توجه به موفقیت آمیز بودن تبلیغات درون برنامه ای خود ، نکاتی را برای استفاده بهتر از کمپین خود در نظر بگیرید.

تبلیغات درون برنامه ای چیست؟

همانطور که از نام آن مشخص است ، تبلیغات درون برنامه ای تبلیغاتی است که در برنامه های تلفن همراه برای مخاطبان نمایش داده می شود. تبلیغات درون برنامه ای یکی از موثرترین روش ها برای تبلیغ برنامه شما و جذب کاربران جدید است.

مقایسه میزان استفاده از اینترنت توسط کاربران در برنامه های تلفن همراه و موبایل
استفاده از برنامه ها هر روز بیشتر توجه کاربران را به خود جلب می کند. طبق eMarketer ، برنامه ها بیش از ۲۵ درصد از وقت کاربران را برای رسانه ها و ۸۹ درصد از کل زمان استفاده از دستگاه های تلفن همراه را تشکیل می دهند. با این وجود ، هنوز تفاوت زیادی بین زمان حضور کاربران در برنامه ها و میزان توجه به تبلیغات داخلی وجود دارد و پتانسیل زیادی برای رشد تبلیغات درون برنامه ای وجود دارد.
یکی از مزایای تبلیغات درون برنامه ای این است که خصوصیات مخاطبی را که می خواهید تبلیغات خود را به آنها نشان دهید مشخص می کند. تبلیغات درون برنامه ای همچنین راهی بهتر برای جذب داوطلبانه مخاطبان خود نسبت به تبلیغات وب موبایل ارائه می دهد.
برنامه های تلفن همراه در مقایسه با اینترنت موبایل ، جهان را برای کاربران جذاب تر می کند. در نتیجه فضای داخل برنامه بیشتر برای جلب توجه کاربران به تبلیغات مناسب است.
تلفن های همراه برخلاف میز کار و رایانه ، اغلب توسط یک نفر استفاده می شود. بنابراین رفتار کاربر در برنامه های موبایل بسیار نزدیک به عادات و زندگی شخصی این شخص است و بهترین راه شناخت مخاطب مناسب و در نتیجه تبلیغات موثر است.
جدول زیر خلاصه تفاوتهای ساختاری بین برنامه و وب سایت است.

استفاده از اپلیکیشن موبایل و وب در موبایل

هدف‌گذاری دقیق (targeting) در تبلیغات هدف گذاری دقیق در تبلیغات

اطلاعاتی که با مطالعه رفتار کاربر در برنامه ها جمع آوری می شود ، داده های ارزشمندی است که بر اساس آنها می توانید بهترین مخاطب را برای هر تبلیغ انتخاب کرده و آگهی هایی را نمایش دهید که کاملاً با آن سازگار باشد. این ارتباط تبلیغ باعث می شود کاربر تجربه خوبی در زمینه مشاهده آگهی داشته باشد و نه تنها احساس بدی نداشته باشد ، بلکه به آگهی توجه کرده و تبدیل صورت گیرد. همچنین در تبلیغات درون برنامه ای ، تبلیغ کنندگان می توانند تبلیغات را بر اساس موقعیت و موقعیت کاربران ارائه دهند.

معرفی ۴ نوع تبلیغات موبایل

برنامه ها می توانند فضای تعاملی مناسبی را برای انواع تبلیغات ایجاد کنند. بر این اساس می توان تبلیغات را به گونه ای در اپلیکیشن قرار داد که به کاربر پیشنهاد شود یا کاربر برای مشاهده تبلیغات انتخاب کند و این باعث بهبود تجربه و رضایت کاربر می شود. به دلیل تنوع در قالب های تبلیغات موبایل ، تپسل بسته به برنامه ناشر تبلیغات ، از قالب های مختلفی برای تبلیغات درون برنامه ای استفاده می کند.

۱- تبلیغات ویدیویی موبایل (قالب تبلیغات ویدیویی)

انواع تبلیغات ویدئویی درون اپلیکیشنی

تبلیغات ویدئویی موبایل یکی از استراتژی های موفق تبلیغات موبایلی است که مخاطبان را کاملاً درگیر خود می کند. با تبلیغات ویدئویی ، فیلم خلاقانه و مرتبط ، محصول و نام تجاری شما به خوبی به کاربر ارائه می شود و مخاطبان پیام شما را از تبلیغ دریافت می کنند.

۲- تبلیغات ویدیویی بینابینی

تبلیغات ویدئویی بینابینی

بینابینی ویدئویی تبلیغاتی است که در بین تمام مکث های طبیعی در مورد استفاده از برنامه در تمام صفحه در برنامه ایجاد می شود. به عنوان مثال ، پس از پایان بازی یا در مرحله بازی به صورت خودکار نمایش داده می شود. این نوع تبلیغات در بین تبلیغ کنندگان محبوب است زیرا در هنگام استفاده از برنامه ای با تبلیغات تمام صفحه توجه مخاطب را به خود جلب می کند.

۳- تبلیغات ویدئویی دارای پاداش

تبلیغات ویدئویی جایزه ای

برنامه های بازی می توانند تبلیغات ویدئویی برنده جایزه را در اسکریپت تولید شده در بازی ادغام کنند و به کاربر اجازه می دهند پاداش هایی معادل پرش از مرحله بازی یا کسب یک امتیاز خاص در بازی برای تماشای تبلیغات ویدیویی دریافت کند. جوایز یک روش موثر برای ناشران تبلیغات برای گرفتن کلیک بیشتر و برقراری ارتباط موثرتر با کاربر است. زیرا این تبلیغات به مخاطبی نشان داده می شود که به خود علاقه مند است و تصمیم به تماشای ویدیو دارد. (به اصطلاح اشتراك) معمولاً از بازدید بالایی برخوردار است و با مخاطبان همراه است.

۴- تبلیغات ویدیویی در جریان در ابتدای ویدیو

تبلیغات پیش‌نمایشی

برنامه هایی که محتوای ویدیویی دارند ، می توانند قبل از راه اندازی ویدیوی خود با استفاده از این گروه تبلیغاتی ، برای چند ثانیه یک تبلیغ ویدیویی ارسال کنند. هر روز که تعداد بازدیدهای ویدئویی در بین کاربران افزایش می یابد ، این نوع تبلیغات محبوبیت بیشتری پیدا می کند و به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین راهی موثر برای جلب توجه مخاطب به تبلیغات است.

انواع تبلیغات بنری

انواع تبلیغات بنری

تبلیغات بنری برای تبلیغات درون برنامه ای با حجم بالا و کم هزینه عالی هستند.

۱- آگهی تبلیغاتی استاندارد

این نوع تبلیغات ساده ترین نوع تبلیغات آنلاین است. این تبلیغات همیشه به عنوان یک بنر در گوشه سایت یا تبلیغات درون برنامه ای در بخشی از فضای برنامه قرار می گیرند.

۲- آگهی بینابینی اینترنتی

در چنین آگهی ، در یک زمان خاص (به عنوان مثال ، در یک آگهی ویدیویی بینابینی) ، بنر در حالت تمام صفحه نمایش داده می شود و توجه مخاطب را به تبلیغ جلب می کند. کاربر می تواند پس از مشاهده بنر روی پیوند CTA کلیک کند یا پنجره را ببندد.

۳- بنرهای تبلیغاتی بومی

در تطبیق تبلیغات بنر ، این بنر به صورت هماهنگ و یکپارچه با برنامه قرار می گیرد و ابعاد پیشنهادی بیشتری برای حفظ کیفیت تجربه کاربر مخاطب دارد.

۵ نکته مهم برای بهینه سازی تبلیغات در برنامه ها

بهینه سازی کمپین های درون اپلیکیشنی

۱) یک آژانس تبلیغاتی مناسب برای قرار دادن تبلیغ خود انتخاب کنید.

اگر تازه شروع به تبلیغ برنامه خود کرده اید ، انتخاب آژانس تبلیغاتی مناسب برای خود مهم است.

۲) دوستان خود را بهتر بشناسید.

تبلیغات درون برنامه ای مناسب ، شخصی و به موقع هستند.

قبل از اجرای یک برنامه ، به مخاطبان هدف خود و نیازها و انتظارات آنها از برنامه توجه کنید و ویژگی هایی را به برنامه خود اضافه کنید که بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گیرند. پس از انتشار برنامه خود ، ممکن است دریابید که گروهی که برنامه شما جذب آن می شود و در واقع مخاطبان شما هستند ، با آنچه شما فکر می کنید متفاوت است. بنابراین ، شما باید جامعه هدف کسب و کار خود را تغییر دهید یا در برنامه متناسب با نیازهای جامعه هدف خود تغییراتی ایجاد کنید.

پس از انتشار برنامه ، از ویژگیها و تجزیه و تحلیل برای بررسی ویژگیها و رفتار کاربر استفاده کنید. آیا توجه کرده اید که کدام گزینه در برنامه شما بیشتر به شما علاقه دارد و از کدام یک بیشتر استفاده می کنید؟ آنها از چه توانایی هایی غافل هستند؟ شاید اگر ساختار را برای تجربه کاربری بهتر یا مکان دکمه تغییر دهید ، هنگام استفاده کاربر از برنامه ، نتایج بهتری خواهید گرفت.

توجه داشته باشید که در همه این آزمون ها ، توجه داشته باشید که مخاطبان اصلی شما چه کسانی هستند و بالاخره ، کدام گروه تماس با جامعه را می خواهید بیشتر ایجاد کنید؟ با در نظر داشتن همه این موارد ، می توانید تبلیغات درون برنامه ای را بهینه کنید و بتوانید تصمیم بگیرید که کدام تبلیغات ، در کدام صفحات و چه زمانی نمایش داده شوند.

۳) CPI صحیح را برای کمپین خود ارائه دهید.

برای تعیین CPI یا هزینه صحیح هر تبلیغ برای یک کمپین تبلیغاتی ، باید به LTV یا User Lifetime Value نگاه کنید. جستجوگر LTV به شما کمک می کند بودجه مناسبی را برای کمپین خود تعیین کنید و می توانید هزینه خرید کاربر را پیش بینی کنید. نکته مهم دیگر این است که مقدار LTV باید بالاتر از CPI مشخص باشد.

اگر برنامه شما تازه شروع به کار می کند و برای اولین بار آن را تبلیغ می کنید ، ممکن است در ابتدا تبلیغ شما سودآوری نداشته باشد زیرا برنامه شما هنوز مشخص نیست و برای اکثر کاربران مهم است که شماره نصب ذکر شده در فروشگاه های برنامه مهم باشد. و در تصمیم گیری موثر است. اول و مهمترین ، بهتر است به جای اثربخشی تبلیغات و سودآوری ، روی افزایش میزان نصب و آگاهی از برند خود تمرکز کنید.

بعد از این مرحله ، مسیر راحت تر می شود. با بررسی دقیق داده های قبلی جمع آوری شده از این کمپین ، می توانید محدودیت CPI خود را زیر LTV برنامه خود تنظیم کرده و عملکرد تبلیغات را بهبود ببخشید.

زمانی را برای بررسی کمپین خود تعیین کنید و بررسی کنید که آیا این کمپین به اهداف خود رسیده است یا خیر. اگر انتظارات شما برآورده نمی شود ، بهتر است تبلیغات خود را با ایجاد تغییراتی یا هوشمند سازی هدف گذاری خود بهینه کنید.

۴) به قالب هر نتیجه ای که از تبلیغ انتظار دارید فکر کنید!

با دانستن مخاطبین خود ، می توانید قالب آگهی خود را بر اساس نیاز مخاطبین خود تنظیم و بهینه سازی کنید. اولین قدم تعریف مخاطبان بود و گام بعدی مطالعه دقیق هر استراتژی از طریق تست است. با آزمایش می توانید بفهمید که کدام استراتژی ها جواب داده اند و کدام ها نه؟ با استفاده از تست A / و جمع آوری اطلاعات بیشتر ، می توانید این فاکتورها را در زمان های مختلف آزمایش کنید. شاید لازم باشد دوباره تغییراتی ایجاد کنید.

در هر آزمون A / بیش از یک متغیر را تغییر ندهید ، در غیر اینصورت نمی توانید اثر این متغیر را به طور کامل بررسی کنید و تغییرات مختلف در نتیجه تأثیر می گذارد. همچنین وقت خود را برای انجام تست A / تلف نکنید ، زیرا بودجه شما قبلاً استفاده شده است. شما باید سریعتر تغییرات را انجام دهید و به نقطه مطلوب برسید.

۵) تبلیغات شخصی از آسیب رساندن به تجربه کاربر جلوگیری می کند.

در تبلیغات درون برنامه ای ، شخصی سازی یکی از مهمترین عوامل تبلیغات است. شخصی سازی به معنای توجه ویژه به خصوصیات رفتاری و شخصی هر کاربر و در نظر گرفتن تفاوت های متناسب با سلیقه هر کاربر است.

طبق Taptica ، هنگامی که تبلیغات شخصی می شوند (مانند تبلیغات با هدف جغرافیایی ، تبلیغات درخواستی و موارد ویژه رفتار) ، نصب ها ۱۶ برابر افزایش می یابد ، کلیک روی تبلیغات کلیک سه برابر می شود و تعامل و تعامل با توسط کاربر به ۵ برابر افزایش می یابد.)

اگر تجربه تبلیغات درون برنامه ای را دارید می توانید آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *