×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » محتوای ویروسی چیست؟
22 نوامبر 2020

محتوای ویروسی چیست؟

اگر مواردی را در شبکه های اجتماعی یا وب سایت خود پست کرده اید ، ممکن است هنگام انتشار مطالب ، استرس و سوال زیادی را تجربه کرده باشید ، آیا این مسئله درست است؟ این مخاطب چه اعتراضاتی می تواند در این باره داشته باشد؟ آیا برای بهبود نیاز به ایجاد تغییراتی داریم؟ آیا این تبلیغات است؟

تبلیغات بازاریابی و تبلیغات بازاریابی متفاوت است. به طور قابل توجهی نتیجه بازاریابی ویروسی ایجاد پیوند بین این دو نوع بازاریابی با تولید محتوای مربوطه و در نتیجه تولید محتوای ویروسی با مشاهده پیوندهای مرتبط با ویروسی است بازار یابی. در اینجا چند نکته برای ویروسی کردن مسائل وجود دارد.

ما ابتدا در مورد مسائل مربوط به ویروس و بازاریابی ویروسی صحبت می کنیم.

بازاریابی ویروسی چیست؟

بازاریابی ویروسی هر یک از روش ها و تکنیک هایی است که متخصصان در زمینه بازاریابی از آن استفاده می کنند و باعث سریعتر و قابل اشتراک تر شدن در شبکه ارتباطی موجود توسط کاربران می شوند. بازاریابی ویروسی در سه زمینه مورد مطالعه قرار می گیرد:

پیام توسط موضوع به مخاطب منتقل شد
چاپگرها (هویت یا سطح تجربه یا شهرت)
از فضاهای عمومی استفاده می شود

هر سه مورد باید به دقت انتخاب شوند و روشهایی که برای ویروسی یا ویروسی ساختن مطالب استفاده می شود.

محتوای ویروسی ویروسی چیست؟

وایرال مارکتینگ

محتوای ویروسی هر نوع محتوایی مانند متن ، تصویر یا فیلم است که به سرعت در فضای آنلاین پخش می شود و در مدت زمان کوتاهی تعداد بازدید بالایی دارد. در فضای شبکه های اجتماعی ، بسیاری از کاربران آن را به اشتراک می گذارند و وب سایت ها پیوندهایی به آن می گذارند. در واقع ، هر نوع محتوایی که جذابیت بالایی داشته باشد و مخاطب را به اندازه کافی برای به اشتراک گذاشتن انگیزه دهد ، محتوای ویروسی است. محتوا به دلایل مختلف می تواند ویروسی شود. محتوای سرگرم کننده یکی از محبوب ترین مطالبی است که به راحتی ویروسی می شود. دلایل دیگر می تواند مفید بودن محتوا ، زیبایی بصری و هنری یک تصویر ، فروش ویژه یا تخفیف و غیره باشد.

اگرچه برخی از انواع محتوا پتانسیل بالاتری برای ویروسی شدن دارند (بعداً در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد) ، با رعایت نکاتی هر نوع محتوایی می تواند ویروسی شود. پیش بینی ویروسی شدن یک محتوا دشوار است. اما با بررسی آمار موجود می توان ویژگی های مختلف محتوای ویروسی را مورد بررسی قرار داد تا در انتشار مطالب به این ویژگی ها توجه کنیم.

مثال: کمپین بازاریابی burger King یکی از محبوب ترین کمپین های بازاریابی ویروسی است که در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شده است. این برند نشان داد که یک کمپین بازاریابی ویروسی تا چه اندازه می تواند جالب و جذاب باشد. شخصی در یک ویدیوی چت مرغ Subservient با افرادی که به وب سایت آمده اند و هر کاری را که از او خواسته اند انجام می دهد. مثل بال زدن ، نشستن و آواز خواندن. انجام کارهای درخواستی نشان داد که در burger King می توانید باقیمانده ساندویچ مرغ را به دلخواه خود سفارش دهید. این نام تجاری را قادر ساخت تا به سرعت هزاران بیننده را به خود جلب کند. امروزه کمپین های مشابه بسیاری وجود دارد ، اما در آن زمان ، این خلاقیت اولین نمونه از این نوع بازاریابی موثر بود.

۶ نکته کلیدی در محتوای ویروسی یا ویروسی

تیم buzzsumo ، با داده های گسترده خود در مورد به اشتراک گذاری محتوا در سایت های مختلف رسانه های اجتماعی ، گزارشی منتشر کرد که ۱۰۰ میلیون محتوا را در هشت ماه مورد بررسی قرار داد و نشان داد که چگونه یک محتوا می تواند بیشترین اشتراک را داشته باشد. انجام داده است.

در این مقاله ، ما در مورد ویژگی های محتوای ویروسی موجود در این بررسی ، و همچنین بررسی های دیگر توسط کارشناسان صحبت می کنیم.

۱) آیا مطالب کوتاه بیشتر به اشتراک گذاشته شده اند یا محتوای طولانی تر؟

با توجه به اینکه بیشتر افراد سایت ها و شبکه های اجتماعی را با تلفن های همراه خود بررسی می کنند ، ممکن است فکر کنید برای روشن بینی بیشتر باید کوتاه بنویسید ، برخی معتقدند کوتاه نوشتن ممکن است خواننده را راضی کند. اما در بررسی buzzsumo (با جمعیت آماری ۱۰٪ از بیشترین اشتراک پست ها) نتیجه معکوس بدست آمد.

وایرال مارکتینگ

به طور متوسط ​​، محتوای طولانی تر نسبت به محتوای کوتاهتر دارای اشتراک بیشتری است. همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید ، هرچه تعداد کلمات در متن بیشتر باشد ، میزان اشتراک گذاری بیشتر خواهد بود.

نکته مهم دیگر این است که در مطالب مورد مطالعه در این بخش ، تعداد مطالب با کمتر از ۱۰۰۰ کلمه ۱۶ برابر تعداد مطالب در هر یک از دسته های زیر است. این نشان می دهد که در تولید محتوا ، افراد کمتری به دنبال نوشتن محتوای طولانی تر و در واقع زمان بیشتر و بیشتر برای هر مقاله هستند. در واقع ، با انتشار محتوای طولانی ، محتوای شما در گروه رقابت با محتوای کمتری برای ویروسی شدن قرار می گیرد و در نتیجه شانس موفقیت بیشتری دارد.

در بررسی مقالات نیویورک تایمز نتایج مشابهی یافت شد ، با انتشار مقالات نیویورک تایمز با انتشار طولانی تر و ارسال ایمیل برای افراد طولانی تر.

۲) صادقانه و مفید بنویسید.

خواندن مطالب عجیب و شگفت انگیز برای همه ما جالب است. اما هیچ یک از ما دوست نداریم وقت خود را صرف چیزهایی کنیم که واقعی نیستند و شایعه هستند. در مقابل ، محتوایی که موضوع خاصی را آموزش می دهد یا در حرفه های مختلف راهنمای مفیدی است ، توانایی بیشتری برای به اشتراک گذاری دارد.

در بررسی سایت های فارسی باید بگوییم که مفید بودن مقاله باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد. بنابراین بهتر است برای وقت خواننده ارزش قائل شوید و نکاتی را به او منتقل کنید که مفید باشد. هرچه این نکات مفیدتر باشند ، بهتر است. در عوض ، نتیجه را در به اشتراک گذاشتن بیشتر خوانندگان مشاهده خواهیم کرد و بدین ترتیب محتوا به محتوای ویروسی تبدیل می شود.

کارشناسان بازاریابی محتوا همچنین اشاره دارند که محتوا با نام نویسنده در ابتدا و مرجع استفاده شده یا بیوگرافی نویسنده در انتها به احتمال زیاد توسط مخاطبان به اشتراک گذاشته می شود. زیرا حس مستند بودن و واقعی بودن را بهتر منتقل می کند.

۳) حداقل یک تصویر در پست های خود قرار دهید!

احتمالاً قبلاً شنیده اید که استفاده از تصاویر و طرح های گرافیکی در به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی باعث جذب بیشتر مخاطبان می شود. نمودار زیر همچنین نشان می دهد که به طور متوسط ​​تعداد پست هایی که حداقل یک تصویر دارند دو برابر تعداد پست هایی است که هیچ تصویری ندارند.

محتوای ویروسی

۴) به مخاطبان خود از اشتراک گذاری مطالب خود احساس خوبی بدهید.

وقتی شخصی محتوا را به اشتراک می گذارد ، تصویر آن شخص در ذهن دیگران تحت تأثیر آن محتوا قرار می گیرد. همه کاربران این را می دانند و هنگام انتشار هر نوع محتوایی این نکته را در ذهن دارند.

همه دوست دارند در میان اطرافیان خود هوشمند و باهوش به نظر برسند. این ویژگی در انتشار پست ها در فضای مجازی نیز خود را نشان می دهد.

بنابراین می توانید از این واقعیت روانشناختی استفاده کنید. اگر محتوایی منتشر کنید که باعث زیبایی فرد می شود ، به احتمال زیاد به اشتراک می گذارید و ویروسی می شوید. هنگام انتشار محتوا ، از خود بپرسید که چرا مخاطب باید پس از دیدن آن را به اشتراک بگذارد.

در تحقیقی دیگر ، نیویورک تایمز با ۲۵۰۰ نفر مصاحبه کرد تا بداند چرا مطالب در شبکه های اجتماعی منتشر می شود. دلایل اصلی کاربران دلایل زیر را به اشتراک گذاشتند:

محتوای سرگرم کننده یا با ارزش را به دیگران منتقل کنید
خود را به روش بهتری به دیگران معرفی کنید
ارتباط خود را با دیگران افزایش دهید
اعتماد به نفس

مطالب با موضوعات جالب و عجیب و غریب می تواند شامل سه هدفی باشد که شخص می تواند در به اشتراک گذاشتن داشته باشد.

گاهی اوقات افراد به دلایلی مانند اعتماد به نفس مطالب را منتشر می کنند. هشت مورد از ۱۰ مورد محتوای ویروسی آزمایشات بود. تست هایی که پاسخ دهنده به سوالات پاسخ می دهد و پس از پاسخ به س questionsالات می تواند نتیجه آزمون خود را ببیند. دلیل علاقه مخاطبان به آزمون ها این است که انگیزه بالایی در بین افراد برای معرفی خود با نتایج مثبت در یک آزمون آنلاین وجود دارد و این خود منجر به معرفی هرچه بیشتر آن آزمون در بین کاربران می شود. انتشار یک نتیجه آزمون در بین دوستان و پیروان باعث می شود که ما را بهتر بشناسند و این برای اکثر ما یک لذت است.

در بررسی ۱۰ هزار محتوای ویروسی ، سعی کردیم هر یک از این مطالب را به احساسی مانند خوشبختی (محتوای شاد) ، غم (محتوای غمگین) ، محتوای طنز ، عصبانیت ، محتوای سرگرم کننده و … نسبت دهیم.

نتایج نشان داد که بیشترین محتوای به اشتراک گذاشته شده مربوط به شگفتی و نشان دادن موضوعات عجیب (۲۵٪) ، خنده (۱۷٪) و سرگرمی (۱۵٪) و کمترین اشتراک در پست های مربوط به پست ها بوده است. غمگین یا عصبانی بوده است (۷٪).

۵) برای به اشتراک گذاشتن مطالب بیشتر از تأثیرگذاران کمک بگیرید.

واقعیت این است که درخواست از تأثیرگذاران برای به اشتراک گذاشتن محتوا دشوار و اغلب بی نتیجه است. اما هدف ما رسیدن به محتوای ویروسی است. به این معنا که محتوا بیشترین اشتراک را دارد. بنابراین منظور ما اینفلوئنسرهایی است که هر سهم آنها با دو فوروارد یا بازتوییت همراه است. انتشار مطالب توسط این افراد به ویروسی نگه داشتن مطالب شما کمک می کند.

با استفاده از buzzsumo که آمار اشتراک گذاری را نمایش می دهد ، می توانید تأثیرگذاران را نیز پیدا کنید. با کلیک بر روی هر پست ، می توانید افرادی را که آن پست را به اشتراک گذاشته اند مشاهده کنید و سطح فعالیت و پیروان آنها نیز دیده می شود. به این ترتیب می توانید افرادی را پیدا کنید که بیشترین محتوای مربوط به دامنه شما را به اشتراک بگذارند.

۶) بسته به نوع محتوا ، پتانسیل متفاوتی برای ویروسی شدن وجود دارد.

انواع مطالب را می توان در گروه های زیر دسته بندی کرد:

محتوای ویروسی

ستون تمام مطالب نشان داده شده در نمودار. میانگین سهم را برای کل جامعه آماری مورد مطالعه نشان می دهد.

همانطور که از نتایج نمودار بالا مشاهده می کنید ، محتوای ذکر شده و اینفوگرافیک ها بیشتر از بقیه مطالب به اشتراک گذاشته می شوند. محتوای ذکر شده خواندن را برای خواننده راحت تر می کند و آنها می توانند به راحتی کل مطالب را بررسی کنند و خواننده بین حجم زیاد محتوای بدون عنوان اشتباه گرفته نمی شود. همچنین ، اینفوگرافیک در یک طرح کلی و با طراحی گرافیکی مقدار زیادی از مطالب را به خواننده منتقل می کند و خواننده از خواندن آن خسته نمی شود.

نکته ای که می توان از کلیت این تحقیق استنباط کرد این است که هرچه مقاله با عناوین و تصاویر بیشتری نوشته شود ، خواننده سریعتر از مجموع مطالب می فهمد و احتمال خواندن آن نیز بیشتر است ، راضی است از محتوا و به اشتراک گذاشته شده بیشتر است.

نمونه ای از یک کمپین بازاریابی ویروسی موفق

سرویس ایمیل Hotmail یکی از برجسته ترین نمونه های یک فعالیت ویروسی موفق بوده است. برای ارائه خدمات ایمیل رایگان به تعداد زیادی از مردم و قرار دادن امضا در انتهای تمام پیام هایی که خدمات رایگان آنها را تبلیغ می کند ، آنها به سادگی خود را به مخاطبان معرفی می کنند. هر نامه الکترونیکی ارسال شده توسط کاربران حاوی این پیام بود و به همین ترتیب تبلیغات آنها به طور گسترده تری توزیع و دیده می شد. وقتی گیرندگان آن را دیدند ، خود را در Hotmail ثبت کردند و یک آدرس ایمیل ایجاد کردند.

چگونه محتوای ویروسی تولید کنیم؟

ویروسی شدن محتوا به موارد زیادی بستگی دارد و نمی توان نسخه واحدی را برای آن بسته بندی کرد. انواع مختلفی از محتوا وجود دارد ، اما در هر یک از این انواع ، داشتن چند نکته در ذهن می تواند به گسترش آن در بین مخاطبان زیادی کمک کند. در زیر خلاصه ای از این نکات آمده است:

جلب توجه

در دنیای محتوا ، این یک واقعیت است که بسیاری از افراد محتوای شما را بدون خواندن آن به اشتراک می گذارند. اما چنین محتوایی برای جلب توجه به چیزی نیاز دارد. به عنوان مثال ، یک تیتر بی نظیر یا یک تصویر خاص که به سرعت مخاطب را به دام بیندازد!

تنوع

یکی از جدیدترین انواع محتوا که اغلب ویروسی می شود ، الگوی رفتاری است. میم ها معمولاً در قالب تصاویر و متون طنز ارائه می شوند که ایده ها و نمادهای فرهنگی را منتقل می کنند. آنها قدرت خود را از تنوع و تنوع می گیرند. مخاطبان همچنین همیشه به دنبال مطالب تازه هستند.

کیفیت

کیفیت در محتوایی که ایجاد می کنید نقش مهمی دارد و باید همیشه به آن توجه کنید. بیایید بگوییم شما در مورد یک موضوع جالب تحقیق می کنید و محتوای طولانی می نویسید ، اما متن پر از نقص نوشته شده است. یا اینکه شما یک فیلم جذاب می سازید ، اما صدا بد است. آیا با ارسال این مطالب به نتیجه دلخواه خواهید رسید؟

مخاطبان خود را بشناسید

اگر مخاطبان خود را بشناسید ، می توانید محتوای مرتبط تری ایجاد کنید. یکی از بهترین راهکارهای مقابله با این مسئله بررسی نحوه واکنش مخاطبان نسبت به مطالب و کمپین های قبلی است. این می تواند به شما در مسیر درست کمک کند.

مطالب طولانی

تجربه نشان داده است که محتوای متن بیش از هزار کلمه شیوع بیشتری دارد. البته این بدان معنا نیست که محتوای طولانی لزوماً بهتر است. بنابراین کیفیت را فراموش کنید.

تصاویر

برای ویروسی شدن تصویر باید واقعاً چشم نواز باشد. احساس نکنید که تصویر منتشر شده شما باید خیلی دقیق باشد. عکاسی هنری بدون هیچ توضیحی گاهی می تواند بیشترین تأثیر را روی عموم داشته باشد.

چگونه محتوای ویدیویی ویروسی ایجاد کنیم؟

در هنگام انتشار فیلم نیز باید به این نکته توجه داشت. اگر در توضیحات زیر ویدیو به نکات جالبی اشاره کنید ، فیلم های ویروسی خواهید داشت. انتشار ویدئویی ویروسی لحظات خاص خود را دارد که در اینجا دو نکته مهم را برجسته خواهیم کرد.

موضوعات و مشکلات مشترک را انتخاب کنید.

به گفته Dan Zarrella ، دلیل ارسال محتوای ویدیویی فقط فیلم با کیفیت بالا یا روش جالب و خنده دار نیست. بلکه دلیل اصلی و اصلی به اشتراک گذاری این است که شخص ارتباطی بین دوست خود و این ویدئو پیدا می کند. این اتصال می تواند یک حافظه مشترک باشد که یادآور ویدیو باشد ، یا یک عادت مشترک هر دو آنها باشد که باعث می شود مخاطب بعد از تماشای ویدیو به خود بگوید دوست باید فیلم را ببیند.

بنابراین ، اگر می خواهید محتوای شما به سرعت پخش شود ، باید محتوای خود را روی موضوعی متمرکز کنید که مربوط به افراد بیشتری در جامعه باشد. به عنوان مثال ، یک مشکل یا نگرانی مشابه بین افراد مختلف که انگیزه اشتراک در مخاطبان را ایجاد می کند.

محتوای ویدیویی را در زمان مناسب منتشر کنید.

حل مشكلاتي كه بسياري از افراد جامعه را آزار مي دهد ، گاهي به يك واقعه مهم مربوط مي شود (مانند اتفاقي كه در يك بازي جام جهاني فوتبال رخ داده است) و يا رويدادهاي كوچكي در جامعه كه خبر را تبليغ مي كنند. این موضوعات معمولاً برای چند روز مورد توجه افراد جامعه قرار می گیرد و پس از آن مخاطبان کمتر به آنها توجه می کنند. بنابراین ، استفاده از چنین مضامین تأثیر زیادی در ویروسی بودن مطالب دارد. سرعت ایجاد محتوا را در این شرایط به خاطر بسپارید. توجه خود را به جزئیات کاهش دهید تا مطالب به موقع به مخاطبان شما برسند. اگر محتوای رویداد شما دیر منتشر شود ، تعجب آور نیست که ویروسی نمی شود.

اگر تجربه یا راهنمایی در مورد محتوای ویروسی دارید ، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *