×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » نظر سنجی از توسعه دهنگان ایرانی
15 نوامبر 2020

نظر سنجی از توسعه دهنگان ایرانی

فراوانی موضوعی اپلیکیشن‌ها

نتایج مستقیم

سوال ۱:موثرترین راه تبلیغاتی برای دستیابی به کاربر

۴۵ توسعه دهندگان به این سال پاسخ دادند که موثرترین راه تبلیغات برای دسترسی به کاربر است. پاسخ آنها به شرح زیر است:

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ، تبلیغات بنر در App Store ، تبلیغات در تلگرام ، ارتباط با سایت های معروف و تبلیغات در شبکه های تبلیغات آنلاین

سوال دوم: موثرترین راه بازگشت کاربر به اپلیکیشن

نتایج پاسخ ۴۱ شرکت کننده ای که به موثرترین روش برای بازگشت کاربر به برنامه (تعامل مجدد) پاسخ داده اند ، به شرح زیر است:

سوال سوم: فعالیت های بازاریابی برای اپلیکیشن در کدام دسته جای میگیرد؟

۳۶ برنامه به این سوال پاسخ دادند که “فعالیت های بازاریابی شما در کدام گروه قرار می گیرند؟”

سوال چهارم: مقدار بودجه هزینه شده برای بازاریابی اپلیکیشن ها

پاسخ به سوال در مورد میزان بودجه صرف شده در بازاریابی برنامه تاکنون (۴۲ نفر به این سال پاسخ دادند)

  • بیش از ۵ میلیون تومان برای بازاریابی ۱۱٫۹٪ برنامه ها هزینه شده است.
  • بالغ بر ۵ میلیون تومان برای بازاریابی ۷٫۱٪ از برنامه ها هزینه شده است.
  • حداکثر ۱ میلیون تومان برای بازاریابی ۷٫۱٪ از برنامه ها هزینه شده است.
  • برای بازاریابی ، ۱۴٫۳٪ از برنامه ها ۵۰۰،۰۰۰ تومان هزینه دارند.
  • ۵۹٫۵ از برنامه های کاربردی برای بازاریابی کمتر از ۱۰۰ هزار تن هزینه دارند.

سوال پنجم: برای سنجش فعالیت بازاریابی خود از چه tracker استفاده می‌کنید؟

در زیر نتایج مخاطبی است که توسعه دهندگان برای سنجش بازاریابی برنامه های خود استفاده کرده اند. (۳۹ نفر به این سوال پاسخ دادند.)

سوال ششم: رضایت از نتیجه فعالیت های بازاریابی توسعه دهندگان

هنگامی که در مورد رضایت خود از نتایج فعالیت های بازاریابی خود سوال شد ، ۶۳٪ از ۴۳ پاسخ دهنده نارضایتی خود را ابراز کردند و تنها ۳۷٪ از نتایج تبلیغات راضی بودند. بسیاری دلیل نارضایتی خود را بی نتیجه بودن تبلیغات اعلام کردند. فراوانی سایر دلایل نارضایتی در تصویر زیر نشان داده شده است:

سوال هفتم: مقدار هزینه تبلیغاتی که قصد دارید به صورت ماهیانه خرج کنید چقدر است؟

اگرچه فقط ۴۵٪ از توسعه دهندگان قبلاً بازاریابی را برای این برنامه انجام داده اند ، ۸۵٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که برای برنامه های آینده خود فعالیت های بازاریابی را در نظر می گیرند. آنها در مورد میزان هزینه های تبلیغاتی که قصد دارند ماهانه هزینه کنند پاسخ های زیر را دادند:

  • توسعه دهندگان ۸ برنامه در نظر دارند ماهانه بیش از ۵ میلیون تومان برای تبلیغات هزینه كنند.
  • توسعه دهندگان ۸ برنامه در نظر دارند ماهانه حداکثر ۵ میلیون تومان برای تبلیغات هزینه کنند.
  • توسعه دهندگان ۱۳ برنامه قصد دارند ماهانه ۱ میلیون تومان برای تبلیغات هزینه كنند.
  • توسعه دهندگان ۱۶ برنامه در نظر دارند ماهانه حداکثر ۵۰۰۰۰۰ تومان برای تبلیغات هزینه کنند.
  • توسعه دهندگان ۲۳ برنامه در نظر دارند ماهانه کمتر از ۱۰۰۰۰۰ تومان برای تبلیغات هزینه کنند.

نتایج تحلیلی از نظرسنجی توسعه دهندگان در سال ۹۶

علاوه بر نتایج مستقیم و آماری فوق ، تجزیه و تحلیل پاسخ ها نتایج جالبی را نشان می دهد. در اینجا برخی از این تجزیه و تحلیل ها و نتایج آمده است:

اولین نتیجه: هزینه برای بازاریابی اپلیکیشن

نتایج سال گذشته نشان داد کسانی که بیش از حد یا کم برای بازاریابی هزینه می کنند از فعالیت های بازاریابی خود راضی نیستند. وقتی نتایج را تجزیه و تحلیل کردیم ، در تابستان سال ۱۹۹۵ به این نتیجه رسیدیم که نزدیک به ۱ میلیون تومان برای بازاریابی بیشترین رضایت را برای توسعه دهندگان به ارمغان آورده است. نتایج در سال ۱۹۹۶ با سال قبل متفاوت است:

  • تقریباً ۸۵٪ کسانی که کمتر از ۱ میلیون تومان به فعالیت های بازاریابی خود اختصاص می دهند از نتایج تبلیغات راضی نیستند.
  • ۶۷٪ از کسانی که ۱-۵ میلیون تومان برای تبلیغات هزینه کرده اند از تبلیغات راضی بوده و ۳۳٪ نیز از بازاریابی خود به دلیل بی اثر بودن تبلیغات ناراضی بوده اند.
  • در بین همه گروه ها ، بیشترین میزان رضایتمندی مربوط به افرادی بود که هزینه های بازاریابی آنها بیش از ۵ میلیون تومان گزارش شده است. ۱۰۰٪ این افراد از نتایج بازاریابی راضی هستند.

وقتی گفته های فوق بررسی می شود ، مشاهده می شود که برخلاف سال گذشته ، صرف بیش از ۵ میلیون Tann منجر به انتظارات و عدم رضایت توسعه دهندگان در سال جاری شد ، حداکثر رضایت از بازاریابی نیاز به هزینه های بالاتر و به احتمال زیاد کمتر از ۱ میلیون تومان دارد. این نارضایتی از نتایج را به همراه خواهد داشت. هرچه بودجه بیش از ۱ میلیون تومان باشد (و به خصوص وقتی از ۵ میلیون تومان هم بیشتر شود) ، احتمال رضایت شما از تبلیغ بیشتر است. بنابراین اگر می خواهید برنامه خود را در سال ۱۹۹۶ به بازار عرضه کنید ، بهتر است بیش از پنج میلیون تن برای بازاریابی خود بودجه اختصاص دهید تا بیشترین رضایت را داشته باشید. (یا حداقل میزان این بودجه بیش از ۱ میلیون تن است.)

دومین نتیجه: فعالیت های بازاریابی از شبکه های تبلیغاتی

در حالی که فقط ۲۵٪ از توسعه دهندگان برای فعالیت های بازاریابی از شبکه های تبلیغاتی (بنر ، ویدئو و تنظیمات) استفاده می کنند ، تلگرام با جذب ۳۶٪ از توسعه دهندگان ، به پرکاربردترین راه حل بازاریابی برای برنامه های مستقل تبدیل شد. جالب اینجاست که فقط ۲۰٪ کسانی که از تلگرام برای جلب نظر کاربران استفاده می کردند از این راه حل راضی بودند و ۸۰٪ معتقدند که فعالیت های بازاریابی آنها موفقیت آمیز نبود.

به گفته توسعه دهندگان ، حضور در صفحات اول بازارهای برنامه ها موثرترین روش برای جذب کاربران جدید است و حدود ۲۷٪ از آنها این راه حل رایگان را موثرتر از سایر روش های پرهزینه می دانند.

سومین نتیجه: موثرترین راه برای بازگشت کاربر به اپلیکیشن

همانطور که انتظار می رفت و همانطور که در آمار جهانی توضیح داده شده است ، توسعه دهندگان ایرانی نیز ارسال اعلان ها را بهترین راه برای افزایش نرخ تبدیل کاربر می دانند. حدود ۴۴٪ از توسعه دهندگان ارسال اعلان های فشاری را به عنوان کارآمدترین روش برای بازگشت به برنامه های خود عنوان می کنند.

چهارمین نتیجه: هزینه های بازاریابی قبل از انتشار اپلیکیشن

۷۱ درصد از کسانی که هنوز برنامه های خود را منتشر نکرده اند مایلند در آینده کمتر از ۱۰۰۰۰۰ تومان برای فعالیت های بازاریابی این برنامه هزینه کنند. در مقایسه با سال گذشته که تقریباً ۵۰٪ از برنامه های منتشر نشده قصد داشتند ۱ میلیون تن در ماه برای بازاریابی هزینه کنند ، تنها ۱۴٪ از توسعه دهندگان برنامه های منتشر نشده امسال تصمیم خود را برای صرف این بودجه ماهانه اعلام کردند. به نظر می رسد توسعه دهندگان در مورد هزینه های بازاریابی خود محتاط تر و واقع بینانه ترند و می دانند که برای شروع فعالیت های بازاریابی و افزایش بودجه با تجزیه و تحلیل و بهبود نتایج ، بهتر است این کار را با بودجه کم شروع کنید.

پنجمین نتیجه:هزینه بودجه بیش از ۱۰۰ هزار تومان

هرکسی که قبلاً هزینه فعالیت های بازاریابی را برای برنامه پرداخت نکرده باشد ، قصد دارد در آینده بودجه ای را برای آن اختصاص دهد و بیشتر آنها اظهار داشتند که این مبلغ بودجه بیش از ۱۰۰ هزار در ماه است.

ششمین نتیجه: میزان استفاده اپلیکیشن‌ها از ابزارهای Tracker

با توجه به شروع کارزارهای نصب برنامه ها در سال های اخیر ، یکی از سوالات مختلف امسال در مقایسه با سال گذشته میزان استفاده برنامه ها از ابزارهای ردیاب بود. متأسفانه ، بیش از ۸۰٪ از توسعه دهندگان از ردیاب برای ردیابی فعالیت های انتسابی استفاده نمی کنند. با این حال ، مهمترین عامل در عدم رضایت توسعه دهندگان از فعالیتهای بازاریابی خود ، تبلیغات بی اثر شناخته شد. این نارضایتی را می توان با استفاده از یک ابزار ردیابی مناسب و شناسایی دقیق راه حل های موثرتر تا حد زیادی کاهش داد.

در دنیای تبلیغات دیجیتال ، که نتایج اولین نامه هزینه شده برای بودجه را تحلیل می کند ، نرخ بالای استفاده نکردن از ردیاب زنگ خطری برای بازار برنامه های ایرانی است. تنها با استفاده از مخاطبان می توانید از تأثیر بودجه فعالیت های بازاریابی خود مطلع شوید ، بهترین مسیر را تعیین کرده و تبلیغات خود را بهینه کنید. از طرف دیگر ، استفاده از این ابزارها می تواند به توسعه دهندگان نشان دهد که کدام استراتژی بازاریابی کاربران را به عنوان کاربران فعال تر و سودآور جذب می کند. عدم استفاده از ردیاب احتمال سو abuse استفاده از شبکه های تبلیغاتی مختلف از بودجه و اعتماد شما را افزایش می دهد و در نهایت نمی توانید تعیین کنید کدام کانال بازاریابی بهترین عملکرد را انجام می دهد.

طبق ماده پنجم ، از آنجا که ۱۰۰٪ کسانی که تاکنون فعالیت بازاریابی نداشته اند اظهار داشته اند که می خواهند در آینده این فعالیت ها را انجام دهند ، توصیه می کنیم مقاله Viewers را مطالعه کرده و مناسب ترین ابزار را انتخاب کنید (از هزینه بودجه خود برای فعالیت های بازاریابی با توجه به قیمت و ویژگی های متناسب با برنامه خود خودداری کنید).

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *