×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » بررسی بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال و تاثیر آن ها
28 نوامبر 2020

بررسی بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال و تاثیر آن ها

در این بخش از مقالات آموزش بازاریابی قصد داریم تا با مفهوم شیوه ی سنتی و دیجیتالی بازاریابی و برتری و مزایای هر یک نسبت به دیگری آشنا شویم.

چه روش های بازاریابی می تواند نیازهای تجارت شما را برآورده کند. چرا وقتی می خواهید بین بازاریابی سنتی و دیجیتال یکی را انتخاب کنید ، هر دو روش بازاریابی را در نظر نمی گیرید؟ مزایای هر یک از این روش ها چیست؟

بازاریابی سنتی چیست؟

 بازاریابی سنتی و تفاوت آن با بازاریابی دیجیتال

بازاریابی سنتی هر نوع بازاریابی است که در اینترنت انجام نمی شود و برای کار کردن به اینترنت نیازی نیست. این شامل بازاریابی ، چاپ ، پست صوتی ، ایمیل مستقیم ، تلفن و تبلیغات در فضای باز مانند بیلبوردها است. این روش بازاریابی ، از روزنامه تا رادیو ، به شما کمک می کند بازار هدف خود را پیدا کنید.

بازاریابی سنتی نه تنها یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است ، بلکه یکی از کاربردی ترین و موفقیت آمیزترین آنها نیز هست. بازاریابان تمایل به انجام آن را دارند و به انجام آن ادامه می دهند زیرا این آزمایش زمان را تحمل کرده است. در زندگی روزمره ، همه با بازاریابی سنتی روبرو هستند.

بازاریابی سنتی نقش مهمی در جلب مخاطبان محلی و محلی دارد. تبلیغات فیزیکی می توانند طولانی مدت باشند و می توانند پاداش آور باشند. علاوه بر این ، ممکن است مخاطبانی وجود داشته باشند که به اینترنت دسترسی ندارند و در نتیجه دسترسی به آنها از طریق بازاریابی سنتی آسان تر از بازاریابی اینترنتی است.

روش های مرسوم بازاریابی سنتی

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال و روش‌های رایج در این نوع بازاریابی

بازاریابی سنتی روشی است که بازاریابان مخاطبان و جایگاه تبلیغات خود را شناسایی می کنند تا مخاطبان بتوانند با تبلیغات بصورت آفلاین تعامل داشته باشند. یعنی بدون استفاده از اینترنت تبلیغات را می بینند ، می شنوند و استفاده می کنند. تبلیغات آفلاین را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

کاغذ یا تبلیغات چاپی (مجلات ، روزنامه ها ، بروشورهای تبلیغاتی و غیره)
تبلیغات در رسانه های پخش (تلویزیون ، رادیو و غیره)
تبلیغات پست الکترونیکی مستقیم (کاتالوگ ، کارت پستال و غیره)
تبلیغات تلفنی (بازاریابی تلفنی یا تبلیغات تلفنی ، بازاریابی پیامکی و غیره)
تبلیغات محیطی (بیلبوردها ، جعبه های سبک و غیره)
مزایای بازاریابی سنتی

مانند هر روشی ، بازاریابی سنتی مزایای قابل توجهی را به همراه دارد. این مزایا شامل موارد زیر است:

۱- سادگی و ملموس بودن (ساده)

از آنجا که بیشتر افراد جامعه از قبل با روش های مختلف بازاریابی آشنا هستند ، درک و پذیرش پیام تبلیغاتی برای آنها آسان تر است. علاوه بر این ، هنوز بخشی از جامعه وجود دارد که به اینترنت یا تلفن های هوشمند دسترسی ندارد ، یا متوجه تبلیغات آنلاین نمی شود. علاوه بر این ، تبلیغات سنتی بیشتر مناسب افراد مسن جامعه است.

۲- دسترسی به پوشش محلی

استفاده از روش های تبلیغاتی سنتی ، مانند تبلیغات در رادیو محلی یا کانال های تلویزیونی محلی یا ارسال تبلیغات چاپی با هدف به هر منطقه ، ممکن است در دستیابی به مخاطبان محلی هدف موفقیت بیشتری داشته باشد.

۳- ماندگاری تبلیغات سنتی (نسخه های چاپی)

بیشتر روشهای سنتی بازاریابی مانند تبلیغات چاپی می تواند سالها به طول انجامد و به مخاطبان امکان می دهد آن تبلیغات را در صورت نیاز برای خود نگه دارند. البته با ظهور اینترنت و موتورهای جستجو ، نیاز به چنین کاری بسیار کمتر شده است.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

 بازاریابی دیجیتال و تفاوت آن با بازاریابی سنتی

همانطور که از نامش پیداست ، بازاریابی دیجیتال یک روش بازاریابی است که در اینترنت و اینترنت انجام می شود. به عنوان مثال ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی ، بازاریابی از طریق ایمیل و تبلیغات کلیکی ، تبلیغات داخلی و برنامه های تلفن همراه و … برخی از روش های بازاریابی دیجیتال هستند. با گذشت زمان ، با پیشرفت تکنولوژی و توسعه فرهنگی و اجتماعی ، بازاریابی دیجیتال محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. انتظار می رود در سالهای آینده بازاریابی دیجیتال به اصلی ترین روش بازاریابی تبدیل شود.

با دیجیتالی شدن دنیا ، روشهای بازاریابی در این زمینه کاملتر و متنوع تر می شوند. تلاش های بازاریابی دیجیتال با هدف دسترسی بیشتر صاحبان مشاغل به مخاطبان هدف خود ، ارائه تبلیغات موثر به کاربران و ارائه خدمات تبلیغاتی م ،ثر ، قابل اندازه گیری و مقرون به صرفه برای تبلیغ کنندگان و صاحبان مشاغل است. بازاریابی دیجیتال نه تنها گاهی اوقات مقرون به صرفه تر از بازاریابی سنتی است ، بلکه همچنین راهی مستقیم تر برای دستیابی به مخاطبان هدف شما در سراسر جهان است.

بازاریابی دیجیتال برای تجارت امروز ضروری است. امروزه مردم از اینترنت و ابزارهای آنلاین برای حل همه چیز از ابتدایی ترین کارهای روزمره گرفته تا بانکداری استفاده می کنند. این اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال را برای مشاغل برجسته می کند. مصرف کنندگان معمولاً قبل از خرید آنلاین درباره محصول خود تحقیق می کنند. به عنوان مثال ، هر یک از ما می تواند به مدت یک هفته در اینترنت جستجو کند تا یک رستوران پیدا کند که در آن بتوانیم غذا سفارش دهیم ، مبلمان موجود یا آدرس پزشک متخصص را پیدا کنیم.

تکنیک های رایج بازاریابی دیجیتال

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال و روش‌های رایج در این نوع بازاریابی

شرکت ها در هر اندازه و شاخه می توانند از بازاریابی دیجیتال برای جلب مخاطبان خود و نمایش تبلیغات خود استفاده کنند. دسته های مختلفی برای انواع مختلف روش های تبلیغات دیجیتال از منابع مختلف ارائه شده است. روش های بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده هستند و می توان آنها را به دسته های زیر تقسیم کرد: اما قطعاً اشتباه نیست و همچنین می توانید لیستی از روش های کم و بیش در اینترنت پیدا کنید که به روش نویسنده بستگی دارد.

  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بهینه‌سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization)
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)
  • بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)
  • تبلیغات کلیکی (PPC Advertising)
  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
  • بازاریابی افیلیت (Affiliate Marketing)
  • تبلیغات در وب‌سایت‌ها (Web Advertising)
  • تبلیغات درون اپلیکیشن‌ها (In-App Advertising)
  • ریمارکتینگ (Remarketing)

مزایای بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال برای بازگشت سرمایه بالا ایده آل به نظر می رسد. برای اجرای و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی ، تجزیه و تحلیل داده محور دقیق ارائه می شود. برخی از مزایای استفاده از بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

۱- نتایج قابل اندازه گیری

نظارت و تحلیل سریع تبلیغات دیجیتال یکی از مهمترین و مهمترین مزایای بازاریابی دیجیتال نسبت به روشهای سنتی بازاریابی است. تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال روز به روز پیشرفت می کند ، که به بازاریابان و صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا تبلیغات خود را بهینه کنند. بازاریابان می توانند از ابزارها و بسترهای تبلیغاتی دیجیتال برای بررسی کمپین های تبلیغاتی خود به عنوان مشاهدات ، رفتارها و آمارهای فوری کاربران خود استفاده کرده و کمپین های خود را به بهترین وجه مدیریت و بهینه کنند. بیشتر سیستم عامل های دیجیتال ، شبکه های تبلیغاتی و سیستم عامل های شبکه های اجتماعی پارامترهای تحلیلی را ارائه می دهند.

۲- تعامل سریع مشتری و ارتباط دو طرفه (تعامل فوری و ارتباط دو طرفه)

در گذشته ، وقتی صحبت از تکنیک های بازاریابی آنلاین بود ، تعامل با تجارت برای مشتریان دشوار بود. با بازاریابی دیجیتال می توانید یک CTA ساده ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند با وب سایت ، صفحه اینستاگرام ، کانال تلگرام یا هرجایی که مشتری برای تجارت شما هستند تعامل داشته باشند.

همچنین ، در بازاریابی دیجیتال ، مشتریان می توانند از طریق شبکه های اجتماعی و ایمیل به راحتی با مشاغل ارتباط برقرار کنند که این یک ارتباط دو طرفه است. بازخورد و ارتباط مستقیم مشتری ، مشاغل را قادر می سازد مخاطبان خود و نیازهای خود را شناسایی کنند و استراتژی تجارت و بازاریابی خود را به سمت افزایش رضایت مشتری سوق دهند. این ارتباط دو طرفه منجر به رضایت بیشتر و جذب مشتری به سمت شما می شود.

۳- هدف گذاری و اتوماسیون پیشرفته

داده های حاصل از خدمات تحلیلی به مشاغل اجازه می دهد تا به راحتی مخاطبان مورد نظر خود را هدف قرار دهند این امکان در بازاریابی سنتی وجود ندارد. علاوه بر این ، ابزارها و نرم افزارهای اتوماسیون اجرای بازاریابی دیجیتال را در مقیاس بزرگتر و بزرگتر آسان می کنند. تقسیم بندی مشتری و شخصی سازی روش های بازاریابی دیجیتال برای گروه های مختلف مشتری از دیگر مزایای بازاریابی دیجیتال است که با استفاده از داده های موجود حاصل می شود. همه مشتریان شما یکسان نیستند. نباید با همه آنها یکسان رفتار کنید.

۴- هزینه های بازاریابی کمتر و بازده بالاتر سرمایه گذاری (هزینه های کمتر ، بازگشت سرمایه بهتر)

پارامتر نرخ بازگشت سرمایه برای بازاریابان و صاحبان مشاغل از اولویت بیشتری نسبت به سایر معیارها برخوردار است. بازاریابی دیجیتال تا حدی هزینه های مراحل مورد نیاز بازاریابی و منابع انسانی را از بین می برد. بنابراین ، هزینه های بازاریابی دیجیتال در مقایسه با بازاریابی سنتی بسیار کم است و در نتیجه ، روش های بازاریابی دیجیتال به نرخ بالاتری از سرمایه گذاری دست می یابند.

۵- تأثیر بازاریابی دهان به دهان دیجیتال

از بین تمام روش های بازاریابی در دنیا ، هیچ چیز به اندازه مشتری راضی نمی تواند موثر باشد. بازخورد و نظرات مثبت ارسال شده به صورت آنلاین در یک وب سایت تجاری یا رسانه های اجتماعی ، سایر کاربران آنلاین را به خرید ترغیب می کند. زیرا کاربران به عقاید واقعی افراد اعتماد می کنند و براساس آنها تصمیم می گیرند؛ آنها مانند دنیای آفلاین به پیشنهادات خانواده و آشنایان خود اعتماد می کنند.

۷ تفاوت اصلی بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی

نظرات و واکنش های بسیاری در مقایسه و تضاد بازاریابی سنتی و دیجیتال وجود دارد. ما سعی می کنیم در اینجا به این تغییرات اشاره کنیم.

۱- توانایی نظارت و اندازه گیری نتایج بازاریابی

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال در قابلیت اندازه‌گیری نتایج

اولین و بارزترین تفاوت بین این دو روش بازاریابی توانایی نظارت و اندازه گیری نتایج بازاریابی است.

آیا می توان فهمید که این یک روش بازاریابی موثر بوده است؟ چگونه؟ بله ، با اندازه گیری نتایج تبلیغات. در تبلیغات سنتی امکان پیگیری نتایج یک کمپین تبلیغاتی وجود ندارد ، اما بازاریابی دیجیتال داده های مورد نیاز برای اندازه گیری نتایج کمپین و محاسبه صحیح ROI را در اختیار بازاریابان و صاحبان مشاغل قرار می دهد. بنابراین ، بازاریابان می توانند به راحتی کمپین های تبلیغاتی خود را هر زمان که بخواهند اصلاح و بهینه سازی کنند. وقتی از تبلیغات تلویزیونی و رادیویی استفاده می کنید ، تنها اطلاعاتی که می گیرید تعداد بینندگان آن کانال بازاریابی است. اگر در تبلیغات دیجیتال می توانید تعداد مناسبی از افرادی را که آگهی را دیده اند ، کلیک کرده یا با آنها درگیر شده اند پیدا کنید ، پس دلیل شکست و موفقیت خود و همچنین بهترین کانال های مخاطب برای کسب و کار خود را بفهمید. شناسایی و بودجه اغلب تبلیغات دیجیتالی خود را به آن اختصاص دهید.

۲- نوع تعامل مشتری با تجارت

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال در تعامل با مشتریان

تفاوت دوم می تواند نوع تعامل مشتری با تجارت در این دو روش بازاریابی باشد.

همانطور که در بخشهای بالا اشاره کردیم ، کاربرانی که با تبلیغات دیجیتال روبرو می شوند می توانند به راحتی با تبلیغات درگیر شوند و با یک برند بیشتر آشنا شوند یا خصوصیات محصولات و خدمات را مطالعه کنند یا محصول را بخرید. با این حال ، بینندگان پس از مواجهه با تبلیغات آفلاین ، اگر مورد توجه واقع نشوند و به موقع دیده شوند و به مرور زمان یا انجام کارهای دیگر دیده شوند ، ممکن است واکنش خاصی نشان ندهند. بروید محصولات و خدمات خود را بخرید. اما ، تبلیغات آنلاین اگر به درستی انجام شود ، هر کجا که باشد (موبایل ، وب سایت ، شبکه اجتماعی و …) می تواند همیشه در مقابل مخاطب باشد و منجر به خرید فوری شود.

۳- هزینه های بازاریابی

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال در هزینه‌ها

سومین تفاوت این دو روش بازاریابی که برای بازاریابان و صاحبان مشاغل بسیار مهم است ، تفاوت در هزینه های بازاریابی است.

بازاریابی سنتی بسیار گرانتر از بازاریابی دیجیتال است. به عنوان مثال ، یک مارک تجاری باید میلیاردها دلار هزینه کند تا بتواند برای مدت زمان محدودی در تلویزیون تبلیغ کند یا بیلبوردی را در یک جاده شلوغ / بزرگراه خرج کند و آنها حتی نمی توانند هدف خود را تضمین کنند. خواه مخاطبان آن تبلیغات و نتایج بازاریابی خود را دیده باشند یا نه. قابل اندازه گیری نیست برعکس ، ممکن است هزینه اجرای یک کمپین تبلیغاتی در همه کانال های بازاریابی با استفاده از تبلیغات تلویزیونی برابر باشد. با توجه به هزینه بالای بازاریابی سنتی ، بسیاری از شرکتهای نوپا و کوچک نمی توانند از تبلیغات سنتی استفاده کنند.

۴- امکان هدف گذاری مخاطبان هدف

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال در قابلیت تارگت کردن مخاطبان

چهارمین تفاوت بین این دو قابلیت هدف قرار دادن مخاطب مورد نظر شما است که تبلیغات شما را موثرتر می کند.

هدف گذاری به مخاطبان واقعی شما امکان می دهد تبلیغ شما را ببینند. اگرچه تبلیغات سنتی به صورت عمومی نمایش داده می شود ، اما هرگز نمی توانید مطمئن باشید افرادی که تبلیغ شما را دیده اند مخاطبان شما بوده اند. ماهیت داده محور بازاریابی دیجیتال بازاریاب ها را قادر می سازد تا هدف گذاری و شخصی سازی کنند. بهترین نتایج در بازاریابی زمانی حاصل می شود که مناسب ترین تبلیغات برای هر فرد در زمان مناسب و بهترین کانال به او نشان داده شود و این از طریق شخصی سازی با استفاده از داده ها در بازاریابی دیجیتال امکان پذیر است.

۵- امکان کنترل و اصلاح تبلیغات پس از کارزار

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال در قابلیت اصلاح پس از اجرا

پنجمین تفاوت بین این دو روش بازاریابی ، توانایی کنترل و اصلاح تبلیغات پس از کمپین است.

یعنی تبلیغات سنتی در هنگام چاپ یا توزیع قابل تغییر نیستند و نیاز به اصلاح دارند ، در حالی که تبلیغات دیجیتال به راحتی اصلاح می شوند. محتوای تبلیغاتی تأثیر زیادی در فروش یک محصول دارد. فرض کنید در می یابید تبلیغاتی که در یک مجله منتشر می کنید بینندگان کافی را جذب نمی کند. اصلاح تبلیغات سنتی هزینه های مشاغل را در بردارد. از طرف دیگر ، تست A / در تبلیغات دیجیتال بهترین راه برای یافتن محتوای تبلیغاتی جذاب برای کاربران است.

۶- الزامات دسترسی به تبلیغات

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال در پیش‌نیازهای مربوط به تبلیغات

ششمین تفاوت این دو روش شرایط لازم برای دسترسی به تبلیغات است.

تبلیغات دیجیتال فقط زمانی کار می کند که کاربر آنلاین باشد و آن تبلیغات را مشاهده کند. بنابراین پیش نیاز تبلیغات دیجیتال دسترسی مشتریان به اینترنت است. در هر جامعه ای ، افرادی وجود دارند که با اینترنت و دستگاه های آنلاین تعامل ندارند. در حالی که بیشتر افراد جامعه روزانه با تبلیغات آفلاین (تلویزیون ، رادیو ، روزنامه ، احتکار ، اتوبوس و مترو …) در تماس هستند. همچنین ، فناوری برای اجرای صحیح تبلیغات دیجیتالی مورد نیاز است و از آنجا که این فناوری توسط انسان کنترل می شود ، مستعد خطا است. یا گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی در سیستم عامل ها و کانال های بازاریابی دیجیتال وجود داشته باشد ، تبلیغات را متوقف کرده و مشاغل را با مشکل مواجه کند.

۷- دسترسی به مخاطبان

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال در دسترسی به مخاطبان

هفتمین تفاوت این دو ، میزان دسترسی مخاطب است.

تبلیغات سنتی از نظر جغرافیایی محدود است. با بیشتر روش های سنتی بازاریابی ، فقط می توانید به یک منطقه جغرافیایی خاص و مخاطبان محلی برسید. از طرف دیگر ، با بازاریابی دیجیتال ، به لطف اینترنت ، می توانید از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته و با بودجه کمتری به مخاطبان بیشتری برسید.

بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی؟

بازاریابی سنتی هنوز هم یکی از مهمترین و پرکاربردترین روشهای بازاریابی برای مشاغل است اما تنها راه معرفی محصولات و خدمات یک شرکت نیست. درست است که روش های سنتی تبلیغات ممکن است طی سال های گذشته تنوع بیشتری پیدا کنند ، اما اصالت آنها تغییری نکرده است. از طرف دیگر ، بازاریابی دیجیتال با استفاده از فن آوری های جدید در حال پیشرفت و پیشرفت روزافزون است و با گذشت زمان جای خود را در بین صاحبان مشاغل و بازار باز می کند. اگر به تغییرات بازاریابی قرن های اخیر نگاه کنید ، می بینید که بازاریابی آنلاین رشد چشمگیری داشته است. اکنون تفاوت بین بازاریابی سنتی و دیجیتال را درک کرده ایم.

نیاز به بازاریابی دیجیتال به این دلیل است که اینترنت به یکی از پرکاربردترین ابزارها برای انجام کارها تبدیل شده است. بنابراین ، اگر نمی خواهید بخش عمده ای از مخاطبان خود را از دست دهید ، نباید از بازاریابی دیجیتال غافل شوید. اخیراً ۵۰٪ از بازاریابان اذعان کرده اند که بازاریابی دیجیتال از مزیت رقابتی بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی برخوردار است زیرا تعامل این نوع بازاریابی با مشتری بیشتر است. زیرا مشاغل می توانند با استفاده از بازاریابی دیجیتال کنترل کاملی بر رشد مخاطبان و کمپین های تبلیغاتی خود داشته و نتایج کمپین ها را در یک لحظه رصد و حتی بهینه کنند. علاوه بر این ، از آنجا که بازاریابی دیجیتال یکی از روش های بازاریابی ورودی است ، مشاغل نیازی به جستجوی مخاطب ندارند ، اما با بازاریابی ورودی ، مشتریان تجارت شما را به عنوان راه حلی برای مشکل خود پیدا می کنند.

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

با تمام توضیحاتی که دادیم ، بازاریابی دیجیتال دارای اشکالاتی نیز است. بازاریابی دیجیتال به فناوری وابسته است و گاهی اوقات مسائل فناوری می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. به عنوان مثال ، وقتی سایت های شبکه های اجتماعی غیرقابل دسترسی می شوند ، بازاریاب شبکه های اجتماعی که جدول زمانی مشخصی را برای پست خود تعیین می کند ، به مشکل برمی خورند و چاره ای جز انتظار ندارند. مشکل دیگری که بازاریاب های دیجیتال با آن روبرو هستند این است که سرعت تغییر در روش های بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است و برای گرفتن بهترین نتیجه ، آنها باید این تغییرات را که نیاز به زمان و انرژی زیادی دارند ، پشت سر بگذارند. به عنوان مثال ، هرگونه ارتقا به سیستم عامل های اجتماعی برای توسعه دهندگان و بازاریابان چالش برانگیز و زمانبر است.

انتخاب با شماست!

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال و انتخاب بین این دو نوع

این اولین بار نیست که موضوع انتخاب بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی مطرح می شود و قطعاً آخرین مورد نخواهد بود. این تصمیم همیشه ادامه خواهد داشت. تا کنون ، ما سعی کرده ایم به طور واقعی مزایا و معایب هر دو روش را توضیح دهیم و تفاوت بین بازاریابی سنتی و دیجیتال را درک کنیم. برای تصمیم گیری بهتر ، باید در مورد تجارت ، استراتژی ، اهداف و مخاطبان هدف خود فکر کنید. فکر نکنید که همیشه باید قضیه را صفر و یک ببینید و از بین این دو روش یکی را انتخاب کنید. بعضی از مشاغل بسته به شرایط خود تصمیم می گیرند از یکی از این دو روش بازاریابی استفاده کنند. اما نکته اصلی ایجاد تعادل بین بازاریابی دیجیتالی و سنتی است. هر کسب و کار کدام قسمت از بودجه تبلیغات را باید به تبلیغات دیجیتال و تبلیغات سنتی اختصاص دهد و براساس منطق و داده ها این تصمیم را بگیرد. با این وجود ، هرچه دنیا دیجیتالی می شود و حتی مجلات دیجیتالی می شوند ، انتظار می رود مشاغل با این تغییرات سازگار شوند و توجه ویژه ای به کمپین های تبلیغاتی دیجیتال داشته باشند. امروز حداقل مارک ها برای ایجاد یک وب سایت کاربر پسند و ارتباط با کاربران نیاز به کار در شبکه های اجتماعی دارند. بنابراین امروزه نمی توان از بازاریابی دیجیتال چشم پوشی کرد. با این حال ، هنوز استراتژی های بازاریابی سنتی وجود دارد که به خوبی کار می کنند. به خصوص راه هایی که به مخاطبان زیادی می رسد. موفق ترین بازاریاب ها کسانی هستند که می توانند با ترکیب این دو استراتژی بهترین نتیجه را برای تجارت خود کسب کنند.

طبیعی است که بسیاری از مارک ها ، به ویژه مارک های معروف ، از تبلیغات سنتی استفاده می کنند تا مخاطبان آفلاین زیادی داشته باشند ، این قطعاً یک مورد است. زیرا مخاطبان آنها از طریق این روشهای سنتی جذب می شوند و آنها انتظار دارند برند همچنان از طریق همان کانالهای بازاریابی با آنها ارتباط برقرار کند. اما آیا این بدان معنی است که چنین برندی نباید از تبلیغات دیجیتال استفاده کند؟ خیر ، جدا از تبلیغات سنتی ، این مارک ها باید بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را به بازاریابی دیجیتال اختصاص دهند و مخاطبان جدید و آنلاین را به تجارت خود جلب کنند.

از طرف دیگر ، بازاریابی دیجیتال بهترین روش بازاریابی برای مشاغل کوچک با بودجه تبلیغاتی محدود یا مشاغل نوپایی است که سعی در جذب مخاطب و به دست آوردن سهم بازار دارند. سوالی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که مشاغل نسبتاً کوچک و جدید نباید از تبلیغات سنتی استفاده کنند؟ هیچ پاسخی برای این سوال وجود ندارد. اینگونه مشاغل وقتی نیاز به مراجعه به تبلیغات سنتی دارند که رشد چشمگیری از طریق بازاریابی دیجیتال مشاهده نمی کنند ؛ این بدان معنی است که تا زمانی که آنها تبلیغات دیجیتال را ادامه دهند ، تغییر قابل توجهی در تجارت آنها ایجاد نخواهد شد. اکنون که آنها از طریق بازاریابی دیجیتال توانسته اند آگاهی از برند خود را افزایش دهند و مخاطبان آنلاین بیشتری را به تجارت خود جلب کنند ، زمان آن فرا رسیده است که به سراغ موثرترین روش های سنتی تبلیغات برویم و تجارت خود را گسترش دهیم. است.

اگر تاکنون از تبلیغات سنتی استفاده کرده اید و به این نتیجه رسیده اید که به رشد کافی نرسیده اید ، از بازاریابی دیجیتال غافل نشوید و آن را امتحان کنید. قطعاً پشیمان نخواهید شد. زیرا حتی اگر در این زمینه شکست بخورید ، که بسیار بعید است ، هزینه بازاریابی دیجیتال ضررهای قابل توجهی ندارد. توجه داشته باشید که اگر می خواهید یک کمپین تبلیغاتی دیجیتالی موفق داشته باشید ، باید آن را به درستی اجرا کنید و از استراتژی ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال به درستی استفاده کنید. در بازاریابی دیجیتال ، داده حرف اول و آخر را می زند. کارشناسان و کارشناسان بازاریابی دیجیتال می توانند در این راه کمک زیادی به شما کنند.

حال که تفاوت بین بازاریابی سنتی و دیجیتال را فهمیدید ، بگذارید بدانیم که در مورد بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال در بخش نظرات چه نظری دارید. کدام تجارت باید از کدام روش استفاده کند؟ چه زمانی برای تبلیغات سنتی یا دیجیتال مراجعه کنیم؟ اگر تجربه مشابهی با این موضوع دارید ، آن را با ما در میان بگذارید.

نظر دهید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *