×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » صفحه تماس با ما در سایت ها چه ویژگی هایی باید داشته باشد
09 دسامبر 2020

صفحه تماس با ما در سایت ها چه ویژگی هایی باید داشته باشد

در این پست قصد داریم در مورد ویژگی های صفحه تماس با ما صحبت کنیم و نکاتی را بیان کنیم.

  • منظور از صفحه تماس ما چیست؟
  • اگر صفحه تماس نداریم …
  • اهمیت استفاده از جداول پیام
  • چگونه زمان پاسخ را تنظیم کنیم؟
  • اهمیت استفاده از Google Maps در صفحه “تماس با ما”
  • تأثیر طراحی در صفحه تماس

اهمیت صفحه تماس با ما در چیست؟!

همانطور که می دانید صفحه تماس Mikey یکی از مهمترین صفحاتی است که یک وب سایت می تواند داشته باشد. از آنجا که این صفحه یکی از بهترین راه های ارتباط مخاطبان با تجارت ما است و اگر بخواهیم آن را با دنیای واقعی مقایسه کنیم ، مانند این است که شخصی وارد فروشگاه شود ، قطعات و محصولات مختلف آن را ببیند و سپس از صاحب فروشگاه بخواهد که اطلاعات تماس بگیرید تا بتواند با آنها تماس بگیرد.

صفحه تماس با ما

مشکلات نداشتن صفحه تماس با ما

اگر هیچ صفحه تماسی در وب سایت شما نباشد ، کاربران زیادی را از دست خواهید داد. صفحه “تماس با ما” می تواند راهی برای اعتماد سازی ایجاد کند. زیرا مخاطب می خواهد بداند:

  • دفتر شما کجاست یا اصلاً دفتری ندارید؟
  • آیا اطلاعات تماس و شماره تلفن دارید؟

در بیشتر موارد ، یکی از مشکلات صفحه تماس با ما این است که اطلاعات تماس شماره تلفن همراه است ، این همان نحوه اعتماد کاربران به سایت برای کاهش است.
یا مثلاً هیچ نشانی در این صفحه مفهوم عدم وجود دفتر فیزیکی را بیان نمی کند! این یک نکته منفی است.

آدرس دفتر را در صفحه تماس قرار دهیم یا خیر؟!

یکی از معایب این است که اگر دفتر دارید ، آدرس ندارید و باید اطلاعات دفتر را در وب سایت قرار دهید ، نه به این دلیل که کاربران می خواهند وارد دفتر شما شوند ؛ زیرا این راهی برای اعتماد سازی است. به خصوص اگر کار شما فروش یک سری محصولات فیزیکی است ، باید آدرس دفتر کار خود را قرار دهید تا کاربران اعتماد کنند که سایت دارای یک آرم و آدرس فیزیکی خاص است ، که بسیار مهم است.

اگر کار شما فروش محصولات دیجیتال است و دفتر ندارید ، مشکلی پیش نمی آید. نیازی به وارد کردن آدرس اشتباه (یا نشانی بدون هویت پشت) نیستید ، اما لازم است اطلاعات تماس را وارد کنید تا کاربران بتوانند با شما تماس بگیرند.

تجربه شخصی از اطلاعات تماس وبسایت فروش محصولات دیجیتال

یک تیم دارای وب سایتی است که محصولات دیجیتالی را به فروش می رساند. آنها دائما وب سایت خود را بررسی می کنند تا مشکلی را که کاربران هنگام خرید محصولات دیجیتال با آن روبرو هستند ببینند و متوجه می شوند که کاربران محصولات را طبق برنامه دریافت می کنند. به سبد خرید خود اضافه کنید و خرید کنید ، مسیر را تغییر دهید و با وب سایت در صفحه تماس برقرار کنید (یک تماس تلفنی برقرار کنید) ، پس از صحبت با وب سایت ، مالک اطمینان بیشتری برای خرید دارد. این وضعیت برای من بسیار جذاب است!

تجربه ی کسب شده:

کاربران نه تنها باید از طریق اینترنت با شما ارتباط برقرار کنند. بسیاری از کاربران هنوز از طریق تلفن خرید می کنند و با برقراری تماس تلفنی اعتماد به نفس راحت تر است. آنها ترجیح می دهند قبل از خرید یا ثبت نام با شما تماس بگیرند. ببینید این وبلاگ متعلق به چه کسانی است.

فرم تماس با ما داشته باشید

من فکر می کنم فرم پیام قسمت مهمی از صفحه “تماس با ما” است ، زیرا اگر کاربران هر از گاهی با سایت شما تماس بگیرند ، ممکن است بی پاسخ باشند ؛ به عنوان مثال ، اگر ساعت ۱۲ شب به سایت شما وارد شوند ، ممکن است بخواهند آنها خیلی کم با شما تماس می گیرند ، بنابراین طبیعتاً شما به آنها پاسخ نمی دهید! و مطمئناً شما ۲۴ ساعته پاسخ نمی دهید (البته اگر جایی به این مسئله اشاره نکرده باشید)

اعتبار سنجی فرم ارسال پیام!

اگر می خواهید فرم ارسال پیام را منتشر کنید ، ابتدا باید مطمئن شوید که فرم به درستی کار می کند؟ زیرا گاهی اوقات مشخص می شود که کاربران در ارسال پیام با مشکل روبرو هستند که این برای وب سایت شما خوب نیست. به طور متوسط ​​هر کاربر معمولاً یک یا دو بار پیام ارسال می کند ، البته اگر با مشکلی روبرو شوند ، ارسال پیام را نادیده می گیرند.

استفاده از فیلدهای غیر ضروری در فرم

دومین نکته مربوط به این است که گاها فیلدهای غیرضروری در فرم استفاده می‌شود و کاربر را مجبور می‌کند که اطلاعات را وارد کند.

مثلاً یک فیلد اجباری که به نظر من نباید اجباری باشد واردکردن شماره تماس کاربر است، چون کاربر شاید اصلاً نخواهد که شماره تماس خود را در سایت وارد کند. بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید این است که نام و نام خانوادگی کاربر و یک آدرس ایمیل از او داشته باشید یعنی این دو فیلد، فیلدهایی هستند که واقعاً الزامی‌اند البته به همراه پیامی که می‌خواهند برای شما ارسال کنند.

دیگر فیلدها را می‌توانید اضافه کنید اما اجباری برای آن قائل نشوید. اگر شرکت شما چند بخش مهم دارد که احتمال می‌دهید به هر بخش پیام‌های متفاوتی ارسال شود، می‌توانید یک فیلدی را اضافه کنید که کاربر بداند به کدام بخش پیام دهد. زمانی هست که سؤال او در حد یک پیشنهاد است که می‌تواند به بخش پیشنهاد‌ها برود و یا مثلاً زمانی هست که می‌خواهد با بخش فنی ارتباط بگیرد و… .

اعلان پیام تشکر یا موفقیت در فرم ارسال پیام

پیام تشکر

نکته سوم اعلام تشکر یا success (پیام موفقیت) است ؛ این بدان معناست که در صورت پر شدن و ارسال فرم ، باید اعلانی نمایش داده شود تا صاحب سایت از موفقیت دریافت پیام مطلع شود. به نظر می رسد این فقط یک مشکل کوچک است ، اما یک مشکلی که من در چندین سایت با آن روبرو شده ام این است که وقتی روی ارسال پیام کلیک می کنم ، اتفاقی نمی افتد و در واقع ما نمی دانیم که پیام ارسال شده است یا خیر ، که منجر به ارسال چندین بار پیام می شود . و چندین پیام تکراری برای شما ارسال کنید.

ایمیل اتوماسیون در فرم ارسال پیام

یک کار حرفه ای تر این است که بتوانید برای کاربران ایمیل ارسال کنید ، پیام شما را دریافت کرده ایم و در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.

زمان پاسخگویی را کوتاه کنید!

زمان پاسخگویی پیام

نکته مهم زمان پاسخ شماست. بسیاری از اوقات کاربران پیام های فوری دریافت می کنند و شما باید در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ دهید. در صورت عدم پاسخ ، به احتمال زیاد آنها به پاسخ شما پاسخ نخواهند داد و یا دوباره به سایت شما مراجعه نخواهند کرد. بنابراین ، لطفا سعی کنید به طور مرتب به ایمیل ها پاسخ دهید. می توان گفت یکی از بزرگترین مشکلات این است که صفحه تماس در بسیاری از سایت ها در دسترس است اما هیچ کس مسئولیتی ندارد!

مثل این است که وارد مغازه ای می شویم و شماره تماس فروشگاه را می گیریم ، اما هر وقت تماس می گیریم ، کسی جواب نمی دهد.

بازه زمانی برای پاسخ مشخص کنید!

اگر زمان پاسخ دارید ، حتماً این زمان را مشخص کنید (یعنی در صفحه “تماس با ما” حتماً زمان پاسخ را مشخص کنید. به عنوان مثال ، اگر پنجشنبه و جمعه پاسخی ندادید ، حتماً آن را مشخص کنید.)

وجود Captcha در فرم ارسال پیام

در برخی از وب سایت ها ، ربات ها به سایت پیام ارسال می کنند و تعداد پیام ها بسیار زیاد است ، این ممکن است برای صاحبان سایت مشکل ساز شود. یک چیز خوب که می توان انجام داد ، گرفتن کد تأیید است. اطمینان حاصل کنید که افراد این فرم را پر می کنند ، نه روبات ها!

تجزبه شخصی عدم استفاده از کپچا

در برخی از وب سایت ها ، ربات ها به سایت پیام ارسال می کنند و تعداد پیام ها بسیار زیاد است ، این ممکن است برای صاحبان سایت مشکل ساز شود. یک چیز خوب که می توان انجام داد ، گرفتن کد تأیید است. اطمینان حاصل کنید که افراد این فرم را پر می کنند ، نه روبات ها!

از نقشه گوگل در صفحه تماس با ما استفاده کنید!

اگر می خواهیم صفحه تماس محلی SEO را بررسی کنیم ، لازم است که اطلاعات تماس ، آدرس و آدرس وب سایت خود را در Google Map وارد کرده و مکان خود را به طور دقیق در محل دفتر قرار دهید. سعی کنید Google Maps را برای تأیید موقعیت مکانی خود دریافت کنید ، اگرچه روند تأیید Google Maps ممکن است مدتی طول بکشد.

به منظور ارائه نتایج جستجوی سریعتر و تأیید سریعتر آدرس ها در Google Map ، یک راه حل که می توانم به شما معرفی کنم ثبت نام در چندین حساب Gmail است. نکته این بخش این است که این حساب ها حساب های معتبری هستند.
(از آنجا که این حساب ها در Google Map فعال هستند ، در بخشهای مختلف نظرات و نظرات کتبی برجای گذاشته اند که می تواند به شما در تسریع در ثبت مکانهای جدید کمک کند.

تاثیر طراحی در صفحه تماس باما

نکته واضحی که تاکنون به آن اشاره نشده این است که از نظر طراحی ، باید در نظر داشته باشید که طراحی خوبی در صفحه “تماس با ما” داشته باشید و در صورت امکان به صفحه درباره ما پیوند دهید. و اگر صفحه سوالات متداول دارید ، حتماً به آن صفحه پیوند دهید ، یا در صورت لزوم ، می توانید یک سری س FAالات متداول را در صفحه تماس با ما ارسال کنید (البته چندان معمول نیست). توصیه می شود که یک صفحه سQالات متداول داشته باشید.

کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی همچنین راهی برای برقراری ارتباط شما با مخاطبان هستند ، شما باید در صفحه “تماس با ما” باشید ، به خصوص هنگامی که پشتیبانی دریافت می کنید ، می توانید از شناسه تلگرام استفاده کنید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *