×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » راه های جلوگیری از لغو نصب اپلیکیشن‌ توسط کاربر
24 نوامبر 2020

راه های جلوگیری از لغو نصب اپلیکیشن‌ توسط کاربر

پس از بارگیری برنامه توسط کاربر ، برنامه شما باید آنقدر جذاب باشد که کاربر از دانلود برنامه راضی باشد و پس از مدتی نصب را لغو نکند. طبق مطالعه انجام شده توسط Appsflyer ، نرخ حذف نصب پس از ۳۰ روز بارگیری برنامه حدود ۲۸٪ است. بنابراین از هر ۱۰ کاربر ۳ در مدت زمان کوتاهی برنامه را حذف نصب می کنند.

پس از صرف هزینه های زیاد در منابع و کانال های مختلف برای جذب کاربران جدید ، برای حفظ این کاربران چه باید کرد؟ در این مقاله ، لیستی از این موارد را توضیح خواهیم داد. اما ابتدا باید دلیل حذف را درک کنید تا راههای جلوگیری از این اتفاق را بفهمید.

دلیل حذف نصب برنامه ها توسط کاربران

همانطور که گفته شد ، اولین قدم برای کاهش میزان حذف نصب ، شناسایی علل آن است. رضایت یا عدم رضایت کاربر از برنامه معمولاً به یک یا سه دلیل اصلی تقسیم می شود: ۱- استفاده از برنامه ، ۲- برنامه ۳- اعتماد به عملکرد جدید.

برخی از دلایل حذف نصب برنامه شامل موارد زیر است:

۱- عدم مزیت رقابتی در کاربردهای مشابه (عدم مزیت رقابتی)

در حال حاضر میلیون ها برنامه در بازار وجود دارد و اگر برنامه شما به سرعت انتظارات کاربر را برآورده نکند ، چندین گزینه وجود دارد. اگر برنامه با یک برنامه مشابه عملکرد بهتری دارد ، چرا کاربر باید از برنامه شما استفاده کند؟

۲- وجود مشکلات فنی (اشکالات فنی و فنی)

یکی از جدی ترین مشکلات از دید کاربر ، استفاده از برنامه ای است که به دلیل مشکلات فنی همیشه قطع ، بسته یا به طور خودکار بسته می شود.

۳- مصرف سریع باتری (تخلیه باتری)

به طور کلی ، مصرف سریع باتری های موبایل یکی از رایج ترین شکایات کاربران تلفن های هوشمند است. در صورت سو mal عملکرد برنامه ، احتمال حذف نصب برنامه بسیار زیاد است.

۴- فرآیند سوار شدن روی بد در ابتدای استفاده از برنامه (روند ضعیف سوار شدن)

هرچه مرحله پردازش برنامه شما طولانی تر باشد ، احتمال از دست دادن کاربر در مرحله اولیه بیشتر است. همچنین اگر مراحل نصب و ثبت نام برای کاربر طولانی باشد و گزینه های زیادی وجود داشته باشد ، کاربر ادامه مرحله را لغو می کند. راه حل هایی مانند ورود به سیستم حساب Google یا حساب رسانه اجتماعی شما می تواند این مشکل را برطرف کند.

۵- مشکلات کاربران به دلیل مسائل حریم خصوصی

حفظ حریم خصوصی یکی از نگران کننده ترین موارد برای کاربران برنامه است. بنابراین ، برنامه هایی که به مجوزهای بالا احتیاج دارند این نگرانی را در کاربران افزایش می دهند و اغلب قبل از انجام تنظیمات استفاده از برنامه را متوقف می کنند. اگر حقوق دسترسی به هدف اصلی برنامه ابلاغ نشود ، در این مرحله بسیاری از کاربران از دست می روند. به عنوان مثال ، اگر یک برنامه بانکی درخواست دسترسی به میکروفون یا برنامه سرویس تاکسی آنلاین درخواست دسترسی به آلبوم و دوربین را داشته باشد ، باید برای کاربر مشکوک باشد.

۶-از برنامه استفاده نکنید (برنامه بدون استفاده)

در برخی موارد ، هنگامی که کاربران احساس می کنند مدت طولانی از برنامه شما استفاده نکرده اند ، تمایل دارند برنامه را حذف کنند تا فضای بیشتری در تلفن داشته باشند. بنابراین ، توسعه برنامه هایی که فضای زیادی را در دستگاه های تلفن همراه اشغال می کنند ، فایده ای ندارند.

راهکارهای حذف نصب برنامه چیست؟
۱- همه چیز را رعایت کنید.

در مقایسه با ابزارهای آفلاین ، مهمترین مزیت استفاده از ابزارهای دیجیتالی توانایی ردیابی و نظارت بر تمام مراحل تعامل کاربر است. اگر دیدید که یک کاربر در حال نصب برنامه شما است ، اما دلیل آن را نمی دانید ، هرگز نمی توانید مشکل را برطرف کرده و برنامه خود را بهینه کنید. معمول ترین راه برای نظارت و تجزیه و تحلیل رفتار کاربر ، استفاده از خدمات شخص ثالث است که می تواند داده های کاربر را از ابتدا تا انتهای سفر مشتری جمع آوری کند. همچنین سرویس هایی برای تشخیص علل حذف نصب و خرابی کاربر اختصاص داده شده است.

۲٫ نظرات و نظرات در مورد برنامه خود را جدی بگیرید.

روش دیگر برای یافتن مشکلات برنامه که باعث حذف برنامه می شود توجه ویژه به نظرات و بازخورد است. بخش یادداشت ها در App Store می تواند داده های ارزشمند و مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. برای نتایج بهتر ، باید به نظرات منفی و مثبت توجه کنید. اگر نظرات مثبتی دیدید ، لطفا سعی کنید ویژگی های مثبتی را که در نظرات ذکر شده است ، بهبود ببخشید. همچنین ، لطفاً بررسی های منفی را بخوانید و سعی کنید در اسرع وقت مسائل مربوط به بررسی های منفی را حل کنید.

برای کمک به کاهش نظرات منفی درباره برنامه خود ، لطفاً پیام های درون برنامه ای را بررسی کنید (این کانال ارتباطی بین کاربر و شماست) و مشکلات هر کاربر را به روشی خصوصی و مستقیم برطرف کنید. این باعث می شود مخاطب احساس بهتری داشته باشد ، بنابراین کاربران می توانند بدون دریافت هیچ پاسخی در مکان های عمومی نظرات خود را ارسال کنند. با استفاده از این بازخورد ، می توانید نکات اساسی را برای به روزرسانی بعدی برنامه پیدا کنید. از طرف دیگر ، کاربران از این روش راضی خواهند بود. زیرا مشکل به سرعت برطرف شد و برنامه شما حذف نصب نشد.

۳- اعلان های ارزشمند ارسال کنید.

اگر به درستی انجام شود ، ارسال نوتیفیکیشن بسیار مفید خواهد بود و برنامه شما را در ذهن شنوندگان نگه می دارد. اما اگر به طور نامناسب استفاده شود ، نتیجه عکس می دهد و باعث ناراحتی کاربر می شود.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در ارسال موفقیت آمیز اعلان های فشاری آورده شده است:

کوتاهش کن اعلان های کمتر از ۲۴ نویسه را بخوانید و کلیک کنید.
مربوط به کاربر. برای ارسال پیام های شخصی و مرتبط به هر کاربر ، باید از داده های جمع آوری شده از طریق ردیاب استفاده کنید. داده ها باید براساس رفتار کاربر در داخل برنامه و استفاده از قسمت های مختلف برنامه تقسیم شوند.
به برنامه خود ارزش دهید. پیامی که ارسال می کنید باید کاربران را به استفاده بیشتر از برنامه ترغیب کند.
۴- به روزرسانی های منظم برنامه خود را منتشر کنید.

اگر برنامه شما ، با وجود داشتن بیش از ۵ میلیون برنامه در فروشگاه های مختلف برنامه ، مطابق با نیاز کاربر مرتباً به روز نمی شود ، خطر جایگزینی برنامه شما با برنامه رقیب دیگری که به طور مداوم به روز می شود ، وجود دارد.

ارائه به روزرسانی های منظم و مفید برنامه یکی از دلایل وفاداری کاربران به برنامه شما است. این به روزرسانی ها می توانند شامل هر چیزی باشند. رفع اشکالات جزئی ، تغییر ظاهر برنامه یا افزودن ویژگی ها و ویژگی های جدید به برنامه. مردم همیشه به دنبال جدیدترین و بهترین ویژگی ها هستند ، اگر این ویژگی را در اختیار آنها قرار دهید ، از آن استقبال کرده و به یک کاربر وفادار برنامه شما تبدیل می شوند.

۵- تجربه کاربری با کیفیت بالا را ارائه دهید.

اگر برنامه شما به اندازه کافی خوب نیست و کاربران دوست ندارند از برنامه شما استفاده کنند ، می توانید از گزینه های دیگر برای جایگزینی برنامه خود استفاده کنید. یک تجربه کاربری با کیفیت بالا جنبه ها و استانداردهای زیادی دارد. استانداردهای بزرگتر (مانند قابلیت های بصری برنامه یا تجربه کاربری شخصی بر اساس ترجیحات کاربر) و استانداردهای کوچکتر (مانند دستور زبان و هجی کلمات).

اگر برنامه شما بتواند با کمترین دردسر یک تجربه کاربری مورد انتظار را ایجاد کند ، قطعاً رقابت را شکست می دهد.

نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *