×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟
21 نوامبر 2020

تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟

در دنیای امروز که بیشتر ما بیشتر با ابزار دیجیتال کار می کنیم ، یکی از موثرترین روش های تبلیغات تبلیغات آنلاین است. این روش فرصت های زیادی برای ارائه نام تجاری خود به شما می دهد. یکی از مزایای تبلیغات آنلاین این است که به شما امکان می دهد رفتار مشتری و واکنش او به تبلیغات مختلف را مطالعه کنید.

همچنین می توان نتیجه تبلیغات و تأثیر آن بر فروش را به طور دقیق گزارش داد. یکی از مهمترین اهداف تبلیغاتی ، که دستیابی به آن با تبلیغات آنلاین راحت تر است ، یافتن مخاطب اصلی یا هدایت شما است. در همین حال ، گوگل به عنوان پرکاربردترین موتور جستجو در بین بیشتر کاربران ، یک رسانه تبلیغاتی عالی است. این شرکت با ارائه موثر Google Adwords و خدمات adsense Google شما را تبلیغ می کند.

در این مقاله ، نحوه کار Google AdWords و Google AdSense را توضیح خواهیم داد و نکاتی را برای شروع کار با این دو ابزار ارائه می دهیم.

Google AdWords چیست؟

Google AdWords سرویس تبلیغات آنلاین Google است.

این برنامه به شما امکان می دهد تبلیغات خود را در صفحات جستجوی Google قرار دهید و در ازای کلمات کلیدی خاص ، مخاطبان خاص خود را که مشتری بالقوه شما هستند ، در مورد خدمات یا محصول خود آگاه کنید.

مزیت دیگر این نوع بازاریابی و تبلیغات پرداخت براساس نتیجه است. به این ترتیب ، اگر یک کاربر بر روی لینک تبلیغ شما کلیک کند ، از سایت شما بازدید کند ، فیلم تبلیغاتی شما را تماشا کند یا با شما تماس بگیرد ، تبلیغ Google شما ارزش آن را خواهد داشت و شما باید هزینه کنید.

در سرویس های تبلیغاتی Google ، می توانید مخاطبان خاص را با انتخاب روش تبلیغات خاص خود هدف قرار دهید. روش های تبلیغاتی ممکن است شامل قرار دادن ویدئو در YouTube ، قرار دادن تبلیغات نمایش بنر ، تبلیغات درون برنامه ای برای برنامه های تلفن همراه یا متن ساده در صفحه نتایج جستجوی Google باشد.

ساختار حساب های Google AdWords

ساختار مناسب حساب Google AdWords مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. این مزایا شامل بازدید و کلیک مرتبط تر ، نمره کیفیت بالاتر (هزینه کمتر برای هر کلیک) ، و نگهداری و بهینه سازی آسان تر حساب است.

تصویر زیر انواع ساختار حساب در Google AdWords را نشان می دهد.

بالاترین سطح حساب های Google AdWords جایی است که تبلیغ کنندگان می توانند اطلاعات صورتحساب و منطقه زمانی را برای هر کمپین پیکربندی کنند. هر حساب دارای کمپین هایی با تبلیغات مختلف است.

گروه های تبلیغاتی مختلف می توانند معیارهای مختلفی مانند کلمات کلیدی ، نوع مخاطب ، علایق و غیره را داشته باشند.

به راحتی می توانید با حساب Google و حساب Gmail خود یک حساب Google AdWords ایجاد کنید. اما نکته مهم این است که شما نمی توانید از Gmail استفاده کنید که در Google AdWords برای ایجاد حساب در سایر محصولات Google استفاده می کنید. در ابتدای ایجاد حساب ، باید تنظیمات منطقه زمانی و نحوه پرداخت را مشخص کنید (جزئیات صورتحساب). لطفاً توجه داشته باشید که پس از تکمیل مراحل ایجاد حساب ، دیگر نمی توانید زمان محلی خود را تغییر دهید ، اما تغییر روش پرداخت شما امکان پذیر است.

پرداخت و شارژ حساب Google AdWords نیز توسط کارت اعتباری انجام می شود. برای شارژ مجدد حساب خود در ایران می توانید از کارت Master / Visa استفاده کنید.

Google AdWords چگونه کار می کند؟

قبل از شروع کار با Google AdWords و انتخاب اولین کمپین خود ، بهتر است با انواع مخاطب پذیری آشنا شوید تا عملکرد Google AdWords را بهتر درک کنید.

موتور جستجوی گوگل و هدف قرار دادن کلمات کلیدی

اگر کلمه iphone 8 plus را در گوگل جستجو می کنید. صفحه ای مشابه صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. همانطور که در صفحه نتایج جستجو مشاهده می کنید ، چندین تبلیغ در بالای نتایج جستجو وجود دارد. به این تبلیغات جستجوی پولی و به نتایج متداولی که در پی می آید جستجوی ارگانیک گفته می شود.

نکته مهم در اینجا گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در مبارزات انتخاباتی شما است.

با انتخاب کلمات کلیدی خاص بر اساس شناخت شما از مشتریان ، در صورت جستجوی آن کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی مشابه ، تبلیغات شما در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود. همچنین می توانید از ابزار کلمات کلیدی دیگر Google ، Google Planner استفاده کنید.

فراموش نکنید که همیشه کلمات کلیدی انتخاب شده خود را مرور کرده و کلماتی را که کمترین کلیک را دارند حذف کنید تا بر نمره کیفیت و سایر شاخص های Google AdWords تأثیر منفی نگذارد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، در گوشه سمت راست نتیجه جستجو چندین تصویر وجود دارد. به اینها تبلیغات خرید می گویند. اینها همچنین با Google AdWords در صفحه نتایج قرار می گیرند ، اما اصول آنها کمی متفاوت است. اینگونه اطلاعات محصول خود را به Google ارسال می کنید و از کمپین خرید Google AdWords استفاده می کنید.

هدف گذاری براساس علاقه مخاطب

Google همچنین کاربران را بر اساس جستجوی کاربران یا صفحات وبی که مرتباً بازدید می کنند ، مانند علاقه مندان به ورزش و طرفداران یک تیم یا گروه یا گروه تجاری خاص عکاسی از طبیعت ، رتبه بندی می کند. خاص با افزودن تنظیمات هدف قرار دادن مخاطب ، می توانید گروه خاصی را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید که بدون در نظر گرفتن جستجوی آن شخص ، تبلیغات مربوط به موضوع مورد علاقه شما را در صفحات Google مشاهده کند.

چه معیارهایی برای Google در تبلیغات مهم هستند؟
هزینه هر کلیک (CPC):

هزینه برای هر کلیک دقیقاً مشخص می کند که شما برای هر آگهی چه مبلغی پرداخت می کنید و هر کلیک با کلیک روی آن آگهی را می پردازید. این مبالغ می تواند برای هر کلمه کلیدی متفاوت باشد.

رتبه بندی آگهی:

رتبه بندی آگهی تعیین می کند که آگهی شما در صفحه نتایج جستجوی Google چگونه نشان داده شود. این مشکل به دو نکته بستگی دارد:

حداکثر پرداخت (CPC) که برای یک کلمه کلیدی خاص تعیین می کنید.
عامل دیگری به نام نمره کیفیت وجود دارد که در زیر توضیح خواهیم داد.

سطح کیفیت

چگونه Google تعیین می کند که تبلیغات قابل کلیک و صفحه فرود شما چقدر نیاز مشتریان بالقوه شما را برآورده می کند. هرچه کلمه کلیدی مرتبط تری انتخاب کنید و نیاز مشتری شما بهتر باشد ، هزینه هر کلیک برای آن کلمه کلیدی کاهش می یابد.

نمرات کیفیت از ۱ تا ۱۰ است. هرچه نمره شما به ۱۰ نزدیکتر باشد ، کلمات کلیدی شما بیشتر مرتبط و مرتبط خواهند بود. در نتیجه هزینه کمتری نسبت به رقبا خواهید پرداخت. میانگین گوگل برای این امتیاز ۶ اعلام کرده است. این بدان معناست که اگر امتیاز شما از این مقدار بالاتر باشد ، در شرایط خوبی قرار دارید. افزایش نمره شما در سایر معیارها مانند CPC و CPA نیز تأثیر مثبت خواهد داشت.

سطح کیفیت به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله:

نرخ یا CTR را کلیک کنید
کیفیت و ارتباط صفحات فرود و کپی آگهی
کلمات کلیدی انتخاب شده نزدیک به تجارت شما
سابقه عملکرد حساب Google AdWords

بنابراین ، می توانید با انتخاب کلمات کلیدی مناسب ، انتخاب متن مناسب برای تبلیغ و آزمایش آن و همچنین افزایش ارتباط بین کلمه کلیدی ، متن آگهی و محتوای صفحه فرود ، نمره کیفیت خود را افزایش دهید.

نرخ کلیک (CTR)

نمره کیفیت و CTR به یکدیگر وابسته هستند. نرخ CTR یا نرخ کلیک نسبت تعداد کلیک در یک آگهی یا سایت به تعداد نمایش URL و نام تجاری آن در نتایج جستجو است. CTR علاوه بر تأثیر بر نمره کیفیت ، بر رتبه بندی سایت در نمایش جستجوی ارگانیک نیز تأثیر می گذارد.

CTR پیش بینی شده

شاخص دیگری به نام Expected CTR را در Google AdWords مشاهده خواهید کرد. Google نرخ کلیک مورد انتظار را براساس کلمه کلیدی جستجو شده ، حجم جستجو برای آن کلمه کلیدی و قرارگیری آگهی در صفحه نتایج محاسبه می کند. در واقع ، CTR مورد انتظار میانگین نرخ کلیک همه تبلیغات با شرایط یکسان است (سه شرط بالا).

سپس CTR تبلیغ شما را با نرخ کلیک مورد انتظار مقایسه می کند و تبلیغ شما را در یکی از سه دسته بالاتر از متوسط ​​، کمتر از متوسط ​​و کمتر از متوسط ​​قرار می دهد.

در نتیجه ، می توانید بر اساس این بررسی Google در مورد کلمات کلیدی یا متن تبلیغی انتخابی خود تصمیم بگیرید.

ارتباط تبلیغات

همانطور که از تصویر بالا مشاهده می کنید ، میزان مرتبط بودن آگهی – یعنی اینکه چقدر کلمات کلیدی شما با کسب و کار شما چقدر مطابقت دارد – به همان روشی که برای رتبه بندی نرخ کلیک پیش بینی شده تعیین می شود.

اشتراک آگهی یا سهم برداشت

برداشت تعداد دفعات نمایش یک تبلیغ است (یا در صفحه نتایج یا به عنوان یک بنر در سایت های دیگر). برداشت های دریافتی نسبت تعداد آگهی های نمایش داده شده به تعداد نمایش های پیش بینی شده است. این آمار به صورت گسترده و جزئی برای هر کلمه کلیدی ارائه می شود و به عواملی مانند تنظیمات حساب شما ، مبلغی که می خواهید پرداخت کنید و نمره کیفیت شما بستگی دارد.

Google Ads Network

بعد از شبکه جستجو ، شبکه دوم Google تبلیغات را نمایش می دهد. GDN یا Google Advertising Network به ۹۰٪ از کاربران اینترنت و بیش از دو میلیون وب سایت دسترسی دارد و یکی از محبوب ترین خدمات تبلیغاتی است. بخشی از این شبکه شامل Google Finance ، Gmail ، Blogger و YouTube است. CCM همچنین شامل سایر وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه است. با استفاده از سرویس Google Adsense می توانید تبلیغات خود را در شبکه نمایش قرار دهید.

Google Display Network به شما امکان می دهد تبلیغات متنی ، بنرها ، تبلیغات ویدیویی (در YouTube) و تبلیغات HTML و Flash ارسال کنید.

روش کار GDN تقریباً مشابه شبکه جستجوی گوگل است. در این سیستم عامل ، ابتدا کلمات کلیدی خود را وارد می کنید. Google همچنین محتوای سایت های GDN را اسکن کرده و سایت های مرتبط با کلمه کلیدی شما را شناسایی می کند. در نتیجه ، این تبلیغات در آن سایت ها به مشتریان احتمالی شما نشان می دهد.

همانطور که در Google AdWords بحث کردیم ، یک روش هدف یابی دیگر به غیر از کلمه کلیدی وجود دارد. شما می توانید نوع مخاطبان خود را انتخاب کرده و شرایط دموگرافیک و همچنین علایق مخاطبان خود را هنگام هدف گیری در نظر بگیرید. حتی می توانید در سایت خاصی که در نظر دارید با درج آدرس آن تبلیغ کنید. (مدیریت میزبانی)

یکی از ویژگی هایی که خدمات Google Ad را از سایر سرویس های تبلیغاتی مانند Facebook ، AdRoll و … متمایز می کند ، هدف گذاری مجدد شما است.

در این صورت ، اگر کاربر صفحه را ترک کند و به تبلیغات موجود در این صفحه پاسخ ندهد ، روی آن کلیک نکرده یا آدرس ایمیل او را برای اطلاعات وارد نکرده است ، یا … ، تبلیغات دوباره در صفحه های دیگر برای او ظاهر می شود. کاربر نمایش داده می شود (یادآوری). این روش از کوکی های مرورگر برای ردیابی وب سایت هایی که کاربران بازدید می کنند استفاده می کند.

نکاتی برای بازاریابی حقوق و دستمزد

بازاریابی پولی یا سیستم همکاری مشابه فروش به گونه ای کار می کند که درصدی از فروش را برای تبلیغات یا هرگونه کمک فروش پرداخت کنید. از نظر دنیای دیجیتال ، اجرای این سیستم می تواند متفاوت باشد. به عنوان نمونه می توان به همین صفحه پرداخت در هر کلیک یا نمایش تبلیغات در Google AdWords و Google Adsense اشاره کرد.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *