×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » بررسی معیار های مهم برای تحلیل وب سایت
13 نوامبر 2020

بررسی معیار های مهم برای تحلیل وب سایت

در این نوشته، شش معیار برای تجزیه و تحلیل وب سایت ها که از نظر بعضی افراد مهم هستند اما در حقیقت اینطور نیست را بررسی خواهیم کرد.

بسیاری از دارندگان وب سایت از ابزار تجزیه و تحلیل برای ارزیابی عملکرد وب سایت با توجه به معیارهای ارائه شده استفاده می کنند. اما آیا شما باید تمام معیارهای ارائه شده توسط ابزار تجزیه و تحلیل را بررسی کنید؟

توجه به بسیاری از این معیارها فایده ای ندارد و قضاوت در مورد عملکرد وب سایت شما امکان پذیر نیست. این پست به این سوال پاسخ می دهد که کدام معیارها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. برای این منظور ، ابتدا برخی شاخص ها را معرفی می کنیم که به نظر مهم می آیند اما در واقع مهم نیستند. در زیر معیارهایی است که باید برای بررسی درست عملکرد وب سایت خود بررسی کنید.

نرخ ورود به صفحه

همه افرادی که درگیر بازاریابی دیجیتال هستند با عباراتی مانند “من به ترافیک زیادی نیاز دارم. چگونه می توانم ۱۰۰۰۰۰ بازدید از صفحه فرود را بدست آورم؟” وی گفت: “این نکات ساده ۴۰،۰۰۰ بازدید کننده در روز دارد” آشنا است.

در واقع ، عبارت فوق حاوی هیچ اطلاعات مفیدی برای تجارت شما نیست ، مگر اینکه دسترسی سریع کاربر به وب سایت و خروج سریع از همان صفحه مقصد برای کاربر مفید باشد.

کلیک های وب سایت و بازدید از صفحه به تنهایی شاخص قابل اعتمادی نیستند. آنچه مهم است رفتار بیننده پس از انجام این فعالیت ها است. مخاطبی که وب سایتی را ترک کرده یا پس از هدایت با کلیک بر روی پیوند به وب سایت ، بدون انجام فعالیت خاصی دسترسی به آن را از دست می دهد ، مخاطب مطلوبی نیست.

فقط بازدیدکنندگان برای شما ارزش دارند: پس از ورود به وب سایت ، می توانید برخی از پیوندهای داخلی دیگر را مشاهده و مطالعه کنید ، محصولات را بخرید ، در خدمات مشترک شوید ، به هدف وب سایت برسید. لطفا.

بنابراین ، کلیک وب سایت و بازدید از صفحه به تنهایی برای اندازه گیری عملکرد آن کافی نیست. پارامترهای دیگری مانند نرخ تبدیل و نرخ تکمیل شده لازم است در نظر گرفته شوند.

به عنوان مثال ، اگر تعداد بازدید کنندگان از یک صفحه در یک وب سایت و دستیابی به اهداف آن به شرح زیر باشد ، بازدیدهای زیاد شاخص ارزشمند وب سایت نیستند.

  • شاخص‌های تحلیل وبسایت

    شاخص‌های تحلیلی وب‌سایت

    به خاطر داشته باشید که اهداف (تکمیل اهداف تعریف شده در سیستم تجزیه و تحلیل) ممکن است همیشه مهم نباشند و هر کاربر ممکن است حداقل از ۳ صفحه وبلاگ بازدید کند. با این حال ، در هر حالت ، به ارتباط بین تعداد بازدید و تعداد اهداف تحقق یافته توجه کنید و مراقب باشید فریب تعداد بالای بازدید از صفحه را نخورید.

    نرخ کلیک (CTR)

    همانطور که از جدول AdWords در وب سایت زیر مشاهده می کنید ، کلمات کلیدی یا شرکت هایی که کمترین نرخ کلیک را دارند بیشترین نرخ تبدیل را دارند. در حقیقت ، نرخ کلیک پایین نباید برای شما نگران کننده باشد و این نرخ تبدیل برای صاحبان وب سایت مهم است. همچنین ، میانگین کل میزان کلیک ۴۹/۳ درصد است که خیلی خوب نیست. با این حال ، هزینه هر تبدیل بسیار ناچیز و مطلوب است.

  • شاخص‌های تحلیلی وب‌سایت

    نرخ کلیک به دلایلی ممکن است کم باشد. به عنوان مثال ، اختصاص پیشنهاد کم به کلمه کلیدی ، میزان کلیک را کاهش می دهد. با این حال ، این هیچ ارتباطی با نرخ تبدیل ندارد.

    نرخ کلیک یک قانون طلایی نیست. تا زمانی که نرخ تبدیل برای هر کلیک قابل قبول نباشد ، کلیک ها ارزش قابل توجهی برای وب سایت شما ندارند.

    احساس؛ عقیده؛ گمان

    برداشت زیاد دلیل مطلوب بودن وب سایت ها نیست. زیرا شما باید فعالیت نهایی مخاطبان خود را بررسی کرده و بفهمید که آیا آنها در نهایت مشتری شما شدند.

    این امر به ویژه در تجزیه و تحلیل کمپین های تبلیغاتی بسیار مهم است. بسیاری از شبکه های تبلیغاتی از روش های جعلی بسیاری برای گزارش تعداد زیادی از برداشت ها استفاده می کنند ، اما درگیری کم مخاطبان نشان دهنده وجود یک اشکال در تبلیغات تبلیغاتی و تبلیغات به تنهایی است. تجزیه و تحلیل وضعیت.

    برای درک بهتر این وضعیت ، فرض کنید به عنوان یک فرد فروشنده در یک فروشگاه کفش کار می کنید. اگر روزانه ۱۰۰۰ نفر از فروشگاه شما بازدید می کنند (شما ۱۰۰۰ برداشت دارید) و در پایان روز فقط ۲ جفت کفش می فروشید ، رضایت مدیر خود با ۱۰۰۰ بازدید راحت است به نظر کار نمیاد تجزیه و تحلیل تعداد برداشت ها به شما کمک نمی کند کار خود را خیلی بهبود ببخشید.

    تعداد پیوندهای دریافت شده توسط وب سایت

    هرچه تعداد بیشتری وب سایت (بک لینک) به آن لینک دهید ، رتبه Google شما بالاتر می رود. در ابتدا ، در رتبه بندی گوگل توجه زیادی به کیفیت این پیوندها نمی شد ، اما فقط تعداد زیادی می توانستند رتبه بندی وب سایت ها را بهبود ببخشند ، اما امروزه کیفیت این پیوندها افزایش یافته است. مهمتر شدن مراجعه به پیوند با تعداد کم بازدید کننده در روز (DA) باعث بهبود رتبه وب سایت شما در Google نمی شود. به این پیوندها پیوند ناخواسته گفته می شود.

    بنابراین ، برای بهبود رتبه خود ، به تعداد بک لینک ها توجه کنید و بر کیفیت آنها تمرکز کنید.

  • 
    
  • رتبه بندی وب سایت

    بالا بردن رتبه وب سایت شما در نتایج موتور جستجو (بهینه سازی موتور جستجو) یکی از مهمترین اهداف دارندگان وب سایت است ، اما فقط Google اولین شخصی است که جستجو می کند شما نمی توانید نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش دهید زیرا بسیاری از بازدید کنندگان ابتدا وب سایت شما را ترک می کنند. وجود دارد.

    راه حل صحیح این است که برای وب سایت خود یک قیف بازاریابی داشته باشید تا بتوانید افرادی که به وب سایت شما می آیند را به مخاطبان واقعی خود تبدیل کنید.

  • نتیجه آزمایش A/B
    در واقع ، بیشتر آزمایشات A / نتایج قابل اعتمادی ندارند. بسیاری از راه حل های تحلیلی استفاده از آزمون های A / را توصیه می کنند ، اما در مورد حداقل جامعه آماری مورد نیاز برای نتیجه گیری صحیح از این آزمون چیز کمی گفته می شود.

    طبق یک مطالعه CXL ، اگر وب سایت شما ماهانه کمتر از ۱۰۰۰ تبدیل دارد ، نتایج آزمون A / بی ارزش است و براساس آنها نمی توان تعیین کرد.

    شاخص های مهم و مفید تجزیه و تحلیل وب سایت

    در زیر این شاخص ها را پیدا می کنید که به شما کمک می کند تا آنها را دنبال کنید.

    اطلاعات قیف بازیابی

    در بخش قبلی توضیح دادیم که نتایج آزمون A / برای وب سایت هایی که کمتر از ۱۰۰۰ تبدیل ماهانه دارند مفید نیست. با این حال ، داده های مربوط به وضعیت هر بازدید کننده در کانال بازاریابی می تواند موانع اصلی دستیابی به هدف را شناسایی کند. برای آگاهی از عملکرد کاربران در وب سایت خود ، از نتایج قیف بازاریابی وب سایت خود استفاده کنید. این به شما کمک می کند عواملی را که از افزایش نرخ تبدیل وب سایت شما جلوگیری می کند ، پیدا کنید.

    بسیاری از ابزارهای تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به اطلاعات قیف بازاریابی خدمات را ارائه می دهند. یکی از محبوب ترین ابزارها Kissmetric است ، تصویر زیر از داشبورد استخراج شده است. این ابزارها مراحل مختلف قیف بازاریابی را به نمایش می گذارند و به شما امکان می دهند وضعیت و تعداد بازدیدکنندگان را در هر مرحله ببینید.

    شاخص‌های تحلیلی وب‌سایت

    شما بر اساس این اطلاعات می‌توانید عملکرد کاربران خود را برسی کنید که چه کسانی به هدف از پیش تعیین‌شده شما پاسخ دادند و چه کسانی صفحه شما را سریع ترک کردند.

    شاخص‌های تحلیلی وب‌سایت

    همچنین می توانید تعداد بازدیدکنندگانی را که برای هر اقدام خاص عملی انجام داده اند مشاهده کنید.

    کیفیت لینک ارجاع

    همانطور که در بخش قبلی ذکر شد ، کیفیت پیوند ارجاع به وب سایت ها از تعداد مهمتر است. طبق نظرسنجی انجام شده توسط موز در سال ۲۰۱۴ ، ۳۷٪ از شرکت ها ماهیانه ۱۰ تا ۵۰ هزار دلار برای ساختن لینک های خارجی و بک لینک هزینه می کنند. من قصد ندارم هزینه های زیادی را برای این کار صرف کنم ، اما ایده خوبی است که روی کیفیت پیوندهای ارجاع شده سرمایه گذاری کنیم.

    برخی از ابزارهای آنلاین میزان هرزنامه و DA هر پیوند ارجاع را به شما می گویند. با نظارت مداوم بر روی این پیوندها ، می توانید کیفیت کاربران ورودی را درک کرده و بهبود ببخشید.

    نرخ بازگشت بیننده

    همانطور که در قسمت قبلی ذکر شد ، تعداد کلیک روی لینک وب سایت و ورود آن نشان دهنده عملکرد خوب وب سایت نیست. بسیاری از افراد فقط یک بار از وب سایت شما بازدید می کنند و دیگر هرگز. بنابراین ، میزان بازگشت به وب سایت شما فاکتور مهمی در میزان تأثیرگذاری بر مخاطبان شما و میزان وب سایت شما برای ترغیب مردم به بازگشت است. نشان می دهد

    در ابزارهای رایگان Google Analytics ، می توانید درصد بازدیدکنندگان قدیمی و جدید را در بخش مخاطب مشاهده کنید.

    شاخص‌های تحلیلی وب‌سایت

    اگر از Google Analytics استفاده می کنید ، توجه داشته باشید که این ابزار در ایران موجود نیست. برای حل این مشکل می توانید از فیلترشکن استفاده کنید و یا برای غلبه بر این سد به این مقاله مراجعه کنید.

    نرخ تبدیل بیننده

    شما باید ببینید که کاربران شما پس از اولین بازدید از وب سایت شما ، در حال انجام چه کاری هستند و بر مخاطبانی که فعالیتی را که می خواهید انجام دهند ، انجام می دهند. همچنین ، هدف شما افزایش تعداد این مخاطبان و در واقع افزایش نرخ تبدیل وب سایت شماست.

    همچنین می توانید نرخ تبدیل و رفتار هر کاربر را مشاهده کنید ، معمولاً با استفاده از ابزاری که به شما امکان دیدن قیف بازاریابی را می دهد. تجزیه و تحلیل کاربران با ارزش می تواند به رشد هر شغلی کمک کند.

    بازگشت سرمایه (ROI)

    علاوه بر نرخ بالای تبدیل وب سایت خود ، بر بهبود بازگشت سرمایه خود نیز تمرکز کنید. در واقع ، آن مخاطب مشتری خوبی برای شما است ، که بازگشت سرمایه شما را افزایش می دهد و سودهایی که از آن می گیرید بیشتر از هزینه هایی است که برای جذب او خرج می کنید. هرچه اختلاف بین این دو بیشتر باشد ، عملکرد سود وب سایت شما بهتر است. (در برنامه ، این مقایسه بر روی شاخص های LTV و CAC بررسی می شود.)

    برخی از پارامترها در تجزیه و تحلیل تجارت اهمیت بیشتری دارند. بازدید وب سایت ، کلیک ، بازدید ، CTR یا نرخ کلیک در طولانی مدت مهم نیست. چنین آمارهای فریبنده ای ممکن است در اخبار ، پست های وبلاگ و وبینارهای Growth Hacking شگفت آور به نظر برسد ، اما در تجزیه و تحلیل عملکرد سالانه یک تجارت ارزش کمی دارد.

    شما به یک نمای کلی از تجارت خود نیاز دارید. بنابراین ، توصیه می شود وضعیت کلی قیف بازاریابی را بررسی کنید. کاربر از کجا آمده است؟ آنها چه کاری انجام می دهند؟ آنها پس از وب سایت شما به کجا می روند؟ آخرین و مهمترین ، عنوان شما را مجبور به خواندن این مقاله می کند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *