×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » نتایج نظر سنجی در مورد اپلیکیشن ها
13 دسامبر 2020

نتایج نظر سنجی در مورد اپلیکیشن ها

اطلاعات کلی نظرسنجی از توسعه دهندگان ایرانی

در مجموع ۷۰ درخواست ثبت شده است که ۵۴ مورد از آنها منتشر شده و ۱۶ مورد هنوز برای عموم منتشر نشده است. از این ۷۰ برنامه ، مدل درآمد دارای ۴۴ برنامه پرداخت درون برنامه ای ، ۲۱ برنامه رایگان و ۵ برنامه پولی است.

فراوانی موضوعی اپلیکیشن‌ها:

نتایج مستقیم نظرسنجی

۵۹ شرکت کنندگان به سوالی که درآمد ماهیانه آنها از سیستم های مختلف تبلیغاتی از جمله:

  • ۱ برنامه ماهانه بیش از ۵ میلیون تومان درآمد تبلیغاتی دارد.
  • ۵ برنامه ماهانه ۵ میلیون درآمد تبلیغاتی دارند.
  • ۱۳ اپلیکیشن درآمد تبلیغاتی تا سقف ۱ میلیون تومان در ماه دارند.
  • ۴۰ برنامه ماهانه کمتر از ۵۰۰۰۰۰ تومان درآمد تبلیغاتی دارند.

از میان برنامه های منتشر شده ، ۵۸٪ قبلاً فعالیتهای بازاریابی مانند تبلیغات را برای جذب کاربران جدید انجام داده بودند و برای ۴۲٪ باقیمانده ، هیچ فعالیت جدیدی در جذب کاربر از زمان انتشار صورت نگرفته بود.

پاسخ به میزان بودجه ای که تاکنون برای بازاریابی برنامه هزینه شده به شرح زیر است:

  • بیش از ۵ میلیون تومان برای بازاریابی ۱۰٪ برنامه ها هزینه شده است.
  • برای بازاریابی ۱۰٪ از برنامه ها حداکثر ۵ میلیون تومان هزینه شده است.
  • برای بازاریابی ۲۱٪ از برنامه ها حداکثر ۱ میلیون تومان هزینه شده است.
  • برای بازاریابی ، ۱۹٪ از برنامه ها تا ۵۰۰،۰۰۰ تومان هزینه دارد.
  • ۴۰ از برنامه های کاربردی برای بازاریابی کمتر از ۱۰۰ هزار هزینه دارد.

وقتی از آنها در مورد رضایت از نتایج فعالیت های بازاریابی س askedال شد ، ۶۷٪ آنها ابراز نارضایتی کردند و فقط ۳۳٪ آنها از نتایج تبلیغات راضی بودند. بیشتر آنها دلیل عدم رضایت خود را عدم توانایی در تبلیغات عنوان کردند.

با وجود این واقعیت که فقط ۵۸٪ از توسعه دهندگان قبلاً فعالیت های بازاریابی انجام داده اند ، ۸۰٪ از شرکت کنندگان اظهار داشتند که قصد دارند فعالیت های بازاریابی را برای استفاده در آینده انجام دهند. وی در مورد قصد هزینه با توجه به هزینه ماهانه پاسخ های زیر را داد:

  • توسعه دهندگان ۶ برنامه در نظر دارند ماهانه بیش از ۵ میلیون تومان برای تبلیغات هزینه كنند.
  • توسعه دهندگان ۴ برنامه در نظر دارند ماهانه حداکثر ۵ میلیون تومان برای تبلیغات هزینه کنند.
  • توسعه دهندگان ۱۳ برنامه در نظر دارند ماهانه ۱ میلیون تومان برای تبلیغات هزینه كنند.
  • توسعه دهندگان ۱۵ برنامه در نظر دارند ماهانه حداکثر ۵۰۰۰۰۰ تومان برای تبلیغات هزینه کنند.
  • توسعه دهندگان ۳۱ اپلیکیشن قصد دارند ماهانه کمتر از ۱۰۰۰۰۰ تومان برای تبلیغات هزینه کنند.

نتایج تحلیلی نظرسنجی از توسعه دهندگان ایرانی

علاوه بر نتایج مستقیم و آماری فوق ، تجزیه و تحلیل پاسخ ها نتایج جالبی را نشان می دهد. در اینجا چهار مورد از این تجزیه و تحلیل ها و نتایج وجود دارد:

اول اینکه افرادی که برای بازاریابی بسیار کم یا زیاد خرج می کنند از فعالیت های بازاریابی خود ناراضی بودند. ما به دنبال کشف هزینه های استاندارد بازاریابی هستیم که بیشترین رضایت را برای توسعه دهندگان داشته است ، بنابراین بهتر است نگاهی دقیق به پاسخ بیندازیم:

  • ۵ میلیون تومان و هیچ یک از برنامه هایی که هزینه بیشتری برای بازاریابی دارند از فعالیت های بازاریابی خود راضی نیستند. تمام کسانی که بیش از ۵ میلیون تخصیص برای بازاریابی اختصاص داده اند ، عدم رضایت خود را به بی اثر بودن تبلیغات نسبت داده اند. دلیل این امر ممکن است این باشد که اختصاص پول زیاد برای بازاریابی انتظارات را بیش از حد بالا می برد. از بین کسانی که بین ۱ تا ۵ میلیون برای تبلیغات هزینه کرده اند ، ۶۷٪ نارضایتی را ارزش بالای تبلیغات و ۳۳٪ را تبلیغات بی اثر عنوان کردند.
  • اکثریت قریب به اتفاق کسانی که کمتر از ۱۰۰۰۰۰ تومان برای فعالیت های بازاریابی اختصاص می دهند از نتایج تبلیغات ناراضی بوده اند. بیش از ۷۰٪ افرادی که کمتر از ۱۰۰،۰۰۰ تومان هزینه کرده اند و از نتایج راضی هستند از تبلیغات در کمپین های رسانه های اجتماعی استفاده کرده اند. به عبارت دیگر ، ارقام نظرسنجی نشان می دهد که اگر بودجه کمی را صرف تبلیغات کنید ، نتیجه خوبی نخواهید گرفت ، اما اگر بودجه کافی نداشته باشید ، بهترین روش تبلیغات با بودجه کم ، شبکه های اجتماعی است. استفاده از مبارزات است.
    بالاترین میزان رضایت مندی در بین تمام گروه ها مربوط به کسانی بود که هزینه بازاریابی آنها ۱ میلیون تومان اعلام شد. در واقع ۷۱٪ آنها از فعالیتهای بازاریابی خود راضی هستند و این تعداد در میان سایر دسته های بودجه بی سابقه است.

با بررسی پیشنهادهای فوق به نظر می رسد برای کسب بیشترین رضایت از فعالیتهای بازاریابی بهتر است بودجه متوسطی برای آن اختصاص داده شود ، در زمینه تبلیغات کاربردی در تابستان ۹۵ این بودجه متوسط ​​حدود یک میلیون تومان است. .

دوم ، علی رغم این واقعیت که فقط ۱۵٪ از توسعه دهندگان از تبلیغات ویدئویی استفاده کرده اند ، بیش از ۴۰٪ آنها تبلیغات ویدئویی را موثرترین روش تبلیغات می دانند. از طرف دیگر ، اگرچه ۳۴٪ از توسعه دهندگان از تبلیغات بانری برای جذب کاربران جدید استفاده کرده اند ، اما تنها ۱۷٪ از آنها معتقدند که تبلیغات بانری راهی موثر برای جذب کاربران جدید است.

سوم: ۵۰٪ از افرادی که هنوز برنامه خود را منتشر نکرده اند ، می خواهند ماهانه بیش از ۱ میلیون نفر صرف فعالیت های بازاریابی برای این برنامه کنند.

چهارم: حدود ۹۰٪ افرادی که قبلاً برای فعالیت های بازاریابی هزینه نکرده اند ، قصد دارند در آینده بودجه ای برای این کار اختصاص دهند و بیشتر آنها مبلغ این بودجه را بیش از ۱۰۰ هزار در ماه اعلام کرده اند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *