×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » ساعات استفاد زیاد از اپلیکیشنها
13 دسامبر 2020

ساعات استفاد زیاد از اپلیکیشنها

یافتن یک الگوی سازگار در رفتار غالب کاربران می تواند رمز موفقیت یک برنامه در برنامه ریزی رویدادهای مختلف بصورت شبانه روزی باشد. در این پست ، ارقام معتبر ساعات اوج مصرف برنامه و الگوی استفاده از زمان کاربران در سال ۲۰۱۵ آورده شده است. بسیاری از این اعداد بدیهی به نظر می رسند ، اما اکثر توسعه دهندگان از اهمیت برنامه ریزی شبانه روزی برنامه و زمان در نظر گرفته شده برای تبلیغات ساعت طلایی برنامه بی اطلاع هستند. در این پست ، ما با تأکید بر اهمیت این مسئله و نمونه ای واقعی از این داستان موفقیت مهم ، به شما در کشف دوران طلایی برنامه خود کمک خواهیم کرد.

زمان اوج استفاده از اپلیکیشن ها در شب

اپلیکیشن‌ها در ساعت ۸ شب با اوج استفاده‌ی کاربران رو‌به‌رو می‌شوند

ابیشتر برنامه ها الگوی استفاده مشابهی دارند: افزایش استفاده در صبح ، هنگامی که افراد رفت و آمد خود را شروع می کنند و به تدریج در طول روز کاهش می یابد. بعد از ساعت کاری ، به تدریج با افزایش استفاده روبرو می شویم ، با حداکثر ۸ ساعت شب ، اوج مصرف برنامه ها. بعد از این ساعت و زمانی که زمان استراحت و خواب مردم فرا می رسد ، تا ساعت ۱۰ شب برنامه های کاربردی کمتر استفاده می شوند ، که میزان قابل توجهی از تعداد کاربران را کاهش می دهد. زمان شتاب بهترین زمان برای استفاده و اتصال کاربران با برنامه خود است ، اما همه برنامه ها از الگوی استفاده یکسانی پیروی نمی کنند.

دسته های اپلیکیشن پرکاربرد در طول روز

سه دسته برنامه های بیدار شدن از صبح وجود دارد: اخبار ، حمل و نقل و آب و هوا. بیشتر مردم هنگام بیدار شدن در هوا ، شرایط ترافیکی و عناوین خبری زندگی می کنند. ظاهراً ، برنامه های حمل و نقل در صبح و عصر به اوج خود می رسند ، زمانی که مردم به دنبال بهترین و خلوت ترین خیابان های بین کار ، مدرسه و خانه هستند. برای برنامه هایی که در ساعات اولیه صبح توسط تعداد زیادی از کاربران مشاهده می شوند ، پیام های درون برنامه ای که از قبل و در زمان مناسب ارسال می شوند می توانند تعامل کاربر با برنامه را افزایش دهند.

دسته‌های کسب‌وکار، مالی و موسیقی در طول روز بیشترین بازدید را تجربه می‌کنند

سایر برنامه ها میزان استفاده ثابت در طول روز را تجربه می کنند ، اما برنامه های تجاری و مالی در طول روز میزان استفاده بالاتری دارند. از برنامه های موسیقی نیز به طور منظم استفاده می شود ، این ممکن است به این دلیل باشد که مردم هنگام انجام کارهای روزمره خود به موسیقی گوش می دهند. این سه دسته از برنامه ها کمتر تحت تأثیر زمان سفر افراد قرار می گیرند و به عنوان برنامه های تلفن همراه برای افراد در طول روز استفاده می شوند. جالب اینجاست که برنامه های مالی و تجاری علاوه بر وقت اداری ، در ساعات عصر و عصر نیز از میزان استفاده بالایی برخوردار هستند ، این نشان می دهد که افراد سعی می کنند با استفاده از تلفن های همراه خود به مسائل محل کار متصل باشند.

کاربران برای اپلیکیشن‌های سرگرمی و تفننی تا دیروقت بیدار هستند.

در میان همه دسته ها ، برنامه های سرگرمی و شبکه های اجتماعی بیشترین میانگین استفاده را در نیمه شب داشتند. به طور خاص ، برنامه های سرگرمی از اواخر شب تا ساعات اولیه صبح میزان استفاده بالایی دارند. در حالی که برنامه های مربوط به دسته های دیگر حداکثر مصرف ۲۰٪ را در ساعت ۲ تا ۵ بعد از ظهر تجربه می کنند ، برنامه های سرگرمی با ۵۰٪ از کل مصرف خود در این ساعات روبرو هستند.

دسته های پرکاربرد در ساعات شبانگاهی

اگرچه این اطلاعات واضح به نظر می رسد ، اما پیامدهای مهمی برای مدیران محصول و بازاریابان برنامه دارد. اکثر افراد برای کارهای روزمره خود از یک الگوی مشابه پیروی می کنند ، به این معنی که شما می توانید بهترین زمان برای درگیر کردن کاربر با برنامه خود را پیش بینی کنید. دانستن زمان اوج استفاده برای دسته برنامه های شما به این معنی است که می توانید زمان دقیق به روزرسانی محتوای برنامه خود را پیدا کنید ، کمپین های تبلیغاتی برنامه خود را بهینه کنید و تبلیغات را به موقع هدف قرار دهید. با بودجه تبلیغاتی خود کمک کنید. یکی از موفق ترین تجربیات در این زمینه ، فعالیت های تبلیغاتی برای جذب کاربران جدید به برنامه های فست فود است. این کمپین اوج مصرف برنامه در طول شبانه روز را مورد بررسی قرار داد و سپس از بودجه بازاریابی خود برای افزایش نرخ کلیک ۲۵٪ و یافتن زمان مناسب برای تبلیغات استفاده کرد. در انجام کار موفق بود.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *