×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » برندینگ یا برندسازی
08 دسامبر 2020

برندینگ یا برندسازی

بازاریابی در دنیای امروز بسیار پیچیده و دشوار شده است. برای موفقیت در بازاریابی محصول ، باید همه چیز را در ذهن داشته باشید تا برنده این رقابت شوید. در عین حال ، هر روز بر نقش و اهمیت برند سازی در جذب مشتری افزوده می شود. در این مقاله معرفی مختصری از نام برندیگ ارائه شده است و در مورد بایدها و نبایدهای موفقیت آمیز در برندسازی بحث شده است.

برند شناخته شده و جذاب یکی از ارزشمندترین دارایی های هر شرکت است. طبق این نظرسنجی ، ۵۹ درصد خریداران تمایل به خرید محصولات جدید از برندهای آشنا دارند. برندینگ موفق می تواند منجر به افزایش فروش ، پروژه های بیشتر ، زبان های بیشتر و پشتیبانی از محصولات یا خدمات شما شود.

برند سازی و برندیگ چیست؟

به طور سنتی ، به دلیل اصطلاحاً اشتباه ، برند در ذهن بسیاری از افراد به معنای ایجاد آرم یا تبلیغات است. و به گفته مدیر عامل آمازون ، تعریف برند همان چیزی است که مردم در مورد شما می گویند. خریداران تصویر وقتی می گویند نام شما برند شما است ، شکل می گیرد. به عبارت دیگر ، برند شما با درک کلی مشتری از تجارت شما تعریف می شود.

برای ایجاد یک تصویر ذهنی موفق در ذهن مردم و مشتری ها ، باید در موارد مختلف کار خود را کنترل کنید. شامل:

بنابراین دستیابی به موفقیت در یک برند در مدت زمان کوتاه و چند روز غیرممکن است. شما باید یک استراتژی برندینگ داشته باشید. استراتژی برند سازی برنامه ریزی بلند مدت برای موفقیت برند برای دستیابی به اهداف خاص و از پیش تعریف شده است.

اهمیت برندینگ در چیست؟

برندسازی به دلیل تأثیر کلی بر کسب و کار شما از اهمیت برخوردار است. برند سازی می تواند درک مخاطب از برند شما را تعریف یا تغییر دهد و این باعث افزایش آگاهی از برند ، ایجاد مشاغل جدید و رفع نیازهای مخاطب مورد نظر می شود.

هدف از برندینگ چیست؟

برند نوید وعده ای است که تجارت برای تأمین نیازهای خود به مشتریان خود می دهد. هدف از برند سازی در بازاریابی ایجاد اعتماد و وفاداری در بین مشتریان و مصرف کنندگان است. برند شما نه تنها راهی برای به یاد سپردن مشتریان و مخاطبان شماست ، بلکه هویتی است که برای خود ایجاد کرده اید و از آن در رقابت متفاوت است.

مراحل برندینگ

۱- جامعه هدف خود را شناسایی کنید

وقتی به ساختن نام تجاری یا برند خود فکر می کنید ، به یاد داشته باشید که مخاطبان شما چه کسانی هستند تا بتوانید آنها را متناسب با نیازهای آنها شناسایی کنید. برای ساختن یک برند موفق ، یک کمپین ایجاد کنید و یک اسکریپت برای آن ایجاد کنید. کاوش کنید چه نوع ارتباطی با مخاطبان شما می تواند پیام شما را به بهترین وجه منتقل کند. همچنین مخاطبان خود را بر اساس آمار ، سن ، علایق و رفتار دسته بندی کنید. این کار فعالیت های شما را آسان می کند.

۲- هدف برند خود را مشخص کنید

درباره آنچه می خواهید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید ، تصمیم بگیرید. بیان چشم انداز و مأموریتی که دارید هدف ایجاد برند شما را به مخاطبان نشان می دهد. شما باید به مخاطبان خود ایده روشنی از آنچه می خواهید انجام دهید ، نشان دهید. تمام اجزای برند شما از جمله آرم ، شعار و غیره باید نمایانگر مأموریتی باشد که برای برند خود تعیین کرده اید.

۳- درباره رقبایتان تحقیق کنید

رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید آنها به مخاطبان خود چه پیشنهادی می دهند. تفاوت بین تجارت خود و رقبا را پیدا کنید. روند برندینگ باید بر روی این تفاوت ها متمرکز شود و در بهبود محصول نسبت به رقابت تلاش کند. اگر رقبای زیادی در بازار خود می بینید ، با یک استراتژی ارتباطی منحصر به فرد ، روند برندسازی را تغییر دهید.

۴- ارزش منحصربه‌فردی ایجاد کنید

همیشه بر آنچه برند شما را از سایر محصولات مشابه متمایز می کند ، تمرکز کنید. در تمام کانال های ارتباطی ارزش بی نظیری را که با نام تجاری خود یا برند حود به مخاطبان خود تحویل می دهید نشان دهید.

۵- راهنمای برند خود را تعریف کنید

راهنمای برند ، نوع و موقعیت برند شما را مشخص می کند و قوانین مربوط به نحوه ساخت یک برند موفق را نشان می دهد. این به برند کمک می کند تا به فعالیت خود ادامه دهد و بیشتر شناخته شود. یک راهنمای برند ایجاد کنید زیرا الگوی مشخصی برای تصاویر (آرم ، الگو و …) برند شما ایجاد می کند و ساختار روشنی به آن می بخشد.

۶- برند خود را در بازار عرضه کنید

یک استراتژی بازاریابی خاص ایجاد کنید تا برند خود را به بازار عرضه کنید. برند خود را هر جا که ممکن است به نمایش بگذارید ؛ از بسته بندی تا وب سایت. برای ارتقا promote نام تجاری خود می توانید از کانال های مختلف مانند ایمیل ، وب سایت و برنامه های وابسته استفاده کنید. حتی می توانید آرم خود را روی یک تی شرت قرار دهید یا در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید.

۱۲ راهکار برای برندینگ موفق

در اینجا چند نکته برای ساخت یک برند موفق آورده شده است تا به شما کمک کند پیروان وفادار بیشتری کسب کنید.

۱-مخاطبان واقعی خود را مشخص کنید.

پایه و اساس برندسازی خوب شناختن و هدف قرار دادن و هدف قرار دادن مخاطبانی است که مربوط به محصول هستند.

قبل از اقدام به برندینگ ، ابتدا تعیین کنید مخاطبان شما و چه کسانی با محصول شما مرتبط هستند. رسالت و پیام های خود را با نیازهای این مخاطبان هماهنگ کنید.

۲-هدف برندینگ خود را مشخص کنید.

Allen Adamson: تمام برندها به یک چیز مشخص وعده می‌دهند ولی در بازاری که

اعتماد مشتری پایین است و نظارت بر بودجه زیاد است ، فقط قول بین برند های مختلف فرقی نمی گذارد. شما باید برای برند خود هدف مشخصی داشته باشید. ”

برای اینکه مخاطبان به برند شما اعتماد کنند ، باید معنای تجارت خود را برای آنها مشخص کنید. شما باید رسالت خود را برای مخاطبان خود مشخص کنید و بگویید که چرا شما وجود دارید. پس از آن ، تمام عناصر مانند آرم ، شعار و پیام باید با این ماموریت مطابقت داشته باشند.

به عنوان مثال ، نایک با شعار “Just Do It” هدف خود را هدف قرار دادن نوآوری برای هر ورزشکار در سراسر جهان قرار داده است. انتخاب شد همه ما مأموریت نایک را در سراسر جهان دیده ایم. نایک تمام ورزشکاران را متمرکز کرده است تا نایک را به بهترین انتخاب تبدیل کند.

نایک

نایک به قدری محبوب شده است که با افزودن عبارت “اگر بدن دارید ، پس یک ورزشکار هستید” ، این شرکت به مأموریت خود ادامه می دهد ، مخاطبان خود را گسترش می دهد و آن را به همه مردم گسترش می دهد.

یک درس عالی نایک شروع به ساختن یک برند موفق بر اساس مخاطبان واقعی شما است که بیشتر مربوط به محصول شما باشد. با گذشت زمان ، می توانید مخاطبان خود را گسترش دهید.

۳-از رویکردهای افراد درون و بیرون از کمپانی خود استفاده کنید.

از قدرت کارمندان و مخاطبان خارجی خود برای بیان استراتژی برند و اولویت بندی پاسخگویی به نیازها استفاده کنید. آنها را دور هم جمع کنید تا بتوانند به ایده های شما پاسخ دهند ، نیازهای خود را بیان کنند و درباره تصویرشان از برند شما بحث کنند. این ترکیب می تواند تصمیمات برند شما را آسان تر کند.

۴-در مورد برندهای مرتبط با صنعت خود تحقیق کنید.

ت

تقلید از برندهای بزرگ صنعتی که با آنها کار می کنید برای برندسازی توصیه نمی شود ، اما باید بدانید که مارک های بزرگ چه موقع موفق می شوند و چه زمانی شکست می خورند.

هدف از این مرحله ایجاد یک مارک تجاری است که با متقاعد کردن مارک هایی که عملکرد خوبی داشته و آنهایی که عملکرد خوبی نداشته اند ، از رقبای شما متمایز باشد و همچنین مشتری را متقاعد کند که شما بهتر هستید و آنها باید شما را انتخاب کنند. همانطور که در مورد برندهای رقیب تحقیق می کنید ، سعی کنید به این سه سوال پاسخ دهید:

  •  آیا آن‌ها با پیام و هویت بصری خود در ‌کانال‌ها سازگار هستند؟
  • کیفیت محصول و یا سرویس آن‌ها چگونه است؟
  • نظرات مشتریان آن‌ها چگونه است؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا هدفمندتر در جریان رقیبان خود باشید و برند خود را ارتقا دهید. همچنین از رقبا تقلید از نام تجاری خود مراقبت کنید. تقلید بیش از حد از آنها در صنعت خود بی نظیر می شود.

۵-ویژگی‌های کلیدی و مزایای برند خود را ارائه دهید.

در هر صنعتی ، همیشه برندهای بزرگ اقتصادی وجود دارد که می توانند از این صنعت به نفع خود استفاده کنند.

در این موارد ، سعی کنید بر روی ارزش ها ، ویژگی ها و مزایای محصول تمرکز کنید و به مشتریان صنعت خود در مورد ویژگی ها و مزایای محصول خود که رقبای شما ندارند آگاه کنید. این می تواند تأثیر بودجه زیاد آنها را کاهش دهد و شما را منحصر به فرد کند ، بنابراین در نهایت می توانید به یک مشتری ترجیحی تبدیل شوید.

۶-یک لوگو و شعار خوب برای برند خود تولید کنید.

اولین و مهمترین قسمت ایجاد برند ایجاد آرم و شعار برای شرکت است. سعی کنید زمان و هزینه زیادی را صرف طراحی آرم و شعار خود کنید تا یک نمونه استثنایی ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که این گرافیک ها باید روی همه عناصر شرکت شما (مانند کارت ویزیت ، وب سایت ، تبلیغات و …) وجود داشته باشند و در واقع هویت بصری شرکت شما را شکل دهند.

حتی می توانید یک طراح با تجربه یا آژانس خلاقیت استخدام کنید تا نتایج عالی کسب کنید و اطمینان حاصل کنید که ماندگاری بی نظیری برای تجارت خود دارید.

۷-صدای‌ کسب‌وکار خود را شکل دهید.

صدای کارآفرینی شما به مأموریت شرکت ، مخاطبان و صنعت شما بستگی دارد. صدای تجارت به معنای نحوه برقراری ارتباط با مشتریان و نحوه پاسخگویی آنها به شما است.

صدای تجارت می تواند:

  • رسمی
  • دوستانه
  • خدمات‌گرا
  • تبلیغاتی
  • مکالمه‌ای
  • آموزنده
  • و …

بودن. مهم این است که اولاً صدا را انتخاب کنید ، اولاً برای ادغام با سایر قسمتهای برند و دوم اینکه لحنی را انتخاب کنید که مشتریان شما به آن پاسخ خواهند داد. به عنوان مثال ، اگر شما یک شرکت ۲ هستید ، احتمالاً بسیاری از مشتریان از شما صدای رسمی انتظار دارند و لحن صمیمی می تواند اعتماد آنها به برند شما را تضعیف کند.

۸-برای برند خود پیام در نظر بگیرید.

شما باید در یک پیام کوتاه به مشتریان خود بگویید که چه کسانی هستید. پیام شما باید مربوط به برند شما باشد و در ۱ یا ۲ جمله هدف برند خود را بیان کند.

پیام شما فراتر از آرم و شعار شما است تا نشان دهد شرکت شما چه نکات کلیدی را دارد ، چه پیشنهادی را ارائه می دهید و چرا مردم باید به شما توجه کنند.

شما باید پیام خود را به شکلی متناسب با صدای کسب و کار خود به مشتریان انتقال دهید ، بسیار ساده و سرراست.

نکته مهم دیگر این است که پیام نباید نشان دهد که محصول شما قادر به چه کاری است. بلکه روشن کنید که محصول شما به نفع مشتریانتان است.

۹-د‌ر تمام کانال‌های‌ کسب‌وکار خود هماهنگ باشید.

ساخت برند هرگز پایان نمی یابد. برند شما باید در هر آنچه مشتری شما می بیند یا نمی بیند قابل مشاهده باشد. وقتی مشتری به دفتر شما می آید ، برند شما باید در محیط کار شما نمایان شود. مانند تبلیغات و بسته بندی ، باید آرم شما در همه موارد مانند کارت ویزیت ، تبلیغات و بسته بندی وجود داشته باشد.

برند شما نیز باید در سایت قابل مشاهده باشد. هنگام طراحی وب سایت ، شما باید محتوایی متناسب با صدا ، پیام و شعار کسب و کار خود ایجاد کنید. نمایه ها و محتوای شبکه های اجتماعی شما از این قاعده مستثنی نیستند.

شما همچنین باید در تمام رسانه های خود ثابت قدم باشید. هماهنگی برند با تطبیق تمام دارایی های بصری هر شرکتی مانند وب سایت ، رسانه های اجتماعی ، تبلیغات و غیره آغاز می شود اما این بدان معنا نیست که شما باید آرم خود را روی همه موارد قرار دهید. برای همسویی هویت بصری خود ، شما به روشی تاثیرگزار و تجدیدپذیر به نام رهنمودهای سبک برند نیاز دارید.

راهنمای هویت شرکتی یک قانون ساده برای قلمها ، رنگها ، تصاویر ، آرم ها و سایر ابزارهای بصری شرکت شما. راهنمایی آسان یک روش مفید برای اطمینان از ارسال پیام شما به صورت یکپارچه در هر مکان نام تجاری شما است.

۱۰-برند خود را تغییر ندهید!

برند خود را همیشه تغییر ندهید. تغییرات زیاد می تواند مشتریان شما را گیج کند.

خوب است که دائماً برند خود را به روز کنید و بر اساس بازخوردی که از مشتریان می گیرید ، آن را تغییر دهید. هنگام تغییر هویت بصری یک برند ، همیشه به یاد داشته باشید که مطابقت با برند قبلی که مشتریان با آن آشنا هستند مهم است.

به عنوان مثال ، استارباکس بزرگترین سازنده قهوه در جهان است و برند آن همیشه قول داده است مردم را دور هم جمع کند. این شرکت در سال ۲۰۱۱ آرم خود را تغییر داد و فقط نام شرکت را از آرم خود حذف کرد. اما مضمون آرم جدید همان آرم قبلی است. پس از تغییر لوگو ، استارباکس هنوز یک برند قدرتمند است.

استارباکس

۱۱-بزرگ‌ترین مدافع برند خود باشید.

هیچ‌ کسی به‌اندازه کارمندان کمپانی شما با برندتان آشنایی ندارد؛ بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین حامی برای بازاریابی برندتان باشند و باید برند شما را ترویج کنند. برای ساخت تصویر ذهنی‌ از کسب‌وکار خود در ذهن مشتریان، باید از کارمندان داخلی شروع کنید.

۱۲-به مشتریان وفادار خود اهمیت دهید.

این مشتریان می توانند در رسانه های مختلف درباره شما بنویسند ، شما را به دوستانشان توصیه كنند و معمولاً به رشد كاری شما كمك می كنند. اعتماد مشتریان عادی به شما کمک می کند مشتری بیشتری جذب کرده و سودآوری تجارت خود را افزایش دهید. بنابراین ، از مشتریانی مراقبت کنید که عاشق شرکت و برند شما هستند و به شما وفادار هستند.

نمود این اهمیت حتی به دلیل آنها می تواند ساده باشد. ساده ترین راه این است که به هرکدام از آنها ایمیلی با نام خاص خود ارسال کنید و از آنها تشکر کنید.

به عنوان مثال Hubspot وقتی ۱۵۰۰۰ مشتری را به خود جلب کرد از آن ۱۵۰۰۰ نفر به شکلی منحصر به فرد و جذاب تشکر کرد. کارمندان شرکت ۱۵۰۰۰ توپ پینگ پنگ نارنجی (همرنگ رنگ شرکتی آنها) را روی یکی از طبقات شرکت انداختند که روی هر یک از آنها نام مشتری نوشته شده بود و سرانجام کلمه “متشکرم” را با بادکنک های نارنجی برداشتند. بادبادک ها

از این رو ، مشتریان مکرر بخش مهمی از هر استراتژی مارک تجاری هستند ، به ویژه هنگامی که از تیم فروش خود حمایت می کنید.

نتیجه‌گیری از برندینگ یا برندسازی موفق

یک برند خوب می تواند شرکت شما را از یک بازیگر کوچک در صنعت به یک رقیب بزرگ و موفق برای سایر شرکت ها تبدیل کند. اعتماد مشتری را به شرکت خود افزایش دهید و شانس فروش محصولات خود را افزایش دهید.

اسکات بدبری ، مدیرعامل نایک و استارباکس می گوید: “برند داستان یک شرکت است که همیشه گفته می شود.” برای تجارت خود یک برند خوب بسازید و داستان تجارت خود را برای مشتریان بگویید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *