×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » حتما برای اپلیکیشن خود از تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید
11 نوامبر 2020

حتما برای اپلیکیشن خود از تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید

اگر این مقاله را می خوانید ، ابتدا باید به شما تبریک بگوییم زیرا شما یک برنامه را منتشر کرده اید و می خواهید برای موفقیت بیشتر آن گام بردارید ، یا در حال توسعه یک برنامه هستید ، به زودی وارد این می شوید جهانی شلوغ و مهیج. بازاریابی یک اپلیکیشن یک مرحله بعد از تولید آن است و اولین مرحله را در این مقاله مرور می کنیم.

اکنون که ما برنامه ای را منتشر کرده ایم و منتظریم مردم بدون هیچ زحمتی از آن استقبال کنند ، وقت آن است که برنامه خود را منتشر کنیم. حتی موفق ترین تیم های کاربردی می دانند که ادامه موفقیت آنها بدون اختصاص بودجه ای برای بازاریابی مداوم برنامه ها غیرممکن است. همانطور که نتایج نظرسنجی توسعه دهندگان سال ۱۹۹۵ نشان می دهد ، اهمیت فعالیتهای جدی بازاریابی برای برنامه های ما توضیح داده نشده است و این صنعت هنوز بسیار جوان است ، در حالی که بازار تبلیغات برنامه در سایر نقاط جهان سابقه چندین ساله دارد. ، و نزدیک به بلوغ است. . در این مقاله ، ما در مورد تعریف بازاریابی کاربردی ، برخی از راه حل های رایگان در این زمینه ، معانی مختلف آنها در چرخه عمر برنامه ها و گزینه های مختلف برای دستیابی موفقیت آمیز به این هدف ، بیشتر خواهیم آموخت.

وقتی صحبت از بازاریابی اپلیکیشن می شود ، درباره چه چیزی صحبت می کنیم؟

فرایندی که برنامه ها برای جذب ، مشارکت ، نگهداری و رشد برنامه ها از آن استفاده می کنند ، بازاریابی کاربردی نام دارد. فعالیت های بازاریابی کاربردی برای یافتن کاربران جدید و راهنمایی آنها برای افزایش میزان ادغام و در نهایت ایجاد کاربران وفادار طراحی شده است.

اگر برنامه ای به عنوان محصول تعریف شود ، می توان چهار مرحله از چرخه عمر محصول را تصور كرد فعالیت های بازاریابی متناسب با ویژگی های این مراحل برای موفقیت برنامه حیاتی است. شناخت این مراحل و انواع فعالیت های بازاریابی در هر مرحله یکی از استراتژی های برنامه بازاریابی است. کارشناسان از این چهار مرحله به عنوان مقدمه ، رشد ، بلوغ و افول یاد می کنند و معتقدند اگرچه مفهوم رایج این است که بازاریابی و تبلیغات فقط مربوط به مرحله اول است ، اما مقدمه ، اهداف فروش باید در هر مرحله محقق شود ، اما ویژگی ها و عملکرد محصول لازم است. نوع بازاریابی را برای هر دوره زمانی مشخص کنید. بدیهی است که در مرحله اول ، معرفی ، جذب کاربران جدید هدف اصلی است. در زمینه بازاریابی برنامه ، ما می توانیم این هدف را به عنوان بارگیری و نصب برنامه ها تعبیر کنیم. در این مقاله سعی در درک راهکارهای مختلف برای دستیابی به این هدف داریم و در مقاله بعدی سایر مراحل بازاریابی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

بازاریابی برای اپلیکیشن

راهکاری ارزشمند ولی رایگان برای اپ مارکتینگ

آغاز کار تبلیغات بازاریابی با انتشار اپلیکیشن آغاز می شود و یافتن بهترین زمان برای انتشار برنامه در بازار اولین قدم اساسی است. این زمان از بازار به بازار دیگر متفاوت است ، بسته به روز هفته ، نوع برنامه ، رفتار کاربر در برنامه های رقیب آنها و هیچ نسخه جهانی وجود ندارد که برای همه برنامه ها اعمال شود ، اما بسیاری از آمار نشان می دهد که محبوب ترین نسخه برنامه منتشر می شود. بهترین زمان این است که برنامه از آخر هفته به بازار آمده است. (برخی دیگر از توابع زمانی مانند فصل انتشار نیز برای موفقیت برنامه بسیار مهم هستند. با آن روبرو شوید)

بازاریابی برای اپلیکیشن

پس از اتمام این مرحله ، یکی از مهمترین و مهمترین رویدادهای موفقیت برنامه ، بهینه سازی صفحه در بازار است. در حقیقت ، بخشی از بازاریابی برنامه ارزان و رایگان آنقدر مهم است که گوگل از اصطلاح بازاریابی برنامه رایگان یا ASO (بهینه سازی فروشگاه App) برای معرفی محتوای غنی و تجربه توسعه دهندگان و بازاریابان موفق استفاده می کند. نام برنامه ، آرم ، کلمات مقدماتی کوتاه ، کلمات کلیدی ، عکس معرفی برنامه و فیلم آن و همه نقش حیاتی دارند. این مجموعه ویترین برنامه شماست. مهم نیست که کالاهای موجود در فروشگاه فروشنده بسیار مفید باشد ، اگر ویترین وی به درستی طراحی نشود ، نمی تواند مشتری را به خود جلب کند و در نتیجه نمی تواند فروش موفقیت آمیزی داشته باشد. مهم است که بهینه سازی این صفحه باید به طور مداوم انجام شود و نباید به عنوان چیزی که فقط یک بار اتفاق می افتد در نظر گرفته شود.

اگرچه زمان انتشار و بهینه سازی صفحه برنامه بازار بسیار مهم است ، هر روز صدها برنامه جدید منتشر می شود ، اما این دو مرحله اولین مرحله را برای جذب کاربران جدید انجام نداد و ما هنوز یک راه طولانی پیش رو داریم .

تبلیغات در فضای وب ایران با شهرت در رسانه ها

Mediaad می تواند به شما کمک کند کمپین های تبلیغاتی تجاری را در معروف ترین وب سایت های ایرانی اجرا کنید و برند خود را به مخاطبان خود نشان دهید.

تبلیغات گام اصلی بازاریابی است

همانطور که قبلا ذکر شد ، اگرچه درک اولیه از بازاریابی برنامه در کشور ما ساده بصری و تبلیغات گسترده است (گواه این ادعا این است که در تعداد محدودی از برنامه های تبلیغاتی ، قسمت زیادی فقط از طریق تبلیغات حاصل می شود) . مراحل مختلفی در این فرآیند وجود دارد و تبلیغات تنها اولین قدم است ، اما واضح است که اگر مرحله اول به درستی اجرا نشود ، مراحل بعدی بی معنی خواهد بود. در ادامه این مقاله ، سعی خواهیم کرد با جزئیات بیشتر به جنبه های مختلف مرحله اول بپردازیم تا راه حل های مختلف برای موفقیت آمیز انجام این مرحله را مشاهده کنیم.

گام اصلی اولین قدم تبلیغات موثر و هدفمند است. در اولین گام ، هدف این کارزار بازاریابی جذب کاربران جدیدی است که پس از ورود به بازار صفحه برنامه را بارگیری می کنند. برای هدایت کاربران به صفحات برنامه می توان از روش های مختلف تبلیغاتی استفاده کرد. انواع این تبلیغات عبارتند از: تبلیغات بانری ، تبلیغات ویدیویی ، بازی های کوچک ، کمپین های فیس بوک و توییتر و غیره. هدف از این تبلیغات متقاعد کردن کاربران برای کلیک و ورود به صفحه برنامه با مشاهده است. هرچه به این هدف نزدیکتر شویم ، قدم اول را با موفقیت بیشتری برمی داریم. آمار و تجربه نشان می دهد که در این مرحله ، هرچه کاربر با برنامه ارتباط بیشتری برقرار کند ، احتمال موفقیت در بازاریابی بیشتر می شود و بیشتر تعاملات کاربر با برنامه در بازی های کوچک و به دنبال آن تعامل کاربر رخ می دهد. فیلم ها و بنرها و انواع دیگر تبلیغات. آنها بعدی هستند. در واقع ، هنگامی که کاربر قبل از کلیک بر روی لینک و ورود به صفحه برنامه در بازار با برنامه آشنا باشد ، احتمال نصب برنامه بیشتر است ، بنابراین لازم است از بین انواع تبلیغاتی که می تواند به سرعت هدف قرار گیرد ، تبلیغاتی را انتخاب کنید. جذابیت این است که ارزشی که برنامه برای کاربران ایجاد می کند به کاربران منتقل شود. در دنیای امروز ، تبلیغات ویدئویی به دلیل توانایی انتقال و جذب معنا و جذابیت ، بیش از هر نوع تبلیغ دیگری بازاریاب را به خود جذب می کند.

بازاریابی برای اپلیکیشن

کاربران را به نصب برنامه ها تشویق کنید

در عین حال ، توجه به ویژگی های مختلفی که می تواند کاربران را به نصب برنامه های بیشتر پس از کلیک روی پیوند نهایی ترغیب کند ، از اهمیت برخوردار است. به عنوان مثال ، آمار جالب مربوط به فعالیت نصب برنامه در اواخر سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که در مقایسه با برنامه ها و بازی ها ، متقاعد کردن کاربران برای کلیک بر روی پیوند پایان ویدیو برای بازی ها دشوارتر از برنامه ها است (کاربران بعد از تماشای فیلم به احتمال زیاد فیلم را مشاهده می کنند ) برنامه ها بیشتر از ویدیوی تبلیغاتی بازی روی لینک نهایی کلیک می کنند) ، اما سرعت بارگیری بازی حدود ۴ برابر بیشتر است. به عبارت دیگر ، اگر کمپین بازاریابی ما با هدف برنامه خاصی باشد ، برای کاربران راحت تر می توانند روی پیوند نهایی ویدیوی ما کلیک کرده و وارد صفحه موجود در بازار شوند ، اما فقط ۱۰٪ از این کاربران برنامه را بارگیری می کنند ، و بهینه سازی و جذاب کردن صفحه برنامه برای کمپین ما موفقیت آمیز است ، اما اگر کمپین ما برای بازاریابی بازی ها باشد ، چالش اصلی ساخت فیلم های جذاب است که کاربران را مجبور به کلیک می کنند ، وقتی کاربران کلیک می کنند پس از پیوند ، آنها به احتمال زیاد بازی ما را نصب می کنند. .

نکته مهم دیگر در این مرحله از مرحله اول ، یعنی تبلیغات ، قرار دادن تبلیغ در موقعیت صحیح است. وقتی اولین هدف بازاریابی ما اجازه ورود کاربران تلفن همراه Android به صفحه برنامه ما است ، باید تبلیغاتی را به کاربرانی که تلفن همراه دارند نشان دهیم ، به عنوان مثال تبلیغات بنر را در وب سایت هایی که معمولاً از طریق دسک تاپ قابل دسترسی هستند ، نمایش دهیم. نظرات موجود نیست بهترین راه برای هدفمند کردن تبلیغات ، مشاهده تبلیغات در برنامه های دیگر پس از انتخاب نوع تبلیغ است. به این ترتیب می توانیم اطمینان حاصل کنیم که هرکسی که آگهی ما را تماشا می کند ، دارای تلفن هوشمند هوشمند است. اهداف دیگر مانند مضامین و اهداف زمانی نیز برای تأثیر تبلیغات مهم هستند.

کلیدهای میانبر چند منظوره

همانطور که در بالا ذکر شد ، در اولین قدم یک برنامه بازاریابی ، یافتن مکان مناسب برای نمایش تبلیغات ، انتخاب نوع مناسب تبلیغات و در نهایت انجام تبلیغات هدفمند سه عنصر اصلی است. سیستمی با تبلیغات ویدیویی هدفمند در یک برنامه تلفن همراه می تواند هر سه عملکرد را در اختیار بازاریابان برنامه قرار دهد. تپسل برای اولین بار در ایران فعالیت نصب برنامه را به بازاریابان برنامه معرفی کرد. تاکنون مورد استقبال گسترده بهترین برنامه ها از انواع مختلف قرار گرفته و به اهداف تبلیغاتی این برنامه در میان میلیون ها کاربر در سراسر کشور رسیده است.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *