×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » صفحه تماس با ما باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
28 نوامبر 2020

صفحه تماس با ما باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در این بخش از مقالات آموزش بازاریابی به بررسی صفحه بسیار مهم تماس با ما صحبت می پردازیم و به موارد زیر اشاره خواهیم کرد ، که در واقع انتقال تجربه است:

منظور از صفحه تماس ما چیست؟
اگر صفحه تماس نداریم …
اهمیت استفاده از جداول پیام
چگونه زمان پاسخ را تنظیم کنیم؟
اهمیت استفاده از Google Maps در صفحه “تماس با ما”
تأثیر طراحی در صفحه تماس

منظور از صفحه تماس ما چیست؟

همانطور که می دانید صفحه تماس Mikey یکی از مهمترین صفحاتی است که یک وب سایت می تواند داشته باشد. دلیل این امر این است که این صفحه یکی از بهترین راه های ارتباط مخاطبان با تجارت ما است. اگر بخواهیم آن را با دنیای واقعی مقایسه کنیم ، مانند این است که شخصی وارد فروشگاهی شود ، قطعات و محصولات مختلف آن را ببیند و سپس از فروشگاه درخواست همه کند فرد باید اطلاعات تماس را بدست آورد تا بتواند با آنها تماس بگیرد.

صفحه تماس با ما

مشکلات نداشتن صفحه تماس

اگر در وب سایت خود صفحه تماس نداشته باشید ، کاربران زیادی را از دست خواهید داد. صفحه تماس با ما می تواند راهی برای ایجاد اعتماد ایجاد کند. زیرا مخاطب می خواهد بداند:

دفتر شما کجاست یا از قبل دفتر دارید؟
آیا اطلاعات تماس و شماره تلفنی دارید؟

بیشتر اوقات ، یکی از مشکلات صفحات تماس ما این است که اطلاعات تماس شماره تلفن همراه است و این باعث کاهش اعتماد کاربر به این سایت می شود.
یا مثلاً هیچ عنوانی در این صفحه مفهوم عدم وجود دفتر فیزیکی را منتقل نمی کند! این یک نکته منفی است.

آدرس دفتر را در صفحه تماس قرار دهید یا نه؟!

یکی از نکات منفی این است که در صورت داشتن دفتر کار آدرس وجود ندارد و باید اطلاعات دفتر را در سایت قرار دهید ، نه به این دلیل که کاربران می خواهند در دفتر شما باشند. زیرا این راهی برای اعتماد سازی است. به خصوص اگر کار شما فروش یک سری محصولات فیزیکی است ، باید آدرس دفتر کار خود را قرار دهید تا کاربران بتوانند اعتماد کنند که سایت دارای هویت و آدرس فیزیکی خاصی است که این بسیار مهم است.

اگر کار شما فروش محصولات دیجیتال است و دفتر ندارید ، مشکلی نیست. نیازی به وارد کردن آدرس اشتباه (یا آدرس ناشناس در پشت آن) نیستید اما برای اینکه کاربر بتواند با شما تماس بگیرد ، باید اطلاعات تماس را وارد کنید.

تجربه شخصی اطلاعات تماس سایت فروش محصولات دیجیتال

یکی از تیم ها وب سایتی داشت که محصولات دیجیتالی می فروخت ، آنها دائماً وب سایت خود را بررسی می کردند تا ببینند کاربران در خرید محصولات دیجیتال از کجا مشکل دارند و متوجه شدند که کاربر در مسیر دستیابی به محصولات قرار دارد. به سبد خرید خود اضافه کنید و خرید را انجام دهید ، مسیر آنها را تغییر دهید و در صفحه تماس باشید و با سایت ارتباط برقرار کنید (یک تماس تلفنی برقرار کنید) و پس از صحبت با صاحبان سایت اطمینان بیشتری نسبت به خرید دارند. این مورد برای من خیلی جذاب بود!

تجربه به دست آمده:

قرار نیست کاربران فقط از طریق اینترنت با شما ارتباط برقرار کنند ، بسیاری از کاربران هنوز از طریق تلفن خرید می کنند و با برقراری تماس تلفنی راحت تر اعتماد می کنند و ترجیح می دهند قبل از خرید یا ثبت نام ابتدا با شما تماس بگیرند. ببینید این وبلاگ متعلق به چه کسانی است

فرم ارسال پیام داشته باشید

من فکر می کنم فرم ارسال پیام قسمت بسیار مهمی از صفحه تماس با ما باشد زیرا کاربران در صورت تماس هنگام ورود به سایت شما ، احتمالاً پاسخ نخواهند داد. به عنوان مثال ، اگر آنها ساعت ۱۲ شب وارد سایت شما شوند ، ممکن است بخواهند. بسیار نادر است که آنها با شما تماس بگیرند و طبیعی است که شما تلفن را جواب ندهید! و شما قطعاً ۲۴ ساعته شبانه روز پاسخ نمی دهید (البته اگر در جایی این را ذکر نکنید)

صفحه تماس با ما تپسل

اعتبار سنجی فرم ارسال پیام!

اگر فرم ارسال نامه را منتشر می کنید ، اول از همه باید مطمئن شوید که این فرم به درستی کار می کند یا خیر؟ زیرا گاهی مشاهده می شود که کاربران در زمان ارسال پیام با مشکلی روبرو می شوند و این لحظه ای منفی برای سایت شما است. به طور متوسط ​​هر کاربر معمولاً یک یا دو بار پیغام می فرستد و البته اگر با مشکلی روبرو شوید پیام رسانی را نادیده می گیرند.

از قسمتهای فرم غیرضروری استفاده کنید

نکته دوم – گاهی اوقات از فیلدهای غیرضروری در فرم استفاده می شود و کاربر را مجبور به وارد کردن اطلاعات می کند.

به عنوان مثال ، یک قسمت مورد نیاز که فکر نمی کنم لازم باشد ورود شماره تماس کاربر است ، زیرا ممکن است کاربر اصلاً تمایل نداشته باشد شماره تماس خود را در سایت وارد کند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید داشتن نام کاربری و آدرس ایمیل کاربر است ، به این معنی که این دو فیلد به همراه پیامی که می خواهند برای شما ارسال کنند واقعاً مورد نیاز هستند.

می توانید زمینه های دیگری را اضافه کنید ، اما آنها را مجبور نکنید. اگر شرکت شما دارای چندین بخش مهم است که احتمالاً پیام های مختلفی برای هر کدام ارسال می کنید ، می توانید فیلدی را اضافه کنید که کاربر بداند به کدام بخش پیام ارسال می کند. بعضی مواقع سوال او فقط یک پیشنهاد است که می تواند به قسمت پیشنهادها برود ، یا مثلاً زمانی وجود دارد که می خواهد با بخش فنی تماس بگیرد و.

پیام تشکر یا موفقیت را در قالب پیام اعلام کنید

پیام تشکر

نکته سوم اعلام پیام تشکر یا موفقیت (پیام موفقیت) است؛ این بدان معنی است که اگر فرم تکمیل و ارسال شود ، باید اعلانی مشاهده شود که مالک سایت پیام را با موفقیت دریافت کرده است. این ممکن است به نظر یک چیز کوچک باشد ، اما یک مشکلی که من با چندین سایت مواجه شده ام این است که وقتی روی ارسال پیام کلیک می کنم هیچ اتفاقی نمی افتد و ما واقعاً نمی دانیم پیام ارسال شده است یا نه ، و این یعنی باعث می شود پیام چندین بار ارسال شود. و چندین پیام تکراری برای شما ارسال کنید.

اتوماسیون ایمیل به صورت پیام رسانی

یک کار حرفه ای تر این است که به کاربر ایمیل ارسال کنیم که پیام شما را دریافت کرده ایم و به زودی به شما پاسخ خواهیم داد.

زمان پاسخ خود را کاهش دهید!

زمان پاسخگویی پیام

نکته مهم دیگر زمان پاسخ است. اغلب اوقات ، کاربران پیام های فوری دارند که باید در کمتر از ۲۴ ساعت به آنها پاسخ دهید ، و اگر پاسخی ندهید ، به احتمال زیاد آنها به پاسخ شما پاسخ نمی دهند یا دوباره به سایت شما مراجعه نمی کنند. بنابراین سعی کنید مرتباً به پیام ها پاسخ دهید. می توان گفت یکی از بزرگترین مشکلات این است که صفحه تماس در بسیاری از سایت ها در دسترس است اما هیچ کس مسئولیتی ندارد !!!

مثل این است که وارد مغازه ای می شویم و شماره تماس فروشگاه را می گیریم ، اما هر وقت تماس می گیریم ، کسی جواب نمی دهد.

زمان پاسخ را بررسی کنید!

اگر دوره پاسخ دارید ، حتماً آن را وارد کنید (به عنوان مثال ، در صفحه تماس با ما ، هنگام پاسخ دادن حتماً آن را وارد کنید. به عنوان مثال ، اگر پنجشنبه و جمعه پاسخی ندادید ، حتماً آن را وارد کنید.)

Captcha در فرم ارسال پیام

کپچا در فرم

در برخی از وب سایت ها ، ربات ها به سایت پیام ارسال می کنند و تعداد پیام ها بسیار زیاد است و این می تواند برای صاحبان سایت مشکل ساز شود. یک کار خوب این است که کپچا را بگیرید. اطمینان حاصل کنید که افراد این فرم را پر می کنند ، نه یک ربات!

تجربه شخصی بدون استفاده از captcha

تجربه شخصی استفاده نکردن از CAPTCHA منجر به این واقعیت شد که چندین ربات در هر هفته ۱۰۰۰ پیام ارسال می کند ، محتوای پیام کاملاً تبلیغاتی بوده و به ربات ها شباهت دارد. این Google Captcha است ، در غیر این صورت اگر می خواهید اعداد و نمادها را وارد کنید سعی کنید اعداد و نمادها را خوانا کنید. همچنین حتماً کپچا را خودتان تست کنید و در صورت نتیجه گرفتن آن را در سایت اعمال کنید.

از Google Maps در صفحه تماس با ما استفاده کنید!

اگر می خواهیم صفحه تماس خود را برای سئو محلی آزمایش کنیم ، باید اطلاعات تماس ، آدرس و آدرس وب سایت خود را در Google Map وارد کرده و مکان خود را دقیقاً در محل کار خود قرار دهید. و سعی کنید Google Maps را مجبور به تأیید مکان خود کنید ، اگرچه ممکن است روند تأیید نقشه های Google کمی بیشتر طول بکشد.

یکی از راه حل هایی که می توانم برای نتایج سریع تر و اعتبار سنجی سریع آدرس Google Map به شما ارائه کنم ، ثبت نام با چندین حساب Gmail است. نکته این است که این حساب ها حساب های معتبری هستند.
(از آنجا که این حساب ها در Google Map فعال بودند ، برای بخش های مختلف نظراتی گذاشتند ، آنها یک نظر نوشتند و این می تواند به شما کمک کند سریعتر مکان های جدید را ثبت کنید.

نقشه در صفحه تماس

تأثیر طراحی در صفحه تماس

نکته واضحی که تاکنون ذکر نشده است این است که از نظر طراحی ، در نظر داشته باشید که شما یک طراحی زیبا و جذاب در صفحه تماس خود دارید و در صورت امکان پیوندی به صفحه درباره ما. و اگر صفحه سوالات متداول دارید ، حتماً پیوندی به آن اضافه کنید ، یا اگر دوست دارید می توانید یک سری سوالات متداول را در صفحه تماس با ما ارسال کنید که البته چندان معمول نیست. توصیه می شود که یک صفحه سوالات متداول داشته باشید.

از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید

رسانه های اجتماعی همچنین رسانه ارتباطی شما با مخاطبان شما هستند و باید در صفحه تماس شما باشند. می توانید به ویژه برای پشتیبانی از آیدی تلگرام استفاده کنید.

امیدوارم این مقاله برای شما بسیار مفید واقع شده باشد.

اگر نظری دارید یا هر چیزی که می خواهید اضافه کنید ، حتماً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *