×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » با این روش ها نرخ تبدیل وب‌سایت خود را بهینه‌ کنید
19 نوامبر 2020

با این روش ها نرخ تبدیل وب‌سایت خود را بهینه‌ کنید

بسیاری از بازاریاب ها تمایل به افزایش بازدید ، کلیک و بازدید صفحه به وب سایت برند خود دارند. اما بهینه سازی این موارد به تنهایی به درد شما نمی خورد. شما باید از ترافیک موجود یک وب سایت استفاده کنید و آن را به هدفی که قبلاً تعیین کرده اید هدایت کنید و نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال ، اگر هدف شما از ایجاد یک صفحه فرود خاص مشترک شدن در یک خبرنامه است ، باید کاربران فعلی وب سایت خود را به این کار تشویق کنید.

در واقع ، هدف بازاریابی شما برای برند شما باید بهینه سازی نرخ تبدیل مخاطب شما باشد. بهینه سازی نرخ تبدیل با مخفف CRO یا بهینه سازی نرخ تبدیل در ادبیات بازاریابی و فروش معرفی شده است و در این مقاله ابتدا CRO و سپس ۸ استراتژی برای بهینه سازی نرخ تبدیل را تعریف خواهیم کرد.

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟

برای جابجایی یک فرد عادی به سمت قیف بازاریابی و تبدیل آنها به مشتری واقعی برند خود ، ابتدا باید آن شخص را به سرب تبدیل کرده و سپس سرب تولید شده را برای مشتری پروری کنید. برای این کار ، بسیاری از مارک ها وب سایتی با صفحات مختلف فرود طراحی می کنند. بازدیدکننده از تبدیل مشتری می تواند در هر صفحه فرود ، مانند صفحات قیمت گذاری محصول ، خرید محصول ، وبلاگ و غیره رخ دهد.

به عنوان یک بازاریاب ، وظیفه شما تسریع و سهولت در روند تبدیل یک فرد عادی به مشتری است. بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت یک برند می تواند فرصت خوبی برای بازاریابان آن برند باشد تا بر مخاطبان خود تأثیر بیشتری بگذارند و آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنند. بهینه سازی نرخ تبدیل به این معنی است که شما می توانید مشتریان و مشتریان بیشتری نسبت به مخاطبان فعلی خود ایجاد کنید.

چه زمانی باید نرخ تبدیل را بهینه کنیم؟

هنگامی که تیم بازاریابی برند شما شروع به تولید سرنخ کرد ، باید به فکر بهبود نرخ تبدیل مخاطب خود به لید باشید و در آخر ، باید بتوانید سودی را که تولید می کنید رشد دهید و تعداد بیشتری از آن را به مشتری خود تبدیل کنید. .

به عنوان مثال ، فرض کنید وب سایت شما هر ماه ۱۰ هزار بازدید کننده دارد که نرخ تبدیل آن از بازدیدکننده به لید و نرخ تبدیل ۱ به ۱ به ازای هر مشتری است. اگر می خواهید نرخ تبدیل وب سایت خود را بهبود بخشیده و دو برابر کنید ، نمی توانید انتظار داشته باشید که نرخ تبدیل وب سایت خود را با افزایش تعداد بازدید کنندگان افزایش دهید. در عوض ، فکر کردن روی آنها مانند کارهایی است که باید به طور منظم انجام دهید تا منجر به تولید بیشتر مشتریان و مشتریان جدید شود. بنابراین ، افزایش تعداد بازدید کنندگان از یک وب سایت اندازه گیری خوبی برای عملکرد یک وب سایت نیست.

۸ روش برای بهینه سازی نرخ تبدیل یک وب سایت
CTA های مبتنی بر متن را در پست های وبلاگ خود قرار دهید.

نادیده گرفتن بنرها یک پدیده واقعی است زیرا مردم عادت دارند اطلاعات بنر را در وب سایت ها نادیده بگیرند. همچنین ، در بیشتر موارد ، مردم تا پایان پست نمی خوانند. بنابراین ، قرار دادن CTA منظم در انتهای پست ممکن است گزینه خوبی نباشد. بنابراین باید برای جلب توجه مخاطب ، رویکرد جدیدی جستجو کرد.

هاب اسپات معتقد است كه دعوت به عمل مبتنی بر متن می تواند مفید باشد. CTA مبتنی بر متن در یک پست وبلاگ ، خطی جداگانه از متن با برچسب H3 یا H4 است که افراد را به یک صفحه فرود خاص هدایت می کند.

Hubspot 10 مورد از پست های آنها را بررسی کرد تا ببیند آیا فراخوان برای اقدام مبتنی بر متن در واقع نرخ تبدیل یک وب سایت را افزایش می دهد یا خیر. طبق تحقیقات hubspot ، تماس های منظم برای اقدام فقط ۶٪ از پیوندهای تولید پست وبلاگ را تشکیل می دهند. از طرف دیگر ، فراخوانهای اقدام مبتنی بر متن ۹۳٪ از تولیدات را به خود اختصاص داده اند.

در پست های خود از پنجره های بازشو استفاده کنید.

روش دیگر برای بهبود نرخ تبدیل وب سایت خود استفاده از پنجره های بازشو است. به این ترتیب می توانید توجه مخاطبان وب سایت خود را به خود جلب کرده و پیشنهادی را به آنها ارائه دهید.

Hubspot با استفاده از پنجره های بازشو در وبلاگ خود به نتایج جالبی دست یافت. طبق نتایج منتشر شده توسط Hubspot ، به دلیل استفاده از پنجره های بازشو در مقایسه با استفاده از CTA معمولی در انتهای پست ، نرخ کلیک این وب سایت ۱۹۲ درصد و تعداد مشترکان ۲۷ نفر افزایش یافته است. ٪

Mailerlite یکی از ابزارهایی است که می تواند به شما در طراحی پنجره های بازشو مختلف کمک کند. با Mailerlite می توانید تعیین کنید که پنجره های بازشو در هر صفحه فرود و در هر بازه زمانی برای هر یک از مخاطبان خود نشان داده شوند. همچنین می توانید نتایج تحلیلی مانند نرخ کلیک ، نرخ تبدیل و … مربوط به هر پنجره بازشو را مشاهده و مرور کنید.

آزمایش A / را در صفحات مختلف فرود انجام دهید.

صفحات فرود یکی از مهمترین ابزارهای امروزی بازاریابان است. صفحه فرود جایی است که یک بازدید کننده به یک رهبر تبدیل می شود ، یا منجر به ایجاد در آن صفحه با مارک ارتباط بیشتری پیدا می کند و در نهایت به یک خریدار تبدیل می شود. این صفحات در وب سایت شما نقش اساسی دارند و شما باید با استفاده از آزمون A / در این صفحات بیشترین بهره را ببرید. البته اگر فضای نمونه مورد آزمایش شما زیاد باشد ، نتایج آزمون A / معتبر است. به عنوان مثال ، تعداد بازدیدکنندگان سایت شما و نرخ تبدیل آن نباید کم باشد.

در روزهای مختلف هفته و در ماه های مختلف سال آزمون A / را انجام دهید ، زیرا نرخ تبدیل وب سایت در روزهای مختلف هفته و ماه های مختلف سال متفاوت است.

شما می توانید عناصر مختلفی مانند نوشتن متن ، محتوای پیشنهادات ، تصاویر ، فرم های پرسشنامه ، طراحی و … مربوط به صفحات اصلی را امتحان کنید.

لیدها را به لیدهای واجد شرایط بازاریابی تبدیل کنید.

در سرنخ هایی سرمایه گذاری کنید که به احتمال زیاد مشتری شما می شوند. اما کدام یک از هدایت ها را باید در روند بازاریابی خود بگنجانید؟

پاسخ این سوال در صنعت متفاوت است. لیدهایی را که برای شما مهمترین هستند متناسب با هدف خود انتخاب کنید. به عنوان مثال ، منجر به ثبت شده برای راهنمای محصول یا نسخه ی نمایشی رایگان محصول شما ممکن است مهم باشد.

شما می توانید از طریق تست A / مشتری های بازاریابی یا MQL های واجد شرایط را پیدا کنید و سپس بیشترین توجه بازاریابی خود را به آنها معطوف کنید. همچنین ، در آینده ، شما باید منجر به تولید MQL با طراحی خوب و هوشمندانه عمل کنید.

به طور خودکار به بخش فروش اطلاع دهید.

در بسیاری از فرآیندهای فروش می توانید از اتوماسیون استفاده کنید. به عنوان مثال ، هنگامی که مشتری بالقوه اقدام بسیار مهمی مانند مشاهده صفحه قیمت گذاری در وب سایت شما را انجام می دهد ، تیم فروش یک اعلان ایمیل دریافت می کنند. یا اگر تجارت شما در تجارت الکترونیکی است ، به طور خودکار برای افرادی که سبد خرید خود را ترک کرده اند ، ایمیل ارسال می شود.

یک سیستم پیام رسانی به صفحات با قابلیت تبدیل بالا اضافه کنید.

با استفاده از ابزارهایی مانند Sapline ، می توانید با بازدید کنندگان وب سایت خود به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید. برای بهبود نرخ تبدیل وب سایت خود ، باید قابلیت های گپ را به صفحات با عملکرد بالا مانند صفحات قیمت گذاری محصول اضافه کنید تا در صورت بروز مشکل ، مشتریان بتوانند با شما چت کنند. این احتمال مشتری شدن لیدها را افزایش می دهد.

پست های وبلاگ خود را بهینه کنید.

اگر به پست های وبلاگ خود نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که برخی از آنها عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشته اند. بهینه سازی پست های وبلاگ بزرگترین شانس شما برای بهبود نرخ تبدیل است.

برای شروع ، ابتدا باید پست هایی را شناسایی کنید که بازدید کننده زیادی دارند اما نرخ تبدیل آنها کم است. سپس مواردی را که باعث کم نرخ تبدیل آن پست ها شده اند ، پیدا کرده و رفع کنید. مشکل این پست ها این است که محتوای ارائه شده به مخاطب با متن پست ناسازگار است یا CTA مناسبی برای آن ندارید و …

گام بعدی شناسایی پست هایی با نرخ تبدیل خوب و جابجایی زیاد به سمت آنها است. با تبلیغ این پست ها در شبکه های اجتماعی مختلف مانند LinkedIn ، Telegram و … یا با افزایش رتبه این پست ها در گوگل ، می توانید بازدید بالایی را به این پست ها برسانید. علاوه بر این ، باید همیشه این پیام ها را به روز نگه دارید و آنها را به روز نگه دارید تا بازدیدکنندگان منتظر آنها باشند.

بازدید کنندگان قدیمی را به سایت خود هدایت کنید.

بازدیدکنندگان قدیمی خود را که قبلاً از سایت شما خارج شده اند شناسایی کرده و آنها را تشویق کنید تا به سایت شما بازگردند. روش های مختلفی برای تشویق مخاطبان مسن به بازگشت به سایت شما وجود دارد. به عنوان مثال ، می توانید تبلیغات وب سایت خود را در سایر وب سایت هایی که نرخ تبدیل بالایی نیز دارند به مخاطبان قدیمی خود نشان دهید. تنها کاری که باید انجام دهید داشتن عکس و محتوای جذاب برای جلب توجه مخاطبان است.

منبع : hubspot

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *