×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » تاثیر تولید محتوا در پیشرفت کسب و کار شما
25 نوامبر 2020

تاثیر تولید محتوا در پیشرفت کسب و کار شما

به عنوان یک فریلنسر محتوا ، یکی از سوالاتی که همیشه با آن روبرو بوده ام این است که تأثیر مستقیم تولید محتوا بر تجارت ما چیست؟ به نظر می رسد این یک مشکل مشترک برای بسیاری از مدیران بازرگانی ایرانی است. در این مقاله سعی می کنم در مورد تأثیر محتوا بحث کرده و کاملترین پاسخ را برای این سوال ارائه دهم.

لطفا توجه داشته باشید که منظور من از محتوا ، محتوای با کیفیتی است که به روش صحیح تولید می شود و به مرحله انتشار رسیده است. اگر هیچ یک از این جلوه ها را تجربه نکرده اید ، یا قالب مناسبی برای محتوا انتخاب نکرده اید ، یا آن را با موفقیت تولید یا تبلیغ نکرده اید.

به مطالب همیشه سبز فکر کنید!

بازاریابی محتوا

بازدیدکنندگان از هر وب سایت بر اساس نحوه ورود به وب سایت به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. اما منابع اصلی ترافیک معمولاً موتورهای جستجو و بازدید کنندگان مستقیم هستند. برای افزایش دسترسی به این دو منبع ، شما باید محتوای جذاب و با کیفیت تولید کنید.

برای افزایش ترافیک ورودی (ترافیک ارگانیک) از موتورهای جستجو ، باید محتوای همیشه سبز را در نظر بگیرید و به روندهای فعلی توجه کنید. محتوای همیشه سبز معمولاً یک پست وبلاگی بسیار طولانی است که به منظور ارائه مرجعی برای پاسخگویی مردم به س questionsالات معمول طراحی شده است. این مشکلات را می توان از طریق ابزارهای جستجوگرها و البته خود گوگل پیدا کرد. این نوع پست ها معمولاً بسیار طولانی هستند و برای مدت طولانی ترافیک ورودی را برای شما به همراه دارند. عکس این نوع مطالب ، پستی است که براساس رویدادها و روندهای اخیر تولید شده است. این نوع پست ها در کوتاه مدت از بازدید بالایی برخوردار خواهند بود ، اما با گذشت زمان ، این تعداد صفر می شود.

به منظور افزایش میزان بازدید مستقیم ، باید برند خود را نیز بسازید و یک جامعه وفادار از مخاطبان عام ایجاد کنید. اگر محتوایی تولید نکنید که مخاطب را به خود جلب کند ، دستیابی و حفظ مخاطب غیرممکن است. بر خلاف پست های Evergreen (بیشتر در موتورهای جستجو تمرکز دارد) ، در اینجا شما باید برخی اصول SEO را به حاشیه بریزید (به عنوان مثال روی تعداد جستجوهای ماهانه تمرکز نکنید) ، و ابتدا علاقه مخاطب را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال ، اگر در زمینه فیلم وبلاگی دارید ، ممکن است لازم باشد که مقاله ای طولانی درباره بهترین کارگردان یا بهترین فیلم تاریخ فیلم بنویسید تا از ترافیک ارگانیک برخوردار شوید. با این وجود ، پس از جذب بازدیدکنندگان وبلاگ ، باید محتوایی داشته باشید که بتواند از بازدید آنها جلوگیری کند. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید تحلیل خود را درباره فیلم ها و سریال های مختلف بنویسید. این تجزیه و تحلیل های شخصی ممکن است دلیل بازگشت بازدیدکنندگان به وبلاگ شما باشد ؛ خصوصاً اگر بطور منظم منتشر می شوند.

تأثیر محتوا بر هویت برند

آگاهی از برند با تولید محتوا

شما باید در این مورد صحبت کنید تا مخاطبان خود مارک و دامنه تجارت شما را درک کنند. و صحبت یعنی تولید محتوا! ایجاد برنامه های محتوایی می تواند از بسیاری جهات آگاهی از برند شما را افزایش دهد:

پست هایی که مستقیماً با نام تجاری صحبت می کنند.
پست هایی در مورد محل کار ، سازمان و تیم پشت مارک.
به نظر می رسد که پست ها مضامین خاص خود را دارند ، اما برند را به عنوان مرجع حرفه ای در نظر می گیرند.

اشتباهی که بسیاری از مارک ها در این زمینه مرتکب می شوند این است که آنها روی دو روش اول برای نشان دادن خود تمرکز می کنند و راه سوم را جدی نمی گیرند. با این حال ، مطالعات مختلف نشان داده است که نسبت محتوای مستقیماً مرتبط با برند – در واقع تبلیغات – نباید از ۳۰٪ کل تولید تجاوز کند.

این بدان معنی است که اگر هر ماه ۱۰ پست در یک سیستم خاص ایجاد کنید ، حداکثر ۳ پست می تواند به سمت خودتان هدایت شود. (توصیه شخصی من حداکثر دو موقعیت است.) در غیر این صورت ، باید کاهش شدید تعداد دنبال کنندگان و تعداد کل بازخورد موقعیت را قبول کنید.

اما چگونه محتوایی که ارتباط مستقیمی با شما ندارد ، می تواند برند شما را به دیگران معرفی کند؟ فرض کنید یک دوست برای شما یک جعبه آب نبات برای شما می آورد که فقط یک نام تجاری روی آن نوشته شده است و نه چیز دیگری. اگر واقعاً شیرینی را دوست دارید و فکر می کنید ارزش آن را دارند ، مطمئناً از دوستان خود در مورد صاحب برند سوال خواهید کرد.

حال ، تصور کنید محتوای شما برای مخاطبان شیرین است. اگر کسی فکر می کند محتوای شما برای او ارزش آفرینی می کند ، باید سعی کند خالق ارزش را نیز تشخیص دهد. اگر هر هفته این احساس به او برمی گردد ، قطعاً نام شما را به یاد می آورد.او یک متخصص واقعی است و پس از مدتی مرجع شما خواهد بود. و اسامی که از این طریق وارد ذهن مردم می شوند به راحتی ظاهر نمی شوند.

تأثیر محتوا در فروش بیشتر محصولات و خدمات

بازاریابی محتوا و افزایش فروش

هر مشاغل سعی در فروش محصولات یا خدمات خود دارد. این بدان معنی است که یکی از انتظارات مداوم هر کسب و کار در مورد محتوا ، تأثیر مستقیم و مثبت آن بر فروش است. برای اینکه بتوانید از محتوا برای فروش محصولات استفاده کنید ، باید درک خوبی از مشتریان بالقوه داشته باشید تا بتوانید آنها را به درستی هدف قرار دهید.

به منظور افزایش فروش مستقیم ، می توان سه نوع محتوا تولید کرد:

محتوای صفحه فروش که بازدید کننده را به سمت محصول (یا دسته بندی محصول) سوق می دهد.
محتوایی که قصد خرید بازدیدکنندگان را اندازه گیری می کند و اطلاعات تماس آنها را به دست می آورد.
مشتریان یا مخاطبان فعلی را به خرید محتوای بیشتر تشویق کنید.

اولین وضعیت واضح است. به عنوان مثال ، برای فروش کت ، می توانید در مورد بهترین سبک های تابستانی یک پست وبلاگی بنویسید و درباره انواع کت ها بحث کنید. سپس ، در پایان معرفی هر مدل (با گذاشتن پیوندهای مرتبط) خوانندگان را به صفحه فروش همان مدل هدایت کنید.

ممکن است مورد دوم را به صورت کتاب الکترونیکی یا الگوی گرافیکی مشاهده کرده باشید. در این حالت ، نمی توان مستقیماً به محتوای تولید شده اصلی دسترسی داشت و هرکسی که به آن علاقه مند است ، باید اطلاعات خاص را در فرم آنلاین برای بارگیری محتوا پر کند.

این کلید انتقال هدایت ها از بخش بازاریابی به بخش فروش است. تیم بازاریابی راهی برای دستیابی به ارتباط با افرادی که ممکن است به محصولات برند علاقمند باشند با ارزیابی نیازها و تولید محتوای مربوطه فراهم می کند. در مرحله بعد ، اطلاعات به دست آمده به واحد فروش منتقل می شود. فروشنده با ارائه فرم توصیفی از محصول یا خدمات سازمان ، با شخصی كه فرم را پر می كند تماس می گیرد و سعی در افزایش فروش دارد.

این یکی از دلایلی است که ادارات بازاریابی و فروش سازمان باید در تماس و تبادل اطلاعات مکرر باشند.

در حالت سوم ، محتوا برای افرادی تولید می شود که از سازمان خریداری کرده اند یا اطلاعات تماس با سازمان را ارائه داده اند اما پس از تماس با بخش فروش محصول را خریداری نکرده اند. این نوع محتوا معمولاً از طریق وبلاگ منتشر نمی شود و روش اصلی توزیع از طریق ایمیل است. متأسفانه استفاده از این نوع مطالب در مارک های ایرانی معمولاً به ارسال پیام های چند کلمه ای و کدهای تخفیف از طریق پیام کوتاه یا ایمیل محدود می شود.

به یاد داشته باشید ، هر محتوایی که بتواند بازدید وب سایت شما را جلب کند و آن را مرتبط نگه دارد نیز می تواند منجر به فروش شود. سه وضعیت مختصراً توصیف شده فقط فرم نهایی محتوای فروش مستقیم است.

با تولید محتوا و تأثیر آن بر وفاداری به برند مخاطب ، ارزش ایجاد کنید

با تولید محتوا و تأثیر آن بر وفاداری به برند مخاطب ، ارزش ایجاد کنیدخلق ارزش با تولید محتوا

در زندگی شخصی به چه کسی وفادار هستید؟ شما ممکن است از مدت ها قبل افرادی را بشناسید ، افرادی که در تمام این سالها در اطراف شما بوده اند و با ارائه اطلاعات کامل و دقیق به شما در تصمیم گیری کمک می کنند. چرا وفاداری به مارک باید متفاوت باشد؟

تنها راه جذب مشتری و مخاطب وفادار ، تولید ارزش در طول زمان است که قسمت عمده ای از آن ارتباط مستقیمی با محتوای تولید شده شما دارد.

شما باید بتوانید از برند خود چهره ای انسانی ایجاد کنید و به مخاطب انتقال دهید که چگونه آنها واقعاً تیم پشت مارک را درک می کنند ؛ به عنوان مثال ، داشتن محتوای جذاب می تواند فرهنگ سازمانی شما را نشان دهد.

در این حالت ، مارک های ایرانی معمولاً موفق نمی شوند. برای اثبات این ادعا کافیست صفحه مربوط به ما یا تیم ما را در وب سایت ایرانی مرور کنید ؛ و در مورد محتوای تولیدی برند و اعضای تیم و محل کار در وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی صحبت نکنید.

علاوه بر این ، مخاطبان باید احساس کنند که شما یک متخصص واقعی هستید و می توانید به تمام س questionsالات حوزه فعالیت خود پاسخ دهید. در عین حال ، همیشه با او صادق باشید و اطلاعات کامل و دقیق را در اختیار او قرار دهید. تمام بار انتقال این احساس در محتوا است.

خلاصه ۴ تأثیر تولید محتوا بر تجارت

بعد از خواندن چهار اثر محتوا ، ممکن است متوجه شوید که همپوشانی دارند. به عنوان مثال ، ممکن است ما یک پست وبلاگی داشته باشیم که به عنوان محتوای همیشه سبز ، ترافیک ارگانیک زیادی را به خود جلب کند ، اما در عین حال ، اگر به موقع تماس بگیرید ، تأثیر مستقیم روی فروش خواهد داشت. یا ویدیوی اینستاگرام از محیط کار را سازماندهی کنید ، که نه تنها می تواند به مخاطبان جدید کمک کند مارک را بهتر درک کنند ، بلکه به مخاطبان قدیمی احساس صمیمیت و وفاداری می دهد.

به هر صورت تولید محتوا برای ایجاد یک برند واقعی ، جذب بیننده ، نگه داشتن آنها در سایت ، تبدیل آنها به مشتری و در نهایت ایجاد وفاداری بسیار مهم است. بنابراین ، دفعه بعدی که استراتژی های بازاریابی خود را مرور کردید ، لطفاً این راهکارها را در نظر بگیرید و به تولید محتوای با کیفیت و هدفمند توجه بیشتری کنید. در طولانی مدت ، حتماً نتایج را لمس کنید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *