×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » بررسی موانعی که سر راه استارتاپ ها وجود دارد و روش رفع آن
13 نوامبر 2020

بررسی موانعی که سر راه استارتاپ ها وجود دارد و روش رفع آن

  1. در این مقاله به بررسی موانعی که سر راه استارتاپ ها وجود دارد و روش های رفع آن می پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

    چالش جذب مشتری فقط برای مشاغل کوچک نیست. اما مشاغل بزرگ نیز با آن روبرو هستند. حتی بازارهای شرکت های مشهوری مانند اپل ، سامسونگ و … هنوز در تلاشند تا مشتریان جدیدی پیدا کنند.

    کسب‌وکارهای کوچک

    مسئله این است که جذب مشتری برای مشاغل کوچک که معمولاً چندان شناخته شده نیستند ، کمی سخت تر است.

    اگر صاحب یک شرکت نوپا هستید ، برای موفقیت در جذب مشتری باید کانالهای ارتباطی مختلفی را جستجو کنید. اما کدام کانال ارتباطی برای سرمایه گذاری ارزش بیشتری دارد؟

    راه حل مشکل جذب مشتری

    اولین قدم این است که خودتان تعیین کنید مشتریان شما چه کسانی خواهند بود. در واقع ، شما باید شخصیت مشتری را از همان ابتدا ترسیم کنید و بدانید که بیشتر به چه محتوایی علاقه مند هستند و مایلند زمان بیشتری را صرف چه چیزی کنند.

    با ایجاد یک شخصیت واقعی از مشتریان خود ، می توانید محتوای خود را به طور هدفمند تولید کنید و آن را فقط برای افراد مربوطه ، در مکان و زمان مناسب ارسال کنید. این کار تأثیر شما را بر مخاطبان شما افزایش می دهد.

    معرفی ابزاری برای بازاریابی عملکردی

    ممکن است برای یک برند بزرگ با بودجه های میلیاردی استفاده از تبلیغات غیر اختصاصی و جلب توجه عمومی از رسانه های مختلف آفلاین و آنلاین مشکلی نداشته باشد. اما برای استارتاپی که باید بودجه تبلیغاتی خود را کاملاً هدفمند هزینه کند ، استفاده از هر کانال برای جذب مشتری مهم است. بازاریابی عملکرد یکی از راه حل های حل این نگرانی است. در این مدل بازاریابی ، شما فقط برای هدف نهایی تبلیغات هزینه می کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید کاربر جدیدی را به برنامه خود جذب کنید ، به جای پرداخت هزینه سنگین برای نمایش آن در تبلیغات تلویزیونی ، هزینه بسیار کمتری پرداخت می کنید و از شبکه تبلیغات می خواهید فقط برای هر نصب فعال برنامه

    کسب‌وکارهای کوچک

  2. نیروهای توانمند را به خدمت بگیرید

    برای مشاغل کوچک که اغلب با منابع مالی محدودی روبرو هستند ، استخدام نیروی ماهر بسیار چالش برانگیز و بسیار مهم است.

    برای پس انداز پول ، صاحبان مشاغل کوچک اغلب با نیروی کار کمتری شروع می کنند. بنابراین ، آنها باید کارگران توانمند و ماهر استخدام کنند.

    راه حل های استخدام

    برای استخدام کارمندان ، ابتدا باید درخواست خود را از طریق کانال های مختلف پخش کنید ، و سپس تصمیم بگیرید که کدام یک را از بین افرادی که بازدید می کنید انتخاب کنید. اگر صاحب مشاغل کوچکی هستید ، به دلایلی که در بالا ذکر شد ، باید زمان زیادی را برای این فرآیند صرف کنید. نقطه قوت اولیه هر استارتاپ سازنده فرهنگ کار آن در آینده است ، بنابراین اگر چشم انداز طولانی مدت برای این تجارت دارید ، نگران صرف وقت و انرژی زیاد برای استخدام نباشید.

    کسب‌وکارهای کوچک

    هدف از استخدام نباید فقط کار با افرادی باشد که برای یک موقعیت خاص مناسب هستند ؛ اما در مراحل اولیه شروع کار ، باید زمان کافی را صرف انتخاب بهترین شرکت در میان شرکت های عالی کنید. تجارت شما اندک و نیروی کار شما اندک است. بنابراین ، علی رغم اندازه کوچک ، نیروی کار شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد که بتواند رشد کند.

    همانطور که برای مشتریان باید نقشی را ترسیم کنید ، برای متقاضیان تجارت نیز باید نقش هایی را تعیین کنید. افرادی که به فرصت های شغلی مختلفی وابسته اند باید متفاوت باشند ، اما در فرهنگ حاکم بر شرکت ، آنها باید مشترک باشند.

    یکی از راه های اجاره یک تجارت کوچک استفاده از جوانان و دانشجویان است. مرکز توسعه دانشگاه می تواند به شما در یافتن استعداد مناسب برای ورود به بازار کار کمک کند. یک مثال خوب برای استفاده از این راه حل ، یک نمایشگاه کاری در دانشگاه شریف است. نمایشگاه دو بار در سال از شرکت هایی که مایل به حل چالش های استخدام هستند استقبال می کند. ‌

    ابزارهایی را برای جذب نیروی کار معرفی کنید

    بسترهای بسیاری وجود دارد که می تواند نیروی کار را برای بنگاه های اقتصادی به همراه داشته باشد. ابزاری که ما برای جذب قدرت فن آوری شرکت های نوپا توصیه می کنیم Quera است. Quera با برگزاری مسابقات مختلف برنامه نویسی و تعیین امکان فراگیری این مهارت ، توانسته استارتاپ های ایرانی را در استخدام تکنسین یاری کند. بسیاری از مشاغل کوچک در Quera اکنون صفحات خاص خود را دارند که آنها را با تکنیک های مورد استفاده برای نمایش تبلیغات به برنامه نویسان آشنا می کند.

    Jabinja سکوی دیگری است که می تواند به استارت آپ ها کمک کند تا استعدادها را جذب کنند. از آنجا که ثبت اولین آگهی استخدام خود در این ابزار رایگان است ، می توانید آن را امتحان کنید و در صورت رضایت ، می توانید از آن برای حل چالش دوم تجارت خود استفاده کنید.

    تبلیغ برند

    شرکتهای بزرگ برای دستیابی به محبوبیت امروز تلاش زیادی در تبلیغ برند داشته اند ، اما ممکن است به طور مکرر با شکست روبرو شوند ، ایجاد برنامه ها و استراتژی ها اولین قدم در تبلیغ برند است.

  3. کسب‌وکارهای کوچک

    راه حل های تجاری

    روش های زیادی برای کسب دید در بین مشتریان وجود دارد و هر روش ممکن است از مارک به مارک دیگر متفاوت باشد.

    مشترکان ایمیل را افزایش دهید

    امروز ، برای استفاده از هر محصول / خدمات آنلاین ، کاربران باید ایمیل وارد کنند. فرصتی که بسیاری از استارت آپ ها از آن چشم پوشی می کنند استفاده از این لیست ایمیل برای دستیابی به موفقیت بیشتر است. ایمیل مارکتینگ یک راه حل بسیار کم هزینه و کارآمد است. ایجاد لیست مخاطبان مشاغل می تواند بازاریابی زودهنگام را آسان کند اما برای شرکت های نوپا معمولاً چالش افزایش تعداد مشترکان است.

  4. کسب‌وکارهای کوچک

    بسیاری از مشاغل برای افزایش شماره مشترکان و حل این چالش لیست های ایمیل را خریداری می کنند. این علاوه بر آسیب رساندن به دید برند شما ، اتلاف پول است زیرا مشترکان واقعی را به دنبال مارک تجاری خود نمی کشانید.

    برخی از استارت آپ ها نیز از فرصت بازاریابی از طریق ایمیل کاملاً بی اطلاع هستند و نمی دانند لیست خود را افزایش دهند. طبق تحقیقات HubSpot ، به طور متوسط ​​هر سال ۲۲٫۵٪ از افرادی که در خبرنامه شما مشترک می شوند اشتراک خود را لغو می کنند ؛ بنابراین ، برای اینکه از طریق ایمیل مارکتینگ رشد کند ، باید هر سال حداقل ۲۲٫۵٪ مشترکان خود را افزایش دهید.

    راه حل:

    بدون نیاز به خرید لیست مشترکان ایمیل ، می توانید درخواستی را برای مشترکان ارسال کنید تا در خبرنامه خود مشترک شوند. سعی کنید درخواست خود را به شکلی جذاب برای مخاطبان خود ارسال کنید تا تأثیر بیشتری بر روی آنها بگذارد. محتوای مفید و مفید ، کدهای تخفیف برای مشترکان و … روش های متداول برای ترغیب مردم به پیوستن به لیست های ایمیل ارائه دهید.

    علاوه بر موارد فوق ، یکی از راه های افزایش تعداد مشترکان ایمیل استفاده از شبکه های اجتماعی است که در کنفرانس بازاریابی ایمیل توضیح داده شد.

    هنگام افزودن لیست های ایمیل ، راه حل های ساده را نادیده نگیرید. ابزارهای بازاریابی از طریق ایمیل معمولاً چند گزینه برای استفاده از راه حل های ساده در اختیار شما قرار می دهند. به عنوان مثال قرار دادن فرم عضویت در صفحه اصلی یک وب سایت است. می توانید با استفاده از هر ابزاری برای بازاریابی از طریق ایمیل ، فرم عضویت وب سایت را با چند کلیک ماوس طراحی کرده و در هر صفحه از وب سایت مورد نظر قرار دهید.

    ابزار بازاریابی از طریق ایمیل

    هنگامی که وبلاگ نویسان کوچک هستند و مشترکان لیست ایمیل کوچک هستند ، بیشتر ابزارهای بازاریابی ایمیل رایگان هستند. Mailerlite و Mailchimp این ابزارها هستند. (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ابزار ، بررسی قیمت ها و مقایسه آنها ، به جلسه های نهم تا دوازدهم ماژول بازاریابی ایمیل مراجعه کنید).

    تولید سرب

    برای مشاغل کوچک ، تولید مشتری بالقوه کافی و با کیفیت نیز مسئله ای چالش برانگیز است. هنگامی که تولید منجر به مشتری شدن می شود ، شما قبلاً در این کار موفقیت کسب کرده اید.

    راه حل های تولید سرب

    فرآیند تولید سرب راهی است که مشتریان بالقوه را به کسب و کار شما علاقه مند کرده و آنها را برای خرید محصولات / خدمات شما جذب می کند. در واقع با تولید مشتری های بالقوه ، فقط یک قدم با فروش محصول یا خدمات فاصله دارید. طبق مطالعه توسط MarketingSherpa ، بیش از ۸۰٪ از مشتریان بالقوه جدید هرگز مشتری واقعی شما نخواهند شد و هرگز محصولات شما را نخواهند خرید ؛ بنابراین ، برای افزایش فروش ، باید دو استراتژی اساسی ایجاد کنید: تعداد مشتریان بالقوه را افزایش دهید تا فقط ۲۰٪ مشتریان مشتری شوند ، در این صورت ۲۰٪ سهم بازار برای تجارت شما به یک سهم قابل قبول بازار تبدیل خواهد شد. دوم ، سعی کنید سرعت همگرایی را به بیش از ۲۰٪ برسانید. این کار از طریق فرایندی به نام پرورش سرب انجام می شود ، که در آن بازاریابان با تولید محصولات منجر به خرید محصولات می شوند.

  5. شخصیت محوری و خستگی

    تجارت کوچک شما چقدر به شما بستگی دارد؟ اگر یک روز قادر به انجام آن نیستید ، آیا بازهم می توانید فعالیت خود را ادامه دهید؟

    مشاغلی که به وجود فرد بستگی دارد و بدون او نمی تواند فعالیت کند ، یک تجارت منقضی است.

    چالشی که بسیاری از شرکتها با آن روبرو هستند این است که عملکرد طبیعی آنها به شدت به مالک بستگی دارد و این وابستگی معمولاً به “خود صاحبان مشاغل” نسبت داده می شود ، که قادر به ایجاد قدرت تصمیم گیری و مسئولیت در بین کارمندان نیستند.

    اگر نتوانید ساختاری بسازید که وظایف را به کارمندان جدید واگذار کند ، در هنگام راه اندازی با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. در طولانی مدت ، این ممکن است مهمترین پیامد خستگی تیم استارتاپی باشد.

    کسب‌وکارهای کوچک

    راه حل هایی برای خستگی و کار سنگین

    به تیم خود اعتماد کنید و برخی مسئولیت ها را به آنها بسپارید. اگرچه ممکن است در ابتدا نتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند ، اما این دلیل نمی شود که بخواهند همه کارها را به تنهایی انجام دهند. در عوض ، ابتدا باید کنترل بیشتری بر کارمندان خود داشته باشید تا آنها به تدریج در انجام وظایف خود متخصص شوند.

    هیچ کس نمی داند چه زمانی برای بهبود بیشتر حرفه ای بودن تیم شروع کند. معمولاً در ابتدای تشکیل تیم ، شما باید کارهای غیرحرفه ای بیشتری را به اعضای اصلی تیم اختصاص دهید ، اما لطفا مراقب باشید در این مرحله متوقف نشوید. در صورت لزوم ، از اتوماسیون غافل نشوید ، مشاوران و متخصصانی را با مهارت های مختلف اضافه کنید و در صورت لزوم وظایف خود را به خارج از سازمان برسانید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *