×
خانه » دسته‌بندی نشده » جایگاه و تاثیر عکاسی در تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ
08 نوامبر 2020

جایگاه و تاثیر عکاسی در تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی امروز شامل اجزای مختلفی است که طیف گسترده ای از رسانه ها را پوشش می دهد. برای موفقیت در کارزار بازاریابی خود ، باید تمام فاکتورهای طراحی و اجرا را در نظر بگیرید و از آنها به درستی استفاده کنید. بررسی خدمات بازاریابی مقرون به صرفه نشان می دهد که عکاسی یکی از مهمترین عواملی است که در استراتژی های بازاریابی دیجیتال نقش مهمی دارد. دسترسی به دوربین ممکن است در آن زمان دشوار باشد ، اما امروزه با وجود تلفن های همراه ، دسترسی به یک دوربین با کیفیت و ضبط لحظه ها در دسترس اکثر افراد قرار گرفته است. اگرچه دنیای بازاریابی در ۵ سال گذشته نسبت به ۵۰ سال گذشته دستخوش تغییرات عمده ای شده است ، اما هنوز عکاسی از جایگاه مهم و اساسی در تبلیغ برندها ، محصولات و خدمات برخوردار است و همین نقش برجسته عکاسی در جنبه های مختلف زندگی ، روز جهانی عکاسی را ایجاد کرده است. استفاده صحیح از عکس تبلیغاتی به کسب و کار شما کمک می کند تا در یک بازار سخت و رقابتی ، سربلند باقی بماند. در مرحله بعدی ، خواهید فهمید که چرا عکاسی تبلیغاتی اینقدر مهم و بازاریابی است.

چند عامل کلیدیِ اهمیت عکاسی

تاثیر عکس در موفقیت وبلاگ

جلب توجه

اگرچه این از اهمیت فیلم ، صدا و متن به عنوان ممولفه های مهم بازاریابی مدرن نمی کاهد ، اما هیچ چیز به سرعت یک تصویر نمی تواند توجه را به خود جلب کند. به عنوان مثال ، یک چشم بر هم زدن کافی است تا توجه مردم را به یک تصویر جالب در یک بیلبورد جلب کند. جالب است بدانید که سابقه استفاده از عکاسی در تبلیغات به بیش از یک قرن برمی گردد و افراد زیادی آموزش دیده اند تا با مولفه های موثر و کاربرد عملی آن آشنا شوند.

از ابزارهای جدید استفاده کنید

عکاسی طی سالها به طرز چشمگیری تکامل یافته است. عکس های رنگی تصاویر بهتری ارائه می دهند و عکاسی دیجیتال تصاویر را برای همه قابل دسترسی می کند. اکنون فناوری نسبتاً جدید پهپاد راه های جدیدی برای تبلیغات باز کرده است. استفاده از این ویژگی در عکاسی بازاریابی مدرن به شما کمک می کند تصاویری را که قبلاً فقط برای افرادی که می توانستند در هواپیما عکس بگیرند با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. از آنجا که این فناوری هنوز جدید است ، استفاده از آن می تواند به شما یک مزیت رقابتی قوی برساند.

اشتراک اطلاعات فوری

یک جمله معروف وجود دارد که می گوید: یک عکس هزار کلمه است. این مفهوم در تبلیغات مهم است. به جای اینکه مستقیماً واقعیت را بگویید و از کلمات برای انتقال معنا استفاده کنید ، می توانید از عکس های خود برای انتقال پیام مهمی استفاده کنید. ذهن انسان برای استفاده از نشانه های غیرکلامی طراحی شده است و تصاویر مناسب بخشی از مغز را تحت تأثیر قرار می دهد که درک مفاهیم از متن یا صدا را دشوار یا غیرممکن می کند. عکس ها ، اگر با متن مناسب ترکیب شوند ، می توانند قدرتمندترین ابزاری باشند که در اختیار شماست.

واکنش احساسی

مردم نسبت به تصاویر دیگران واکنش احساسی نشان می دهند. اگرچه متن و صدا نیز می توانند در به اشتراک گذاشتن نکات مهم درباره کالایی که می فروشید م effectiveثر باشند ، اما هیچ یک از آنها نمی تواند مانند عکس احساسات را برانگیزد. در تبلیغات باید به یاد داشته باشید که انسان موجودی منطقی است و احساسات در فروش محصول نقش مهمی دارد. بنابراین ، ترکیب عناصر احساسی مناسب با یک عامل قانع کننده منجر به حداکثر اثربخشی و کارایی تبلیغات می شود.

افزایش تعامل

تحقیقات بازاریابی نشان می دهد که وجود تصاویر افراد را به مشارکت ترغیب می کند و احتمال واکنش آنها به تبلیغات را افزایش می دهد. هر چقدر ابزار بازاریابی شما قدرتمند باشد ، موفقیت شما در جلب توجه مردم و اقدام به محصول تبلیغاتی شما است. علاوه بر استفاده از عکس در تبلیغ ، از عمل Calcio (CTA) استفاده کنید و مطمئن شوید که تصویر شما مخاطب را ترغیب می کند تا در راستای هدف شما اقدام کند.

از یک تصویر حرفه ای در پروژه استفاده کنید

داشتن تصویر مثبت در افرادی که تبلیغ شما را می بینند نقش مهمی در موفقیت شما دارد. با استفاده از عکس های با کیفیت یک تصویر حرفه ای از خود در ذهن مخاطبان خود ایجاد کنید. این توضیح می دهد که چرا مشاغل از عکاسان حرفه ای استفاده می کنند ، حتی اگر خرید دوربین ارزان تر باشد. عکاسان می توانند تصویری متفاوت از تصاویر معمولی ثبت کنند و پیامی قدرتمند ارسال کنند.

روز جهانی عکاسی

روز جهانی عکاسی

روز عکاسی روز احترام به هنری است که نقش اصلی را در زندگی بشر دارد. جدا از عکسهای شخصی که خاطرات را حفظ می کنند ، عکسهایی نیز وجود دارند که داستانها را بازگو می کنند. تصاویری که دوره های قابل توجهی از زمان ، تاریخ و حتی کره زمین را نشان می دهند و اهمیت عکس را دو چندان می کنند.

تاریخچه روز عکاسی

جوزف نیسفور نیپس ، مخترع فرانسوی عکاسی ابتدا از کاغذ کلرید نقره برای چاپ عکس استفاده کرد ، اما در نهایت عکس سیاه شد زیرا او نمی دانست چگونه کلرید نقره را از روی کاغذ پاک کند تا بتوان آن را حفظ کرد.

عکس ها با گذشت زمان بهتر و بهتر شدند. به دوربینهای اولیه ای که ممکن است دیده اید ، فکر کنید و به تفاوت آنها با دوربینهای جنگ جهانی دوم بیندیشید. سپس آنها را با دوربین های مدرن مقایسه کنید. جهش در فناوری به اندازه سایر جنبه های زندگی در عکاسی تأثیر داشته است.

با ظهور کداک ، کانن و بسیاری از مارک های دیگر ، بازار عکاسی جهش بزرگی را تجربه کرد. با گذشت زمان دوربین ها بهتر و سبک تر شدند و استفاده از آنها آسان تر شد. با وجود تمام نوآوری ها و خلاقیت ها ، علم و حتی هنرهای زیادی که در زمینه عکاسی رخ می دهد ، هیچ یک نمی تواند جایگزین لذت ساده عکس گرفتن و ساخت قاب شود.

خلاقیت برندها به مناسبت روز عکاسی

مارک ها به اهمیت رسانه های اجتماعی و تأثیر به روزرسانی محتوای خود بر مخاطبان پی برده اند و بنابراین هر مناسبت مرتبط را گرامی می دارند تا مخاطب را درگیر خود کنند و از تأثیر شگفت انگیز آن در بازاریابی استفاده کنند. به عنوان مثال ، بسیاری از مارک ها برای روز عکاسی مسابقه ای ترتیب دادند و از مخاطبان خود خواستند بهترین عکس هایی را که کلیک کرده اند به اشتراک بگذارند. این یک روش عالی برای ایجاد تعامل بین برند و مخاطبان هدف آن است. در اینجا دو نمونه از نحوه تشویق مخاطب خود برای شرکت در محتوا به روشی خلاقانه به مناسبت روز جهانی عکاسی ۲۰۱۸ آورده شده است:

۱٫ Reliance Money به مناسبت روز جهانی عکاسی در صفحه توئیتر خود نوشت: “۱۹ آگوست روز جهانی عکاسی است. آیا برای واژه چالش آماده هستید؟ برای تصویر زیر یک عنوان بنویسید.” بهترین عنوان به عنوان کادو.”

این برند همچنین در این پست از هشتگ های مربوط به روز جهانی عکاسی استفاده کرده است.

خلاقیت برندها در روز عکاسی

۲- برند OnePlus India که در یک توییت مخاطبان خود را به فرستادن بهترین عکس‌هایشان تشویق کرده بود، نوشت: «بیش از ده هزار عکس شگفت‌انگیز با هشتگ WorldPhotographyDay دریافت کردیم. آیا هنوز عکس نفرستادید؟ ۲۴ ساعت دیگر زمان باقی است تا در این چالش شرکت کنید. ممکن است عکس بعدی را با OnePlus 6 بگیرید!»

خلاقیت برند هندی در روز عکاسی

استفاده از عکس در پلتفرم‌های گوناگون

اکثر مشاغل دارای وب سایت خاص خود هستند. بسیاری از آنها وبلاگ دارند یا حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی حضوری فعال دارند. با ظهور “فرهنگ بصری” در زندگی ، استفاده از استراتژی مبتنی بر تصویر در بازاریابی آنلاین اهمیت بیشتری یافته است. آمار زیر اهمیت عکاسی در سیستم عامل های مختلف را نشان می دهد.

به عنوان مثال ، توییت های حاوی تصویر ۱۸٪ قابل کلیک ، ۸۹٪ محبوبیت بیشتری در بین مخاطبان و ۱۵۰٪ بازتوییت بیشتر از آنهایی که فقط متن دارند ، است.

تاثیر عکس در توییتر

پست‌های فیسبوکی که شامل عکس هستند نسبت به آن‌ها که فقط شامل کلماتند، ۵۳٪ بیشتر لایک می‌شوند و ۱۰۴٪ بیشتر کامنت دریافت می‌کنند.

تاثیر عکس در فیسبوک

تصاویر و فیلم ها موثرترین راه ارتباطی در دنیای آنلاین هستند. زیرا بیشتر دیده می شوند و باعث تعامل می شوند. صفحات حاوی تصویر یا فیلم به طور متوسط ​​۹۴٪ بیشتر از صفحات فقط متن مشاهده می شوند.

تاثیر عکس در بازدید صفحه وب

اهمیت عکاسی در ارتباطات انسانی نیز قابل توجه است. عکس ها در انتقال احساسات بیشتر از قصه گویی کلمات موفق هستند و بهتر می توانند محصولات و خدمات را بفروشند. تحقیقات نشان می دهد که مغز تصاویر را ۶۰ هزار برابر سریعتر از متن پردازش می کند و ۹۳ درصد از کل ارتباطات بصری انسان را تشکیل می دهد.

تاثیر عکس در روابط انسانی

برای بازاریابی تجارت خود از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. در ابتدای سال ۲۰۱۹ ، ۵۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه تصویری را در پلت فرم اینستاگرام به اشتراک می گذارند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۰۰ میلیون افزایش یافته است. وقتی مشتریان شما در شبکه های اجتماعی هستند ، چرا در آنجا حضور ندارید؟ اما س bigال اصلی این است که ، چگونه تجارت خود را در دنیای دیجیتال و با مخاطب خود متمایز می کنید؟

۴ روش موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با کمک عکاسی

استفاده از عکس در بازاریابی شبکه های اجتماعی

۱. استفاده از عکس برای خلاقیت

شما برای زنده ماندن باید بتوانید از جمع جدا شوید. اگر شرکت یا سازمان شما از تصاویری استفاده می کند که در همه جای اینترنت مشاهده می شوند ، ممکن است بخواهید در این مورد تجدید نظر کنید. سیستم عامل های تصویربرداری مانند فیس بوک ، اینستاگرام و پینترست در بین کاربران اینترنت بسیار محبوب شده اند زیرا فرصت های بی شماری را برای مارک های تجاری ایجاد کرده اند تا داستان خود را با کمک تصاویر برای مخاطبان تعریف کنند و در نتیجه راهی برای تعامل ایجاد کنند. فقط بخاطر داشته باشید که شما نباید فقط عکسی از محصول خود ارسال کنید ، بلکه باید آن را سبک کنید و داستان خود را برای مخاطبان خود بگویید و به آنها دلیلی بدهید تا بر روی کسب و کار خود کلیک کنند ، مانند آنها را به اشتراک بگذارند و صحبت کنند. دادن.

۲. از عکس ها استفاده کنید تا سبک خاص خود را داشته باشید

آیا تصاویری که در رسانه های آنلاین منتشر می کنید با نام تجاری شما مطابقت دارد؟ ویژگی های نام تجاری شما شما را به سمت یک سبک تصویر خاص سوق می دهد. مهم است که این عناصر مربوط به کار را در عکاسی خود بگنجانید. به عنوان مثال ، اگر شما یک مارک تجاری کاملاً جدید و سرگرم کننده هستید ، آیا عکس هایی که در شبکه های اجتماعی خود ارسال می کنید ، بیانگر این صفات است؟

استمرار رمز موفقیت است. محتوای تصویری منتشر شده در اینترنت راهی عالی برای ارتباط با مشتریان بالقوه است. یکی از بهترین راههای ایجاد و حفظ این اتصال ، تداوم است. به انتشار منظم محتوا و سازگاری در ظاهر و احساس عکس های خود ادامه دهید. وقتی مخاطب به صفحه رسانه اجتماعی شما نگاه می کند ، باید ارتباط واضحی بین عکسهای شما و برند شما را ببیند. انسجام و یکپارچه سازی در سبک ، نور و سبک ویرایش عکس. نقش و اهمیت عکاسی تبلیغاتی در اینجا بیشتر و بیشتر نمایان می شود.

۳٫ برای شخصی سازی برند خود از عکس استفاده کنید

مردم دوست دارند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و مصرف کنندگان دوست دارند داستان مارک مورد علاقه خود را بدانند. به اشتراک گذاشتن عکس های خود و تیم خود در وب سایت کسب و کار ، وبلاگ یا صفحه فیس بوک راهی برای شخصی سازی نام تجاری خود است. به عنوان مثال ، می توانید تصویری از یک جلسه کاری ، رویداد شرکتی یا جشن نوروز را در محل کار خود قرار دهید. اگر محصولی دارید ، روش هایی را جستجو کنید که افراد می توانند با شما و تیم شما ارتباط برقرار کنند. اگر تأثیر مثبتی را که محصول شما روی زندگی شما و اعضای تیم شما دارد نشان دهید ، مخاطبان علاقه مند هستند که بخشی از آن باشند.

اگر از یک عکاس حرفه ای استفاده کنید خوب است. عکاس می داند در چه موقعیت هایی باید از چراغ ها استفاده کند تا بهترین عکس را بگیرد. عکس های طبیعی با قابلیت قصه گویی ؛ تصاویر اصلی از افراد واقعی ، مانند کارمندان شما ، اما با کیفیت حرفه ای.

۴٫ برای معتبر بودن از عکس ها استفاده کنید

تصاویری که در بازاریابی دیجیتال استفاده می کنید باید مربوط به شما ، تجارت ، محصول یا خدمات شما باشد. عکس ها باید واقعی و معتبر باشند ، زیرا اگر عکس های معتبری از محل کار و همکاران خود منتشر نکنید ، چگونه مشتریان و مصرف کنندگان می توانند مطمئن باشند که شما به عنوان صاحب مشاغل پشت آن صفحات ، با مخاطبان ارتباط برقرار می کنید؟

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی

همانطور که مشاهده می کنید اهمیت عکاسی تبلیغاتی و نقش م effectiveثر آن در دنیای بازاریابی و تبلیغات غیرقابل انکار است ، بنابراین سعی کنید تا حد امکان از آن استفاده کنید. برای موفقیت بهتر است حرفه ای باشید ، سبک خاص خود را داشته باشید و خاص باشید. به یاد داشته باشید که تصاویر دو محصول یا دو کمپین تبلیغاتی هرگز یکسان نیستند و تصاویر باید همیشه با اهداف پروژه ها مطابقت داشته باشند. تقریباً همه بازاریابان از نقش تصویر در کمپین های تبلیغاتی آگاه هستند ، اما اجرای آن نیاز به تخصص دارد. خلاقیت و حرفه ای بودن در این زمینه می تواند برگ برنده شما در میان رقبا باشد.

چگونه در تجارت خود از عکس استفاده می کنید؟ اگر در زمینه بازاریابی مشاغل خود از عکاسی به نتایج خوبی رسیده اید ، به خاطر داشته باشید که هر سال روز جهانی عکاسی را در شبکه های اجتماعی خود به همراه قدردانی از این هنر بی نظیر جشن بگیرید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *