×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » روش شمارش نصب‌های حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ
26 نوامبر 2020

روش شمارش نصب‌های حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ

بازاریابی اینفلوئنسر در اینستاگرام یکی از محبوب ترین روش های تبلیغاتی امروزه است و اخیراً مورد استقبال بسیار زیاد شرکت ها و بازاریابان ایرانی قرار گرفته است. افزایش آگاهی از برند ، افزایش کلیک ، افزایش نرخ تبدیل و نصب برنامه ها از مزایای بازاریابی تأثیرگذار است. اما آیا راهی برای اندازه گیری عملکرد اینفلوئنسرها وجود دارد؟ آیا پرداخت هزینه افراد با نفوذ مقرون به صرفه است؟ با وجود مزایای فراوان این روش تبلیغاتی ، ردیابی اینفلوئنسرها از اینفلوئنسر مارکتینگ و ارزیابی عملکرد اینفلوئنسرها در اینستاگرام به آسانی ردیابی سایر کمپین های تبلیغاتی نیست.

آیا اینفلوئنسر مارکتینگ است ، مارک تجاری است یا بازاریابی مستقیم؟

اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی مستقیم است یا برندینگ؟

بازاریاب های تلفن همراه در جذب کاربران از طریق کانال هایی مانند فیس بوک و گوگل تبحر دارند. در این روش ها ، شما هزینه زیادی برای نصب برنامه صرف می کنید و می توانید نصب را پیگیری کنید تا ببینید چقدر به کسب و کار شما منجر می شود. تفاوت های ظریفی بین تبلیغات و نصب برنامه وجود دارد. بنابراین ، جذب کاربران از طریق این کانال ها بخشی از بازاریابی مستقیم است.

از طرف دیگر ، بازاریابی تأثیرگذار بر اساس KPI های تعریف شده می تواند بخشی از بازاریابی نام تجاری و روش های بازاریابی مستقیم باشد. حتی اگر افراد با نفوذ در جذب کاربر عملکرد خوبی نداشته باشند ، بازهم برای کسب و کار مفید است. با مطالعه سایر شاخص ها مانند کلیک و برداشت از اینفلوئنسر مارکتینگ ، می توان نتیجه گرفت که تبلیغات تولید شده توسط اینفلوئنسرها ارزش افزوده ای برای برند ایجاد می کند. اگرچه روشهای تأثیرگذار بازاریابی تاکنون موفقیت آمیز بوده است ، اما نقطه ضعف آن گران و گران بودن است. به همین دلیل است که بازاریابان باید این روش را به عنوان یک کانال پاسخ مستقیم ارزیابی و ارزیابی کنند.

اگرچه نتایج بازاریابی اینفلوئنسر را نمی توان در سطح کاربر مشاهده کرد ؛ در بالای قیف بازاریابی ، تأثیر مثبت بازاریابی تأثیرگذار بر شاخص های اصلی (KPI) مشهود است. بازاریابان با نفوذ بدون شک تعداد بازدید از وب سایت یا تعداد برنامه های نصب شده را افزایش می دهند. بنابراین ، بازاریابان موبایل به طور فزاینده ای مایل به صرف پول در بازاریابی تأثیرگذار هستند.

درباره نحوه عملکرد بازاریابی تأثیرگذار حدس های هوشمندانه بزنید

ردیابی نصب‌های حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ

نکته مهم در مورد محاسبه نصب های بازاریابی اینفلوئنسر (و سایر کانال های بازاریابی غیرقابل ردیابی) این است که دستیابی به دقت ۱۰۰٪ در اندازه گیری و نسبت دادن نصب های اینفلوئنسر غیرممکن است. به همین دلیل بازاریاب ها شاخص های ارگانیک / پولی را اندازه گیری می کنند.

هدف از این مدل انتساب ایجاد فرمولی برای تخمین هوشمندانه و دقیق تعداد نصب های تولید شده توسط بازاریابی تأثیرگذار است. هدف از این فرمول تعیین شاخص اساسی نصب های روزانه مورد انتظار و اندازه گیری روند رشد نصب های روزانه در طی بازه زمانی انتشار تأثیرگذارها است. فرمول به ساده ترین شکل ممکن است:

فرمول محاسبه نصب‌های حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ

همانطور که از فرمول مشاهده می کنید ، برای محاسبه تأثیر بازاریابی اینفلوئنسر ، شما باید نصب های روزانه مورد انتظار را که شامل بازاریابی اینفلوئنسر نیستند ، از آمار گذشته کسر کرده و از نصب های فعلی (از جمله بازاریابی تأثیرگذار) کم کنید. تعداد تقریبی تأثیرگذارهای نصب شده. بازاریابی کنید.

در واقع فرمولها و مدلهای اصلی پیچیده تر از فرمولهای فوق هستند ، اما هدف این مقاله ساده و کاربردی بودن آنهاست. در نتیجه ، شما فقط نیاز به یافتن دو چیز برای ارزیابی اثربخشی بازاریابی تأثیرگذار بر اساس فرمول فوق دارید:

به طور معمول ، بدون بازاریابی تأثیرگذار ، برنامه شما به طور متوسط ​​چند بار در روز نصب می کند؟ (تعداد نصب مورد انتظار)
تعداد نصب های روزانه برنامه شما در هنگام ارسال پست های اینفلوئنسر چقدر بود؟ (شماره نصب واقعی)
اطلاعات مربوط به تعداد تاسیسات ارگانیک (معیار ارگانیک)

نصب اصلی ارگانیک تعداد نصب هایی است که می خواهید در یک روز عادی دریافت کنید. ابتدا بازاریابان باید بتوانند شاخص های اساسی را بدست آورند تا بتوانند تأثیر بازاریابی تأثیرگذار را بسنجند. شاخص اساسی اساساً عددی است که تحت تأثیر بازاریابی قرار نمی گیرد. در نتیجه ، بازاریابان می توانند با مقایسه تعداد شاخص های پایه و بازاریابی تأثیر ، تأثیر بازاریابی خود را بسنجند. یافتن اصول اولیه آسان است ؛ البته دستیابی به دقت ۱۰۰٪ غیرممکن است. برای به دست آوردن این داده ها ، باید از سرویس های MMP (Mobile Measurement Partner) مانند Metrix ، adjust ، Tune ، appsflyer و tapstream استفاده کنید. سرویس تلفن همراه آنها می تواند به شما در درک تعداد نصب و منبع جذب کمک کند. علاوه بر این ، می توانید اطلاعات دقیق تری مانند موقعیت جغرافیایی ، سیستم عامل تلفن یا مدل دستگاه تلفن همراه کاربر را بدست آورید.

برای دریافت نصب اولیه ، باید داده های نصب برنامه (شماره نصب ، زمان نصب و منبع نصب) را در چند هفته گذشته خارج کرده و یک اکسل مشابه شکل زیر ایجاد کنید. سه هفته گذشته زمان خوبی برای جمع آوری داده ها بوده است. اگر فعالیتهای تعامل کاربر را در کانالهای دیگر اجرا می کنید ، لطفاً تعداد نصب برای هر منبع (منبع ۱ ، منبع ۲ …) را به طور جداگانه در Excel نمایش دهید.

اکسل خروجی از اتریبیوشن

برای به دست آوردن فهرست اولیه ، فقط باید داده ها را به صورت زیر به صورت مرتب مرتب کنید و سپس از تابع Excel Median برای بدست آوردن قسمت میانی داده ها استفاده کنید. بهتر است از واسطه استفاده نکنید بلکه از واسطه استفاده کنید. زیرا در این حالت داده های منسوخ وارد محاسبه نمی شوند. در این مثال ، تعداد متوسط ​​نصب های ارگانیک روزانه در یک دوره ۲۰ روزه ۹۳۵۰۱ است.

محاسبه میانه داده‌ها

سایر تکنیک ها برای سنجش دقیق تر عملکرد بازاریابی تأثیرگذاران
۱- از ایجاد تغییرات زیاد در داده ها خودداری کنید

برای اندازه گیری دقیق تر شاخص پایه ، نباید اجازه دهید داده ها تغییر کنند. زیرا این تغییرات باعث تغییر شاخص اساسی می شود. برای اینکه بتوانید نصب را به طور مناسب بین افراد با نفوذ توزیع کنید ، باید اطمینان حاصل کنید که تغییر روزانه تعداد نصب ها ناشی از تبلیغات فروش افراد با نفوذ و دلیل دیگری است. بنابراین ، باید سایر روشهای بازاریابی آفلاین را که ردیابی آنها آسان نیست ، متوقف کنید. توصیه ما این است که داده ها را ۲-۳ روز قبل و بعد از انتشار به اصطلاح اینفلوئنسر تمیز نگه دارید. این اثرات سایر تلاش های بازاریابی را تثبیت کرده و به یک معیار بالاتر می رسد.

۲٫ نتایج موقعیت های تأثیرگذار را تحلیل کنید

آنالیز نتایج پس از پست اینفلوئنسر

اگر قبلاً از Influencer Marketing استفاده کرده اید ، از افزایش ناگهانی نصب برنامه خود در روز انتشار Influencer Marketing و چند روز بعد ، شوکه نخواهید شد. بدین ترتیب ، موفقیت بازاریابی اینفلوئنسر با روند نصب بیشتر پس از ارسال اینفلوئنسر نسبت به روزهای گذشته اندازه گیری می شود.

برای پر کردن فرمول و محاسبه تعداد نصب های منتسب به بازاریابی اینفلوئنسر ، باید به سرویس Attribution یا MMP معتبر برگردید و در طی سه روز از ارسال اینفلوئنسر ، داده های مشابه را جمع آوری کنید. پس از آن ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که از همان فایل اکسل استفاده کنید و داده های جدید را در ردیف ها قرار دهید.

در این مثال ، اینفلوئنسر تبلیغات شما را در روز ۲۴ ارسال کرد. در مرحله بعدی ، باید تعداد نصب های افزایشی را از روز ۲۴ تا سه روز آینده محاسبه کنید. دو خط به پرونده اکسل خود اضافه کنید. خط اول تعداد نصب های اولیه را که قبلا توضیح داده شد ، نشان می دهد و خط پایین تفاوت بین نصب های ارگانیک و نصب های اصلی را نشان می دهد.

محاسبه نصب‌های پایه

۳- CPI را محاسبه کنید

سخت ترین قسمت کار. هزینه هر نصب در Influencer Marketing یا CPI با استفاده از فرمول زیر محاسبه می شود:

فرمول محاسبه CPI

با فرض اینکه دیگر تلاش بازاریابی در طی این سه روز انجام نشده باشد ، مجموع نصب هایی که در آن دوره به اینفلوئنسرها نسبت داده می شود ، نصب های بازاریابی تأثیرگذاران را در اختیار شما قرار می دهد. تقسیم هزینه تأثیرگذار بر تعداد نصب های نصب شده ، CPI تأثیرگذار را به همراه دارد.

۴- سطح انتظار خود را از هر تأثیرگذار تعیین کنید.

رتبه‌بندی اینفلوئنسرها

نتیجه بازاریابی اینفلوئنسر در افراد مختلف متفاوت است. هرگز نمی توانید از تأثیرگذاران مختلف نتایج یکسانی را انتظار داشته باشید. مشخصات دموگرافیک هر یک از عوامل تأثیرگذار (سن ، جنس ، مکان و غیره) ، تعداد دنبال کنندگان و محتوای آگهی پارامترهایی هستند که بر تأثیرگذار بودن و موفقیت تأثیرگذار در جذب کاربران به برنامه شما تأثیر دارند.

توجه به این نکته مهم است که این روش نیاز به دسترسی به داده های خاص دارد (داده هایی که فقط تحت تأثیر بازاریابی تأثیرگذار است). دسترسی به چنین داده هایی همیشه امکان پذیر نیست. زیرا بیشتر کمپین های تبلیغاتی همزمان در کانال های مختلف و حتی با تأثیرگذارهای مختلف اجرا می شوند. اختصاص نصب و محاسبه CPI برای هر تأثیرگذار هنگامی که از روشهای مختلف بازاریابی به طور همزمان استفاده می شود ، یک مدل انتساب پیچیده تری است.

روش توزیع نصب های بازاریابی اینفلوئنسر ارائه شده در این پست را می توان برای سایر روش های بازاریابی غیر مستقیم مانند تبلیغات پادکست استفاده کرد.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *