×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » محتوای ارزشمند چیست؟
28 نوامبر 2020

محتوای ارزشمند چیست؟

در این پست ، من معیارهای مهم داوری درباره محتوای ارزشمند را پوشش خواهم داد. در وبلاگهای مختلف فارسی و انگلیسی تعاریف مختلفی دیده شده است ، بنابراین من سعی کردم تعریفی از خودم ارائه دهم و فکر می کنم بهتر است زیرا هرکسی از دیدگاه خود صحبت می کند و من سعی کردم تجربه خود را در اجازه دهید این را به شما بدهم.

معیارهای اصلی محتوای ارزشمند چیست؟

معیارهای زیادی برای محتوای ارزشمند وجود دارد ، اما در این بخش سعی کردم مهمترین معیارهای محتوای ارزشمند را پوشش دهم. به نظر من ، محتوای با کیفیت و ارزشمند:

۱- ابتدا کاربر پسند باشد.

شما می توانید کلمه “کاربر پسند” را تکرار کنید ، اما به نظر من ، اهمیت آن بسیار زیاد است. خوشبختانه در فضای دیجیتال می توان رفتار کاربر را به خوبی ارزیابی کرد. ساده ترین و بهترین روش ارزیابی محتوا بررسی زمان حضور در صفحه و نرخ پرش صفحه است.

۲- گوگل دوست باشید.

اگر کاربر از محتوا راضی باشد ، گوگل نیز آن را دوست خواهد داشت ، فقط کافی است اصول SEO محتوا را رعایت کند.

محتوای گوگل پسند

۳- منجر به اعتماد شود.

همه ما می دانیم که اعتماد سازی در فضای دیجیتال یکی از سخت ترین چالش ها برای هر تجارت آنلاین است. اما به خاطر داشته باشید که یکی از بهترین راه های جلب اعتماد ، بازاریابی محتوا است.

از کجا بدانیم که یک کاربر به ما اعتماد دارد؟

اگر کانال اخبار ما یک وبلاگ باشد ، مطمئناً کاربری که به ما اعتماد دارد سعی در ایجاد حساب کاربری یا عضویت در خبرنامه دارد. به عنوان مثال ، آدرس ایمیل خود را در قسمت خبرنامه وارد کنید تا بتوانید سایر مطالب را بخوانید. یا اگر احساس اعتماد و وفاداری بیشتری نسبت به مارک و محتوای ما داشته باشد ، قطعاً محتوا را با دیگران به اشتراک می گذارد و در آخر می توان گفت که او از محصول یا خدمات ما استفاده می کند.

به اشتراک گذاری محتوا

۳- مطالب نباید کپی شوند (کپی برداری ممنوع است!)

اگر ما در مورد تولید محتوای ارزشمند صحبت می کنیم ، فکر نمی کنم نیاز به توضیح داشته باشد.

۴- ترجمه محتوا با شرایط بومی سازی شده

ترجمه محتوا می تواند به محتوای با کیفیت و ارزشمند تبدیل شود ، اما به فرهنگ کشور / منطقه ، قوانین سیستم مدیریت و غیره بستگی دارد. در زیر این قسمت بسیار مهم را توضیح خواهم داد.

تأثیر بومی سازی بر روی محتوا

اگر وبلاگ داریم یا متخصص محتوا هستیم و می خواهیم مقاله ای را ترجمه کنیم ، قبل از ترجمه چند سوال از خود بپرسیم؟

آیا مطالعه برای کاربران ایرانی جالب است؟
به عنوان مثال ، آیا محتوای بومی ما به مخاطبان تهرانی آنقدر مفید است که بتواند با خواندن وبلاگ به آن اعتماد کند؟
آیا کاربران ایرانی می توانند محتوای ترجمه ما را درک کنند؟
وضعیت فعلی ترجمه محتوا در ایران

حال ، اگر بخواهم در مورد اوضاع ایران صحبت کنم (که این مورد در مورد بیشتر استارت آپ ها وجود دارد) ، در این صورت اکثر شرکت ها یک وبلاگ خواهند داشت. وبلاگ در واقع به شخصی گفته می شود که موضوعی را برای تجارت دنبال می کند ، آن را ترجمه کرده و در وبلاگ منتشر می کند. به همین راحتی!

وقتی وبلاگ را بررسی می کنید و مطالب را می خوانید ، متوجه می شوید که این محتوا مفید نیست و می توان آن را بهتر و با کیفیت تر ساخت.

به طور طبیعی ، برای مشاغل ، شرایط ایده آل داشتن یک وبلاگ ارزشمند است ، کاربران می توانند از طریق جستجوی گوگل به وبلاگ دسترسی پیدا کنند و همانطور که در بالا ذکر شد ، می توانند پس از مدتی از خدمات و محصولات ما استفاده کنند.

اگر می خواهیم آن را با کانال های بازاریابی محتوا مقایسه کنیم ، امیدواریم که این کانال بتواند کاربران Google را جذب کند و محتوای با کیفیتی ارائه دهد. به او اطلاع دهید که این روند ممکن است سه ماه یا بیشتر طول بکشد. لطفا توجه داشته باشید که اگر می خواهید محتوای سایت را ترجمه کنید ، لطفاً آن را بومی سازی کنید. (بعداً به تفصیل بحث خواهم کرد)

تولید محتوا در منزل

می خواهم تجربه خود را در ترجمه مبحث “روند تبلیغات دیجیتال” با شما در میان بگذارم. سال گذشته علاقه مند شدم در مورد روندهای مختلف ایران از جمله تبلیغات دیجیتال صحبت کنم. فکر می کنم این باید برای افراد بسیار جالب باشد ، اما متاسفانه به گفته من بازخوردی که دریافت کردم ، فهمیدم که کار من کاملاً اشتباه است ، بنابراین بحث باید با احتیاط انجام شود و مخاطبان هیچ اطلاعات و درک درستی ندارند. بنابراین ، ما باید مخاطبان خود را درک کنیم.

تأثیر بازخورد مخاطبان در بهبود محتوای آینده

اگر می خواهم تجربه کانال تلگرام را با شما در میان بگذارم ، معمولاً پس از پایان هر فصل اطلاعات این کانال را برای بازخورد به اشتراک می گذارم تا دوستانم بتوانند انتقادات و پیشنهادات خود را با من در میان بگذارند.

تحقیقات محتوای پیش تولید (تجربه پادکست)

دو یا سه ماه بعد از شروع تولید پادکست در کانال ، به سراغ مخاطبان هدف رفتم و تحقیق کردم تا بفهمم مخاطب چه نوع محتوایی را دوست دارد. من از تحقیق و گفتگوی مستقیم با مخاطب بسیار بهره مند شده ام. قبل از گفتگو ، شما نمی دانید مخاطب چه چیزی را دوست دارد. پس از بررسی مخاطب ، آن را به سه قسمت تقسیم کردم و شروع به تولید محتوا کردم. من شروع کردم.

بزرگترین چالش تحقیقات تولید آزمایشی چیست؟

شاید بدانید که این روند مدتی طول خواهد کشید ، اما فکر می کنم ارزش آن را داشته باشد.

سرانجام ، با دانستن اینکه ما در تولید محتوا ارزش ایجاد خواهیم کرد ، شما قصد ترجمه یا کپی محتوا را دارید ، انتظار اعتماد و فروش را نداشته باشید.

به یاد داشته باشید ، هر شرکت تازه تاسیس ممکن است طی چند سال شکست بخورد و شکست بخورد.من فکر می کنم مهمترین چیز محتوا ، ارزش و اعتبار و کیفت مطلب تولید شده است.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *