×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » محتوای ارزشمند چه پارامترهایی دارد؟
06 دسامبر 2020

محتوای ارزشمند چه پارامترهایی دارد؟

در این پست ، من معیارهای مهم داوری درباره محتوای ارزشمند را پوشش خواهم داد. در وبلاگهای مختلف فارسی و انگلیسی تعاریف مختلفی مشاهده شده است ، بنابراین من سعی کردم تعریفی از خودم ارائه دهم و فکر می کنم بهتر است زیرا هرکسی از دیدگاه خود صحبت می کند و من سعی کردم تجربه خود را در اجازه دهید این را به شما بدهم.

معیارهای اصلی محتوای ارزشمند چیست؟

معیارهای زیادی برای محتوای ارزشمند وجود دارد ، اما در این بخش سعی کردم مهمترین معیارهای محتوای ارزشمند را پوشش دهم. به نظر من ، محتوای با کیفیت و ارزشمند:

۱- ابتدا کاربر پسند باشد.

شما می توانید کلمه “کاربر پسند” را تکرار کنید ، اما به نظر من اهمیت آن بسیار زیاد است. خوشبختانه در فضای دیجیتال می توان رفتار کاربر را به خوبی ارزیابی کرد. ساده ترین و بهترین روش ارزیابی محتوا بررسی زمان حضور در صفحه و نرخ پرش صفحه است.

۲- گوگل دوست باشید.

اگر کاربر از محتوا راضی باشد ، گوگل نیز آن را دوست خواهد داشت ، فقط کافی است اصول SEO محتوا را رعایت کند. موضوعات بیشتر مربوط به SEO OnPage.

محتوای گوگل پسند

۳- منجر به اعتماد شود.

همه ما می دانیم که اعتماد سازی در فضای دیجیتال یکی از سخت ترین چالش ها برای هر تجارت آنلاین است. اما به خاطر داشته باشید که یکی از بهترین راه های جلب اعتماد ، بازاریابی محتوا است.

از کجا بدانیم که یک کاربر به ما اعتماد دارد؟

اگر کانال خبری ما یک وبلاگ باشد ، مطمئناً کاربری که به ما اعتماد دارد سعی در ایجاد حساب کاربری یا عضویت در خبرنامه دارد. به عنوان مثال ، آدرس ایمیل خود را در قسمت خبرنامه وارد کنید تا بتوانید سایر مطالب را بخوانید. یا اگر احساس اعتماد و وفاداری بیشتری نسبت به مارک و محتوای ما داشته باشد ، قطعاً محتوا را با دیگران به اشتراک می گذارد و در آخر می توان گفت که او از محصول یا خدمات ما استفاده می کند.

به اشتراک گذاری محتوا

۳- مطالب قابل کپی نیستند (کپی برداری ممنوع!)

من فکر نمی کنم اگر ما در مورد ایجاد محتوای ارزشمند صحبت می کنیم ، این لازم است توضیح داده شود.

۴٫ ترجمه محتوا منوط به بومی سازی است

ترجمه محتوا می تواند محتوای با کیفیت و ارزشمندی باشد ، اما با فرهنگ کشور ، قوانین حاکم بر سیستم و غیره مطابقت دارد. این قسمت بسیار مهم را در زیر توضیح خواهم داد.

تأثیر بومی سازی بر روی محتوا

اگر وبلاگ داریم یا متخصص محتوا هستیم و می خواهیم مقاله ای را ترجمه کنیم ، قبل از ترجمه چند سوال از خود بپرسیم؟

آیا خواندن برای یک کاربر ایرانی جالب است؟
آیا مثلاً محتوای بومی ما به مخاطبان تهرانی ارائه می شود آنقدر مفید است که با خواندن این وبلاگ بتوانند به آن اعتماد کنند؟
آیا مطالب ترجمه شده ما برای کاربران ایرانی قابل درک است؟
وضعیت ترجمه محتوا در ایران

حال اگر می خواهم در مورد آنچه در بیشتر مشاغل نوپای در ایران می گذرد صحبت کنم ، بیشتر مشاغل برای خود وبلاگ می نویسند. در واقع یک وبلاگ به شخصی گفته می شود که برای کسب و کار خود با مباحثی سروکار داشته باشد ، آنها را ترجمه کرده و در وبلاگ منتشر کند. به همین راحتی!

وقتی به وبلاگ نگاه می کنید و مطالب را می خوانید ، می بینید که این مطالب محتوای عملی نبوده و می توانست بسیار بهتر و با کیفیت بهتر ایجاد شود.

به طور طبیعی ، گزینه ایده آل تجاری این است که یک وبلاگ ارزشمند از طریق جستجوی Google در دسترس کاربران قرار دهید و همانطور که گفته شد ، پس از مدتی از خدمات و محصولات ما استفاده کنید.

اگر بخواهیم این را با یک قیف بازاریابی محتوا مقایسه کنیم ، به نظر ما قیفی است که می خواهیم یک کاربر را از Google بگیریم و محتوای خوبی ارائه دهیم. به او اطلاع دهید که این روند ممکن است سه ماه یا بیشتر طول بکشد. فقط توجه داشته باشید که اگر محتوای شما نیاز به ترجمه دارد ، آن را بومی سازی کنید. (بعداً با جزئیات به شما می گویم)

تولید محتوا در منزل

تجربه شخصی من در ترجمه محتوای پرطرفدار در جهان (خطای محتوا)

من می خواهم تجربه خود را در زمینه ترجمه مطالب با موضوع روند تبلیغات دیجیتال با شما در میان بگذارم. سال گذشته علاقه مند شدم در مورد روندهای مختلف ایران ، از جمله تبلیغات دیجیتال صحبت کنم ، و فکر کردم که برای مردم باید بسیار جالب باشد ، اما متأسفانه با بازخوردی که دریافت کردم ، فهمیدم که کار من کاملا اشتباه است و بحث باید باشد با دقت رسیدگی می شود و مواردی وجود دارد که مخاطبان ما از آنها هیچ اطلاعاتی و درکی ندارند. بنابراین ، ما باید مخاطبان خود را بشناسیم.

تأثیر بازخورد مخاطبان برای بهبود محتوای آینده

اگر می خواهم برداشت هایم از کانال تلگرامم را با شما در میان بگذارم ، معمولاً بعد از هر فصل در کانال پیام بازخورد می فرستم تا دوستانم بتوانند انتقادات و پیشنهادات خود را با من در میان بگذارند.

تحقیقات مقدماتی (تجربه پادکست)

دو سه ماه بعد از شروع پخش پادکست در کانال ، به سراغ مخاطبان هدف رفتم و کمی تحقیق کردم تا بفهمم مخاطب چه محتوایی را دوست دارد. من این تحقیق را در برخی از نشریات مرتبط یا گروه های تلگرامی داشتم که این تحقیق و گفتگوی مستقیم با مخاطبان هدف بسیار به من کمک کرد. به نظر من ، تا زمانی که این مکالمه انجام نشود ، شما نمی دانید این مخاطب چه چیزی را دوست دارد. پس از مطالعه مخاطب ، آن را به ۳ بخش تقسیم کردم و شروع به تولید محتوا کردم. من شروع کردم.

بزرگترین چالش با تحقیقات پیش تولید چیست؟!

احتمالاً می دانید که این روند مدتی طول خواهد کشید ، اما فکر می کنم ارزش آن را داشته باشد.

سرانجام ، بدانید که ما قصد داریم در تولید محتوا ارزش ایجاد کنیم. خواه به دنبال ترجمه یا کپی مطالب باشید ، انتظار اعتماد و فروش را نداشته باشید.

بخاطر داشته باشید که هر شغلی که شروع شود می تواند پس از چند سال شکست بخورد یا شکست بخورد. به نظر من ، مهمترین چیزی که برای یک کسب و کار باقی مانده ، محتوا ، ارزش و قابلیت اطمینان تولید شده است. و محتوای خوبی که در اختیار مخاطب قرار می دهد.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *