×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » روش هایی برای انتخاب بهترین سرویس تبلیغات آنلاین
22 نوامبر 2020

روش هایی برای انتخاب بهترین سرویس تبلیغات آنلاین

برخلاف بیشتر حوزه های بازاریابی ، بازاریابی دیجیتال علاوه بر تجربه و دانش مسئول یا تیم ، به استفاده مداوم از بسترهای نرم افزاری رهبران یا تحلیل گران در این زمینه نیاز مبرم دارد.

در واقع ترسیم خطی بین تجربیات و سیستم عامل های فردی غیرممکن است و باید از آنها با هم استفاده شود و مکمل یکدیگر باشند تا نتیجه دانش و نرم افزار انسانی بتواند نتیجه ارزشمندی را برای فعالیت های بازاریابی دیجیتال شرکت ها فراهم کند.

اما مهمترین سوالی که ما هنگام انتخاب یک بستر آنلاین برای استفاده در برنامه های اجرایی بازاریابی دیجیتال با آن روبرو هستیم این است که چگونه می توان با توجه به نوع تجارت و نیازهای خود بسترهای آنلاین را انتخاب کرد؟

در این مقاله سعی کردم از زوایای مختلف به این سوال پاسخ دهم. پس با من بمان

مرحله ۰) معرفی انواع فضاهای تبلیغاتی در اینترنت

آشنایی با انواع پلتفرم های تبلیغاتی دیجیتال

برخی از خوانندگان این مقاله ممکن است کمی با سیستم عامل های وب و نرم افزارهای مورد استفاده در زمینه های مختلف بازاریابی دیجیتال آشنا باشند. به همین دلیل ، مرور اجمالی انواع این سیستم عامل ها به عنوان پیش نیاز این مقاله خالی از لطف نیست:

تحلیلگران وب سایت

ابزارهایی مانند Google Analytics ، hotjar ، heap و …

Application Analytics (خدمات تجزیه و تحلیل موبایل)

ابزارهایی وجود دارند که داده های مفیدی را برای درک رفتار کاربر با تجزیه و تحلیل برنامه شما فراهم می کنند. با استفاده از این ابزارها که نسخه ایرانی دارند ، می توانید طراحی بازی را بهبود بخشید و استراتژی های بازاریابی موثرتری بسازید.

تحلیلگران شخص ثالث

ابزاری برای کمک به بهبود SEO وب سایت از طریق گزارش ها و تجزیه و تحلیل ها. مثل Ahrefs و …

روی فضاهای تبلیغاتی کلیک کنید
تبلیغات کلیک یکی از روش های تبلیغات است که بسترهای نرم افزاری آن توسط شرکت های مختلف ایرانی و خارجی ارائه می شود.
بسترهای تبلیغاتی مرتبط
تبلیغات تطبیقی ​​تبلیغاتی است که در آن شکل ظاهری ، ساختار و محتوای تبلیغات با سایت تبلیغ کننده تلفیق می شود و این ادغام از کوری تبلیغ یا بی خبری تبلیغ جلوگیری می کند.
تبلیغات مربوطه گرچه کمترین دردسری را برای کاربر ایجاد می کند ، اما بیشتر از سایر روش های تبلیغات توسط کاربران مشاهده می شود.
سیستم عامل های تبلیغاتی درون برنامه ای
بسترهای نرم افزاری ارائه دهنده خدمات تبلیغات موبایل در برنامه ها. این سرویس توسط شرکتهای ایرانی نیز ارائه می شود.
سایر بسترهای تبلیغاتی
Google AdWords ، سیستم های بازاریابی ایمیل و …
پانل های تجزیه و تحلیل بازاریابی
مانند klipfolio.com

بسیاری از موارد دیگر احتمالاً می توانند به لیست بالا اضافه شوند ، اما بیشتر مواردی که تاکنون بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را می توان در دسته های بالا یافت.

اکنون این مقاله را به گونه ای ادامه می دهیم که در هر صورت ، شما می خواهید از بین هر یک از دسته های بالا یک پلت فرم انتخاب کنید ، برای شما مفید خواهد بود.

مرحله ۱) نیازهای خود را از سیستم عامل های مختلف تعریف کنید

بدیهی است که قبل از تصمیم گیری و انتخاب ، باید بخوبی بدانیم که چه می خواهیم و به چه چیزهایی نیاز داریم. در اولین گام ، تیم یا مدیر بازاریابی شرکت باید بداند که مهمترین نیاز سیستم عاملها در آن زمان برآورده می شود ، تا بتواند بستر خود را از لیست مراحل صفر انتخاب کند.

برخی از این سیستم عامل ها فقط برای مدت زمان محدودی مورد استفاده قرار می گیرند ، اما گاهی اوقات برخی از این برنامه های وب برای برنامه های طولانی مدت انتخاب می شوند: به عنوان مثال Google Analytics.

بنابراین ، در این مرحله ، بازه زمانی و نیاز به بازه های زمانی نیز باید در نظر گرفته شود.

مرحله ۲) بهترین سرویس تبلیغات را پیدا کنید

تحقیق برای پلتفرم های تبلیغاتی مناسب

فرض کنید برای تبلیغات بعدی خود به تبلیغات کلیکی نیاز دارید. کدام سیستم را انتخاب خواهید کرد؟

اگر در زمینه بازاریابی دیجیتال تازه وارد هستید یا به عنوان مثال هیچ تجربه ای در سیستم عامل های تبلیغاتی کلیک کلیک ندارید و مطمئن نیستید که کدام یک بهتر از بقیه است ، باید در مورد سیستم مربوطه به شرح زیر تحقیق کافی کنید:

خدمات تبلیغاتی

هر یک از سیستم های ارائه شده در مرحله صفر محدود به یک یا چند احتمال نیست. به عنوان مثال ، تبلیغات درون برنامه ای شامل انواع مختلفی از تبلیغات بنری ، تمام صفحه ، ویدئو و … شما باید گزینه ای را انتخاب کنید که ترجیحاً دارای بسیاری از ویژگی ها و خدمات قابل قبول باشد (یا ، به عنوان مثال ، گزینه های تجزیه و تحلیل Google Analytics بسیار جامع تر از سایت مشابه شما تحت نام PIWIK).

قیمت گذاری

اگر سیستمی که به دنبال آن هستید رایگان نیست ، باید برنامه های قیمت گذاری و همچنین ویژگی های ارائه شده در هر طرح را با دقت در نظر بگیرید ، زیرا گاهی اوقات این ویژگی می تواند تأثیر زیادی در کارایی شما داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر در یک تبلیغ مشابه هر کلیک یک سیستم ۵۰۰ تومانی باشد ، این عدد مستقیماً روی ROI و معادلات عملکرد مالی کمپین شما تأثیر می گذارد.

شبکه توزیع تبلیغات

مهمترین عامل در بسترهای تبلیغاتی گستردگی شبکه نمایش تبلیغات و در دسترس بودن طیف گسترده ای از شبکه های نمایش تبلیغات بسته به نوع عملکرد و مخاطبان است. بستر تبلیغاتی مورد نظر شما باید در اختیار مخاطبان با مشخصات دموگرافیکی مختلف قرار گیرد که مخاطبان شما در طیف وسیعی از شبکه های ایرانی هستند.

سیستم گزارشگری (آمار تحلیلی)

آمار تحلیلی پلتفرم های آنلاین دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال دانش داده است و یک متخصص بازاریابی دیجیتال باید قادر به تجزیه و تحلیل داده ها یا تفسیر داده های تحلیلی باشد. بسته به موضوع این مقاله ، شما باید بسترهایی را انتخاب کنید که گزارشهای دقیق و جامعی از کلیه فعالیتهای شما ارائه دهند تا بتوانید از آنها برای بهینه سازی فعالیتهای خود استفاده کنید.

درخواست

این گزینه را هرگز فراموش نکنید. همیشه سعی کنید با افراد فعال در بازاریابی دیجیتال ارتباط برقرار کنید و از تجربیات آنها در زمینه های مختلف بازاریابی دیجیتال س askال کنید.

به نظر می رسد شما می توانید سیستم عامل خود را مطابق توضیحات بالا انتخاب کنید! اما هنوز برای اطمینان از انتخاب خود باید ادامه این مقاله را بخوانید ، زیرا انجام انتخاب های اشتباه در این زمینه می تواند هفته ها برنامه ریزی و بودجه شما را هدر دهد.

مرحله ۳) آزمون و خطا

با توجه به اینکه در مورد کلمات نیست! در مرحله دوم ، ما توانستیم بستر مناسب از نظر کلمات را انتخاب کنیم. اما آیا این بستر در عمل می تواند نیازها و انتظارات ما (یا نیازهای ما) را برآورده کند؟

سه روش برای یافتن پاسخ این سوال وجود دارد:

از نسخه آزمایشی سرویس تبلیغات استفاده کنید

استفاده آزمایشی از پلتفرم های تبلیغاتی آنلاین دیجیتال مارکتینگ

برخی از سیستم عامل هایی که برنامه های بلند مدت پولی را می فروشند معمولاً برای چند هفته استفاده رایگان را برای همه ارائه می دهند. این ویژگی می تواند فرصت خوبی برای آشنایی کامل شما با محیط پلتفرم ، ویژگی های آن ، نحوه کار و عملکرد آن فراهم کند ، بنابراین می توانید قبل از پرداخت هزینه و تصمیم نهایی خود در تصمیم خود اطمینان داشته باشید.

با نوع سیستم عامل ها آزمایش کنید

اگر نوع بستر مربوطه شامل موارد فوق نباشد (به عنوان مثال بسترهای تبلیغاتی) ، بهترین و معقول ترین روش برای اطمینان از کیفیت سیستم ، آزمایش عملی آن است. برای این منظور می توانید بودجه محدودی را در بستر مناسب هزینه کنید و از قابلیت ها و خدمات آن استفاده کنید و در صورت رضایت ، آن را به عنوان بستر اصلی و شماره یک خود انتخاب کنید.

سایر نکات مهم هنگام انتخاب بستر تبلیغاتی

نکات مهم در انتخاب پلتفرم دیجیتال مارکتینگ

علاوه بر آنچه قبلاً گفتم ، موارد مهم دیگری نیز برای انتخاب بسترهای تبلیغاتی وجود دارد که در زیر به شما ارائه می شود:

چالش “ارز” را فراموش نکنید!

اگر سیستم عامل شما مدل ایرانی ندارد ، حتماً نوسانات ارزی و نحوه تأمین آنها را در نظر بگیرید. به دلیل افزایش اخیر ارزش دلار ، بسیاری از استارت آپ های ایرانی که از خدمات سایت های بین المللی استفاده کرده اند با خسارات و مشکلات زیادی روبرو شده اند.

به تخصص فنی و تیم بازاریابی توجه کنید

برخی از این سیستم عامل ها ممکن است برنامه ریزی بازاریابی تحلیلی ، اجرایی یا حتی دیجیتال را انجام دهند ، اما شما باید هنگام استفاده بهینه از این سیستم عامل ها ، تجزیه و تحلیل داده ها ، بهینه سازی و گزارش دهی ، دانش و تجربه تیم خود را در نظر بگیرید. دادن. حتی اگر اعتقاد بر این نیست که توسط یک شخص مناسب اداره نمی شود ، بهترین پلتفرم را انتخاب می کنید ، این پلتفرم کمکی به شما نمی کند.

به آرم مشتری توجه نکنید!

اگر از سابقه و سابقه فعالیت پلتفرم اطلاع ندارید ، آرم مشتریان آنها را نادیده بگیرید و از آنها به عنوان معیار انتخاب خود استفاده نکنید ، اما از مرحله تحقیق شرح داده شده در این مقاله استفاده کنید.

برای اثبات ادعای خود تلاش کنید

در اینترنت نمونه های واقعی تبلیغات آنلاین را جستجو کنید. به دنبال سایت ها یا برنامه هایی باشید که نمونه های عینی تبلیغات مورد نظر شما را نمایش می دهند تا در عمل بتوانید ارزش آنها را درک کنید.

نتیجه گیری در انتخاب بهترین سرویس تبلیغات آنلاین

پلتفرم آنلاین تبلیغات دیجیتال

استفاده از سیستم عامل ها بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی دیجیتال است و یک بازوی اجرایی-تحلیلی مهم برای شرکت های اینترنتی محسوب می شود.

به همین دلیل شما باید بتوانید بهترین سیستم عامل ها را شناسایی کرده و بیشترین بهره را از آنها ببرید. اما به خاطر داشته باشید که در بازاریابی دیجیتال ، هیچ چیز مطلقا وجود ندارد و پلتفرم برتر امروز ممکن است فردا به مقام دوم و سوم سقوط کند. بنابراین همیشه اخبار را دنبال کنید تا از سیستم عامل های جدید یا به روزرسانی عملکردها و خدمات از سیستم عامل های دیگر مطلع شوید.

در این مقاله سعی کردم تجربه خود را در این زمینه با شما در میان بگذارم. لطفاً در قسمت نظرات مشخص کنید که در چه مناطقی به مطالب آموزشی نیاز دارید تا موضوع مقاله های آینده را بر اساس نظرات خود انتخاب کنید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *