×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » نکاتی که برای بهینه سازی اپلیکیشن در مارکت باید به آن توجه کنیم
30 نوامبر 2020

نکاتی که برای بهینه سازی اپلیکیشن در مارکت باید به آن توجه کنیم

بهینه سازی فروشگاه یکی از مهمترین دلایل موفقیت در بازاریابی برنامه است. هنگامی که یک کاربر با جستجو در دسته های مختلف بازار برنامه یا از طریق کمپین های تبلیغاتی مختلفی که توسط شما پرداخت می شود ، وارد صفحه برنامه شما می شود و چند ثانیه قبل از نصب برنامه خود ، صفحه برنامه شما است با رعایت نکاتی ساده در طراحی می توانید نتیجه بگیرید. کاملاً تغییر کنید.

بهینه سازی صفحه اپلیکیشن

۱٫ بهترین نام را برای برنامه انتخاب کنید

البته: سعی کنید نام برنامه خود را بین یک تا سه کلمه بگذارید و اگر برنامه شما مربوط به مارک تجاری است ، از آن نام تجاری در نام برنامه استفاده کنید.

باید: مهمترین قسمت نام برنامه را در ۲۵ حرف اول نام برنامه قرار دهید.

چه کاری انجام نشود: از حد کامل ۲۵۵ کاراکتر برای نام برنامه استفاده نکنید و نام های طولانی را برای برنامه انتخاب نکنید. برنامه هایی که بیش از سه کلمه به نام خود دارند و پر از کلمات کلیدی و هرزنامه هستند ، استقبال خوبی ندارند.

۲٫ شرح امکانات کاربردی

باید: حتماً برای اطلاعات بیشتر کاربر توضیحی ارائه دهید.

باید: ویژگی های ارزشمند برنامه را لیست کرده و جدیدترین به روزرسانی ها را به صورت موردی با boltPoint مشخص کنید.

چه کاری نباید انجام داد: برای توضیحات از پاراگرافهای طولانی پر از متن طولانی که خواندن آنها دشوار است استفاده نکنید.

۳٫ یک طراحی آیکون با ارزش برای برنامه شما!

البته: یک نماد طراحی شده اصلی برای خود در نظر بگیرید. از کپی برداری بپرهیزید ، کپی هایی که کپی شده اند در نگاه اول مخاطبان را بی فایده نشان می دهد.

باید: از یک شکل یا نماد منحصر به فرد استفاده کنید و آن را تا حد ممکن ساده نگه دارید.

البته: از رنگ های پر جنب و جوش و زنده استفاده کنید تا برنامه شما چشم نواز شود.

نکنید: از یک طرح پیچیده و شلوغ که از چندین رنگ ، شکل و مقدار متن استفاده می کند استفاده نکنید.

تصویر زیر چهار نماد موفق برنامه ها و ویژگی های مناسب آنها را نشان می دهد. این برنامه ها با استفاده از آیکون های خود قادر به برداشتن گام مهمی برای ASO هستند.

ویژگی‌های یک آیکون مناسب برای ASO


۴٫ یک تور مجازی با تصاویر و تصاویر از برنامه خود ایجاد کنید!

باید: پنج عکس از برنامه خود اضافه کنید.

باید: با استفاده از عکس صفحه اصلی از ویژگی ها و مقادیر اصلی برنامه خود ، کاربر را به یک تور مجازی در برنامه خود دعوت کنید.

نه: فقط یک عکس از صفحه است. تصاویر فرصتی برای شماست تا در رقابت با برنامه های دیگر ، برنامه خود را شکست دهید. این فرصت را از دست نده.

در تصویر زیر می توانید نمونه ای از تصویر خوب از برنامه ای را مشاهده کنید که در ASO موفقیت آمیز بوده است. در بالای تصویر ، سعی کنید صفحه ای را که از آن عکس صفحه گرفته اید توصیف کنید تا کاربر بتواند ارزش آن تصویر را درک کند. در این توضیح اصل اختصار را فراموش نکنید.

برای به حداکثر رساندن رنگ سازمان و مارک و نمادهای برنامه خود ، سعی کنید عکس صفحه بگیرید.

راهنمایی تصاویر مناسب برای ASO

۵٫ به روز رسانی مکرر و منظم برنامه خود را انجام دهید!

باید: برنامه خود را در فواصل منظم و طبق یک برنامه دقیق به روز کنید.

باید: شرح هر بروزرسانی را بنویسید تا کاربران از تغییرات آگاه شوند.

نباید: انتشار برنامه و فراموش کردن آن اشتباه است. برنامه ای که به روزرسانی نداشته باشد یا به روزرسانی داشته باشد در رتبه بندی قرار می گیرد. برخی از بازارها همچنین بخشی به نام Selected Updates دارند که می توانید از آن در صفحه اول بازار استفاده کنید.

۶٫ نظرات و نظرات کاربران را جدی بگیرید!

البته: از کاربران فعال برنامه خود دعوت کنید تا درباره برنامه شما نظر بدهند و امتیاز دهند و برای این کار به آنها جوایز درون برنامه ای بدهید.

انجام دهید: سعی کنید حداقل ۱۰۰ نظر برای هر نسخه از برنامه خود ارائه دهید و کاهش رتبه بندی کاربران را کنترل کنید.

چه کاری نباید انجام داد: به هیچ وجه نظرات منفی را نادیده نگیرید. اگر نمره شما به میزان قابل توجهی کاهش یابد ، این احتمالاً نشانه اشکالات و مشکلاتی در برنامه است که باید برطرف کنید.

۷٫ قیمت برنامه های رقبا را تحلیل کنید!

باید: با قیمت رقابتی در مقایسه با سایر برنامه های موفق ، کاربران را در دسته موضوع برنامه شما قرار می دهد تا کاربران را به استفاده از برنامه شما ترغیب کند و در این فاکتور ASO موفق باشید.

باید: اگر برنامه شما دارای پرداخت درون برنامه ای است ، قیمت کالای درون برنامه را در مقایسه با رقبا تعیین کنید و در توضیحات یا سایر بخشها به کاربران اطلاع دهید.

نه: برنامه خود را گرانتر از سایر برنامه های دسته خود نکنید. اگر ارزش برنامه شما از سایر برنامه ها بیشتر است و دلیل آن هم گران بودن آن است ، حتماً آن را با جزئیات به کاربر منتقل کنید تا با دیدن قیمت بالای برنامه ، نصب آن را متوقف نکنند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *