×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » برای افزایش بازگشت مشتریان چه کنیم؟
26 نوامبر 2020

برای افزایش بازگشت مشتریان چه کنیم؟

بازگشت مشتری مهمترین سرمایه گذاری در هر مشاغل است. زیرا هزینه جذب کاربران جدید ۵ برابر هزینه حفظ مشتریان اصلی است. برخی از شرکت ها به اشتباه معتقدند که کاربران غیرفعال آنها کاربر گمشده ای هستند و برای بازیابی آنها سخت کار نمی کنند ؛ اگر برنامه جرقه ای در برنامه داشته باشند ، با استفاده از برنامه فقط علاقه خود را از دست داده و نیاز به تعامل مجدد دارند. محاسبه میزان ریزش برای کاربردها بسیار مهم است.

بنابراین ، اگر برای جذب مشتری جدید هزینه می کنید ، انتظار دارید که این پول ارزش آن را داشته باشد و مشتریان شما برای زندگی م forثر باشند. اما دستیابی به چنین هدفی آسان نیست و نیاز به استراتژی صحیح دارد. با این حال ، هیچ استراتژی ۱۰۰٪ تضمینی نمی تواند به حفظ همه کاربران کمک کند. با این حال ، پس از مدتی ، برخی از کاربران به دلایلی نمی خواهند از برنامه شما استفاده کنند. مهم است که بدانید چه چیزی باعث این وضعیت شده است تا بتوانید موثرترین و هدفمندترین روش را برای بازگرداندن کاربران غیرفعال اجرا کنید. در این مقاله ، ما موثرترین روش بازگشت کاربران غیرفعال را توضیح خواهیم داد. هرچه بازده کاربر نسبت به برنامه بیشتر باشد ، بازده یا بازگشت سرمایه نیز بیشتر است.

بازگرداندن کاربران غیرفعال به اپلیکیشن

استراتژی هر کسب و کار بسته به نوع تجارت و اهداف آن متفاوت است. بنابراین ، سیاست بازگشت برای کاربران بیکار نیز باید متفاوت باشد. به عنوان مثال ، دفعات خرید از یک برنامه یک بار در روز است ، در حالی که برای یک برنامه دیگر ، فقط یک بار در ماه است. با این حال ، صرف نظر از میانگین دفعات خرید یا استفاده از یک برنامه ، شما باید میانگین فرکانس مشتریان را بدانید. اگرچه استراتژی های شرکت ها برای افزایش نرخ بازده به کاربران با توجه به نوع فعالیت متفاوت است ، اما روند کار برای همه شرکت ها تقریباً یکسان است.

ابتدا باید کاربران غیرفعال را شناسایی کنید. سپس ، دلیل غیرفعال شدن آنها را بفهمید ، و در آخر ، از برنامه ها و روش هایی برای جذب این کاربران استفاده کنید. این ممکن است در هر شرکت متفاوت باشد ، اما اصل یکسانی دارد.

۱- دلایل کاهش کاربران را کشف کنید.

بارزترین روش برای افزایش نرخ پرش کاربر جلوگیری از خروج کاربران از برنامه است. اگر به فعالیت کاربر در یک برنامه کاربردی توجه کنید ، نشانه هایی از خرابی کاربر را مشاهده خواهید کرد. برای درک این پرچم های قرمز ، باید شاخص های اصلی (KPI) رفتار کاربر را در برنامه دنبال کرده و تجزیه و تحلیل کنید. سرانجام ، شما باید بر اساس تجزیه و تحلیل به دست آمده اقدام کنید تا از سقوط این کاربران جلوگیری کنید.

دلایل ریزش کاربران

مثال: فرض کنید می خواهید تعداد افرادی را که در ۶ ماه گذشته هیچ برنامه ای خریداری نکرده اند بدست آورید. این ممکن است نشان دهد که این کاربران می خواهند برنامه شما را ترک کنند.

ابتدا با استفاده از نرم افزار CRM لیستی از همه کاربران ایجاد کرده و سپس لیست فروش ۶ ماه گذشته را در نرم افزار ایجاد کنید. با مقایسه این دو لیست می توانید لیستی از کاربرانی را که در شش ماه گذشته از شما خرید نکرده اند تعیین کنید. با پیگیری رفتار این کاربران ، اکنون می توانید دلیل خرید آنها را بیابید و از سقوط آنها جلوگیری کنید.

۲- پیشنهاداتی ویژه برای کاربرانی که به آن نیاز دارند ارائه دهید.

هرچه اطلاعات بیشتری در مورد کاربران خود داشته باشید ، می توانید رویکردی متناسب با هر کاربر را در پیش بگیرید.

نرم افزار CRM به شما امکان می دهد سابقه خرید مشتری را مشاهده کنید. بنابراین ، می توانید پیشنهادهای جذاب را برای هر کاربر شناسایی کرده و پیشنهادات مشابه پیشنهادات ویژه را در اختیار کاربران قرار دهید. این پیشنهادات ویژه می تواند به صورت تخفیف ویژه برای همه باشد.

پیشنهادهای ویژه به کاربران

مثال: فرض کنید می خواهید کاربرانی را جذب کنید که به محصول شما علاقه نشان داده اند اما مدت زیادی است که برنامه را خریداری نکرده اند.

با استفاده از نرم افزار CRM می توانید لیستی از کاربرانی که طی چند ماه گذشته خریدی نکرده اند ایجاد کنید و آن لیست را با لیست مشترکان خبرنامه مقایسه کنید. با مقایسه این دو لیست می توانید کاربرانی را که به محصول شما علاقه مند هستند اما هیچ فعالیتی ندارند شناسایی کنید. با ارسال پیشنهادات و تخفیف های ویژه به آنها احساس می کنید نسبت به آنها بی تفاوت نیستید و آنها را فراموش نکرده اید.

۳٫ کاربران ارزشمند و سودآور (VIP) خود را تشویق کنید.

اطلاعات موجود در نرم افزار CRM می تواند کاربران سودآور شما را شناسایی کند. شما به هیچ وجه نباید این کاربران کلیدی را از دست بدهید. دانستن اینکه کدام یک از کاربران بیشترین سود را برای تجارت شما دارند به شما کمک می کند تا از انرژی و منابع به بهترین شکل استفاده کنید و در عین حال سود بیشتری کسب کنید.

شناسایی کاربران ارزشمند

مثال: فرض کنید پیشنهادهای ویژه زیادی دارید. از آنها برای افزایش وفاداری کاربران VIP خود استفاده کنید.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که لیستی از کاربران VIP را در نرم افزار CRM ایجاد کنید. سپس ، رفتار آنها را در برنامه دنبال کنید تا پیشنهادات ویژه ای به آنها ارائه دهد تا آنها همچنین احساس کنند که برای کسب و کار شما خاص هستند و به سود خود برای شرکت شما ادامه می دهند.

۴٫ فرایند شخصی سازی را فراموش نکنید.

باید تعاملی بین مردم وجود داشته باشد. نرم افزار CRM می تواند به شما کمک کند کاربران را ببینید و نه افراد ، افراد هستند.

وقتی کاربر جدیدی را به نرم افزار CRM اضافه می کنید ، اطلاعات وی را نیز وارد می کنید که به شما امکان می دهد از طریق شخصی سازی با آن کاربر ارتباط بهتری برقرار کنید. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد کاربران داشته باشید ، پیاده سازی استراتژی های خاص کاربر آسان تر است.

بر اساس تحقیقات ، شخصی سازی استراتژی های مبتنی بر سابقه خرید ، رفتار کاربر ، ترجیحات کاربر و سایر اطلاعات می تواند بالاترین بازده سرمایه را داشته باشد.

شخصی‌سازی پیگیری کاربران

مثال: فرض کنید شما از کاربران می خواهید در یک نظرسنجی درون برنامه ای شرکت کنند ، اما نمی دانید کدام کاربران را دعوت می کنند تا بالاترین میزان پاسخ را بدست آورند.

کافی است تعداد کل کاربران این نرم افزار را با لیست کاربرانی که در ۱۲ ماه گذشته در نظرسنجی شرکت کرده اند مقایسه کنید. اکنون می توانید برای هر کاربری که می خواهید یک پیام شخصی ارسال کنید.

۵- سخت کار کنید.

نرم افزار CRM به شما امکان می دهد پیام ها ، ایمیل ها ، پیشنهادات عالی را برنامه ریزی کنید و حتی وظایف خود را به اعضای تیم اختصاص دهید. با این کار همه چیز طبق برنامه پیش می رود و هر روز تعداد کاربران برگشتی را افزایش می دهد.

بهترین استراتژی برای استفاده مجدد کاربران از برنامه

برخی روشها برای افزایش نرخ بازده برای کاربران وجود دارد ، اما همه مشاغل یکسان نیستند. با این وجود ، برخلاف تصور بسیاری از مشاغل ، بازاریابی از طریق ایمیل ، تبلیغات دهان به دهان و تبلیغات دهان به دهان بهترین راه ها برای ورود مجدد کاربران به برنامه و فعال سازی مجدد برنامه است.

بهترین استراتژی های بازگشت کاربران به اپلیکیشن

طبق اینفوگرافیک ارائه شده توسط Connecthings ، این برنامه موبایل تنها ۸٪ از جذب کاربران را حفظ کرده است.

نظرسنجی بر روی ۱۰۰۰ کاربر برنامه نشان می دهد که فعال سازی مجدد کاربران یکی از مهمترین استراتژی ها در هر مشاغل است. علاوه بر این ، ۸۰٪ از کاربران تلفن همراه فقط وقت خود را صرف ۳ برنامه می کنند. سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که چرا کاربران باید به کار در برنامه شما ادامه دهند و پس از مدتی بی تحرکی به برنامه شما بازگردند. کاربر چه چیزی بدست می آورد؟

طبق گفته ۳۶٪ از شرکت کنندگان در این مطالعه ، دریافت ایمیل موفقیت آمیزترین راهکار برای تشویق کاربران به بازگشایی برنامه است. ۳۳٪ از کاربران تحقیق اظهار داشتند که آنها فقط در صورت نیازهای ویژه از این برنامه استفاده می کنند. اگرچه ۲۸٪ از آنها برای یادآوری سودمندی برنامه به مشاوره نزدیکان و دوستان خود نیاز دارند. ۲۸٪ از آنها معتقدند که ارسال اعلان ها برای فعال سازی مجدد برنامه مثر است. ۲۸٪ از کاربران هنگام مرور تلفن خود برنامه ها را به خاطر می سپارند و از آنها استفاده می کنند.

در جدول زیر نتایج این مطالعه آورده شده است.

مهم نیست که از کدام روش برای جذب کاربران استفاده می کنید ، باید به یاد داشته باشید که کیفیت استراتژی مورد استفاده برای جذب کاربران مهمتر از کمیت است. این به این معنی است که اگر قصد ارسال push notifications یا ایمیل را دارید ، سعی کنید پیام های سفارشی را به جای ارسال انبوه برای کاربران هدف ارسال کنید. این پیام ها باید برای مناسب ترین فرد در بهترین زمان ارسال شود تا اثر مطلوب حاصل شود. علاوه بر این ، اگر می خواهید کاربران غیرفعال را از طریق دهان به دهان جذب کنید ، باید برنامه خود را روز به روز بهینه کنید تا کیفیت بالای برنامه به کاربران بی صدا اجازه استفاده مجدد از برنامه را بدهد.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *