×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » راهکاری عالی برای یافتن یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب
14 نوامبر 2020

راهکاری عالی برای یافتن یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب

امروزه بیشتر دارندگان اصلی برند از تبلیغات دیجیتال برای تبلیغ برند خود استفاده می کنند. اما کدام آژانس تبلیغاتی را باید از بین همه آژانس های بازاریابی دیجیتال انتخاب کرد. این همیشه یکی از چالش های پیش روی آنها بوده است.

اگر صاحب نام تجاری هستید و می خواهید با یکی از آژانس های تبلیغاتی برند خود کار کنید ، باید معیارهای این انتخاب را در نظر بگیرید. در این مقاله ، نکاتی را برای کمک به شما در ارزیابی بهتر آژانس های بازاریابی دیجیتال و در نهایت انتخاب مناسب ترین ، پیدا خواهید کرد.

ساختار سازمانی شرکت

ساختار سازمانی نشان دهنده نظم و پاسخگویی بخشهای مختلف آژانس تبلیغات دیجیتال است.

یک آژانس بازاریابی دیجیتال خوب باید واحدهای زیر را برای ارائه خدمات مختلف داشته باشد:

الف) دپارتمان خدمات مشتری

دپارتمان خدمات مشتری با مشکلات و مشکلاتی که مشتریان روبرو هستند ، سروکار دارد. نحوه کار این بخش در یک آژانس تبلیغاتی نشان می دهد که مشتریان چقدر برای این آژانس تبلیغاتی مهم هستند.

  • آژانس تبلیغاتی

    ب) واحد تحلیل دیتا و داده‌کاوی

    یک آژانس تبلیغاتی دیجیتال مطلوب، آژانسی است که بتواند تبلیغات شما را به افراد مرتبط و در مکان و زمان مناسب نمایش دهد. هدفمندی نمایش تبلیغات بر اساس رفتار افراد در گذشته بر عهده واحد تحلیل دیتای آژانس‌های تبلیغاتی است؛ بنابراین، می‌توان گفت هر چقدر این واحد قوی‌تر عمل کند و تبلیغات شما را هدفمندتر نمایش دهد، با صرف هزینه و وقت کمتر می‌توانید به تأثیرگذاری بیشتری دست یابید.

    توجه داشته باشید که ویژگی انتخاب هدفمند مخاطبان یکی از کلیدی‌ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ  نسبت به تبلیغات سنتی و آفلاین است. آژانس‌های خوب معمولاً ویژگی انتخاب هدفمند مخاطبان با مشخصه‌هایی مثل موقعیت جغرافیایی، دستگاه نمایش‌دهنده و … را در ابتدای ساخت کمپین در اختیار مشتریان قرار می‌دهند؛ اما بهترین آژانس‌های تبلیغاتی از داده‌های Real-time و هوش مصنوعی برای هدفمندی در لحظه استفاده می‌کنند. این کار در تخصص تیم‌های حرفه‌ای مسلط به یادگیری ماشین و داده‌کاوی است که آژانس‌های معدودی از آن برخوردار هستند.

    ج) واحد طراحی و گرافیک

    چیزی که در نهایت توسط آژانس‌های تبلیغاتی به مخاطبان شما نمایش داده می‌شود، محتوای خلاقانه شامل بنر، گیف و یا ویدئو است. تولید این محتواهای خلاقانه بر عهده تیم گرافیک یک آژانس تبلیغاتی است. هر چقدر تیم گرافیک بهتر بتواند از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف برای انتقال پیام تبلیغ شما به مخاطبانتان استفاده کند، تاثیرگذاری تبلیغ بر مخاطبانتان بیشتر خواهد بود.

    آژانس تبلیغاتی

    د) واحد زیرساخت و سرور

    یک آژانس تبلیغاتی خوب باید بتواند محتواهای تبلیغاتی شما مانند بنر، گیف یا ویدئو را به‌سرعت بارگذاری‌ کند و آن‌ها را در کمترین زمان ممکن به مخاطبانتان نمایش دهد. چرا که کمترین تأخیر در نمایش تبلیغات می‌تواند باعث نارضایتی مخاطبان شما و بی‌توجهی آنان به تبلیغتان شود.

    وظیفه تیم زیرساخت و سرور یک آژانس تبلیغاتی این است که اولاً محتواهای تبلیغاتی شما را در کمترین زمان ممکن بارگذاری کنند و ثانیاً سرورها را آن‌قدر خوب مدیریت کنند که حتی در صورت بروز مشکل در یکی از قسمت‌های زیرساخت کشور، خللی در نمایش تبلیغات شما به مخاطبانتان ایجاد نشود.

    آژانس تبلیغاتی

    ه) واحد استراتژی مارک و تبلیغات

    اگر برای شما مهم است که کار درستی از کمپین خود انجام دهید ، نتایج آن را ردیابی کنید و به طور مداوم کمپین های خود را بهینه کنید ، باید آژانس های تبلیغاتی را انتخاب کنید که یک مدیر اختصاصی به شما اختصاص دهند. در صورت بروز مشکل در یک کمپین تبلیغاتی ، مدیر کمپین بلافاصله با شما تماس گرفته و اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام می دهد. گزارش منظم وضعیت کمپین و بهینه سازی رسانه برای اطمینان از تحقق هدف شما در پایان کمپین از مزایای استفاده از مدیر اختصاصی کمپین است.

    ج) بلوک خلاق

    اگر اطلاعات بازاریابی ندارید ، باید یک آژانس تبلیغاتی با یک تیم خلاق انتخاب کنید. تیم خلاق ایده های خلاقانه ای برای بهبود برند شما به شما ارائه خواهد داد.

    برنامه های جامع جایگذاری تبلیغات را از طریق چندین کانال دیجیتال ارائه دهید ، ویدئوی تبلیغاتی خود را طوفان فکری کنید ، به شما در انتخاب متن مناسب تبلیغات برای کمپین خود کمک کنید ، انتخاب مناسب ترین استودیوی تولید فیلم و … را از جمله خدمات ارائه شده توسط بخش خلاقیت بررسی و پشتیبانی کنید.

    نیروهای تیمی و اصلی

    از آنجا که هدف یک آژانس بازاریابی دیجیتال ارائه خدمات است و این خدمات توسط افراد (تیم اصلی) ارائه می شود ، رزومه کارمندان و سوابق می توانند اثربخشی آن را تعیین کنند. رزومه و سوابق کارمندان آژانس شامل تحصیلات ، تخصص ، ارشدیت و سن آنها است. این اطلاعات را می توان معمولاً از طریق بررسی نمایه های LinkedIn یا سایتهای شخصی اعضای تیم به دست آورد.

    تنوع و تعداد مشتری

    شما باید با بررسی مواردی از قبیل تنوع مشتری در صنایع مختلف ، تعداد مشتری ، وفاداری مشتری (خدمات مداوم به مشتری) و تنوع خدمات ارائه شده به مشتری ، از اثربخشی یک آژانس تبلیغاتی مطلع باشید.

  • آژانس تبلیغاتی
  • صورتحساب (گردش مالی) درآمد و اندازه آژانس بازاریابی دیجیتال

    این می تواند قدرت و اندازه مجموعه را نشان دهد. از آنجا که صحبت در مورد درآمد در بازار ایران کمی دشوار است ، می توان این بخش را به صورت چهار گزینه و تقریباً در چهار بازه اندازه گیری کرد.

    لطفا توجه داشته باشید که بزرگتر بودن لزوماً به معنای بهتر بودن هنگام ارائه خدمات نیست. از آنجا که تولید و مصرف خدمات باید همزمان اتفاق بیفتد. همراه با این بخش ، بسیاری از معیارهای دیگر باید در نظر گرفته شود.

    خدمات ارائه شده

    الف) تبلیغات موبایل (ارائه خدمات یا خرید خدمات)

    ب) تبلیغات آنلاین (ارائه خدمات یا خرید خدمات)
    ج) تبلیغات در شبکه های اجتماعی (تلگرام ، اینستاگرام و …)
    د) تولید محتوا (فیلم + بنر + بنر تعاملی و …)
    ه) صفحه فرود
    ز) انواع کمپین ها (CPM-CPCV-CPC-CPI-CPA)
    ر) سرویس ارسال اعلان ، ایمیل ، پیام کوتاه و سرویس

    ه) قابلیت اتصال به سیستم های مختلف ردیابی (Attributions and Tracker)

    ج) داشتن یک شبکه رسانه ای انحصاری برای پخش تبلیغات و توجه به رتبه بندی آنها از جنبه های مختلف از جمله رتبه الکسا ، نصب و …

    فرصت هایی برای تجزیه و تحلیل کمپین و ارتباط با ردیاب های معروف جهان

    از آنجا که مزیت تبلیغات دیجیتال نسبت به تبلیغات سنتی توانایی تأثیرگذاری بر مخاطبان است ، بنابراین اتصال به ردیاب ها و اشخاص ثالث در جهان ، امکان تجزیه و تحلیل داده ها ، داشتن تیم داده کاوی ، آشنایی با پنل ها و … می تواند از نقاط قوت یک آژانس تبلیغاتی باشد.

    آژانس تبلیغاتی

  • قابلیت های آژانس تبلیغاتی

    قابلیت های یک آژانس بازاریابی دیجیتال می تواند معیار مهمی برای قدرت آن باشد. لطفا به موارد زیر توجه داشته باشید:
    الف) تعداد برداشت های روزانه
    ب) تعداد کلیک در روز
    ج) سوابق نصب برنامه
    د) تعداد اقدامات (ثبت نام ، سفارش ، خرید و غیره)

    در دسترس بودن سایتهای تبلیغاتی اختصاصی

    آیا توجه کرده اید که آیا این آژانس بازاریابی دیجیتال دارای یک پلت فرم تبلیغاتی مانند بستر تبلیغات ویدیویی است ، کلیک های انجام شده دارد یا خیر؟

    در واقع ، شما باید بدانید که آژانس واسطه ای برای فروش نمایندگی های دیگر است یا فقط فروشنده رسانه های خود است. آژانسي كه مي تواند با چند رسانه عمومي تعامل و فروش داشته باشد ، اهرم هاي بيشتري براي موفقيت در مبارزات شما خواهد داشت.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *