×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » دستیابی به بهترین نتیجه از کمپین تبلیغاتی یلدا
26 نوامبر 2020

دستیابی به بهترین نتیجه از کمپین تبلیغاتی یلدا

یک قانون مهم برای موفقیت در تبلیغات تبلیغاتی نمایش تبلیغات مناسب به مخاطبان هدف در زمان مناسب است. کمپین های تبلیغاتی که در کمپین های ویژه اجرا می شوند از این قاعده مستثنی نیستند. مناسبت ها و تاریخ های خاص در تقویم به معنای بازاریابان در سراسر جهان است. زیرا آنها می توانند با طراحی کمپین های تبلیغاتی خلاقانه از این فرصت ها به عنوان فرصتی ویژه برای جذب کاربران جدید و در نهایت افزایش فروش محصولات و خدمات خود استفاده کنند. جمعه سیاه ، سایبرمندی ، کریسمس برخی از رویدادهای خارجی است که تجارت در سراسر جهان برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی ویژه استفاده می کند.

شب یلدا یکی از مهمترین و زیباترین مناسبت های ایرانی است. در سالهای اخیر ، توجه اکثر فروشگاههای آنلاین به همین مناسبت و ایجاد کمپینهای تبلیغاتی در دوره یلدا را شاهد بوده ایم. به طوری که می توان یلدا را “روز خرید آنلاین ایرانی” دانست. هر ساله برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی یلدا از مشاغل استقبال می شود و این موضوع اهمیت این موضوع را برجسته می کند.

برای افزایش فروش در یلدا ، شما به یک استراتژی بازاریابی مناسب و یک کمپین تبلیغاتی جذاب نیاز دارید. به همین مناسبت ، در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می توان از کمپین تبلیغاتی یلدا بهترین نتیجه را گرفت.

۵ گام ایجاد کمپین تبلیغاتی یلدا

۱- تعیین اهداف واقع‌بینانه برای کمپین تبلیغاتی یلدا

تعیین اهداف برای کمپین

یک هدف خاص هرگز نمی تواند متعلق به همه شرکت ها باشد. هر مشاغل برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی هدف مشخصی دارند. کمپین های تبلیغاتی که از دیگران تقلید می کنند و فقط تخفیف ارائه می دهند معمولاً بی اثر هستند ؛ شما نمی دانید که با اجرای این کمپین به اهداف خود رسیده اید یا خیر. اولین قدم در یک کمپین تبلیغاتی موفق تعیین هدف واقعی است. تقلید از مشاغل دیگر برای شما خوب نیست و در کوتاه مدت انتظارات غیرواقعی و اهداف بلند پروازانه نیز برای شما بد خواهد بود. به طور کلی ، اهداف یک کمپین تبلیغاتی در دسته های زیر قرار می گیرند:

آگاهی از برند را بهبود ببخشید: برخی اوقات کمپین های تبلیغاتی یلدا برای ارتقا awareness سطح آگاهی از برندشان انجام می شود. برگزاری مسابقات برنده جوایز و استفاده از گیمیفیکیشن از جمله روش های ابتکاری ارتباط شرکت ها با کاربران جدید است. هرچه این روش ها خلاقیت و جذابیت بیشتری داشته باشند ، محبوبیت و محبوبیت بیشتری نیز خواهند داشت.
جذب مشتری بالقوه: مشتریان بالقوه مخاطبانی هستند که از هر روشی با تجارت شما ارتباط برقرار می کنند و نقش بسیار مهمی در بازاریابی دیجیتال دارند. زیرا با توسعه مشتریان بالقوه می توانید مشتریان بالقوه را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. جذب مشتریان بالقوه اولین قدم در بازاریابی است. برخی از کمپین های تبلیغاتی یلدا را برای جلب مشتریان بالقوه ایجاد کرده است. کمپین های به درستی اجرا شده در یلدا می تواند ایمیل یا شماره تلفن زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد و استفاده از استراتژی مناسب بازاریابی آنها را به مشتری واقعی تبدیل کند.
افزایش فروش: به جرات می توان گفت که مهمترین هدف کمپین تبلیغاتی که در شب یالتا برگزار شد افزایش فروش است. تهیه کدهای تخفیف و پیشنهادهای ویژه به روشی خلاقانه ، مشاهده پیش زمینه شب یلدا و استفاده از عناصر یلدا برای کمپین های تبلیغاتی برای فروش کالاهای بیشتر بسیار کاربردی است.
مراجعه مجدد به مشتریان قدیمی: اگر قبلاً مشتریان بالقوه خود را جذب کرده اید اما هنوز اقدامی نکرده اید ، یا مدت زیادی از خرید شما گذشته است ؛ کمپین های یلدا فرصتی عالی برای تشویق آنها به روشهای خلاقانه است دوباره از شما خرید کنید. چنین اتفاقی مشتریان قدیمی را به تجارت شما بازمی گرداند.
۲- مخاطبان هدف کمپین یلدا را مشخص کنید

تعیین مخاطبان هدف

بعد از اینکه اهداف کمپین خود را به روشنی مشخص کردید ، می توانید مخاطبان هدف خود را نیز تعیین کنید. مانند هر کمپین دیگر ، قبل از طراحی کمپین ، باید به مخاطبان و سلیقه آن توجه کنید تا بهترین محتوای تبلیغاتی و بهترین قیمت را در اختیار آنها قرار دهید. علاوه بر این ، اهدافی که برای فعالیت های تبلیغاتی یلدا انتخاب می کنید به شما کمک می کند مخاطبان هدف خود را درک کنید. به عنوان مثال ، اگر هدف شما تشویق کاربران غیرفعال است ، باید آنها را در بهترین زمان و مناسب ترین رسانه هدف قرار دهید.

۳- رسانه ها را برای نمایش تبلیغات در کمپین های تبلیغاتی یلدا انتخاب کنید

انتخاب رسانه تبلیغاتی برای کمپین

شرکت ها می توانند از رسانه های مختلف برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده کنند ، اما آیا آنها باید تبلیغات یلدا را در همه رسانه ها نمایش دهند؟ خیر ، انتخاب رسانه مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد. پس از تعیین مخاطب مورد نظر خود ، باید برای فعال شدن و فعالیت بیشتر رسانه ها فعالیت هایی را در این رسانه ها انجام دهید و همچنین باید بررسی کنید که دسترسی به اهداف کمپین های یلدا برای کدام رسانه آسان تر است. آره.

۴- اطلاعات اصلی کمپین تبلیغاتی یلدا را مشخص کنید

مشخص کردن پیام اصلی کمپین

محتوای تبلیغاتی می تواند یکی از موثرترین پارامترها در اثربخشی تبلیغات باشد. برای دستیابی به اهدافی که برای کمپین خود تعیین کرده اید ، باید اطلاعات کمپین شما به درستی به مخاطبان شما منتقل شود. همه عناصر تبلیغات (از جمله گرافیک ، رنگ ها و عناوین محتوای تبلیغات) در انتقال پیام و در نهایت تشویق مخاطب به تعامل با تبلیغات نقش دارند. شب یالتا به لطف انار ، آجیل ، هندوانه و بسیاری از عناصر دیگر می تواند ایده های خوبی را به طراحان و گرافیست ها ارائه دهد. لطفا توجه داشته باشید که پیام تبلیغات تبلیغاتی یلدا باید ساده ، واضح و خلاقانه باشد.

۵- اجرا و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی یالتا

اجرا و بهینه سازی کمپین تبلیغاتی

پس از انجام مراحل بالا ، شما باید کمپین را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید ، معیارهای مهم و بازخورد را اندازه بگیرید و در نهایت آن را بهینه کنید تا نتایج موثر کمپین را ببینید. مزیت اصلی کمپین های تبلیغاتی دیجیتال سرعت و سهولت اندازه گیری قسمت های مختلف کمپین است. در این مرحله ، باید بودجه برنامه ریزی شده برای کمپین یلدا را به خوبی مدیریت کنید.

در کمپین های تبلیغاتی یلدا باید به چه جنبه هایی توجه کنیم؟
لطفاً در مبارزات یلدا بودجه ای بیشتر از حد معمول در نظر بگیرید!

نیاز به بودجه بیشتر برای کمپین تبلیغاتی یلدا

کسانی که فعالیت های بازاریابی دیجیتال انجام داده اند می دانند که در اوج تبلیغات ، وقتی بسیاری از شرکت ها در حال بازاریابی هستند ، رقابت بیشتری در شبکه تبلیغات برای پیروزی وجود خواهد داشت. همانطور که می دانید کمپین های تبلیغاتی دیجیتال بر اساس سیستم های حراج ساخته می شوند. در چنین سیستمی ، برای اینکه تبلیغات شما در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد ، باید با تبلیغات دیگری که می خواهد تبلیغ کند و برنده شود ، رقابت کنید. هرچه تبلیغات بیشتر باشد ، رقابت شدیدتر خواهد بود ؛ بنابراین ، کسانی که مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای هر کاربری کاربر باشند ، برنده خواهند شد. بنابراین ، با این فرض که در طی یک تبلیغات عادی تبلیغاتی ، به دلیل افزایش رقابت ، شما برای هر کلیک ۳۰۰ تومان در دوره یلدا پرداخت کرده اید ، بنابراین ممکن است لازم باشد درختان بید را در نظر بگیرید که برای هر کلیک ۸۰۰ تومان می آورند تا تبلیغات شما انجام شود محتوای کافی را به مخاطب نشان دهید.

با این حال ، خوبی کارزار تبلیغاتی یلدا این است که اگر بیشتر هزینه کنید ، نتیجه بهتری خواهید گرفت. زیرا در دوره یالتا ، کاربران آنلاین تمایل بیشتری به خرید داشتند و کاربران بیشتری به مشتری تبدیل شدند.

به مخاطب احترام بگذارید!

احترام به مخاطب در کمپین تبلیغاتی یلدا

متأسفانه برخی از فروشگاه های آنلاین در این شرایط از استراتژی غلط برای فعالیت های تبلیغاتی خود استفاده می کنند که نه تنها رشد آنها را افزایش نمی دهد بلکه باعث کاهش اعتبار برند آنها در بین مخاطبان و مشتریان می شود. به عنوان مثال ، در شرایط خاص ، تخفیف های جزئی انجام می شود و ابتدا قیمت محصول افزایش می یابد و سپس تخفیف انجام می شود. ارائه تخفیف برای همه محصولات و محصولات ممکن است باعث افزایش فروش شود ، اما هزینه اطلاعات و فعالیت های بازاریابی سود مارک را کاهش می دهد. . علاوه بر این ، این استراتژی اشتباه می تواند حس فریب را برای مخاطب به ارمغان بیاورد و در نهایت به اعتبار برند لطمه جدی وارد کند. بنابراین ، برای افزایش فروش ، همه چیز را فدا نکنید و به مخاطب احترام بگذارید.

پیشنهادی را ارائه دهید که نمی توان از آن چشم پوشی کرد!

پیشنهادهای جذاب و غیرقابل چشم پوشی در کمپین تبلیغاتی یلدا

در کمپین تبلیغاتی یلدا باید تخفیف ، هدیه و پیشنهاداتی را ارائه دهید که مخاطبان نمی توانند از آنها چشم پوشی کنند. تخفیف یکسانی را در همه محصولات یا خدمات ارائه دهید ، این رویداد خاص را کمتر در معرض دید مخاطبان قرار داده و آنها را از خرید منصرف کنید. بنابراین بهتر است به جای ارائه تخفیف های یکسان برای کلیه محصولات و خدمات خود ، برخی از محبوب ترین یا مرتبط ترین کالاها یا خدمات را در شب های یالتا ارائه دهید و تخفیف ها و هدایای خلاقانه متنوعی را ارائه دهید. گیمیفیکیشن همچنین می تواند خلاقیت شما را بیشتر کند. در این حالت ، حتی اگر مخاطبان در دوره یالتا از شما خرید نکرده باشند ، برند شما همچنان در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند و احتمالاً باعث بازگشت کاربران به برند شما می شود.

احساسات شبانه یالتا را در کمپین خود متصل کنید!

اجرای فضای یلدا در کمپین تبلیغاتی

شما باید سعی کنید ارتباطی بین شب یلدا و عناصر آن و تجارت و محصولات خود پیدا کنید. این ارتباط می تواند از طریق تخفیف در محصولات و خدمات مربوط به شب یلدا حاصل شود ، یا سعی کنید فضای یلدا را با محتوای تبلیغاتی خود مرتبط کنید ، یا هدایایی که در بازی های خاص ارائه می دهید تا حدی مربوط به شب یلدا است.

در اسرع وقت در مورد کمپین های تبلیغاتی یلدا اطلاعات کسب کنید!

اطلاع‌رسانی به موقع کمپین تبلیغاتی یلدا

اگر همه نکات مربوط به یک رویداد موفق را دنبال کنید ، اما کسی نمی داند ، رویداد یلدا شما شکست می خورد. اطلاعات به موقع در مورد رویداد یلدا باعث آگاهی و مشارکت بیشتر مردم در این مراسم خواهد شد. اطلاعات باید چند روز یا حتی یک تا دو هفته قبل از شب یالتا ارائه شود ؛ این اطمینان می دهد که کمپین شما مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گیرد. این اطلاعات از بسیاری جهات ارائه می شود و بخش مهمی از انجام فعالیت های تبلیغاتی است. رسانه های اجتماعی شخصی شما ، تبلیغات در کانال ها و صفحات پرطرفدار ، تبلیغات آفلاین ، تبلیغات محلی در وب سایت ها ، تبلیغات درون برنامه ای ، گزارشات تبلیغاتی و غیره برخی از کانال های اطلاعاتی هستند که می توانید استفاده کنید. به راحتی می توان گفت که استفاده از شبکه های تبلیغاتی آسان ترین و سریع ترین راه برای اطلاع رسانی به کمپین های تبلیغاتی یالتا است.

 

 

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *