×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » سلفی مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟
06 دسامبر 2020

سلفی مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

تا به حال فکر کرده اید که اولین بار کلمه سلفی در واژگان مردم چیست؟ سلفی ها در سال ۲۰۱۳ محبوب شدند. در سال ۲۰۱۵ ، گوگل اعلام کرد که امسال ۲۴ میلیارد عکس سلفی توسط کاربران گوگل در برنامه های عکس بارگذاری شده است. چندین منبع دیگر می گویند که هر روز ۱ میلیون عکس سلفی در سراسر جهان گرفته می شود. به محیط اطراف خود توجه کنید و متوجه آن خواهید شد. به هر جهتی نگاه کنید و می بینید که یک فرد یا افراد در حال سلفی گرفتن هستند. به همین دلیل است که یکی از مهمترین پارامترها در طراحی و ایجاد گوشی های هوشمند جدید ، یک دوربین سلفی قدرتمند ، برنامه ها و عملکردهای مربوط به عکس های سلفی است. محبوبیت سلفی ها به دنیای فناوری و تلفن های هوشمند ختم نمی شود. اما بازاریابان همچنین می توانند از این محبوبیت برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده کرده و کمپین های تبلیغاتی موفقی را انجام دهند. به مناسبت روز جهانی سلفی (۲۱ ژوئن) ، ما در این پست تصمیم گرفتیم نقش و اهمیت عکسهای سلفی را در دنیای بازاریابی و رسانه های اجتماعی برجسته کنیم و نمونه های موفقیت آمیز کمپین های بازاریابی سلفی را در سراسر جهان توضیح دهیم.

ارتباطات سلفی و مارک های تجاری در دنیای بازاریابی

سلفی ها اجازه داده اند مارك ها در رسانه های اجتماعی بیشتر دیده شوند. اکنون بسیاری از شرکت ها از سلفی به عنوان راهی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند. علاوه بر این ، عکس سلفی و ارتباط آن با شبکه های اجتماعی علاوه بر مارک هایی که در شبکه های اجتماعی دیده می شوند ، منجر به شکل گیری ارتباط موثر بین برندها و تأثیرگذارهای شبکه های اجتماعی شده است. مارک های کوچک نیز با استفاده از این ویژگی توانسته اند ارتباط خلاقانه ای با کاربران شبکه های اجتماعی خود برقرار کنند. به عنوان مثال ، از کاربران خواسته می شود سلفی ، هشتگ ، آرم مارک ، نام صفحه برند یا محصولات تجاری خود را به اشتراک بگذارند و جایزه بگیرند یا در قرعه کشی شرکت کنند. فراتر از تبلیغات ، سلفی ها می توانند انسانیت را به مارک های تجاری اضافه کنند و به آنها کمک کنند تا ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کنند.

برندها همیشه سعی کرده اند تا با تمام روندهای ظهور یافته در شبکه های اجتماعی همگام باشند تا مخاطبان بیشتری را با نام تجاری خود جلب کنند. استفاده از سلفی در کمپین ها مطمئناً می تواند برای مارک ها مفید باشد ، اما تعیین بهترین روش استفاده از آنها برای دستیابی به مخاطبان هدف بسیار مهم است. این امر مستلزم گوش دادن اجتماعی ، تحلیل و نظارت بر روند ، تحلیل مخاطب و روانشناسی سلفی ها و دلیل سلفی گرفتن افراد است.

در دنیای روانشناسی دو گروه از افراد علاقه مند به گرفتن عکس سلفی هستند: ۱- افرادی با اعتماد به نفس بالا که از گرفتن عکس سلفی راحت هستند و ۲- افرادی که از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند و نیاز به تأیید دیگران دارند. بیشتر افرادی که درگیر تبلیغات تجاری هستند در دسته اول قرار می گیرند. افرادی که می خواهند با شرکت در کمپین های تبلیغاتی بیشتر دیده شوند و به خود اعتماد کنند. بنابراین ، اگر محصولات و خدمات شما اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و باعث دیده شدن بیشتر افراد می شود ، حتماً کمپین های بازاریابی سلفی را امتحان کنید. محصولاتی مانند جواهرات ، لوازم آرایشی و سایر لوازم جانبی که باعث می شوند افراد احساس بهتری داشته و آنها را آشکار کنند ، برای فعالیت های بازاریابی سلفی مناسب هستند.

با این حال ، هر مشاغل برای انجام کمپین های موفق و فقط اتکا به روندهای موجود ، باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسند. به یاد داشته باشید که سلفی ها می توانند اعتماد به نفس افراد را تقویت کنند. سعی کنید احساسات مخاطبان خود را در مورد کمپین های خود خوب کنید و از این طریق پیام برند خود را به گوش مردم و مخاطبان هدف خود برسانید.

چرا بازاریابی سلفی اینقدر مهم است؟

اهمیت سلفی مارکتینگ

سلفی برای بسیاری ممکن است پیش پا افتاده و حتی بی فایده به نظر برسد ، اما عکس سلفی و قابلیت های آن از دید یک بازاریاب واقعی یک فرصت بازاریابی مثر است. بازاریابی سلفی باعث می شود محصولات و خدمات یک برند مانند لباس یا جواهرات در معرض دید یک فرد عادی قرار گرفته و از تأثیر بیشتری برخوردار شوند. زیرا در هنگام خرید محصولات و خدمات ، افراد همیشه می خواهند از نظرات و تجربیات دیگران مطلع شوند ، بنابراین اعتماد و تصمیم گیری برای آنها راحت تر است. بازاریابی سلفی می تواند به مارک ها در این زمینه کمک کند.

علاوه بر این ، این روزها بیشتر زندگی مردم در شبکه های اجتماعی سپری می شود و سلفی ها نیز بخشی از شبکه های اجتماعی هستند و قطعاً استفاده مناسب از آنها در بازاریابی م beثر خواهد بود. به علاوه ، استفاده از سلفی در بازاریابی می تواند برند شما را به روز نگه دارد. نکته دیگر این است که عکس های سلفی به خریداران این حس را می دهند که در مرکز توجه برند شما قرار دارند و احساس خوبی به آنها می دهد. به طور کلی می توان گفت سلفی ها همان مارک هستند اما چهره ای انسانی دارند.

استفاده بهینه از سلفی در بازاریابی

اگر از عکس سلفی در پست وبلاگ خود استفاده می کنید ، حتماً از یک برچسب alt و عنوان برای هر تصویر استفاده کنید. همچنین سعی کنید محبوب ترین کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود را پیدا کنید تا این تصاویر در جستجوی تصاویر Google ظاهر شوند. اگر از سلفی در فیس بوک ، اینستاگرام و توییتر استفاده می کنید ، باید هشتگ های مناسب را انتخاب کنید تا در شبکه های اجتماعی خوب جلوه کند. رسانه های اجتماعی ابزارهایی برای انتخاب هشتگ های مناسب دارند. همچنین سعی کنید جدیدترین روند رسانه های اجتماعی جهانی را با تجارت خود مرتبط کنید تا برند شما بیشتر نمایان شود.

روز سلفی ها

در سال ۲۰۱۴ ، بی بی سی رسما ۲۱ ژوئن را به عنوان روز سلفی اعلام کرد. مارک های تجاری می توانند از این فرصت برای اجرای کمپین های تبلیغاتی روز سلفی و طراحی کمپین های سرگرم کننده استفاده کنند تا علاوه بر جلب مخاطبان جدید و افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی کاربران ، بلکه با ویروسی کردن محتوای کمپین ، آگاهی از برندشان را نیز افزایش دهند. دادن.

همانطور که مشاهده می کنید ، کمپین های بازاریابی سلفی موفق دارای داستان سرایی ، حرکت مثبت اجتماعی یا جوایز خوبی هستند. ایده شما برای این روز و اجرای کمپین های تبلیغاتی چیست؟ آیا تا به حال برای سلفی ها کار خاصی انجام داده اید؟ حتماً پیشنهادات ، تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *