×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » با این روش ها فروش بیشتری داشته باشید
13 نوامبر 2020

با این روش ها فروش بیشتری داشته باشید

در ایالات متحده ، جمعه چهارم ماه نوامبر ، روز بعد از روز شکرگذاری ، جمعه سیاه نامیده می شود. از سال ۱۹۵۲ ، این روز به عنوان روز خرید تعطیلات کریسمس در نظر گرفته شده است. زیرا فروشگاه های مختلف در این روز پیشنهادات ویژه ای به مشتریان خود ارائه می دادند.

از سال ۲۰۱۳ تاکنون ، بازاریابی جمعه سیاه فر یک رویداد یک روزه نیست و بسیاری از بازاریابان از شکرگذاری تا دوشنبه بعد از جمعه سیاه پیشنهادات ویژه ای برای محصولات خود ارائه می دهند. دوشنبه بعد از جمعه سیاه را دوشنبه سایبری می نامند.

امسال جمعه سیاه ۲۴ نوامبر است و کمتر از چهار هفته به این رویداد بزرگ باقی مانده است. بسیاری از مردم معتقدند عمده فروش جمعه سیاه امسال از طریق موبایل انجام خواهد شد.

Black Friday

رشد سریع خرید از فروشگاه های آنلاین با تلفن های هوشمند

از زمانی که تلفن های هوشمند وارد حوزه فروش آنلاین شده اند ، هر ساله شاهد افزایش سهم خرید موبایل و کاهش خریدهای حضوری هستیم. این رشد سریع منجر به ۵۷٪ از کل فروش جمعه سیاه از طریق تلفن همراه برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ شد. البته این رشد حتی در اینجا متوقف نشد. بازاریابی موبایل در جمعه سیاه سال ۲۰۱۶ به ۳ میلیارد دلار رسید که تقریباً ۱۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۵ است و انتظار می رود در جمعه سیاه امسال به فروش آنلاین ۳٫۵۲ میلیارد دلار برسد.

بازاریابی جمعه سیاه دیگر محدود به ایالات متحده نیست و فروشگاه های بزرگ در سراسر دنیا در این روز استقبال فوق العاده ای از مشتریان خود دارند. در ایران ، سالهاست که بسیاری از فروشگاهها در این روز شرایط فروش ویژه ای را برای مشتریان خود در نظر می گیرند. ارقام بالا می تواند برای هر برندی جذاب باشد که بخواهد فروش خود را افزایش دهد.

در حقیقت ، تعریف کمپین های تبلیغاتی موبایل جمعه سیاه بهانه ای برای جذب مشتریان جدید و غیرفعال است. از طرف دیگر ، جذب مشتری جدید می تواند یکی از اهداف این کمپین پاییزی برای برند شما باشد.

اگر می خواهید از این فرصت به عنوان بازاریاب دیجیتال ایرانی استفاده کنید ، در این مقاله با ۶ روش برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی جمعه سیاه آشنا شوید.

۶ استراتژی برای موفقیت در بازاریابی موبایل در جمعه سیاه
ابتدا کمپین های جدید جذب مشتری را شروع کنید.

قبل از اینکه مشتریان در آستانه زمستان و شب یلدا با تبلیغات بی شماری از مارک های مختلف بمباران شوند ، با پیشنهادهای جذاب مشتریان بالقوه را به سمت برند خود جذب کنید. قبل از رقبا کمپین های جذب مشتری را شروع کنید و با مشتریان جدید خود ارتباط برقرار کنید.

از قدرت شبکه های اجتماعی استفاده کنید!

برای جلب مشتری جدید می توانید از شبکه های اجتماعی مختلف استفاده کنید. در بازاریابی شبکه های اجتماعی ، هم کسانی را که ممکن است مشتری شما باشند در آینده و هم کسانی را که قبلاً از محصول شما استفاده نکرده اند ، هدف قرار دهید.

Black Friday

    1. از یک کمپین بازاریابی ایمیل استفاده کنید

      اگر فروش شما از طریق برنامه انجام می شود ، مشتریانی را که در خبرنامه و برنامه بازاریابی از طریق ایمیل مشترک می شوند فراموش نکنید. یک کمپین ایمیل می تواند کاربران جدید را به برنامه شما جذب کند.

      بهینه سازی فروشگاه App در فروشگاه های برنامه (ASO)

      در حال حاضر ، نزدیک به ۲٫۲ میلیون برنامه در فروشگاه App Apple و بیش از ۲٫۵ میلیون برنامه در Google Play Store وجود دارد. طبق آخرین گزارش کافه بازار ، تعداد برنامه های کاربردی در این فروشگاه ایرانی بیش از ۱۱۲۰۰۰ مورد است. بنابراین ، بهینه سازی صفحه برنامه در بازار می تواند برنامه شما را آسان تر ببیند.

      نام برنامه: آیا نام برنامه شما منحصر به فرد است؟

      کلمات کلیدی: از کلمات کلیدی مرتبط با برنامه خود استفاده کنید.

      توضیحات: آیا توضیحات شما درباره برنامه شما به خوبی ارزش آن را نشان می دهد؟ آیا این توضیحات با به روزرسانی برنامه شما به روز هستند؟

      عکس صفحه / فیلم: باید چند عکس از صفحه برنامه خود را در صفحه AppStores و همچنین در صورت امکان یک فیلم آموزشی ارسال کنید.

      رتبه بندی: آیا برنامه شما مثبت ارزیابی شده است؟ یک رتبه بندی خوب در appstores می تواند تعداد بارگیری برنامه شما را افزایش دهد.

      Black Friday

    2. بازاریابی مبتنی بر مکان انجام دهید.

      بازاریابی شگفت انگیز ، مانند بازاریابی مبتنی بر مکان یا به طور کلی بازاریابی شخصی ، تنها با اعتماد به نفس در مورد کاربران برنامه شما امکان پذیر است. شما باید با کاربران برنامه خود به گونه ای رفتار کنید که آنها تصمیم بگیرند اطلاعات شخصی مانند موقعیت مکانی خود را در اختیار شما قرار دهند.

      نحوه پرداخت در برنامه خود را بررسی کنید.

      در روزهای منتهی به جمعه سیاه که تقریباً همه فروشگاه های آنلاین برنامه ویژه ای برای فروش محصولات خود دارند ، بازاریابی کمی دشوار است. شما می توانید با داشتن یک تجربه کاربری آسان و کاربرپسند برای برنامه خود ، خود را از دیگران متمایز کنید.

      مطمئن باشید که کاربران به راحتی می توانند در برنامه شما هزینه پرداخت کنند. برای این کار باید از موارد زیر آگاه باشید:

      آیا کاربران می توانند به راحتی کد تخفیف اعمال کنند؟

      آیا کاربران می توانند در برنامه شما برای خود کیف پول ایجاد کنند؟

      آیا کاربران مجبورند برای پرداخت حساب کاربری ایجاد کنند یا به آنها دسترسی مهمان می دهید؟

    3. Black Friday
    4. برای تبلیغ فروشگاه واقعی خود از برنامه تلفن همراه استفاده کنید.

      برای مخاطبان خود که می خواهند به صورت حضوری خرید کنند ، از بازاریابی مبتنی بر مکان استفاده می کنند و بر اساس موقعیت مکانی کاربران ، نزدیکترین فروشگاه خود را به آنها پیشنهاد دهید و آنها را تشویق کنید تا از پیشنهادات ویژه شما برای این مناسبت استفاده کنند. جمعه سیاه برای حضور در فروشگاه شما.

      کمپین های پیام رسان خلاق ایجاد کنید.

      اگر یکی از بهترین پیشنهادات سال جمعه سیاه را دارید ، ارزش راه اندازی کمپین های پیام رسانی مانند هشدار از طریق فشار یا نصب برنامه برای جذب کاربران جدید را دارد. توجه داشته باشید که در جمعه سیاه امسال پیام شما تنها پیامی نیست که به گوش مردم می رسد و بسیاری از مارک ها از طریق تلفن همراه پیام ارسال می کنند. بنابراین ، برای اینکه کمپین های پیام رسان شما در میان جمعیت برجسته شده و تأثیر بیشتری بر مخاطبان خود بگذارد ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

      هدف گذاری: تا آنجا که می توانید بر اساس رفتار قبلی کاربران در برنامه خود برای ارسال پیام به آنها باشد.

      درخواست تجدیدنظر بصری: برای انتقال بهتر پیام ، اعلان ها و پیام های درون برنامه ای را با ویدیو ، عکس ، گیف یا صدا فشار دهید. طبق تحقیقات Localytics ، اعلان های دارای جلوه های دیداری و شنیداری ۳۰٪ میزان تعامل کاربر را افزایش می دهند.

      لحن صمیمی: کاربران دوست دارند با افراد واقعی ارتباط برقرار کنند. بنابراین اگر متن پیام بیان شود ، می تواند این احساس را در آنها ایجاد کند.

  1. Black Friday

خود را فقط به یک روز محدود نکنید.

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم ، بازاریابی شما نباید فقط به یک روز محدود شود. بازاریابان در سراسر جهان از شکرگذاری تا دوشنبه پس از جمعه سیاه یا دوشنبه سایبری پیشنهادات ویژه ای به مشتریان برند خود ارائه می دهند.

اگر برند شما به دنبال یک کمپین طولانی مدت موفق برای فصل زمستان است ، می توانید به فکر طراحی آن برای جمعه سیاه تا شب یلدا باشید.

تاریخچه جمعه سیاه در ایران

در ایران نیز بازاریابان با مارک های مختلف و همچنین فروشگاه های آنلاین معمولاً همزمان با سایر کشورها یا به مناسبت های مختلف از جمله تخفیف ویژه ایام نوروز و … تخفیف های ویژه ای را به مشتریان خود اختصاص می دهند.در ادامه ما در مورد دو نمونه از این کارزارها که در سالهای اخیر در ایران اجرا شده بحث کنید.

بامیلو:

بامیلو اولین برگزار کننده جمعه سیاه در ایران است. این فروشگاه آنلاین اصطلاح جمعه سیاه را محلی سازی کرده و تحت عنوان حراج جمعه (حراج جمعه) آن را در بین ایرانیان رواج داد.

بامیلو برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ بیش از ۶۰،۰۰۰ محصول را با تخفیف ویژه به مخاطبان خود ارائه داد و در سال ۱۹۹۵ با تجربه بیشتر یک رویداد جمعه سیاه را همزمان با سایر کشورهای جهان برگزار کرد. طی دو سال گذشته ، بامیلو با کمک حامیان مالی و تامین کنندگان خود تلاش زیادی کرده است تا مشتریان خود را با ارائه تخفیف های شگفت انگیز راضی نگه دارد.

یکی از ویژگیهای اصلی کمپین حراج جامعه بامیلو برگزاری ۳۶۰ درجه آن بود. استفاده از قابلیت های تبلیغات آنلاین و تبلیغات محیطی توانست فرصتی عالی را برای جذب کاربران جدید به اپلیکیشن بامیلو فراهم کند. در زمینه بازاریابی دیجیتال ، بامیلو علاوه بر استفاده از روش اینفلوئنسر مارکتینگ و بنر تبلیغاتی ، به کمک شبکه تبلیغات هوشمند تپسل نیز یک کمپین تبلیغاتی ویدیویی را برای کمپین حراج عمومی ایجاد کرد. فیلم این کمپین تبلیغاتی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.
عکس زیر نیز نمونه ای از تأثیرگذار تبلیغات حراج جامعه بامیلو در اینستاگرام است.

دیجی کالا:

دیجی کالا همچنین کمپین جمعه سیاه را برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ با اندکی تأخیر و تحت عنوان یلدای شگفت انگیز راه اندازی کرد. تفاوت در این بود که زمان کارزار متفاوت بود و به مناسبت یلدا بود.

دیجی کالا با اجرای کمپین یلدا شگفت انگیز از ۲۰ دسامبر به مدت سه روز تخفیف ویژه ای برای فروش محصولات خود ارائه داده است. یلدای شگفت انگیز دیجی کالا که اکنون به عنوان روز خرید آنلاین ایرانیان نیز شناخته می شود ، فرصت خوبی را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم کرد تا محصولات خود را در کنار کالاهای خارجی به فروش برسانند.

دیجی کالا همچنین یک کمپین تبلیغاتی ویدیویی را با بسته خلاقانه زیر برای کمپین شگفت انگیز یلدا با کمک شبکه تبلیغات هوشمند تپسل طراحی کرد:

بنر تبلیغاتی شگفت انگیز کمپین یلدا:

Black Friday

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *