×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » بررسی نکاتی در مورد انتخاب ترکر
05 دسامبر 2020

بررسی نکاتی در مورد انتخاب ترکر

برای اطمینان از موفقیت در بازاریابی برنامه خود ، باید از ردیاب ها استفاده کنید. استفاده از ردیاب تنها راه دستیابی به داده های قابل اعتماد و دستیابی به شفافیت است. ایران و معتبرترین شبکه های تبلیغات دیجیتال جهان معتقدند که اجرای ردیاب های مناسب شرط تبلیغات تبلیغاتی است. لطفا توجه داشته باشید که مارک ۱۰۰٪ مسئولیت انتخاب ردیاب را بر عهده دارد ؛ اما نحوه انتخاب ردیاب مناسب برای همه نیازهای شما آسان نیست. لازم نیست SDK های مختلف را روی برنامه خود پیاده سازی و آزمایش کنید ، می توانید از ویژگی های مناسب برای یافتن مناسب ترین ردیاب استفاده کنید. برای جلوگیری از این وضعیت و اتلاف وقت و تلاش خود ، در این مقاله ، ما معیارهای انتخاب ردیاب مناسب و چارچوب ارزیابی ابزارهای مختلف اسناد را شرح خواهیم داد.

ترکر چیست؟

ترکر یا اتریبیوشن چیست؟

همانطور که می دانید ، ابزارهای اتریبیوشن به شما کمک می کنند تا موفقیت کمپین های بازاریابی دیجیتال را در کانال های مختلف بازاریابی اندازه گیری و تحلیل کنید. با اتریبیوشن ، می توانید سفر مشتری را از ابتدا تا انتهای کانال بازاریابی کاملاً درک کنید. ردیابی فرآیندی است که طی آن ابزارهای اتریبیوشن داده های نقطه تماس مشتری را جمع آوری می کنند. مکانیسم ردیابی معمولاً بر اساس کوکی ها ، برچسب ها ، کدهای UTM یا SDK است. پس از جمع آوری این داده های touchpoint ، ابزار اتریبیوشن از داده ها برای مدل سازی اتریبیوشن استفاده می کند.

چگونه ابزار اتریبیوشن و ترکر را ارزیابی کنیم؟

برای ارزیابی ابزارهای اتریبیوشن ، باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

۱- تعداد شرکای اتریبیوشن یا ترکر

معیار انتخاب ترکر: تعداد پارتنرهای همکار یک اتریبیوشن یا ترکر

به طور کلی ، هرچه سیستم عامل های بیشتر با اتریبیوشن تلفیق شوند ، شهرت آن بالاتر و عملکرد اتریبیوشن بهتر است. ابزار اتریبیوشن یا ترکر که انتخاب می کنید باید از پوشش خوبی در سایر سیستم عامل ها برخوردار باشد و باید با شبکه های تبلیغاتی ، آژانس های تبلیغاتی ، خدمات CRM ، ابزارهای بازاریابی از طریق ایمیل و سایر بسترهای تبلیغاتی آنلاین که استفاده می کنید یکپارچه شود ؛ در غیر این صورت با آن روبرو خواهید شد به دردسر افتاد بنابراین ، هنگام انتخاب ترکر ، فقط حال را در نظر نگیرید و به آینده نگاه کنید. ابزاری که انتخاب کرده اید ممکن است اکنون برای شما مناسب باشد ، اما با رشد و کار کسب و کار با سیستم عامل های بیشتر ، به ترکر جامع تری نیاز خواهید داشت. بنابراین ، از ابتدا آینده نگر باشید و یک ردیاب با API از سیستم عامل ها و خدمات مختلف و پوشش گسترده انتخاب کنید.

۲- پوشش دستگاه های مختلف

معیار انتخاب ترکر: تعداد دستگاه های تحت پوشش ترکر یا اتریبیوشن

برخی از ترکر و اتریبیوشن می توانند فعالیت های بازاریابی آنلاین را روی یک نوع دستگاه (فقط دستگاه های تلفن همراه) تحت پوشش و نظارت قرار دهند. سایر اتریبیوشن طیف گسترده ای از دستگاه ها (دستگاه های تلفن همراه ، میز کار و غیره) را پوشش می دهد. بسته به اندازه شغل خود ، بودجه ای که دارید ، رسانه یا مخاطبی که قرار می دهید ، باید ترکر مناسب را پیدا کنید.

۳- امنیت بستر اتریبیوشن

معیار انتخاب ترکر: امنیت ترکر یا اتریبیوشن

امروزه ، امنیت داده ها ، به ویژه داده های کاربر بسیار مهم است و کوچکترین آسیب به امنیت کاربران سازمانی ، صدمات جبران ناپذیری به شرکت وارد می کند. پلتفرمی که انتخاب می کنید مانند مکانی برای ذخیره اطلاعات کاربر است. هرگونه نقض امنیت کاربر عواقب جدی را به همراه خواهد داشت. به عنوان یک صاحب مشاغل یا بازاریاب مسئول ، باید هنگام انتخاب ترکر توجه ویژه ای داشته باشید. منبع باز ترکر از امنیت کمتری برخوردار است.

۴- خدمات شناسایی و مبارزه با کلاهبرداری

معیار انتخاب ترکر: سرویس شناسایی و مقابله با تقلب

یکی از اصلی ترین چالش های مردم در تبلیغات آنلاین تقلب در اینترنت است. این کلاهبرداری ها سالانه میلیاردها دلار در صنعت تبلیغات هدر می دهند و فاقد تصمیمات دقیق و عاقلانه تجاری هستند ، اما کلید حل این مشکل در داشتن یک ابزار قدرتمند اتریبیوشن است که توانایی کشف و جلوگیری از تقلب را دارد. بنابراین ، هنگام انتخاب خدمات اتریبیوشن ، لطفاً نقش این ابزار را در شناسایی و مبارزه با تقلب در نظر بگیرید و به عنوان یک عامل مهم با آن رفتار کنید. شبکه های تبلیغاتی و آژانس های تبلیغات آنلاین تنها مسئولیت تبلیغات آنلاین و نمایش تبلیغات شما در رسانه های آنلاین را بر عهده دارند ؛ اتریبیوشن ابزاری است که می تواند کلاهبرداری را تشخیص داده و آمار کلاهبرداری را به شبکه تبلیغات و شما گزارش دهد. شبکه تبلیغات فقط به گزارش های ارائه شده توسط اتریبیوشن توجه می کند ، بنابراین نه نصب تقلبی را در نظر می گیرد و نه جریمه ای را برای ناشران متقلب اعمال می کند. به این ترتیب بودجه بازاریابی شما هدر نخواهد رفت. بنابراین ، برای محافظت از بودجه بازاریابی خود در برابر کلاهبرداری در صنعت تبلیغات آنلاین ، لطفا خدمات اتریبیوشن را انتخاب کنید که بتواند تقلب را با استفاده از الگوریتم های پیچیده در زمان واقعی شناسایی و کنترل کند. بنابراین ، اگر بازاریاب هستید ، باید بدانید که چگونه تقلب را شناسایی کرده و با آن مقابله کنید و اتریبیوشن مورد نظر خود را در نظر بگیرید.

۵- تجربه کاربری پلت فرم اتریبیوشن

معیار انتخاب ترکر: تجربه کاربری اتریبیوشن یا ترکر

پلتفرمی که به عنوان ترکر انتخاب می کنید باید تجربه کاربری خوبی داشته باشد تا بتوانید بدون نیاز به جمع آوری کمک متخصص ، مشاهده گزارشات مورد نیاز و خروجی نمودارها و آمار مورد نیاز ، به راحتی از قطعات آن استفاده کنید. هر زمان که از پلتفرم اتریبیوشن استفاده می کنید ، درخواست کمک و مشاوره متخصص وقت گیر است. بنابراین ، هنگام انتخاب ترکر مناسب ، لطفاً تجربه کاربر و سهولت استفاده از ترکر را در نظر داشته باشید.

۶-پشتیبانی فنی

معیار انتخاب ترکر: پشتیبانی فنی

سکوی اتریبیوشن باید از پشتیبانی فنی قوی برخوردار باشد. در حقیقت ، یک پلت فرم قدرتمند اتریبیوشن باید بتواند آخرین الگوریتم ها را پیاده سازی کند.علاوه بر این ، هنگامی که مشتری به خدمات فنی نیاز دارد ، باید تا زمان حل مشکل مشتری پاسخ دهد. اگر هنگام اجرای ترکر SDK با مشکلی روبرو شدید ، تیم فنی باید در تمام مراحل شما را همراهی کند یا اگر مشکلی در روند ردیابی وجود دارد ، تیم فنی باید برای حل مشکل با شما همکاری کند. بنابراین ، هنگام انتخاب ترکر باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشید.

۷- تعرفه و قیمت گذاری

معیار انتخاب ترکر: تعرفه و قیمت گذاری

قیمت همیشه یکی از مهمترین معیارهای انتخاب به خصوص برای بازاریابان بوده است. شما باید مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین ترکر را بر اساس نوع کسب و کار ، اهداف و بودجه خود انتخاب کنید. البته ، هنگام انتخاب ترکر و انتخاب آگاهانه ، باید سایر فاکتورهای توصیف شده در این مقاله را نیز در نظر داشته باشید.

۸- جامعیت گزارش‌ها

معیار انتخاب ترکر: ارائه گزارش های شفاف

یکی از مهمترین عملکردهای بستر اتریبیوشن اطلاعاتی است که در اختیار کاربران قرار می دهد. هرچه داده ها و گزارش ها کامل تر باشند ، می توانید در مورد شیوه های بازاریابی و بازرگانی تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری بهتری داشته باشید. آیا سیستم عامل آنها دسترسی به API را فراهم می کند؟ آیا الگوریتم هایی برای کلیک ، نصب و رویدادهای درون برنامه ای فراهم می کند؟ آیا گزارش کاملی از داده های جمع آوری شده ، از جمله کلیک ، نصب ، لیستی از رویدادهای درون برنامه ای و گزارش بازده سرمایه ارائه می دهد؟ آیا تجزیه و تحلیل حفظ و تجزیه و تحلیل گروهی می تواند در سطح کمپین و ناشر ارائه شود؟ آیا می تواند گزارشی از تلاش های بازاریابی مجدد باشد؟ آیا تجزیه و تحلیل طولانی مدت مانند آنالیز LTV انجام می دهید؟ اینها فقط برخی از نرم افزارهای به اشتراک گذاری تنظیم هدف هستند که می توانند قبل از انتخاب ترکر مورد استفاده قرار گیرند.

۹- تجربه مشتری

معیار انتخاب ترکر: نظرات و تجربیات مشتریان

یکی از بارزترین کارهایی که ما اغلب برای اطمینان از کیفیت کالا یا خدمات انجام می دهیم ، در نظر گرفتن دیدگاه ها و تجربیات دیگران در مورد محصول یا خدمات است. این کار را می توان با انتخاب ترکر نیز انجام داد. قبل از انتخاب ترکر یا اتریبیوشن ، بهتر است لیستی از شرکای تجاری ، مشتریان قبلی و فعلی را بررسی کنید و حتی تحقیق کنید. البته هرچه مشتری بیشتر یک مجموعه باشد ، از اعتبار و کیفیت بالاتری برخوردار است که می تواند افراد بیشتری را جذب و حفظ کند.

محتوای فوق به شما کمک می کند (به عنوان صاحب مشاغل ، برنامه یا بازاریاب) بهترین و مناسب ترین ترکر و اتریبیوشن را برای سنجش بازاریابی خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید ، شبکه های تبلیغاتی می توانند به شما کمک کنند ترکر را با توجه به سالها تجربه در فعالیت های تبلیغاتی دیجیتال انتخاب کنید ، اما انتخاب نام تجاری ترکر همچنان مسئولیت شماست.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *