×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » بهترین روش بازاریابی برای جلب نظر مشتری
08 دسامبر 2020

بهترین روش بازاریابی برای جلب نظر مشتری

برای تبلیغ یک برند ابتدا باید توجه مصرف کنندگان را به آن برند و محصول جلب کرده و آنها را متقاعد کنید. به همین دلیل شما برای جلب توجه مصرف کنندگان به محتوای متنوع تری نیاز دارید تا اینکه بخواهید آنها را متقاعد کنید. برای جلب توجه باید آنها را سرگرم کنید و مجاب شوید که باید اطلاعات را به آنها منتقل کنید. به دلیل محدودیت زمان و حجم تبلیغات ، ممکن است همیشه نتوانید هر دو را در یک تبلیغ انجام دهید. شما باید بر اساس جایی که مخاطب شما در کانال بازاریابی قرار دارد تبلیغ کنید.

با افزایش میزان محتوای ویدئویی طی چند سال گذشته ، رفتار مصرف کننده به طرز چشمگیری تغییر کرده است ، اما صنعت تبلیغات چندان با تغییر رفتار مصرف کننده سازگار نیست. در حال حاضر میزان توجه به تبلیغات در رسانه های مختلف متفاوت است ، اما تبلیغ کنندگان در تبلیغات خود به این موضوع نمی پردازند.

تالس تیکسایرا ، استاد دانشگاه هاروارد که تحقیقات خود را بر اصول بازاریابی اقتصادی متمرکز کرد ، گفت: “تبلیغ کنندگان کورکورانه برای جلب توجه مصرف کننده رقابت می کنند و با یکدیگر رقابت می کنند.” اعتقاد بر این است که صنعت تبلیغات شکست خورده است.

در این مقاله ، ما از طریق Thales Teixeira به استراتژی های بازاریابی موثر برای جذب مشتری خواهیم پرداخت.

اقتصاد توجه چیست و چرا ارزش برندها را افزایش می‌دهد؟

تقاضای زیاد در مقابل عرضه محدود منابع کمیاب را با ارزش می کند. آنچه کمیاب است ، حاکم اصلی اقتصاد است. توجه مصرف کننده نیز محدود است و شما همیشه باید توجه خود را به خود جلب کنید. اندازه این هزینه در سالهای اخیر افزایش یافته است. هر روز شرکت های بیشتری پیدا می شوند که مارک ها و محصولات بیشتری را برای تبلیغات ارائه می دهند. این بدان معنی است که تقاضای توجه مصرف کننده هر روز در حال افزایش است. اما سطح توجه مصرف کننده با این تقاضا مطابقت ندارد. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ظرفیت توجه انسان در حال افزایش است و یا جمعیت انسان به اندازه تعداد مارک ها رشد کرده است.

این عدم توجه منجر به ایجاد نظریه جدیدی در مورد ماهیت اقتصاد به نام اقتصاد توجه شده است. در اقتصاد ، به روش ها و تکنیک هایی توجه می شود که می توانند برای تحلیل دنیای متناهی ذهن انسان و جهان بینهایت اطلاعات مورد استفاده قرار گیرند.

حرکت به سوی اقتصاد توجه

موارد بالا به این معنی نیست که شما باید از تبلیغات صرف نظر کنید. شما باید محصولات خود را به صورت حرفه ای تری تبلیغ کنید. مصرف کنندگان همچنان به تبلیغات توجه می کنند ، اما در یک زمینه مناسب. روش های اثبات شده ای برای جلب توجه موثرتر مصرف کننده وجود دارد.

تالس تیزیرا بر اساس تحقیقات خود در هاروارد و همچنین تجربیاتش با شرکت های بزرگی مانند نایک ، یونیلور و مایکروسافت ، استدلال می کند که فقط سه اصل ساده زیر می تواند عملکرد تبلیغات را بهبود بخشد ، توجه مشتری را جلب کند و برای پس انداز ارزش ایجاد کند. توجه کرد

۱- در رسانه مناسب سرمایه‌گذاری کنید.

طی دو دهه گذشته هزینه هر دقیقه توجه شخص به تبلیغات تلویزیونی در ایالات متحده هفت برابر شده است و در سال های اخیر درصد تبلیغات تلویزیونی به طور کامل و دقیق تماشا شده از ۹۷٪ در ابتدای دهه رشد کرده است. سال ۱۹۹۰ به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافت.

علی رغم افزایش هزینه ها و کاهش توجه مصرف کنندگان به تلویزیون ، تبلیغ کنندگان همچنان به جای تبلیغات دیجیتال در رسانه های سنتی مانند تلویزیون هزینه می کنند.

طبق تحقیقات گوگل ، میزان توجه به تبلیغات تلفن همراه در YouTube بیشتر از تبلیغات تلویزیونی است.

جلب توجه

تا زمانی که مارک تجاری خاصی نداشته باشید که همه واقعاً آن را دوست داشته باشند ، می توانید از تبلیغات تلویزیونی نتایج خوبی بگیرید. در غیر این صورت ، برای اجرای تبلیغات خود باید در رسانه ها سرمایه گذاری کنید ، این امر به شما امکان می دهد مخاطبان را هدف قرار داده و میزان تبلیغات خود را بر اساس میزان توجه مصرف کننده به تبلیغات و نام تجاری خود بسنجید. سپری کردن. برای ایجاد این تغییر در تبلیغات برند خود ، باید ریسک بالایی کنید تا در نهایت نتیجه خوبی بگیرید.

۲- محتوای خلاقانه خود را بهینه کنید.

میزان توجه فرد به یک تبلیغ به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله اینکه در آن لحظه چه فکری می کند ، برای او مهم است ، چه کاری انجام می دهد ، متن آگهی ، نحوه کار محتوای خلاقانه آگهی و نحوه انتقال آن بستگی دارد. تبلیغات شخصی است.

برخی از این عوامل از عهده شما خارج است ، اما محتوای خلاق عاملی است که می تواند عملکرد آن را بهینه کند. طبق تحقیق تالس تکسیرا ، برخی اصول خلاقانه وجود دارد که توجه بیشتری را به تبلیغات جلب می کند.

یکی از عواملی که تالس تکسیرا آن را بسیار م considersثر می داند ، احساسات است. این بدان معنا نیست که شما به سادگی از احساسات در تبلیغات خود استفاده کرده و آنها را در سطح مشخص ، بالا یا پایین یا متوسط ​​نگه دارید. به طور خاص ، شما باید احساسات را با استفاده از روش غلتک غلتکی در تبلیغات خود بگنجانید. به طوری که احساسات در طول تبلیغ دائماً به اوج خود می رسند و سپس دوباره خنثی می شوند ، به عبارت دیگر ، شما باید در تبلیغ خود داستانی بگویید.

عامل مهم دیگر زمانی است که نشان تجاری در تبلیغات ظاهر می شود. طبق گفته تالس تکسیرا ، اگر یک آرم تجاری در آگهی تجاری خیلی زود یا دیر ظاهر شود ، میزان تعامل مخاطبان با این آگهی کاهش می یابد. وی معتقد است که بهتر است آرم برند در طول تبلیغات چندین بار ظاهر شود.

۳- برنامه زمانی بلندمدت داشته باشید.

اولین باری که می خواهید مشتریان خود را با یک مارک تجاری آشنا کنید ، نباید تبلیغات طولانی مدت را به آنها نشان دهید بلکه با تبلیغات کوتاه و ساده شروع کنید. این اصل بازاریابی به عنوان “نردبان تعامل” شناخته می شود. ایده پشت این اصل این است که شما باید به تدریج با افراد مختلفی که از نام تجاری خود استفاده می کنند ارتباط برقرار کنید و در ابتدا هدف شما این باشد که توجه مخاطبان خود را به برند خود جلب کرده و ابتدا فقط آنها را به برند خود معرفی کنید. … انجام دادن؛ اکنون ، در مراحل بعدی ، می توانید این افراد را به سرنخ تبدیل کرده و در نهایت مشتری بسازید و از آنها به خوبی مراقبت کنید ، یا برخی از آنها را از دست خواهید داد.

استفاده از چارچوب زمانی مختلف برای تبلیغات روش خوبی برای این کار است. به عنوان مثال ، ابتدا سعی کنید یک تبلیغ کوتاه مدت ایجاد کنید تا فقط افراد را با نام تجاری خود آشنا کنید. اگر افراد با یک برند آشنایی ندارند ، نمی خواهند تبلیغ ۳۰ ثانیه ای ببینند. سپس به تدریج مدت تبلیغ خود را افزایش دهید و با توجه به آنچه در دو قسمت قبلی گفته شد ، حتی بهتر است در نهایت تبلیغاتی برای فیلم هایی داشته باشید که داستانی را روایت می کنند. همچنین می توانید یک قدم جلو بروید و داستان های طولانی را برای تبلیغات خود بسازید و هر داستان را در چندین تبلیغ متوالی نشان دهید تا مخاطبان خود را بیشتر با تبلیغ خود درگیر کنید و تبلیغات را به طور مداوم دنبال کنید.

نقشه راه خود را تعیین کنید.

برای جذب مشتری نیازی به فرمول جادویی ندارید ، اما با یک سری اصول بازاریابی مانند موارد ذکر شده در این مقاله می توانید موفقیت بزرگی در بازاریابی خود کسب کنید. به عبارت دیگر ، برای ارائه طرحی برای گذار به اقتصاد توجه پیچیده امروز ، باید یک سوال ساده از خود بپرسید. آیا شما برای رسانه های مناسب هزینه می کنید و آیا از ابزاری که هر رسانه در اختیار شما قرار می دهد برای جلب توجه مشتریان خود استفاده می کنید؟

برای پیروزی در رقابت و جلب توجه مصرف کنندگان صادقانه به این سالات پاسخ دهید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *