×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » نکاتی برای معرفی محصول جدید
15 نوامبر 2020

نکاتی برای معرفی محصول جدید

تولید یک محصول خوب فقط نیمی از کار انجام شده است. این جاده با بازاریابی محصول قبل و بعد از عرضه به پایان می رسد. انتشار یک محصول جدید باید تجربه خوبی برای مخاطبان شما باشد. کاری که تیم شما برای آماده سازی مخاطب هدف شما قبل از تاریخ عرضه یک محصول جدید انجام می دهد ، می تواند به اندازه تلاش روزانه مهم باشد. زیرا با تهیه بیننده قبل از عرضه محصول جدید ، می توانید آنها را به علاقه و استفاده از محصول تشویق کنید. این مقاله نکاتی را برای جذب مخاطب هدف خود با یک محصول جدید قبل از معرفی و پس از عرضه ارائه می دهد.

تحقیق درباره رقبا

در بسیاری از کلاسهای بازاریابی و بازرگانی ، به شرکت کنندگان نحوه تجزیه و تحلیل SWOT (نقاط قوت ، ضعف ، فرصتها و تهدیدها) آموزش داده می شود. شما باید با نگاه کردن به رقبا شروع کنید. لیستی از مشاغل ارائه دهنده محصولات یا خدمات مشابه را تهیه کنید. حتی اگر فکر نمی کنید محصول یا خدمات شما رقیب است ، خود را جای مشتری و مصرف کننده قرار دهید و ببینید که آنها به جای آنچه شما ارائه می دهید می توانند به دنبال چه چیز دیگری باشند. پس از شناختن رقبا ، به نحوه بازاریابی آنها فکر کنید. مانند تبلیغات ، بروشور و وب سایت. نحوه ورود خود به بازار و زنده ماندن در برابر رقبا را ارزیابی کنید و بزرگترین تهدیدهایی را که می توانند برای شما ایجاد کنند شناسایی کنید.

هدف قرار دادنِ مخاطب ایده‌آل 

روی مشتریانی که به احتمال زیاد از شما خرید می کنند تمرکز کنید تا با حداقل هزینه محصول یا خدمات جدیدی را راه اندازی کنند. اینها افرادی هستند که قبلاً از محصولات یا خدمات مشابهی استفاده می کنند و از ویژگی های جدید اضافه شده استقبال می کنند.

مشخص کردن هدف از تولید محصول جدید

هدف خود را از تولید یک محصول جدید مشخص کنید. هدف شما می تواند به دست آوردن کاربر جدید یا افزایش فروش محصول خود از طریق کاربران قدیمی باشد. شما باید استراتژی خود را با توجه به هدف محصول جدید خود تعیین کنید. به عنوان مثال ، اگر هدف شما از راه اندازی یک محصول جدید این است که ۱۰٪ از مشتریان فعلی شما نیز محصول جدید شما را خریداری کنند ، دیگر فقط مسئله جذب کاربران جدید قبل از عرضه محصول نیست ، بلکه این مسئله هم با کاربران جدید و هم با مشتریان موجود است. محصول جدید خود را قبل از روز افتتاح آن بشناسید.

انتخاب کانال‌های ارتباطی برای شناساندن محصول جدید خود

قبل از اقدام برای تبلیغ محصول ، مشخص کنید که می خواهید کدام کانال ارتباطی را با مخاطبان هدف خود برقرار کنید (تلگرام ، ایمیل ، اینستاگرام و غیره). برای اینکه مخاطبان هدف شما با محصول جدید آشنا شوند ، باید کانال های مناسب را شناسایی کنید. در مرحله بعدی ، برای هر کانال ارتباطی معیارهایی تعیین کنید که نشان دهد آیا به هدف خود برای راه اندازی محصول جدید خود رسیده اید یا خیر. چند نمونه از این معیارهای کلیدی ، تعداد مشترکان ایمیل است که قبل از عرضه محصول جدید ثبت نام کرده اند ، تعداد بازدیدهای منحصر به فرد از یک صفحه خاص و غیره. این معیارهای کلیدی نشان می دهد که چقدر در جذب افراد درگیر محصول جدید خود قبل از عرضه آن مهارت دارید.

تبلیغات برای محصول جدید در اپلیکیشن خود

شما می توانید با استفاده از برنامه یا وب سایت خود مشتریان جدید خود را با محصول جدید خود آشنا کنید. محصول جدید ، ویژگی ها و مزایای آن را در برنامه / وب سایت خود تبلیغ کنید.

شناخت رفتار کاربران کانال‌های ارتباطی

شما باید منافع کاربران کانال ارتباطی را تعیین کنید و محصول خود را فقط برای مخاطبان واقعی خود تبلیغ کنید. با این کار شما در حال انجام بازاریابی هدفمند هستید و تبلیغات خود را به مخاطبان خاص نشان می دهید. با این کار هزینه تبلیغات شما نیز کاهش می یابد.

ایجاد یک ویژگی منحصربه‌فرد 

در این مرحله ، شما باید یک مزیت رقابتی برای محصول یا خدمات خود ایجاد کنید. به این فکر کنید که چه عواملی باعث شده مشتری به جای خرید از یک رقیب ، محصول یا خدمات شما را بخرد. چه مزایا و ویژگی های اضافی را به محصول یا خدمات درخواستی مشتری اضافه کردید؟ قابلیتی که پاسخگوی نیاز بهترین مشتریان شما باشد.

تولید محتوای بامعنی پیش از رونمایی

قبل از اینکه محصول جدید خود را به بازار عرضه کنید ، باید با تولید محتوای هدفمند و معنی دار در کانال های ارتباطی ، توجه مخاطب مورد نظر خود را به سمت آن محصول جلب کنید. ایجاد محتوای موثر کار سختی است و نباید انتظار داشته باشید که فقط در یک هفته با یک تیم محتوای خوبی تولید کنید. قبل از عرضه محصول جدید خود ، باید وقت و هزینه خود را صرف تولید محتوای خوب کنید تا توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید. در این زمینه ، شما باید بر ویژگی های محصول جدید خود و مزایای آن برای مشتریان خود تمرکز کنید.

آزمایشِ رویکرد بازاریابی 

با توجه به هزینه های عرضه محصول یا خدمات به بازار ، عاقلانه نیست که محصولات را بدون آزمایش عملکرد و مطابقت با پیام بازاریابی به بازار عرضه کنید. برای اطمینان از نتایج می توانید محصول خود را در یک دسته کوچک و انتخاب شده آزمایش کنید. یا برای دیدن چگونگی عملکرد از تحقیقات و مطالعات آنلاین استفاده کنید ، سپس به سراغ بازاریابی و ارائه محصول یا خدمات بروید.

ساختن کمپین‌های ایمیلی هدفمند

ایجاد محتوا ارتباط شما را با مخاطبان هدف شروع می کند و ایمیل این پیوند را ارائه می دهد. ایمیل موثرترین و کارآمدترین روش برای صحبت مستقیم با مخاطبان آنلاین شماست. با داشتن یک برنامه مناسب برای ارسال نامه های الکترونیکی ، می توانید ارتباط مخاطبان با محصول را تا روز افتتاح حفظ کنید.

برنامه ریزی برای ارسال ایمیل به مخاطب مورد نظر بسیار مهم است و شما نباید بدون دسته بندی ایمیل های زیادی را برای همه مخاطبین خود ارسال کنید. پیام شما باید متناسب با گیرنده و ایمیل شما باشد.

به سرانجام رساندن کمپین بازاریابی

روابط عمومی نقش مهمی در ارائه محصول یا خدمات دارد. شما می توانید از تاکتیک های رسانه ای و رویدادها یا خدمات راه اندازی محصول برای دستیابی به موفقیت بزرگ در تبلیغ محصول خود استفاده کنید. از هر مسیر تبلیغاتی که استفاده می کنید ، ابتدا باید مطمئن شوید که محصول یا خدمات شما آماده و در دسترس است تا از بازاریابی خود بیشترین بهره را ببرید. نتایج را دقیقاً در هفته ها و ماه های اول پس از شروع بازاریابی پیگیری کنید تا بتوانید بهینه سازی کنید.

تسلط بر چرخه عمر محصول یا خدمات خود 

با رشد و تغییر محصول یا خدمات ، کمپین های تبلیغاتی شما نیز رشد می کنند. اگر نتایج بازاریابی خود را با دقت رصد کنید ، متوجه خواهید شد که وقتی شاهد کاهش عملکرد کمپین هستید ، زمان بررسی محصول یا خدمات ارائه شده یا تغییر پیام تبلیغاتی فرا رسیده است.

ایجاد خط تولید برای محصول خود

اگر می توانید محصول جدید خود را با محصولات قبلی خود در خط تولید قرار دهید و آن را با محصولات قبلی و بعدی خود مرتبط سازید ؛ زیرا مردم می خواهند بدانند که راه تولید محصول چیست. با روایت داستان محصولات خود می توانید تعداد بیشتری از آنها را به محصولات خود جذب کنید.

آماده کردن تیم فروش و پشتیبانی از مشتریان

روند عرضه موفقیت آمیز یک محصول هرگز تمام نشده است. این فرآیند قبل از عرضه محصول آغاز می شود و تا زمان باز شدن ادامه می یابد. به منظور جذب مخاطب هدف با محصول ، شما باید تیم فروش و پشتیبانی مشتری خود را قبل از تولد محصول توسعه دهید تا آنها آماده پاسخگویی باشند. بسیاری از شرکت ها این مورد را فراموش می کنند. آنها مردم را به استفاده از محصولاتشان ترغیب می كنند ، اما تیم فروش و پشتیبانی مشتری آمادگی كافی را ندارند و آنها با ایجاد زمان انتظار طولانی برای پاسخگویی به مخاطبان و ارائه اطلاعات مبهم در مورد محصول ، شانس تحقق وعده فروش محصول جدید را از دست می دهند. می دهند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *