×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » درباره ی بازاریابی درونگرا، ربایشی یا جاذبه ای چه می دانید؟
19 نوامبر 2020

درباره ی بازاریابی درونگرا، ربایشی یا جاذبه ای چه می دانید؟

بازاریابی ورودی به این معناست که مخاطب احساس می کند در ابتدای سفر برای خرید و شناختن نام تجاری شما به سراغ شما آمده است ، نه به این دلیل که به او نزدیک شده اید و رابطه بین مخاطب و تجارت را شروع کرده اید. این کار با تصمیم و توسط مخاطب انجام می شود ، در واقع بازاریابی یک استراتژی کامل برای جذب سرنخ و تبدیل آنها به مشتری است. در این استراتژی با ارائه اطلاعات مرتبط و مفید به مخاطبان ، افراد علاقه مند به صنعت شما که می توانند مشتری شما باشند جذب شده و در هر مرحله از سفر خرید (مسیر خرید) مخاطب ارزش محصولات را بیان می کند.

برخلاف بازاریابی خارج از کشور ، که مخاطب تمایلی به شرکت در آن ندارد ، بازاریابی ورودی سعی دارد با ایجاد محتوای جذاب یا بازاریابی محتوا ، توجه مخاطب را جلب کند. برخلاف بازاریابی خارجی ، این روش یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای تبدیل غریبه ها به مشتری است. بازاریابی داخلی با استفاده از وبلاگ ها ، رسانه های اجتماعی ، اینفوگرافی ها ، خبرنامه ها و سایر مطالبی که افراد می خواهند بخوانند انجام می شود. SEO (بهینه سازی موتور جستجو) به شما کمک می کند محتوای مورد نظر مخاطبان خود را پیدا کنید.

تکنیک های بازاریابی آدم ربایی شامل وبلاگ نویسی ، اینفوگرافی ، بازاریابی از طریق ایمیل ، فیلم ، پادکست ، کتاب الکترونیکی ، خبرنامه الکترونیکی ، وبینار ، سئو و بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.

بازاریابی خارجی چیست؟

بازاریابی خارج از باند نام روشهای بازاریابی سنتی است. این روش ها شامل تلویزیون ، رادیو ، تبلیغات چاپی (به عنوان مثال بروشور) ، تبلیغات تلفنی و تبلیغات در فضای باز است. در این تکنیک ها از رسانه برای تعداد زیادی از افراد جامعه استفاده می شود تا افراد علاقه مند بتوانند تبلیغات را در بین خود مشاهده کنند. در این نوع بازاریابی ، اگر بتواند م theثر باشد ، باعث شناخته شدن برند در جامعه می شود. این بازاریابی برای مشاغل مناسب است که مشتری هدف آنها کمتر به فکر فناوری است.

تفاوت بازاریابی خروجی و ورودی چیست؟ کدام یک موثرتر است؟

برخلاف بازاریابی برونگرا ، بازاریابی درونگرا برای یافتن یا جذب سرنخ انرژی زیادی نمی برد. هنگام تدوین استراتژی بازاریابی آدم ربایی ، می توانید بر نگرانی ها و نیازهای مشتریان بالقوه تمرکز کنید ، ایده خوبی از محصول خود به آنها بدهید و با معرفی خود و جلب اعتماد ، آنها را به خرید ترغیب کنید.
در روش های بازاریابی برونگرا ، از آنجا که مخاطبان شما به شما مراجعه نمی کنند ، بنابراین خوب است که تبلیغات را نادیده بگیرید و آنها را نادیده بگیرید. به عنوان مثال ، او می تواند کانال تلویزیونی را هنگامی که شروع به تلویزیون می کند تغییر دهد. عدم توجه به تبلیغات به دلیل هزینه بیشتر بازاریابی برونگرا یک ضرر بزرگ محسوب می شود. علاوه بر این ، فراخوان های بازاریابی و ارائه محصول نه تنها هیچ تأثیر مثبتی ندارد ، بلکه گاهی باعث آزار و اذیت مخاطب می شود.

چرا بازاریابی یا ربایی درونگرا اینقدر مهم است؟

بازاریابی آدم ربایی ارزانتر از بازاریابی برونگرا است. همچنین ، از آنجا که این کار بصورت آنلاین انجام می شود ، محدودیت جغرافیایی برای تبلیغات وجود ندارد. در این روش بازاریابی ، از آنجا که مخاطب به دنبال ، مشتاقانه یا با خواندن محتوای شما وارد سایت شما می شود ، احتمال رهبر شدن آن بازدید کننده بیشتر است و مخاطب نگران دریافت محتوای تبلیغاتی شما نیست.

۷۹٪ مشاغلی که از تکنیک های متقلبانه بازاریابی ، به ویژه وبلاگ نویسی استفاده می کنند ، نسبت به بقیه مشاغل (با تبلیغات برونگرا) بازدهی بیشتری دارند.
با استفاده از هواپیماربایی بازاریابی هزینه تبلیغات شما ۶۲٪ برای هر خریدار بالقوه کاهش می یابد.

۴ مرحله ضروری برای بازاریابی ورودی یا هیجان انگیز

بازاریابی آدم ربایی چهار مرحله دارد: “جذب” ، “تبدیل” ، “کامل” و “خوشحال کردن”.

مرحله شماره ۱ – کشف هدف خود

اولین قدم برای معرفی یک محصول یا تجارت ، ایجاد ترافیک به سایت و افزایش بیشتر بازدید سایت است. شما احتمالاً در اوایل کار کسب و کار جامعه افراد را به عنوان هدف خود انتخاب کرده اید و نمی خواهید همه به سایت شما بیایند. بازدید بنابراین اکنون می خواهید کسانی را جذب کنید که به احتمال زیاد به یک رهبر یا رهبر تبدیل می شوند و در نهایت مشتریان خوشحال و راضی هستند. به عبارت دیگر ، مرتبط باشید. یکی از راه های جذب بازدید کننده ایجاد محتوای مناسب برای گروه هدف خود و انتشار آن در زمان مناسب است. زمان زمانی است که بیشترین درخواست و درخواست را دریافت می کند.

۱- وبلاگ نویسی یک شروع آسان برای جذب بازدید کنندگان جدید است

بازاریابی آدم ربایی با بازاریابی محتوا و تولید محتوا آغاز می شود. وبلاگ نویسی بهترین و آسان ترین راه برای جذب بازدید کنندگان جدید به سایت شما است.

یکی از راه های یافتن مشتری برای محصول خود ارائه محتوای آموزشی در آن زمینه است. وبلاگ نویسی می تواند در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار گیرد و برای تأثیرگذاری در بازاریابی محتوا ، خلاقیت و تأمین نیازهای مشتریان هدف مهم است. حتی اینکه بتوانید محتوای مورد علاقه خود را با تحقیقات بازار متناسب با خصوصیات مشتریان خود ایجاد و منتشر کنید ، بسیار موثر است. به عنوان مثال ، یک تجارت گل ممکن است موضوعاتی مانند روشهای مختلف مراقبت از گل و نحوه اداره گلهای پژمرده ، خصوصیات گلها یا آب و هوا (که تأثیر مستقیمی بر رشد گل دارند) را به عنوان یک ایده اساسی مطرح کند. در نظر گرفتن.

با توجه به inboundmarketing.com بلاگ نویسی به طور متوسط ​​۳ برابر بیشتر از روش های سنتی بازاریابی به شما امکان می دهد. مهمترین موارد در وبلاگ نویسی روش های جستجوگرها و انتخاب کلمات کلیدی مناسب است.

کلمات کلیدی کسب و کار خود را بدانید!

معمولاً وقتی شخصی تصمیم به خرید از طریق اینترنت می گیرد ، ابتدا محصول مورد نظر خود را جستجو می کند یا در موتورهای جستجو درباره آن س questionsال می کند. بنابراین ، باید به کلماتی که مخاطب به دنبال آنها است توجه کنید تا در این جستجوی جستجوها دیده شوند.

مثال وبلاگ نویسی موفق: فروشگاه بین المللی تسکو

Tesco یک فروشگاه مواد غذایی بین المللی است که بازاریابی آدم ربایی را با یک استراتژی وبلاگ نویسی بسیار هوشمندانه ایجاد کرده است. Tesco log TescoLiving در مورد چگونگی خرید ارزان در فروشگاه های مواد غذایی ، نحوه انتخاب غذای مناسب و بسیاری از ایده های خوب صحبت می کند.

۲- رسانه های اجتماعی فضای مناسبی برای درگیر کردن مخاطبان و مشتریان بالقوه شما هستند.

طبق گزارشی توسط inboundmarketing.com ، رسانه های اجتماعی محلی است که می توانید مخاطبین و چشم اندازهای خود را در آن پیدا کنید.

۷۱٪ بزرگسالان در شبکه های اجتماعی فعال هستند.
بعلاوه ، ۵۴٪ از بازاریابان ۲ فقط از طریق رسانه های اجتماعی سود می گیرند.
۴۶٪ از مصرف کنندگان براساس تبلیغات ویدئویی در شبکه های اجتماعی تصمیم خرید می گیرند.

شما می توانید از رسانه های اجتماعی برای مواردی مانند افزایش بازدید از وب سایت ، روابط با مشتری ، آگاهی از برند و … استفاده کنید و با ارسال پست های روزانه به بهانه های مختلف دنبال کنندگان بیشتری بگیرید. در بین این پست ها ، پیام های تبلیغاتی ارسال کنید و محصول خود را بیشتر ارائه دهید. برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان در شبکه های اجتماعی ، باید بتوانید کاملاً دوستانه ارتباط برقرار کنید. قرار دادن پست های خشک با استفاده از یک رویکرد رسمی ایده خوبی نیست و نظر کاربران را جلب نمی کند.

داستان موفقیت در شبکه های اجتماعی: استارباکس

استارباکس یکی از اولین شرکت هایی بود که وارد فضای رسانه های اجتماعی شد و اکنون با یک اپلیکیشن موبایل در فضای اجتماعی قرار دارد. برنامه آن می تواند سفارشات را ثبت کند و به صورت آنلاین پرداخت کند ، نظر بدهد و و همچنین مشتریان استارباکس هنگام نصب برنامه تخفیف می گیرند.
نکته جالب در مورد شبکه های اجتماعی استارباکس این است که استارباکس از نظرات و بینش کاربران شبکه های اجتماعی برای تولید یک محصول جدید استفاده می کند. هر ساله موارد جدیدی به منوی استارباکس اضافه می شود که ایده آنها از نظرات کاربران و طرفداران این برند گرفته شده است.

البته همانطور که مشاهده می کنید ، استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند در تمام مراحل سفر خرید م effectiveثر باشد و فقط به مرحله اول محدود نمی شود.

روی “تبلیغات” یا “PPC” کلیک کنید

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) یکی از رایج ترین مدل های تبلیغات آنلاین است. با استفاده روزافزون از اینترنت و تلفن های هوشمند ، یکی از بهترین راه ها برای شناختن یک برند استفاده از تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات کلیکی است. در سال ۲۰۱۴ ، تبلیغات کلیکی حدود ۴۵ میلیارد دلار از ۶۶ میلیارد دلار درآمد کل گوگل را به خود اختصاص داده است. من آن را بخشیدم و در سالهای بعد این مقدار افزایش یافت.

در مقاله ای که در سال ۲۰۱۵ در Hubspot منتشر شد ، متخصصان بازاریابی دیجیتال روش های تبلیغاتی PPC را بهترین راه برای ربودن بازاریابی برای سرنخ ها دانستند. در سال ۲۰۱۶ ، Hubspot تأثیر مثبت استفاده استراتژیک از تبلیغات کلیک برای کلیک و اجرای کمپین های بازاریابی دیجیتال در بازاریابی هک را برجسته کرد و استفاده از Google AdWords را به عنوان یک روش مهم برای بهبود عملکرد محتوا مشاهده کرد. یکی از دلایل تمرکز Hubspot بر تبلیغات کلیکی این است که روش های رتبه بندی گوگل در سال های اخیر تغییر کرده است.

تبلیغ کلیکی

در واقع ، با تبلیغات PPC با استراتژی مناسب ، می توانید محصول خود را به عنوان یک راه حل مستقیم به مشتری بالقوه در زمان مناسب و در مکان مناسب ارائه دهید و این دقیقاً معادل تعریف و ماهیت بازاریابی هواپیماربایی است.

مرحله ۲٫ بازدید کننده خود را به یک رهبر فروش تبدیل کنید

تبدیل کردن

پس از جذب بازدید کننده به سایت خود ، سعی کنید به آنها متصل شوید. این اتصال می تواند با قرار دادن یک چت در کنار سایت یا ایجاد صفحات مختلف فرود یا حتی با قرار دادن فرم هایی در صفحه اصلی سایت انجام شود. وقتی می توانید هر طور که دوست دارید با بازدید کننده ارتباط برقرار کنید. شما مشکلات و سوالات او را بهتر درک می کنید. این درک به شما در طراحی محصول و تحویل محتوای منتشر شده کمک می کند و در نتیجه نرخ تبدیل مشتریان شما را افزایش می دهد ، که قدم بعدی است.

مرحله ۳٫ کامل

تبدیل کردن

تاکنون مشتری های بالقوه ای پیدا کرده اید. از اطلاعات ارزشمندی که می توانید برای آماده سازی این افراد برای خرید استفاده کنید. توصیه می شود در این زمینه از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.
نکته مهم دیگر رتبه بندی سرب است. هرچه زمان می گذرد و تجارت شما رشد می کند ، تعداد مخاطبین و بر این اساس ، مشتریان بالقوه افزایش می یابد. بهترین راه برای جذب مشتری ، شناسایی مشتریان بالقوه ای است که علاقه و آمادگی بیشتری برای خرید دارند. به عنوان مثال ، می توانید افرادی را پیدا کنید که ایمیل شما را باز کرده و بخوانند ، با آنها تماس گرفته و روی آنها سرمایه گذاری کنند. یکی از سرویس هایی که می تواند در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل به شما کمک کند ، آزمون ترفندها است. ابزار دیگر برای افزایش تبدیل وب سایت ، گردش کار است که در زیر به آن خواهیم پرداخت.

خدمات پست تورنمنت
litmus یک بستر حرفه ای برای ارسال و تجزیه و تحلیل کمپین های ایمیل است. با استفاده از عناصر این ابزار ، می توانید ایمیل هایی ایجاد کنید که دریافت کننده با باز کردن ایمیل ، احساس می کند وارد صفحه ای در وب سایت حرفه ای شما شده است. این ابزار به شما یک حساب آزمایشی ۷ روزه می دهد و هزینه اشتراک سالانه ۷۹ دلار در هر ماه است.

ابزار ایمیل مارکتینگ litmus

فرایندهای کاری ، ابزاری برای بهبود کارایی تیم بازاریابی

گردش کار خودکار ابزاری است که در افزایش کارایی تیم های بازاریابی بسیار مثر است. در گردش کار ، تمام اطلاعات با قسمت های مختلف سایت شما و فعالیت های آنها ارتباط برقرار می کنند و این اطلاعات یکپارچه به شما کمک می کند تا با این افراد ارتباط برقرار کنید. در واقع ، گردش کار اتوماسیون بازاریابی است که کارها را آسان می کند. می توانید از آن برای به روزرسانی اطلاعات مشتری یا ارسال اعلان به بخش بازاریابی درباره هرگونه اقدام مهم کاربر استفاده کنید. معروف ترین این ابزار گردش کار hubspot است که به شما امکان می دهد به راحتی بازاریابی هک خود را مدیریت کنید.

مرحله ۴٫ رضایت و رضایت مشتری

مراحل بازاریابی ربایشی

رضایت مشتری قسمت مهمی از بازاریابی است. در این مرحله ، سوال توجه مشتری و خدمات پس از فروش مطرح می شود. اینکه بتوانید تجربه خرید مثبتی را در مشتری القا کنید موفقیت بزرگی است. به این ترتیب ، دهان به دهان شما را به هدف نزدیکتر می کند.

به بازخوردی که از مشتری می گیرید بسیار توجه کنید. این مشتری ها کسانی هستند که به شما این فرصت را دادند تا به جای مراجعه به یک رقیب ، اشکالات احتمالی کار خود را برطرف کنید. از آنها سپاسگزار باشید و به نظرات آنها توجه کنید.
از استراتژی محتوای هوشمند استفاده کنید. مشتریان وفادار شما که به سایت شما می آیند ، نباید با فرم های تکراری یا دعوت به اقداماتی که به مشتریان جدید نشان می دهید مواجه شوند. اگر سایت خود را در این زمینه پویا طراحی می کنید ، تجربه کاربری فوق العاده ای را برای مخاطبان خود ایجاد کرده اید. بر اساس تفاوت بین مخاطبین و مشتریان تکراری ، از اقدامات عملی و پیشنهادهای مربوطه استفاده کنید.
آیا هواپیماربایی در بازاریابی برای مشاغل کوچک مفید است؟

بدیهی است که شما برای استفاده از تکنیک های بازاریابی آدم ربایی نیازی به تعداد زیادی از افراد ندارید و این یکی از مزایای بازاریابی آدم ربایی است. این استراتژی ها را می توان توسط دو یا سه نیروی فعال اجرا کرد.

بازاریابی ربایشی برای کسب و کار کوچک

اگر شغل کوچکی را شروع می کنید ، ممکن است فکر کنید که تبلیغات بانری در شهر ممکن است برای شما موثر باشد و البته فکر می کنید که سفارش بنر به سه نفر نیاز دارد که به طور مداوم در زمینه بازاریابی آدم ربایی کار می کنند. نخواهی این راه حل گرچه پرهزینه است اما در وهله اول به دلیل کاهش نیازهای نیروی کار ، احساس خوبی به شما می دهد. اما واقعیت این است که تبلیغات برونگرا آنچه را می خواهید به شما نمی دهد و بنابراین ، مخاطبان زیادی را از دست داده اید. بنابراین ، به عنوان اولین و مهمترین قدم ، از راه حل های جستجوگرها در رتبه بندی گوگل استفاده کنید و سعی کنید با حضور در شبکه های اجتماعی ، محصول خود را بیشتر و بهتر ارائه دهید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *