×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » راهکارهایی مهم برای تولید محتوا
21 نوامبر 2020

راهکارهایی مهم برای تولید محتوا

در این مقاله ، ما در مورد چگونگی ایجاد محتوا برای مخاطبان خود صحبت خواهیم کرد و به نکاتی اساسی برای ایجاد محتوای جذاب اشاره خواهیم کرد .

اگر در زمینه بازاریابی ، نوشتن متن یا کار خود مشغول هستید ، نباید قدرت کلمات را دست کم بگیرید. با خلاقیت و انتخاب کلمات کلیدی و عبارات مناسب می توانید با مخاطبان خود ارتباط موثری برقرار کنید ، ارتباطی که در ذهن خواننده باقی بماند و تعامل وی را برای ادامه خواندن مطالب شما یا شناخت بهتر برند شما به حداکثر برساند.

راه حل های مهم در تولید محتوا

خواندن محتوای کامل توسط مخاطبان علاوه بر نشان دادن رضایت مخاطبان از محتوای تولید شده ، باعث افزایش زمان حضور کاربران در سایت شما می شود که تأثیر مثبتی در سئو سایت خواهد داشت. در تولید محتوا موفق تر باشید:

ادامه مطالعه مطالب در سایتهای مختلف موفق. همیشه به دنبال مطالب مفید و جذاب باشید. پیوند محتوا را به همراه موضوع آن در جایی ذخیره کنید.
برخی از نویسندگان را که در صنعت تولید شما در تولید محتوا قوی هستند و سبک نوشتاری جذابی دارند شناسایی کنید و نوشته های آنها را دنبال کنید. خواندن هر چه بیشتر نوشتن قوی ، شما را در تولید محتوای جذاب تقویت می کند.

اما اغلب مخاطبان محتوا را ترک نمی کنند زیرا محتوای شما مفید نیست. بلکه نشان می دهد که شما در تولید محتوا به نکاتی توجه نکرده اید که باعث جذب بیشتر مخاطب به مطالعه بیشتر شود.

۹ نکته کلیدی برای تولید محتوای جذاب برای مخاطبان خود
۱- جمله اول نیروی محرکه برای خواندن مطالب شماست.

قانون اینرسی نیز در این تحقیق صادق است. هرچه خواننده بیشتر بخواند ، تمایل و رغبت بیشتری برای مطالعه بیشتر دارد. او دوست دارد به آخر داستان برسد و مطالعه را به پایان برساند.

اما مخاطبانی که جذب محتوا می شوند به راحتی تسلیم نمی شوند و تا آخر می روند. جمله اول نیرویی است که خواننده را به انتهای مطالب می رساند. هرچه قویتر باشد ، موثرتر خواهد بود.

ویژگی های انتخاب ماهرانه برای جمله ابتدایی

جمله آغازین شما لازم نیست که دقیقاً مربوط به عنوان یا موضوعی باشد که می خواهید بعداً به آن بپردازید. مهمتر از همه ، هدف شما باید جلب توجه و انگیزه مخاطب برای خواندن مطالب باشد. سه ویژگی زیر خصوصیاتی است که در استفاده در جملات اولیه م .ثر است.

اگر به متن نویسندگان حرفه ای نگاه کنید ، می بینید که آنها معمولاً جملات کوتاه را انتخاب می کنند. حتی گاهی اوقات آنها به جای جمله از یک عبارت کوتاه استفاده می کنند یا با استفاده از یک جمله ناقص ، خواننده را به خواندن جملات بعدی دعوت می کنند.

شروع متن با مکالمه بین دو نفر یا به عنوان مکالمه مستقیم با خواننده می تواند به جذابیت محتوای شما بیفزاید. برای انتقال حس ارتباط و صمیمیت یا معرفی فضای احساسی جدید به خواننده.

ویژگی های انتخاب ماهرانه برای جمله ابتدایی

جمله آغازین شما لازم نیست که دقیقاً مربوط به عنوان یا موضوعی باشد که می خواهید بعداً به آن بپردازید. مهمتر از همه ، هدف شما باید جلب توجه و انگیزه مخاطب برای خواندن مطالب باشد. سه ویژگی زیر خصوصیاتی است که در استفاده در جملات اولیه م .ثر است.

اگر به متن نویسندگان حرفه ای نگاه کنید ، می بینید که آنها معمولاً جملات کوتاه را انتخاب می کنند. حتی گاهی اوقات آنها به جای جمله از یک عبارت کوتاه استفاده می کنند یا با استفاده از یک جمله ناقص ، خواننده را به خواندن جملات بعدی دعوت می کنند.

شروع متن با مکالمه بین دو نفر یا به عنوان مکالمه مستقیم با خواننده می تواند به جذابیت محتوای شما بیفزاید. برای انتقال حس ارتباط و صمیمیت یا معرفی فضای احساسی جدید به خواننده.

جملات مبهم یا سوال برانگیز

اگر جمله ابتدایی شما شامل سوالی باشد یا ابهامی در جمله وجود داشته باشد ، به احتمال زیاد خواننده ترغیب به مطالعه بیشتر می شود.

۲٫ پاراگراف اول ، موثرترین قسمت مطالب را با دقت بنویسید.

در پاراگراف اول متن که اهداف آموزشی بیشتری دارد ، سعی کنید مخاطب را در مورد کل موضوع موجود در آن متن آگاه کنید. در نوشتن این سبک از محتوا ، ضمن حفظ جذابیت و اهمیت مطالب ، باید چارچوب مناسبی برای نوشتن خود فراهم کنید ، تا خواننده بداند در آینده با چه مسائلی روبرو خواهد شد.

البته ، در مقالاتی که جنبه بازاریابی محتوا بارزتر است ، نکته فوق همیشه صادق نیست. اما کاری که شما باید انجام دهید این است که فضای محتوای خود را به سمت موضوع اصلی هدایت کنید تا خواننده گیج نشود و بداند کل موضوع چیست.

۳- با برقراری ارتباط شخصی با خواننده به جذابیت متن خود بیفزایید.

هدف از انتشار مطالب ارتباط و آشنایی مخاطبان با شما و محصولاتتان است. بنابراین اگر خواننده تمایل شما برای برقراری ارتباط از طریق محتوا را درک کند ، جذب مقاله شما می شود. ارتباطات یک نیاز طبیعی است. اگر این نیاز را برطرف و احترام گذاشته و به آن پاسخ داده باشید ، خواننده مشتاق خواندن بیشتر خواهد بود.

برای برقراری ارتباط موثر با خواننده ، شخصی را به عنوان نوعی خواننده در ذهن خود در نظر بگیرید. به این فکر کنید که این شخص احتمالاً چه کاری انجام می دهد و چند سال دارد؟ در نظر گرفتن تمام این نکات به شما در نوشتن صحیح کمک می کند.

نکته دیگر هماهنگی نوشته های شما با ذهن خواننده است که باعث جذابیت بیشتر مقاله برای وی می شود. مهمترین چیز برای ایجاد این هماهنگی درک صحیح شما از خواننده است. در صورت امکان می توانید با تحقیق مخاطب خود را بهتر بشناسید و پس از شناخت از جملاتی استفاده کنید که ذهن مخاطب آنها را تأیید و قبول می کند. در این صورت مخاطبان شما با محتوای شما ارتباط بیشتری پیدا می کنند. یکی از راه های برقراری ارتباط از طریق سبک مکالمه است.

در اینجا چند نکته عملی وجود دارد که باید هنگام نوشتن مکالمه به خاطر بسپارید:

فراموش نکنید که فضای سفید را در متن وارد کنید.

این ذهن خواننده را خسته نمی کند و توجه او را افزایش می دهد. با حفظ اختصار مطالبی که قبلاً ذکر کردیم ، گاهی سعی کنید جمله جدیدی را از ابتدای خط شروع کنید.

از کلمات ساده استفاده کنید.

فراموش نکنید که هدف جذب مخاطب برای خواندن کل مطالب است. قرار نیست واژگان خود را به دیگران نشان دهید.

خواننده را با ضمیر دوم شخص خطاب کنید.

این روش باعث توجه بیشتر شما به خواننده می شود و مخاطب شما را به خواندن نوشته های شما ترغیب می کند.

برای هماهنگی مخاطب با محتوا ، نکات زیر را در نظر بگیرید:

احتیاط: از آمار یا قوانین اثبات شده در مقاله خود استفاده کنید.

جذابیت: محتوایی مانند یک داستان جذاب و چالش برانگیز تولید کنید که مخاطب را به همراه خود به انتهای داستان برساند.

آموزنده: مطالب خود را با آموزش نکات علمی یا تجربی در هر زمینه ارزشمند کنید.

۴- با برانگیختن کنجکاوی ، خواننده را به خواندن تا پایان دعوت کنید.

با پرسیدن سوال از خواننده و برانگیختن کنجکاوی او ، می توانید او را تا پایان متن مشتاق نگه دارید. اگر به محتوای خود کنجکاوی ندهید ، خواننده اندکی پس از شروع متن ، هیجان خود را از دست می دهد و خواندن مطالب را متوقف می کند. در این زمینه می توانید از تئوری “بذر کنجکاوی” استفاده کنید. کاربرد این نظریه قرار دادن یک جمله کوتاه در پایان هر تعداد پاراگراف در متن است. این جمله باید دلیلی برای خواندن پاراگراف بعدی داشته باشد. این جملات کوتاه می توانند شبیه موارد زیر باشند:

توضیح خواهم داد!
اما دلایل زیادی دارد!
سرانجام ، به بخشی رسیدیم که در مورد موضع میانه صحبت کنیم.
اما این پایان سفر ما نبود.
اما ما شکست را قبول نکردیم.

این روش خوبی برای همراهی خواننده است که می توانید از آن استفاده کنید.

۵- در بیان مطالب خود یک دوره منطقی را طی کنید.

خود را به جای خواننده بگذارید و ببینید هنگام خواندن این مطالب چه سوالاتی دارید. سعی کنید جواب این سوالات را نیز به متن خود اضافه کنید. این امر به ویژه هنگام معرفی محصولات و خدمات بسیار مهم است. این مهم است که بتوانید سوالات احتمالی را پیش بینی کنید یا اطلاعاتی را در این زمینه به مشتری ارائه دهید و پاسخ های حساب شده ، دقیق و کاملی را در محتوای خود بگنجانید. به یاد داشته باشید که جذاب بودن مطالب همیشه یک قدم از ذهن خواننده جلوتر است.

۶- از اعداد در تولید محتوا استفاده کنید.

طبق تحقیقاتی که در دانشکده بازرگانی استنفورد انجام شده است ، استفاده از اعداد خصوصاً در عناوین مثر است. بهتر است به جای نوشتن اعداد به زبان فارسی ، از نمایش اعداد به صورت ریاضی استفاده کنید. همچنین آمارها نشان می دهد هرچه عدد مورد استفاده در عنوان بیشتر باشد ، میزان کلیک بالاتر نیز وجود دارد.

۷٫ محتوای متنی نادر بنویسید.

تیم Takipi ، متشکل از گروهی از نویسندگان و نویسندگان محتوای خوب ، تحقیق کردند که کدام پست ها در رسانه های اجتماعی بیشترین محبوبیت و بازنشر را دارند. نتایج این مطالعه نشان داد که استفاده از کلمات منفی به ویژه در عنوان مطالب مخاطبان بیشتری را به خود جلب می کند. عبارت “۱۰ کاری که نباید در تابستان انجام دهید!” یک مثال ساده این ترفند را نشان می دهد.

۸٫ تولید محتوای شگفت آور!

تفکر خارج از چارچوب می تواند محتوای شما را شگفت انگیز نشان دهد. این روش ضمن جلب توجه مخاطب ، او را ترغیب به پیگیری داستان می کند. به گفته محققان حوزه روانشناسی ، تأثیر محتوا یا هر چیز غیرقابل پیش بینی به مراتب بیشتر از آنچه برای ما پیش بینی می شود ، است. بنابراین از قدرت استفاده کنید تا مخاطب را غافلگیر کنید. فراموش نکنید که حتی اگر مخاطب فکر کند علاقه ای به موضوع شما ندارد یا موضوع دیگری را بیشتر دوست دارد ، تحقیقات نشان می دهد که نوشتن فوق العاده بیش از نوشتن عادی با موضوع مورد علاقه اش توجه او را به نوشتن شما جلب می کند.

۹- در ویرایش متن ، آن را کوتاه کرده و معنای خود را با کلمات کمتر وارد کنید.

ویرایش یکی از مهمترین مراحل در نوشتن متن است. نویسنده های متبحر وقت زیادی را صرف ویرایش متن های خود می کنند. آنها آن را بارها می خوانند و تغییر می دهند. آنها سعی می کنند دقیقاً همان معانی را در جملات کوتاه بیان کنند. بیشتر اوقات ، بیشتر مواردی که گفتیم در تولید محتوا کارساز نیست و در واقع می توانید با ویرایش مجدد متن ، این ویژگی ها را به متن خود اضافه کنید.

۲ راه حل مفید برای نوشتن مختصر در تولید محتوا
ترکیب جملات

چندین کلمه را اغلب می توان با حفظ چند کلمه کلیدی که معنی را منتقل می کنند ، ترکیب کرد. حذف متقارن افعال نیز مثر است.

کلمات تکراری یا مترادف را حذف کنید

تکرار معانی ذهن خواننده را خسته می کند.

ادی شیلر ، یکی از ماهرترین نویسندگان در زمینه نوشتن متن ، در مقاله جالبی خود را معرفی کرده است. این پست مثالی خوب است که در آن نکات برجسته نوشتن مطالب خوب مانند جملات کوتاه و استفاده مناسب و خلاقانه از تصاویر و گیف ها و. دیده می شود

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *