×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » با این روش بازاریابی نظر مصرف‌کنندگان خود را جلب کنید
13 نوامبر 2020

با این روش بازاریابی نظر مصرف‌کنندگان خود را جلب کنید

برای تأثیرگذاری تبلیغات یک برند ، قبل از هر کاری باید توجه مشتری را جلب کنید و سپس مصرف کننده باید قبل از پایان تعامل متقاعد شود. اما شما برای جلب توجه مصرف کنندگان به محتوای متنوع تری نیاز دارید تا اینکه بخواهید آنها را متقاعد کنید. برای جلب توجه باید آنها را سرگرم کنید و برای اقناع باید به آنها اطلاعات بدهید. به دلیل زمان و فضای محدود تبلیغات ، ممکن است همیشه نتوانید هر دو را در یک تبلیغ انجام دهید. شما باید بسته به اینکه در چه مرحله از قیف بازاریابی قرار دارند ، برای مخاطبان خود تبلیغ کنید.

با رشد محتوای ویدئویی طی چند سال گذشته ، رفتار مصرف کننده به طرز چشمگیری تغییر کرده است ، اما صنعت تبلیغات خیلی با تغییر رفتار مصرف کننده سازگار نبوده است. امروزه میزان توجه به تبلیغات در رسانه های مختلف برابر نیست ، اما تبلیغ کنندگان این موضوع را برای تبلیغات خود در نظر نمی گیرند.

تالس تیکسایرا ، استاد دانشگاه هاروارد که تحقیقات خود را بر اصول بازاریابی اقتصادی متمرکز کرده است ، گفت: “تبلیغ کنندگان کورکورانه برای جلب توجه مصرف کننده هنگام رقابت با یکدیگر می جنگند.” اعتقاد بر این است که صنعت تبلیغات شکست خورده است.

در این مقاله ، ما به استراتژی های بازاریابی موثر برای جذب مشتری از دیدگاه تالس تیکسایرا نگاه می کنیم.

تبلیغات در فضای وب سایت های معتبر ایرانی در مدیا

Mediaad به شما کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی تجاری خود را در معتبرترین وب سایت های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل مخاطبان خود قرار دهید.

اقتصاد توجه چیست و چرا ارزش مارک ها را افزایش می دهد؟

تقاضای زیاد در مقابل عرضه محدود منابع کمیاب را با ارزش می کند. هرچه کمیاب باشد ، حاکم اصلی اقتصاد است. توجه مصرف کننده نیز محدود است و شما برای جلب توجه مشتری همیشه باید هزینه کنید. میزان این هزینه در سالهای اخیر افزایش یافته است. هر روز ، شرکت های بیشتری با مارک ها و محصولات بیشتری برای تبلیغ وجود دارند. این بدان معناست که هر روز تقاضای بیشتری برای توجه مصرف کننده وجود دارد. اما سطح توجه مصرف کننده با این تقاضا مطابقت ندارد. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ظرفیت توجه انسان در حال رشد است یا جمعیت انسان به اندازه تعداد مارک ها رشد کرده است.

کمبود توجه باعث ایجاد نظریه جدیدی در مورد ماهیت اقتصاد به نام “اقتصاد توجه” شده است. در اقتصاد ، توجه یکی از روش ها و تکنیک هایی است که از طریق آن می توان دنیای محدود ذهن انسان و جهان نامحدود اطلاعات را تحلیل کرد.

حرکت به سمت اقتصاد توجه

موارد بالا به این معنی نیست که شما باید از تبلیغات صرف نظر کنید. شما باید در زمینه بازاریابی محصولات خود حرفه ای تر باشید. مصرف کنندگان همچنان به تبلیغات توجه می کنند ، اما در یک زمینه مناسب. روشهای اثبات شده ای برای تأثیرگذاری بیشتر در جلب توجه مصرف کنندگان وجود دارد.

تالس تیزیرا بر اساس نتایج تحقیقات خود در مدرسه هاروارد و همچنین تجربه کار با شرکت های بزرگی مانند نایک ، یونیلور و مایکروسافت ادعا می کند که تنها سه اصل ساده زیر می تواند باعث افزایش اثربخشی تبلیغات برای جلب توجه مصرف کننده و ایجاد آن شود. ارزش در اقتصاد توجه. کرد

۱٫ در رسانه های مناسب سرمایه گذاری کنید.

طی دو دهه گذشته هزینه هر دقیقه توجه هر شخص به تبلیغات تلویزیونی در ایالات متحده هفت برابر شده است و در سالهای اخیر درصد تبلیغات تلویزیونی که با دقت کامل مشاهده شده است از ۹۷٪ در اوایل دهه سال ۱۹۹۰ به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.

علیرغم افزایش هزینه ها و کاهش کیفیت توجه مصرف کننده به تلویزیون ، تبلیغ کنندگان هنوز به جای تبلیغات دیجیتال در رسانه های سنتی مانند تلویزیون هزینه می کنند.

طبق تحقیقات گوگل ، میزان توجه به تبلیغات تلفن همراه در YouTube بیشتر از تبلیغات در تلویزیون است.

جلب توجه

مگر اینکه مارک بسیار خاصی داشته باشید که محصولاتش واقعاً برای همه جذاب باشد ، می توانید از تبلیغات تلویزیونی نتایج خوبی بگیرید. در غیر این صورت ، برای نمایش تبلیغات خود باید در رسانه ها سرمایه گذاری کنید ، این امر به شما امکان می دهد مخاطبان هدف را انتخاب کنید و اثربخشی تبلیغات خود را بر اساس میزان توجه مصرف کنندگان به تبلیغات و نام تجاری شما ارزیابی کنید. گل. برای تغییر تبلیغات نام تجاری خود ، باید سطح بالایی از ریسک را بپذیرید تا در نهایت نتایج خوبی بگیرید.

۲- محتوای خلاقانه خود را بهینه کنید.

توجه فرد به تبلیغات به عوامل زیادی بستگی دارد ، مانند افکار فعلی وی ، موارد مهم برای او ، کار او ، متن آگهی ، نحوه کار محتوای خلاقانه تبلیغات و نحوه برقراری ارتباط آن. تبلیغات شخصی است.

برخی از این عوامل از عهده شما خارج است ، اما محتوای خلاق عاملی است که می تواند عملکرد آن را بهینه کند. طبق تحقیقات تالس تکسیرا ، برخی اصول ابتکاری وجود دارد که توجه تبلیغات بیشتری را به خود جلب کرده است.

تالس تکسیرا معتقد است که یکی از م effectiveثرترین عوامل احساسات است. این به معنای ساده استفاده از احساسات در تبلیغات و نگه داشتن آنها در سطح بالا ، پایین یا متوسط ​​نیست. به طور خاص ، شما باید از روش “غلتک غلتکی” برای ترکیب احساسات در تبلیغات استفاده کنید. به این ترتیب ، احساسات در طول تبلیغ همچنان به اوج خود می رسند و دوباره خنثی می شوند ، به عبارت دیگر ، شما باید در تبلیغ یک داستان بگویید.

عامل مهم دیگر زمانی است که نشان تجاری در تبلیغات ظاهر می شود. به گفته تالس تکسیرا ، اگر نشان تجاری در تبلیغات تجاری خیلی زود یا دیر نشان داده شود ، باعث کاهش مشارکت مخاطبان در تبلیغات می شود. او فکر می کند بهترین راه نشان دادن آرم برند در طول نمایش تبلیغ چندین بار است.

۳- جدول زمانی طولانی داشته باشید.

هنگام معرفی نام تجاری خود به مشتریان برای اولین بار ، نباید تبلیغات طولانی مدت را به آنها نشان دهید ، بلکه با تبلیغات کوتاه شروع کنید. به این اصل بازاریابی نردبان مشارکت گفته می شود. ایده پشت این اصل این است که شما باید به تدریج از برند خود برای ارتباط با افراد مختلف استفاده کنید و هدف اولیه باید جلب توجه مخاطب به برند شما به میزان کمتری باشد و ابتدا آنها را فقط به برند خود معرفی کنید. بنابراین ؛ اکنون ، در مراحل بعدی ، می توانید این افراد را به مشتری بالقوه و در نهایت مشتری تبدیل کرده و از آنها مراقبت کنید ، در غیر این صورت برخی افراد را از دست خواهید داد.

استفاده از دوره های زمانی مختلف برای تبلیغات روش خوبی برای انجام این کار است. به عنوان مثال ، ابتدا سعی کنید تبلیغات کوتاه مدت ایجاد کنید تا فقط افراد را با نام تجاری خود آشنا کنید. مردم مایل به دیدن تبلیغات ۳۰ ثانیه ای برای یک برند نیستند مگر اینکه با آن آشنا باشند. سپس به تدریج طول تبلیغات را افزایش دهید با توجه به دو قسمت اول ، بهترین کار این است که بالاخره یک تبلیغ فیلم تهیه کنید که داستان را روایت کند. همچنین می توانید با طراحی رمان برای تبلیغات ، و نمایش هر داستان در چندین تبلیغ متوالی ، یک قدم جلوتر بروید تا مخاطبان بیشتر درگیر تبلیغات شما شوند و همچنان به این تبلیغات توجه کنند.

نقشه راه تنظیم کنید.

جذب مشتری نیاز به فرمول جادویی ندارد اما با یک سری اصول بازاریابی (مانند موارد ذکر شده در این مقاله) می توانید موفقیت بزرگی در بازاریابی کسب کنید. به عبارت دیگر ، برای طراحی یک نقشه راه برای گذار به اقتصاد توجه پیچیده امروز ، یک سوال ساده وجود دارد که باید از خود بپرسید. آیا شما برای رسانه مناسب هزینه می کنید و از ابزارهای ارائه شده توسط هر کانال رسانه ای برای جذب مشتری استفاده می کنید؟

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *