×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » بررسی شاخص‌های ابزارهای تحلیلی برای اپلیکیشن
11 نوامبر 2020

بررسی شاخص‌های ابزارهای تحلیلی برای اپلیکیشن

بازاریاب های دیجیتال می دانند که شناخت مشتری ، استفاده از داده های تجزیه و تحلیل و بهینه سازی فعالیت های بازاریابی حتی از مرحله اصلی بازاریابی مهم است. به همین دلیل ، در بخش مقالات آموزشی دانشگاه ، قسمت زیادی از مطالب را به این مرحله از بازاریابی دیجیتال اختصاص می دهیم. در آموزش هفته گذشته ، ما دو شاخص آماری مهم برای بهینه سازی عملکرد وب سایت را بررسی کردیم: نرخ پرش کاربر و نرخ پرش کاربر. در آموزش این هفته ، ما شاخص های مهم آماری را برای برنامه ها معرفی می کنیم و آخرین آمار جهانی منتشر شده در مورد این شاخص ها را مرور می کنیم. سرانجام ، ما ابزارهای تجزیه و تحلیل برنامه را برای بررسی این شاخص ها ارائه می دهیم.

در نگاه اول ، مهمترین شاخص برای هر برنامه تعداد کاربران و میزان درآمد تولید شده است. پارامترهایی که برای سنجش موفقیت برنامه در دو انتهای یک طیف قرار می گیرند و این از اهمیت سایر شاخص های مهم میانی در نظر توسعه دهندگان برنامه می کاهد. ما این مقاله را با ارائه ویژگی های این طیف آغاز می کنیم:

شاخص های مهم برای هر برنامه
۱- تعداد نصب های برنامه

تعداد بارگیری یک برنامه تعداد دفعات بارگیری و نصب آن روی گوشی های هوشمند کاربران مختلف را نشان می دهد و در واقع اولین نشانه عملکرد برنامه شماست. تعداد کم بارگیری برنامه به معنی مشکلی در روند بازاریابی است. این مشکل ممکن است به دلیل عملکرد ASO (بهینه سازی صفحه برنامه در بازار) یا UA (جذب کاربران جدید به برنامه) باشد. پس از شناسایی مشکل اصلی ، می توانید با ایجاد یک صفحه فرود یا بهینه سازی صفحه برنامه در بازار ، تعداد بارگیری های خود را افزایش دهید و در نتیجه دید بیشتری برای کاربران ایجاد کنید.

۲- کاربران فعال برنامه

میزان کاربران فعال یک برنامه با تعداد بارگیری متفاوت است. این نشانگر تعداد کاربرانی را نشان می دهد که پس از بارگیری برنامه شما از آن استفاده می کنند و این گروه از کاربران را از کاربرانی که پس از بارگیری برنامه از آن استفاده نمی کنند متمایز می کند. اساس ابزارهای مختلف برای تعریف کاربر فعال استفاده از مفهوم جلسه است. از آنجا که ابزارهای مختلف آماری تعاریف مختلفی از جلسه کاربر در برنامه دارند ، تعاریف آنها با کاربر فعال متفاوت است. به عنوان مثال ، Google Analytics وقتی کاربر به سیستم وارد می شود ، جلسه کاربر را در نظر می گیرد و برنامه را بعد از حداقل نیم ساعت غیرفعال شدن ، استفاده می کند. این ابزار تجزیه و تحلیل یک کاربر فعال را به عنوان یک کاربر وارد سیستم می کند.

کاربران فعال با توجه به زمان بازدید از برنامه به دو دسته کاربر فعال روزانه و کاربر فعال ماهانه تقسیم می شوند. DAU به کاربری گفته می شود که حداقل یک جلسه در روز در برنامه داشته باشد و در واقع ، شاخص DAU مهمترین کاربران خود را نشان می دهد. MAU کاربری است که حداقل یک جلسه در ماه در برنامه داشته باشد. برای بهینه سازی شاخص های برنامه ، توجه به هر دو دسته کاربران فعال بسیار مهم است.

با تقسیم DAU به MAU می توانید شاخص پایبندی را محاسبه کنید. در واقع ، مدیریت نرخ وابستگی به برنامه به شما این امکان را می دهد که MAU را به DAU تبدیل کنید. برای افزایش این نرخ ، اعلان هایی را برای کاربرانی که برنامه شما را بارگیری و ثبت کرده اند ارسال کنید تا آنها را به برنامه خود بازگرداند. با ارائه به روزرسانی های مداوم می توانید انگیزه کاربران خود را برای بازگشت و استفاده از برنامه افزایش دهید.

۳- میانگین زمان بازدید و تعداد صفحات در هر بازدید

نشانگر میانگین زمان بازدید از برنامه ، متوسط ​​مدت جلسات کاربران شما را نشان می دهد و بازدید از صفحه به ازای هر تعداد بازدید ، تعداد صفحات برنامه شما را که کاربر در یک جلسه مشاهده کرده است تعیین می کند. در واقع ، این دو نشانگر نمای کلی از نحوه ارتباط کاربران فعال با برنامه شما دارند. به طور کلی ، کاربران برنامه شما که بیشتر از آن استفاده می کنند و صفحات بیشتری از برنامه را در هر بازدید مشاهده می کنند ، کاربران مهمتری هستند. اگر DAU شما زیاد باشد اما تعداد بازدیدهای صفحه در هر بازدید کمتر از تعداد صفحات مورد نیاز برای رسیدن به مرحله پولی باشد ، از برنامه شما کسب درآمد نمی شود.

اگر ابزارهای تجزیه و تحلیل شما متوسط ​​زمان مرور کاربر پایین را نشان می دهد ، نگاهی دوباره به روند جذب کاربران در هر مرحله از برنامه خود بیندازید و از خود بپرسید چه چیزی می تواند آنها را کمی بیشتر در برنامه شما نگه دارد.

۴- زمان بین دو جلسه در یک برنامه

فاصله زمانی بین دو جلسه در یک برنامه نشان می دهد که چه تعداد کاربر به برنامه شما مراجعه می کنند. این نشانگر روش دیگری برای تعیین تعداد کاربران درگیر برنامه شماست. برای کاهش این شاخص ، باید استفاده از برنامه خود را به عنوان یک وظیفه روزانه برای کاربران خود در نظر بگیرید. شما باید حداقل یک دلیل قانع کننده برای بازدید روزانه از برنامه خود به آنها ارائه دهید. همانطور که قبلاً گفتیم ، استفاده از اعلان ها می تواند تمایل کاربران به بازگشت به برنامه شما را افزایش دهد. با ارسال ایمیل به آنها و تشویق آنها برای استفاده مجدد از برنامه ، می توانید به کاربران خود درباره نکات ، به روزرسانی ها و ویژگی های جدید برنامه خود اطلاع دهید.

یکی از مهمترین راههای کاهش زمان بین جلسات ایجاد عادت رفتاری برای کاربران است که از برنامه شما به ترتیب خاصی استفاده می کنند. مدل هوک با بررسی رفتار انسان و استفاده از کمک روانشناسی راهی برای ایجاد این عادت رفتاری فراهم می کند.

۵- نرخ بازگشت به برنامه

نشانگر بازگشت به برنامه تعداد کاربرانی را نشان می دهد که پس از اولین بازدید به برنامه بازگشتند.

طبق نظرسنجی Localytics در سال ۲۰۱۵ ، به طور متوسط ​​۴۲٪ از کاربران حداقل یک بار در ماه اول پس از بارگیری یک برنامه بازدید می کنند. این تعداد در ماه دوم به ۲۹٪ از کاربران و در ماه سوم به ۲۵٪ از کاربران کاهش می یابد. البته نوع کاربرد و کاربرد آن در این شاخص مثر است. نمودار زیر نرخ بازدهی برای برنامه های مختلف در ماه های اول ، دوم و سوم را نشان می دهد.


ابزارهای تحلیلی اپلیکیشن

نرخ بازگشت روزانه نیز با گذشت زمان کاهش می یابد. طبق تحقیقات Appboy ، که در سال ۲۰۱۶ انجام شد ، کمتر از ۲۵٪ از کاربران روز بعد از بارگیری یک برنامه از آن بازدید می کنند و این درصد در روزهای بعدی کاهش می یابد.

ابزارهای تحلیلی اپلیکیشن

برای اینکه بدانید چرا کاربران برنامه شما از برنامه شما بازدید نمی کنند ، نرخ بازده برنامه خود را در طول روز ، هفته و ماه اندازه گیری کنید و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید تا نقاط قوت و قوت خود را پیدا کنید. بهترین راه برای بدست آوردن نرخ بازگشت خوب از برنامه خود ایجاد ارزش واقعی برای کاربر است که آن را به برنامه بازگرداند. این ارزش می تواند یک محیط تفریحی یا یک ضرورت روزمره باشد.

۶- میزان افت یک برنامه

نرخ خرابی برنامه افرادی را که دیگر از آن استفاده نمی کنند شناسایی می کند. اهمیت بررسی این شاخص برای کاربرانی که زمانی نرخ بازده و پرداخت بالایی داشتند ، دو برابر می شود. اگرچه میزان رها شدن به نوع برنامه بستگی دارد ، Localytics آماری از میانگین نرخ ترک کلیه برنامه ها را در سال ۲۰۱۵ منتشر کرده است که در نمودار زیر نشان داده شده است. همانطور که مشاهده می کنید ، در ماه اول ، بیش از نیمی از کاربران یک برنامه از کار افتاده اند و در پایان ماه سوم ، تنها یک چهارم کاربرانی که جذب کرده اید ، هنوز کاربران برنامه شما هستند.

ابزارهای تحلیلی اپلیکیشن

اگر تعداد زیادی از کاربران پس از نصب برنامه از آن بازدید نکنند ، یک هشدار جدی وجود دارد. وجود مشکلات فنی در برنامه یکی از مهمترین و مهمترین دلایل بالا بودن میزان افت است. همچنین ، اگر تبلیغات و فعالیت های UA شما مربوط به برنامه نباشد و آن را به درستی ارائه دهد ، جذب کاربران بی ربط در طولانی مدت میزان مسدود کردن برنامه را افزایش می دهد.

تبلیغات در فضای وب سایت معتبر ایرانی در رسانه

Mediaad به شما کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی تجاری خود را در معتبرترین وب سایت های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل مخاطبان خود قرار دهید.

اگر کاربران چندین بار از برنامه شما استفاده نکنند ، ممکن است نتوانید ارزش واقعی مورد نظر خود را ارائه دهید. برخی از ابزارهای تجزیه و تحلیل به شما کمک می کنند احتمال سقوط کاربر را حدس بزنید. این به شما کمک می کند تا با ارسال پیام های خصوصی یا راه حل های خلاقانه دیگر آنها را ترغیب به استفاده مجدد از برنامه کنید.

ابزار تجزیه و تحلیل کاربرد

به طور کلی ، دو دسته کلی ابزار برای بررسی آمار یک برنامه وجود دارد: تجزیه و تحلیل و ابزار انتساب. ابزارهای تجزیه و تحلیل به طور معمول تجزیه و تحلیل درون برنامه ای را ردیابی و گزارش می کنند ، از جمله تبلیغات کشیده شده توسط کاربران بدون تبلیغات ، طول عمر کاربر ، میزان بازده آنها ، میزان هزینه آنها برای برنامه ، طبقه بندی بر اساس اطلاعات جمعیتی ، ارسال اعلان ها و پیام ها در برنامه. و پرداخت. در عوض ، از ابزار اسناد برای اندازه گیری اثربخشی کمپین های تبلیغاتی و درگیر شدن کاربران از طریق تبلیغات CPI و تبلیغات استفاده می شود و بسیاری از آنها خدمات دیگری را علاوه بر لیست ذکر شده ، به مشتریان خود ارائه می دهند. به عنوان مثال ، بسیاری از ابزارهای انتساب نام سرویس هایی را برای اندازه گیری تأثیر بهینه سازی فروشگاه برنامه و … در لیست خدمات خود دارند. در اوایل این مقاله کالج ، ما ابزار معرفی را معرفی کردیم و اکنون قصد داریم ابزار تجزیه و تحلیل را معرفی کنیم:

پارامترهای مهم در انتخاب ابزار تجزیه و تحلیل برنامه
هزینه های ابزار

اول ، درک خوبی از نیازهای آماری برنامه خود داشته باشید. بسیاری از سرویس ها مقدار زیادی معیار ، معیار و داده را در اختیار شما قرار می دهند که برای تجزیه و تحلیل برنامه شما نیازی به تجزیه و تحلیل نیست. اگر نیازها را می دانید ، می توانید ابزاری را در مدل های مختلف قیمت انتخاب کنید که لیستی از ویژگی ها را با توجه به نیاز شما داشته باشد و نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای ویژگی های اضافی نیست.

ویژگی های اصلی ابزار تحلیلی.

برخی از ابزارها ویژگی مهمی مانند مزیت و تجربه رقابتی مانند تست A / ، اعلان های فشار یا برخی از رویدادهای مهم بازی را ارائه می دهند. اگرچه بیشتر ابزارها عملکردهای اساسی را ارائه می دهند ، اما ویژگی ارائه عملکرد مورد نظر شما ممکن است فقط برای یک شرکت باشد.

اندازه SDK و پشتیبانی فنی

ابزاری که انتخاب می کنید باید مستندات و پشتیبانی مناسب را در اختیار شما قرار دهد. اگر بین چندین گزینه مشابه تردید دارید ، دشواری اجرای SDK ها و انبوهی که آنها به برنامه شما اضافه می کنند را در نظر بگیرید و بر این اساس تصمیم نهایی خود را بگیرید.

معرفی ابزارهای تجزیه و تحلیل برنامه های تلفن همراه

هزینه ها: به صورت آنلاین ذکر نشده است

سیستم عامل ها: iOS ، Android ، Windows Mobile ، lackerry ، HTML 5

مزایا: نسخه آزمایشی رایگان ، حداکثر ۱۰ هزار کاربر فعال ماهانه رایگان ، اندازه گیری LTV ، نمایش زنده ، فعال کردن API ، توانایی تست A / ، اختصاص یک مدیر کمپین به هر حساب ، تجزیه و تحلیل در زمان واقعی ، صفحه اطلاع رسانی و پیام رسانی در برنامه

معایب: برای خروجی ، آمار را در قالب PDF و CSV ارائه می دهد.

هزینه ها: از حالت رایگان تا ۹۹۹ دلار در ماه متغیر است

سیستم عامل ها: iOS ، Android

جوانب مثبت: توانایی تست A / ، پشتیبانی چند زبانه ، رابط کاربری ساده برای نمایش داده های برنامه ، ابزار تجزیه و تحلیل True Cohort

معایب: نسخه ی نمایشی زنده ندارد ، داشبورد آن قابل تنظیم نیست ، اجرای آن نیاز به تخصص فنی دارد.

ابزارهای تحلیلی اپلیکیشن

نرخ ها: رایگان

سیستم عامل ها: Unity برای iOS ، Android ، Flash ، Windows ، Web GL

مزایا: معیارهای خاص مخصوص بازی ، داشبورد قابل تنظیم ، از پیش قابل تنظیم برای رویدادهای Unity

مدل قیمت: رایگان

مزایا: اخیراً ، در نسخه بتا ، امکان اندازه گیری پارامترهای جدید مانند LTV اضافه شده است.

معایب: بسیاری از ویژگیهای منحصر به فرد سایر خدمات را ندارد.

ابزارهای دیگر شامل Taplytics ، MoEngage ، HeapAnalytics ، AppDynamics (خدماتی به کاربران ایرانی ارائه نمی دهد) ، UpSight ، AppAnalytics ، Countly و Appsee است.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *